Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 16 Sep 2015 10:07

Re: Sollicitatietopic

Jeetje wat balen mzcharlotte! Ik snap helemaal dat je erg teleurgesteld bent :( maar er komt vast een andere droombaan op je pad.

Ik ga vandaag het contract tekenen :smile: vind ik toch best wel een speciale dag ook. Het is dan natuurlijk helemaal officieel.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 17 Sep 2015 09:57

Re: Sollicitatietopic

Oh nee MzCharlotte, wat ontzettend balen. Wow, ik was er echt bijna van overtuigd dat jij het wel zou worden, zo jammer.
2012 & 2016
<<

Anoniem255

Bericht 17 Sep 2015 13:50

Re: Sollicitatietopic

Wat balen, mzcharlotte :(
Erg jammer. Heb je nog wat op je mailtje gehoord?

Nou, ik heb best een gek probleem...
Ik heb daarnet een mail ontvangen waarin ze me uitnodigen om op gesprek te komen (datum en tijd wordt daar al in genoemd)
Alleen... Ik kan nergens in mijn verzonden mail of werkmap iets over dit bedrijf terug vinden :palm:
De meneer die mij deze mail gestuurd heeft, refereert aan een datum waarop ik maar 2 sollicitaties verstuurd heb.
1 Valt dan sowieso af, de ander is via werk.nl/UWV zelf gegaan. Ik weet nog dat ze het in die vacature niet over een bedrijfsnaam o.i.d. hadden en ook niet duidelijk om wat voor soort bedrijf het ging. Over de plaats waar het bedrijf gevestigd zit, twijfel ik. Eigenlijk kan het haast niet anders maar toch....

Zal ik bellen en eerlijk zijn en vragen om welke vacature het gaat?
Of daar heen gaan, afwachten en er niks over zeggen?
Ik heb het bedrijf op gezocht en het lijkt me een leuk bedrijf! Ik weet ook dat ik niet gesolliciteerd heb op een functie dat me niks lijkt dus wat dat betreft...
<<

JLo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 490

Geregistreerd: 11 Mei 2014 16:48

Bericht 18 Sep 2015 03:32

Re: Sollicitatietopic

Tja aan de ene kant vind ik dat wel een 'rare' vraag om over te bellen maar je moet toch weten om welke functie het gaat voordat je het gesprek aan gaat. Dit zodat je je kunt voorbereiden maar ook zodat je weet waarover je praat. Stel je krijgt als eerste vraag 'Waarom heeft u op deze functie gesolliciteerd? ' of 'Wat spreekt u het meeste aan bij deze functie? '. Je zei dat deze functie vanuit het UWV is gedaan? Kun je het UWV dan niet vragen om welke functie het gaat?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 18 Sep 2015 07:12

Re: Sollicitatietopic

Ik zou dat ook niet zo snel doen en proberen om op een andere manier erachter te komen. Ik zit zelf bij de receptie van een bedrijf en als mensen op deze manier bellen, vallen ze al heel snel af. Er zijn zoveel mensen die de baan willen en hier bellen ze met grote regelmaat met slecht Engels, geen idee op welke baan te uberhaupt solliciteren of zijn onbeleefd aan de telefoon. Je komt bij ons direct op de 'nee' stapel terecht. Ik snap dat je veel sollicitaties de deur uitstuurt, maar kun je de naam van deze meneer niet googlen? Of het adres, zodat het in elk geval duidelijk wordt welk bedrijf (of waar je ook maar op solliciteert) het is en dan op de website kijken welke vacature het was? Of bellen zonder je naam te zeggen of een andere en dan vragen welke functies er op het moment open staan?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 18 Sep 2015 12:47

Re: Sollicitatietopic

Nou, ik kom hier ook maar weer meeschrijven. Per 1oktober ga ik van 2 banen naar geen baan. De bootcamo is gestopt in Breda. Ik kan ws wel bij de organisatie gaan werken die onze leden heeft overgenomen maar daar moet ik nog over nadenken of ik dat wel wil. En mn andere baan stopt sowieso per 1okt maar er zijn geluiden dat hij dinsdag failliet verklaard wordt en dan stopt het dus eerder.

Heb een sollicitatie lopen voor een andere stomme baan maar dat is nog afwachten. Inprincipe is de locatie waar ik wil werken al bezet maar mn collega en ik zouden betet passen denk ik. Ik heb dus mijn hulplijn bij dat bedrijf in gezet om te kijken of zij kan regelen dat ik en mn collega hier in het dorp komen te werken en die er nu staat dan ergens anders heen.
Ik hoop het wel. Het is echt een volgende vreselijke baan maar wel een baan
<<

Anoniem255

Bericht 18 Sep 2015 13:11

Re: Sollicitatietopic

Marsy: Ik weet bij welk bedrijf ik op gesprek mag komen. Het gaat er om dat ik niet 100% zeker weet of het gaat om de sollicitatie die via het UWV is gegaan. In de vacature werd niet over een ander bedrijf gesproken (waardoor ik eigenlijk dacht dat het voor een vestiging van het UWV was) en in de mail van het bedrijf wordt niet gerefereerd aan het feit dat de vacature in eerste instantie via het UWV liep.

Ik heb nu het UWV gemaild of zij inderdaad voor dit bedrijf de vacature hadden uitgezet.
Hopelijk krijg ik een beetje een snel antwoord.

Kees: Wat vervelend zeg.
Wat voor soort stomme baan is het?
En vanuit daar kun je natuurlijk wel op een leuke vacature solliciteren zodra je iets tegen komt.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 19 Sep 2015 16:59

Re: Sollicitatietopic

Lijkt me lastig Mien als je niet weet voor welke functie je op gesprek kan komen.

Het gaat om een baan in zo'n kiosk in het centrum waar je je goud kan verkopen....ik mag donderdag een middag meedraaien.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 22 Sep 2015 19:03

Re: Sollicitatietopic

@ MzCharlotte: Aah dat is wel echt balen! Maar een skype gesprek is inderdaad heel anders dan wanneer je recht tegenover iemand zit..ik zou het echt vreselijk vind als ik een skype gesprek zou moeten doen, dan kun je je minder uiten heb ik het idee. Maar blijf positief, komt vast nog iets anders voorbij!

@ Mien: Dat is, wat anderen ook zeggen, echt heel vervelend! Ik zou gewoon even het mailtje afwachten en anders even bellen. Dat is toch vaak sneller, ik weet niet of dat kan?

@ Kees: Wat leuk dat je een middag mee kan draaien! Heb je er zin in?

@ Jorja: Je bent nu waarschijnlijk met vakantie maar toch wil ik even reageren :) Mij is altijd geleerd dat elke zin die met 'ik' begint niet mooi staat. Wat je dan zou kunnen doen is bijv. 'Het lijkt mij heel erg leuk om bij u te mogen werken omdat....' of 'Van mijzelf kan ik wel zeggen dat ik *bijvoorbeeld* collegiaal ben omdat...' Nu hoef je dat niet met alle zinnen te doen haha maar zelf doe ik het altijd zo en dan een paar zinnen wel met ik beginnen zoals 'Ik ben per direct beschikbaar o.i.d'

Ja..ik ben flink aan het solliciteren maar het wil nog niet lukken. Ik baal er zo van want ik wil zo graag werken! Sommige bedrijven hoor je niets van maar het grootste deel krijg je een afwijzing omdat je niet in het functieprofiel valt terwijl ik altijd aan (bijna) alle eisen voldoe...zelf denk ik dat ze mij dan gewoon te oud vinden maar goed we blijven positief! Tenminste ik ga er vanuit dat er toch wel een keer een bedrijf is die mij aan wil nemen...
Wat als het lukt
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 24 Sep 2015 17:18

Re: Sollicitatietopic

Irritant hè Pannetoet!

Ik heb 6mnd geleden dus echt een ***baan aangenomen om maar werk te hebben. Nu zijn we over de kop en ga ik naar de vlgd ***baan. Maar werk is werk en inkomen is inkomen!
Ik heb vandaag dus een dag meegedraaid. Nu ken ik dat vrouwtje al want die komt altijd bij mijn huidige kiosk roken en ik ben dus ook al bekend met het (saaie) kiosk werk. Ik heb me dus wel 4u vermaakt en wat geleerd over goud enzo. Het is wel grappig om te zien hoe dat allemaal werkt enzo.
Ik krijg iig een positief rapport (had ik al verwacht) en ben zo goed als aangenomen. Nu vooral afwachten wanneer ik kan gaan beginnen.
<<

Anoniem255

Bericht 25 Sep 2015 16:53

Re: Sollicitatietopic

Ik had het uwv gemaild en daarna gebeld. Aan de telefoon konden ze me niet verder helpen en ze hadden, ondanks dat ik een referentie nummer doorgaf, géén idee over welke vacature ik het had. Ik moest het bedrijf maar bellen. Een uur later zat de vacature in mijn mailbox. Via het uwv... Anyway, het ging dus wel om die vacature. Het gesprek ging goed, hij was ook positief zei hij en ik kan mijn uren onder schooltijd maken. Maar goed, hij krijgt tot en met woensdag nog sollicitanten en laat mij uiterlijk vrijdag iets weten. De kans is klein maar wie weet.

Pannetoet en Kees: ik duim dat er snel iets leuks op jullie pad komt. Ik heb me zelfs aangemeld bij het uitzendbureau voor productiewerk maar dat is bijna allemaal zo zwaar... En dat gaat lichamelijk niet. De leuke vacatures daar komen zoveel reacties op. Ik had laatst in 1 week tijd 2x een mailtje dat mijn sollicitatie überhaupt niet in behandeling werd genomen omdat ze in korte tijd zoveel brieven hadden gehad en ze er vanuit gingen dat daar wel een juiste persoon tussen zou zitten.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 25 Sep 2015 19:02

Re: Sollicitatietopic

Ik ben ook weer om me heen aan het kijken. Ik werk nu 32 uur naast mijn studie. Maar het bevalt me niet echt. Ik merk dat ik wat te perfectionistisch ben voor dit werk. Het gaat meer om targets halen dan om echte kwaliteit te leveren. En hoe simpel het werk dan ook mag zijn dat irriteert me gewoon enorm. Ik wil gewoon kwaliteit leveren en niet zozeer kwantiteit. En daarnaast komen ze ook hun afspraken slecht na. Steeds gezeik met rooster etc. Ben er wel een beetje klaar mee..

Dus ik ben nu weer vacatures aan het bekijken en dan het liefst voor 24 uur.

@Pannetoet dat leeftijd verhaal herken ik ook goed. Studeer dan nog wel maar ben al een stuk ouder dan de gemiddelde student en merk dat het echt tegen me werkt..

@Kees werk je ook nog als bootcamp-instructrice of is dat de baan die nu stopt?

@Mien wat voor functie was het uiteindelijk?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 26 Sep 2015 08:54

Re: Sollicitatietopic

Ow dat lijkt me zwaar Siem, 32u naast een studie!

Mijn baan bij de bootcamp is ook gestopt. Van 2 banen naar geen baan dus...
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 26 Sep 2015 12:24

Re: Sollicitatietopic

Ik ben er ook (weer) helaas. Ik had van april tot juli thuis gezeten, toen een tijdelijke baan gekregen voor drie maanden. Voor mijn vakantie vorige weer is gebleken dat er nog erg veel werk is, is gepeild hoeveel uur ik bovenop de 24 uur die ik nu werk zou willen werken. Dus ik dacht: grote kans dat ze me nog even houden en wellicht zelfs wat uurtjes erbij. Niets is minder waar. Gisteren (nog in mijn vakantie) gebeld dat ze het niet verlengen om organisatorische redenen. Lekker einde van mijn vakantie. Bah wat baal ik. Weer die ww molen in.
<<

Patsy

Bericht 26 Sep 2015 20:08

Re: Sollicitatietopic

Balen Rex, zeker zo in je vakantie.

Siem, irritant zeg! Je solliciteert oog vanuit een werkende positie, dat is wel een voordeel lijkt me.

Mzcharlotte, ik had nog niet eens gereageerd, maar wat balen zeg!

Ik meld me af :).

Ik ga werken als telefonisch verkoper. Absoluut geen droombaan, maar wel volledig mijn eigen werktijden bepalen. Daar ben ik heel blij mee, zo hebben we maar weinig opvang nodig voor onze zoons. Er zijn wel veel doorgroeimogelijkheden, dus daar ga ik mijn best voor doen. Iig weer lekker er uit, en wat extra ruimte financieel.
<<

Anoniem 146

Bericht 28 Sep 2015 11:22

Re: Sollicitatietopic

Oh bah Rex. Wat een domper!

Kees, was dat de verwachting of enorm veel pech? Sorry ik kom een beetje binnenvallen in dit topic.

Meiden, hebben jullie tips voor een open sollicitatie? Afgelopen week ben ik helaas afgewezen voor een baan die ik heel graag had willen hebben. Geëindigd bij de laatste twee en fijne feedback gehad dus ik ben nog positief voor de toekomst. (haha).

Maar omdat er welgeteld 0 (nul!) vacatures zijn in mijn branche op dit moment binnen een aanzienlijke straal wil ik open sollicitaties gaan doen. Hoe kan ik daar mijn brief het beste op aanpassen? Ik heb dan natuurlijk geen leidraad van een vacature.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 28 Sep 2015 16:25

Re: Sollicitatietopic

Eigenlijk gewoon dikke pech. En ik kan je vertellen dat het me best zwaar valt eigenlijk. Ineens is al mn zekerheid van inkomsten weg, hoe weinig het ook zou zijn (3u bootcamp pw zet natuurlijk geen zoden aan de dijk).

Ik zou op zoek gaan naar bedrijven die je leuk lijken en goed op de site kijken wat ze doen. Evt kun je bellen of er vacatures aan zitten te komen en vragen naar wie je een open sollicitatie kan richten.
In je brief zou ik zetten waarom je graag bij het bedrijf zou willen werken en waarom dat je denkt dat je hun iets te bieden hebt. (bij een cateraar bv omdat je in je vrije tijd graag kookt en omdat je een echte Bourgondiër bent)

Edit; 2 banen verliezen is echt pech geweest nu. Zowel de bootcamp als de andere baan houden gewoon op te bestaan. De bootcamp sluit de vestiging in Breda en het andere bedrijf stopt helemaal met de kiosken. Bij de bootcamp willen ze me graag houden in Tilburg maar dat is qua reizen niet te combineren met een andere baan (tenzij die heel toevallig in Tilburg is) en bij de andere zou mn contract anders wel verlengt worden maar omdat we stoppen dus niet.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 02 Okt 2015 10:21

Re: Sollicitatietopic

Ik heb woensdag eindelijk eens mn cv op werk.nl gezet. Had geen pc tot mn beschikking en op de ipad of telefoon was het geen doen. Zag toen ook een vacature waar ik vorig jaar nog voor op gesprek ben geweest. Ik heb dus gereageerd en werd gisteren gebeld voor een telefonische intake en mag vandaag op gesprek komen!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 02 Okt 2015 11:38

Re: Sollicitatietopic

Kees, als jij bootcamps geeft, kun je dan niet als zelfstandige je diensten aanbieden naast het zoeken van een werkgever? Het lijkt me bijvoorbeeld best leuk om een bootcamp te doen met collega's. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre je verder investeringen zou moeten doen.

Mrs Jansen, JLo heeft daar ook een topic over geopend in deze pijler. Daar staan volgens mij wel goede tips in. En verder klinkt wat Kees zegt ook erg logisch.

Katrien, gefeliciteerd! Klinkt leuk!
L2014 & H2017
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 02 Okt 2015 14:07

Re: Sollicitatietopic

Ik heb er aan gedacht mzcharlotte. Ik wil zulke dingen best doen af en toe maar het is gewoon heel lastig om een (bijna) ft baan te combineren met bootcamp. Sporadisch is het natuurlijk goed in te plannen maar voor vast wil ik het (voorlopig) niet meer.
<<

Anoniem147

Bericht 02 Okt 2015 15:10

Re: Sollicitatietopic

Ik kom ook weer bijna terug in dit topic. Bij mijn tijdelijke baan worden de uren afgebouwd.

Volgende week ga ik op maandag naar school, dinsdag en woensdag bij mijnt tijdelijk baan en donderdag en vrijdag stage. Op zaterdag maak ik mijn opdrachten/huiswerk en zondag is mijn rust/vrienden/familie dag. De tijdelijk baan valt over 2 weken weg dus nu weer aan het solliciteren. Het is nu alleen nog lastiger omdat ik maar 18 uur beschikbaar ben en bij voorkeur op di en wo.

Ik heb ook geen recht op ww meer omdat ik die al opgebruikt heb volgens mij. Ik ben super dankbaar dat ik in ieder geval 3 dagen per week bezig kan zijn met school/stage maar financieel wordt het straks echt weer klote.

Maar goed. Positieve instelling houden!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 03 Okt 2015 10:08

Re: Sollicitatietopic

Ik ben aangenomen!!
Nog een weekje thuis en dan 12okt beginnen voor 37u!
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 03 Okt 2015 13:46

Re: Sollicitatietopic

Wat fijn Kees, gefeliciteerd! Kan je ook andere sportlessen geven? Basic-fit zoekt vaak sportlesinstructeurs.

@marni, jammer dat je weer op zoek moet, gelukkig heb he er weer een stukje ervaring bij op je cv.

Ik moet nu echt op zoek, per januari zit ik zonder werk. Helaas al 2 afwijzingen binnen. Ze krijgen zoveel reacties dus je wordt al niet uitgenodigd als je op 1 van de functie eisen minder goed scoort.
Brieven schrijven blijf ik lastig vinden, dus als iemand voorbeelden heeft van goede brieven (waarmee ze een baan hebben gekregen of zo) zou ik ze graag willen lezen.
Marni, had jij niet een animatie cv? Die zou ik graag eens willen zien als het kan?!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 05 Okt 2015 13:09

Re: Sollicitatietopic

Ik heb zojuist getekend en begin vlgd week maandag :banaan:

@jorja; ik kan dat wel maar ben niet echt fan van basicfit en heb nu een baan voor 37u en dat is prima dus weer trainer af nu :wink:
Het is verder idd allemaal lastig op dit moment. Veel reacties op een vacature en ze moeten maar net jou eruit halen.
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 09 Okt 2015 12:13

Re: Sollicitatietopic

Gefeliciteerd Kees en Katrien!

Veel succes met solliciteren Jorja! Ja inderdaad he, ze moeten maar net hun oog op jou laten vallen. Lastig he!

Balen zeg Marni, dat je dalijk ook niets hebt om op terug te vallen... De markt is nog steeds drie keer niets he?
Het is inderdaad belangrijk om positief te blijven, maar dat is soms veel makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik had gisteravond ook zo'n breekmomentje. Heb zo het gevoel dat mensen in mijn omgeving mij soort van 'ontgroeien', doordat zij wel (belangrijk) werk hebben, ergens helemaal in op kunnen gaan en voldaan thuiskomen. Ik heb dat nu niet, en over twee weken helemaal geen werk meer...
Maar goed, met die instelling kom ik ook nergens. Dus hup aan de bak maar weer!

Succes aan alle meiden met solliciteren, we komen er wel! :thumbup:
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers