Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Middenrifbreuk en reflux

<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 14 Sep 2015 18:53

Middenrifbreuk en reflux

Iemand ervaring hiermee toevallig? Ik dacht maandenlang dat ik een maagzweer ofzo had, maar niet dus. Na die superfijne gastroscopie van vandaag is dit dus de uitslag...aan de ene kant fijn om te weten wat het is, aan de andere kant: het gaat dus gewoon niet over....

Ik moet volgende week terugkomen en dan bespreken ze verder met me hoe of wat. Maar ben wel even nieuwsgierig...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem163

Bericht 14 Sep 2015 19:28

Re: Middenrifbreuk en reflux

Ik heb last van reflex wat mijn slokdarm en keel aantast, had ook vaak keelontsteking. Bleek daardoor te komen.
Slik nu maagzuurremmers en dat helpt best goed.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 14 Sep 2015 19:47

Re: Middenrifbreuk en reflux

Ik slik idd ook al een tijd maagzuurremmers, maar ik blijf toch wel behoorlijke klachten houden...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Wennes

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 04 Okt 2013 20:48

Bericht 26 Sep 2015 07:46

Re: Middenrifbreuk en reflux

Ik heb dit ook. Ik slik al jaren medicijnen die de aanmaak van maagzuur verminderen.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 26 Sep 2015 08:29

Re: Middenrifbreuk en reflux

Vervelend, dat maagzuur kan zo'n ontzettende pijn doen! Ik heb een enorme maagzweer gehad, iets meer dan twee jaar geleden. Bij die onderzoeken zijn ze erachter gekomen dat er een klepje daar ergens niet goed sluit, reflux dus. Ik heb hierdoor best vaak last van brandend maagzuur. Hiervoor slik ik ook maagbeschermers/maagzuurremmers, Omeprazol. Een paar maanden na de genezing van de maagzuur was het eigenlijk niet meer nodig. Maar kreeg toch weer wat meer last. Daarnaast is mijn maag erg gevoelig en kan het niks anders van medicijnen dan paracetamol verdragen als ik die maagbeschermers niet slik (mijn maagzweer is ook gekomen door het vele gebruik van Saridon voor mijn hoofdpijn). Ik voel me dus fijner bij elke dag Omeprazol of Pantoprazol. Heb veel minder last.

Ook zul je misschien al kunnen gaan letten op je eten. Van sommige eten (zuur, pittig, vet) krijg je meer maagzuur en zul je meer last hebben. Je kan het op zich wel eten, maar je kan erna wat meer pijn hebben. Dat had ik laatst na het eten van tomatensoep. Dat was best vervelend :wink:
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 26 Sep 2015 14:42

Re: Middenrifbreuk en reflux

En niet te snel eten, goed kauwen :).

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers