Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tweedehands kolf kopen?

<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 24 Sep 2015 16:49

Tweedehands kolf kopen?

Ik heb de mogelijkheid om van een kennis een Medela freestyle over te nemen incl toebehoren zoals de koeltas, plus een hele hoop flesjes en spenen van Avent en Dyfrax voor samen 150 euro. Ze heeft de kolf voor twee kinderen gebruikt, maar bij ééntje maar wat intensiever. De flesjes en spenen zijn nauwelijks gebruikt, ze heeft veel gekocht en uitgeprobeerd omdat haar kindje een tijdje slecht dronk.

Het is alsnog best veel geld voor een gok, want ik weet natuurlijk niet of het geven van borstvoeding überhaupt gaat lukken. Ze heeft alles goed uitgekookt tijdens de periode dat ze het gebruikte en natuurlijk daarna ook. Over deze kolf lees ik wel veel goede dingen. De motor zit goed afgeschermd en gaat lang mee.

Kochten jullie de kolf al voor de bevalling? Wat zijn jullie ervaringen met een tweedehands kolf en/of met de Medela freestyle?
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem125

Bericht 24 Sep 2015 16:59

Re: Tweedehands kolf kopen?

Ik zou er nog even mee wachten.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 24 Sep 2015 17:32

Re: Tweedehands kolf kopen?

Ik zou ook nog even wachten. Ik heb de freestyle nieuw gekocht toen mijn zoon 5 weken was. Ik denk dat je ook pas na de geboorte kunt beoordelen hoe vaak je een kolf gaat gebruiken. Ik moest hem fulltime gaan gebruiken, dus ik ben blij dat ik hem nieuw heb gekocht. In de handleiding van de freestyle staat trouwens een gebruiksduur van ongeveer 280 uur. Daar ben ik nu met 9 maanden fulltime ruim over heen (grof geschat zit ik op een uur of 400 denk ik). En aan het geluid te horen is hij goed versleten, ook de pompfunctie is minder geworden. Desondanks functioneert hij prima. Ik heb hem een keer ter reparatie weg moeten brengen, maar dat probleem zat in een connector en niet de moter. Hier dus een tevreden gebruiker.
Persoonlijk zou ik geen flesjes en spenen van iemand overnemen. Het zelfde geldt voor de onderdelen van een kolf die met melk in aanraking komen. Puur vanuit hygiënisch oogpunt, ook al is het een bekende. Zo lezen dan de kolf onderdelen al een paar jaar oud en dat zou ik ook meenemen in je prijsbepaling als je wel alles gaat gebruiken. De rubbers hebben niet het eeuwige leven en de connectoren zijn kwetsbaar.
<<

Anoniem148

Bericht 24 Sep 2015 17:34

Re: Tweedehands kolf kopen?

Ik heb er een overgenomen en was er blij mee. Nu gaat hij naar een vriendin.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 24 Sep 2015 19:04

Re: Tweedehands kolf kopen?

Je weet het toch nooit met tweedehands. Ik heb bij lars een Freestyle tweedehands gekocht maae hij werd nu bij Thomas toch slecht. Heb nu alsnog een nieuwe gekocht maar dan een dubbelzijdige van Avent. Dat kan dus ook nog. Uiteindelijk was ik alleen maar meer geld kwijt, haha
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 24 Sep 2015 20:38

Re: Tweedehands kolf kopen?

Ik heb de freestyle nieuw gekocht en was er erg tevreden over. Ik heb hem bewust nieuw gekocht zodat ik hem ook bij een evt. tweede kindje kan gebruiken. Ik heb de kolf pas na een aantal weken gekocht. Heb eerst een kolf gehuurd om de productie goed op gang te krijgen/houden. Zoon was prematuur geboren en kon nog niet alle voedingen live drinken.

Het klinkt als een goed aanbod, maar hij is wel bij twee kinderen gebruikt dus hij heeft wel al wat uren er op zitten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem151

Bericht 24 Sep 2015 20:43

Re: Tweedehands kolf kopen?

Ik heb wel tijdens mijn zwangerschap een tweedehands kolf gekocht. Het is een handkolf die ook elektrisch kan, €20.
€150 zou ik er niet aan uitgeven. Hij heeft al heel wat uren gemaakt en voor dat geld kan je ook een nieuwe kopen, met garantie
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 26 Sep 2015 08:23

Re: Tweedehands kolf kopen?

Ik zou het ook niet doen. Hij is al best wat gebruikt en dan vind ik 150 euro veel geld. Ik kreeg de kolf van mijn verzekeraar vergoed. Je zou eens kunnen checken of dit bij jou ook zo is.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 26 Sep 2015 08:27

Re: Tweedehands kolf kopen?

Ik zou het ook niet doen. Sowieso zou ik de accessoires (flesjes, slangetjes, losse kolfonderdelen) nieuw willen kopen. En zo'n volledig nieuwe kolf kost €300 en dan heb je alles lekker nieuw. Inclusief kolftas en koeltas met element.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 26 Sep 2015 09:33

Re: Tweedehands kolf kopen?

Onderdelen kun je vervangen voor hygiëne, maar een kolf incl toebehoren die al twee keer is gebruikt, vind ik best risicovol. Ik heb een tweedehandse gehad (niet veel gebruikt) en ik had dus de pech gehad dat het motortje ermee ophield. Geen garantie dus. Gelukkig was mijn zoon al ruim over een half jaar en ben ik gestopt met kolven.

Verder staan hier goede tips. Een kolf is eenvoudig aangeschaft en ik zou er nog even mee wachten tot je zeker weet of bv het is voor jou. Je hebt echt meer dan voldoende tijd om te oefenen met een kolf.
L2014 & H2017
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 26 Sep 2015 17:36

Re: Tweedehands kolf kopen?

Ik zou er mee wachten. Vind het trouwens erg veel geld voor tweedehands spul.
Ik heb een ameda lactaline gekocht voor 150 euro, dubbele elektrische kolf. Nieuw met tas, flesjes en koelelementen.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem148

Bericht 26 Sep 2015 17:51

Re: Tweedehands kolf kopen?

Ow lees nu pas het bedrag. Ik heb er 40 euro voor betaald. Dus dat is wel een groot verschil! 150 vind ik ook teveel
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 27 Sep 2015 07:31

Re: Tweedehands kolf kopen?

Bedankt voor jullie advies! Ik ga er nog even mee wachten tot een paar weken na de bevalling en laat hen weten dat ze deze intussen op MP mogen verkopen en niet hoeven te reserveren voor mij. Ik vind het toch teveel geld voor een gokje.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 27 Sep 2015 07:57

Re: Tweedehands kolf kopen?

Slim!
Ik heb aan een nieuwe kolf nog minder uitgegeven na de bevalling
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 27 Sep 2015 11:43

Re: Tweedehands kolf kopen?

Slim idd Teun! Mij werd wel op het hart gedrukt om niet in termen te spreken van 'als bv gaat lukken' (omdat 99 procent van de mensen gewoon bv kan geven) maar zo'n kolf kopen vond ik ook het andere uiterste, toch best wat geld! Na een aantal weken kun je rustig eens gaan rondkijken hoe het gaat en wil je misschien ook wel starten met kolven om te gaan oefenen met een flesje :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 27 Sep 2015 11:48

Re: Tweedehands kolf kopen?

Ik wacht ook met een kolf kopen tot na de bevalling.
Een collega wilde me haar 3e hands borstklf aan me verkopen, heb daar maar voor bedankt.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 27 Sep 2015 13:32

Re: Tweedehands kolf kopen?

Ik zou inderdaad ook wachten. Ik heb zelf eerst een kolf gehuurd en toen het eenmaal goed liep ben ik gaan rondkijken voor een kolf. Je kunt op zich best een tweedehands kolf kopen, er zijn inderdaad wel kolven die qua motor afgeschermd zijn en waar je met je eigen nieuwe slangetjes enzo nog prima gebruik van kunt maken. De freestyle is geloof ik wel een goede. Maar ligt eraan hoe intensief je wilt gaan kolven, voor zo af en toe zijn er bijvoorbeeld ook een stuk vriendelijker geprijsde enkelzijdige kolven. Of wat Milou zegt, de ameda lactaline is nieuw ook nog vrij betaalbaar. Zelf ben ik uiteindelijk bij Medela gebleven, daar had ik voor de huurkolf al slangetjes, schilden en flesjes voor gekocht en daar kon ik goed mee uit de voeten. Toen een medela swing genomen, enkelzijdig en voor zo nu en dan een prima kolf. Kan me voorstellen dat als je veel moet kolven op het werk of als aan de borst voeden niet lukt en je alles wilt kolven, dat je dan een betere en dubbelzijdige kolf zou willen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 27 Sep 2015 13:40

Re: Tweedehands kolf kopen?

Ik heb van een vriendin de motor over gekocht.
Zelf nieuwe flesjes erbij gekocht. Werkt nog perfect.
Vind alleen 150 euro wel veel en zou zelf niet gauw de flesjes enzo over kopen van een kennis.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers