Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het najaarsdip topic

<<

Anoniem 146

Bericht 28 Sep 2015 09:06

Het najaarsdip topic

Het ligt weer op de loer. Elk jaar heb ik hier in meer of mindere mate last van. Af en toe komt het al een beetje om de hoek kijken dus het is tijd om te kijken hoe ik dit dit jaar zo minimaal mogelijk kan houden.
Afgelopen zomer ben ik begonnen met hardlopen. Dit werkt heel ontspannend voor mij. Helaas ben ik buiten de weekenden om niet in de mogelijkheid om overdag te lopen. Ik loop in de avonden en hierdoor ben ik helaas beperkt in de routes. Verder ga ik een avond in de week volleyballen.

Laten we elkaar er een beetje doorheen slepen. Wat helpt jou om deze periode door te komen? :)
<<

Anoniem148

Bericht 28 Sep 2015 10:10

Re: Het najaarsdip topic

Ow ik lees even mee. Ik heb er vooral in de avond last van. Mijn man is dan regelmatig werken en zoon ligt te bed. Kan er dus ook niet op uit. Moet maar eens een hobby zoeken voor in dr avonden.
Lag afgelopen week al om 8 uur op bed tv te kijken. Was niet fit en was alleen. Wil ik toch liever niet.
<<

Geel

Bericht 28 Sep 2015 10:32

Re: Het najaarsdip topic

Herkenbaar! Hardlopen hielp bij mij als een trein. Liefst overdag, want dan krijg je vaak nog wel zon mee en dat werkt ook goed voor je humeur.

Maar wat ik ontdek bij mezelf: ik heb een soort groter doel nodig voor na de winter. Twee jaar geleden had ik namelijk nergens last van, omdat we in juni gingen trouwen en ik dingen te plannen had in die winter. En nu ik zwanger ben, merk ik ook nu al verschil. Alsof ik daardoor óver de winter heen kan kijken. Ik zeg niet dat je moet gaan trouwen of een kind maken, maar misschien kun je iets leuks/groots plannen voor na de winter. Een reis, een feest, een studie, een project.
<<

Anoniem304

Bericht 28 Sep 2015 10:40

Re: Het najaarsdip topic

Ik ben gek op deze tijd! Dus sorry, kan niet helpen haha.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 28 Sep 2015 10:49

Re: Het najaarsdip topic

Jep, ik heb er ook last van. Ik zie ook altijd een beetje op tegen deze periode. We zijn lekker last op vakantie gehad dus heb nog een verse dosis zon gehad.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem 146

Bericht 28 Sep 2015 11:13

Re: Het najaarsdip topic

Geel, ik herken me in wat je zegt over een groter plan. Vorig jaar was in zwanger en uitgerekend in Februari. Dat heeft enorm meegeholpen in het doorstaan van de najaarsperiode. Al klinkt dat een beetje zwaarmoedig. Ik vind de herfst en winter prachtig qua natuur maar het brengt soms toch wel echt deprimerende gevoelens met zich mee. Vooral het donkerte. Ik ben sneller angstig en controleer bijvoorbeeld de sloten extra.

Omdat ik overdag niet kan hardlopen ga ik elke pauze wandelen. Vooral op de kortere dagen zijn dit dé minuten waarop ik daglicht kan opsnuiven.

Op het moment heb ik nog geen groter doel voor komend jaar. Ik wil een nieuwe baan en ben me daar erg op aan het focussen op dit moment. Wie weet brengt dat nog wat. :)

Siep, wat doe jij zoal in deze dagen? Of weet je niet wat je -een beetje- helpt?

Yadira, haha. fijn toch :)
<<

Anoniem186

Bericht 28 Sep 2015 11:47

Re: Het najaarsdip topic

Check... Heel bekend mee. Iedere winter is het weer raak.
Ik ga kijken of ik vanuit m'n zorgverzekeraar lichttherapie vergoedt kan krijgen.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 28 Sep 2015 12:14

Re: Het najaarsdip topic

Ik heb niet echt een "plan" om mijzelf door de winter te helpen haha. Mijn werkritme aanhouden is iedergeval goed, ik ben sinds kort aan het hardlopen dus misschien helpt dat ook wel bij mij.

Ik heb wel eens gehoord dat zo'n Uv lamp ook veel goeds doet, iemand daarmee bekend?
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem148

Bericht 29 Sep 2015 08:31

Re: Het najaarsdip topic

Ik heb zo'n lamp maar merk het echt niet hoor.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers