Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mannen met veel (gewone) vriendinnen

<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 13 Sep 2015 08:42

Re: Mannen met veel (gewone) vriendinnen

Ik zou me daar ook niet fijn bij voelen, ik zou het ook een beetje respectloos naar mij, als vriendin vinden eerlijk gezegd. Maar goed, dat is wat ik erbij voel. Als het voor jullie werkt; prima toch.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 13 Sep 2015 10:47

Re: Mannen met veel (gewone) vriendinnen

Carrie, ik denk dat het vanzelfsprekend is waarom ik zo op Nougat reageer, omdat ze altijd overal te pas en te onpas, even moet vertellen hoe een ander het niet goed doet in een relatie en in haar perfecte leventje wel alles goed verloopt. Ze pikt dan wel regelmatig een ander, maar ze zet haar pijlen natuurlijk regelrecht.

Ik zet het er niet neer om jullie te vragen wat jullie ervan vinden dat mijn vriend ooit wel eens in zijn beste vriendins bed heeft geslapen, ik zet het er neer omdat het in zowel de ogen van mijn vriend als in de ogen van zijn vriendinnen, zij van hetzelfde geslacht zijn. Ik slaap ook wel eens bij een vriendin in bed. Nooit bij een man, maar ik ben ook dan niet al 20 jaar zo hecht bevriend met een aantal. Zij wel. Het is uitzonderlijk. Dat wilde ik even benoemen in mijn vorige post, dat dat dus kan. Dat ik er ook even aan moest wennen, en nu doodnormaal vind. Niet alles relaties zijn hetzelfde, je kunt het ook zo zien: we hebben zodanig vertrouwen in elkaar, dat dit kan. Respectloos? Tja, dat kan. Ik vind van niet, het is niet zo dat hij wekelijks bij haar in bed slaapt (dat is misschien 1 of 2 keer voorgekomen, maar ook daar geen moeite mee als dat weer eens gebeurd) of elke dag knuffelend met een paar vriendinnen zit. Ik weet echt niet wat voor beeld jullie hebben (of ik wellicht verkeerd schets). Maar het is wel eens voorgekomen ja. Ook heb ik hem 2 maanden geleden nog aangeraden naar Canberra te gaan want z'n beste vriendin zat helemaal in de put. Zo verdrietig, gedumpt, geen doel in het leven. Ja, dan vind ik het fijn dat mijn man 4 uur rijdt (en de volgende dag 4 uur terug) om haar een dikke knuffel te geven ja. En ik vind het fijn dat dat kan, dat ik weet dat het een hele diepe vriendschap is, en ook niet meer. Zij had hem nodig, als beste vriend(in).

Maar terwijl ik het typte wist ik al dat Nougat daar weer een mening over zou hebben en natuurlijk kwam het. Dat kan ik van iedereen prima hebben, maar bij haar denk ik meteen: zucht, blablabla. Omdat ze dat doet, zuigen en even haar manier van leven benoemen. Dat is toch intussen overduidelijk? Ik heb daar geen behoefte aan, dus kap ik dat graag meteen af. Ook geloof ik niet dat ik nog hoef te bewijzen hoe hecht mijn relatie is, noch me te verdedigen, ook dat lijkt me overduidelijk. Een ander doet het anders. Ik ben juist heel trots op mijn man, dat hij zulke toffe meiden om zich heen heeft en voor ze zorgt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem125

Bericht 13 Sep 2015 20:57

Re: Mannen met veel (gewone) vriendinnen

Maar wat maakt jullie relatie dan nog anders dan de relatie die hij heeft met die vriendinnen? Want zoals ik het nu lees ziet hij die andere meisjes superveel, delen ze op emotioneel gebied alles met elkaar en liggen ze samen in bed en zijn lichamelijk intiem. Ik zie dan niet zo het verschil tussen zo'n hechte vriendschap en de relatie die hij met jou heeft.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 13 Sep 2015 21:32

Re: Mannen met veel (gewone) vriendinnen

Fysieke aantrekkingskracht, een intens gevoel van houden van, verliefdheid, kriebels in de buik, enzovoort. Er zal nog genoeg zijn wat hun relatie onderscheidt van die van hem met zijn gewone vriendinnen.

Ik zou me er overigens ook niet prettig bij voelen hoor, ik zou het niet kunnen accepteren. Maar Marsy kan dat wel, dan is dat toch helemaal prima?
<<

Anoniem282

Bericht 13 Sep 2015 21:56

Re: Mannen met veel (gewone) vriendinnen

Exen en dates hebben vriendinnen gehad. Geen enkel probleem mee, was eraan gewend. Zou ook wel raar zijn als ik er problemen mee zou hebben, aangezien ik zelf ook vrienden heb. :)

Marsy: sorry, maar ik vind niet dat Nougat zit te zuigen, maar ik vind wel dat je vrij heftig reageert. Ik trok ook m'n wenkbrauwen op bij je voorbeelden en hoe je je verwoordt in je eerste reactie. Daarover hoef je je wat mij betreft geenszins te verantwoorden of zelfs te verdedigen, maar deze manier van close zijn + dat het niet zuiver platonisch is geweest, vind ik ook verbazingwekkend om te lezen. Neemt niet weg dat als jij je er goed bij voelt, dat dit het belangrijkste is.
<<

Anoniem125

Bericht 13 Sep 2015 23:03

Re: Mannen met veel (gewone) vriendinnen

Ik heb het ook nooit een probleem gevonden, heb zelf ook goede vrienden waarmee ik veel deel. Ik vind het ook wat vreemd om de halve wereldbevolking uit te sluiten. Dan mis je echt een heleboel!

Maar voor mij zit er wel een groot verschil tussen hoe ik omga met mijn vrienden en hoe ik omga met mijn man. Sommige dingen zijn echt exclusief van ons en ik zou me er heel vreemd bij voelen om die dingen te doen met een andere man (of vrouw). Gelukkig denkt mijn man daar precies zo over.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 14 Sep 2015 00:19

Re: Mannen met veel (gewone) vriendinnen

Omdat het topic niet over mij gaat, maar algemeen doe ik even snelle reactie. Het zal wel aan mijn verwoording liggen maar serieus jongens.. Ik noem toch hele uitzonderlijke situaties, jullie doen net alsof het wekelijks voorkomt en blazen een aantal uitspraken enorm op.

Ik vind het bizar dat gevraagd wordt wat het verschil is tussen de relatie met m'n vriend z'n vriendinnen en de onze. Nou, zij zijn vriendinnen en ik ben zijn vriendin. Noodgedwongen wel eens in elkaars bed geslapen, kleding aan hoor, ze liggen niet lepeltje lepeltje ofzo haha. We delen ook wel eens een tent met z'n allen.

Ik ben zijn grote liefde, z'n toekomstige vrouw, waar hij van houdt, liefde voor voelt elke dag, sex mee heeft (en sowieso aangetrokken voelt, daar begint het grootste verschil al), kinderen mee wil opvoeden, de grootste connectie mee heeft, dagelijks wil zijn. Al houdt hij echt van die meiden op een platonische manier, bovenstaand zou hij nooit voor ze hebben of willen. Het is een broer-zus relatie.

Hebben jullie geen hele hechte vriendschappen dan? Iemand voor wie je dag en nacht klaarstaat, oprecht van houdt, voor door het vuur gaat? Ik wel in elk geval. Zou je niet voor je broer of zus hetzelfde doen? Ik wel. Meer is het niet. Ik overnacht wel eens bij een vriendin en dan slaap ik met haar in het tweepersoonsbed. Tijdens onze reis heb ik wel eens naast onze beste vriend geslapen, omdat 1 van ons op de grond moest omdat er geen plek was en we roteerden, zodat het eerlijk was en hij niet telkens op de grond hoefde omdat hij toevallig met een stel reisde. Is dat nou echt zo'n big deal? Respectloos? Het komt zo weinig voor.. Ik heb het eerder andersom, als het zo respectloos is om naast iemand te slapen, is er dan wel oprecht vertrouwen? Mogen een broer en zus niet eens een knuffel geven, of tegen elkaar aanhangen als er een film gekeken wordt? Echt, is dat nieuwe preutsheid? Het is heus niet zo dat ze hier binnenkomt en op mijn vriends schoot gaan zitten ofzo. Ik weet echt niet wat voor beeld jullie hebben haha.

Het is alleen maar een big deal omdat het een vrouw is, dat vind ik niet onrespectvol naar mij, dat vind ik jammer dat zoiets zo beladen wordt omdat het andere sekse is. Dat ik dat moet gaan uitleggen nog ook vind ik echt heel gek.

In elk geval was dit mijn laatste uitleg, ik vind het prima als andere mensen het anders doen, maar ik vind slapen in 1 bed en een knuffel niet echt heel erg overschrijdend gedrag haha.. :palm: Niet in een gezonde relatie in elk geval. Jullie hoeven mij niet te overtuigen dat het niet normaal is ofzo, ik vind van wel en jullie denken anders. Maar ik heb geen behoefte aan een Marin discussie, waar ik me telkens wil verantwoorden omdat anderen een duidelijk andere mening hebben. Ik ga niet voor niks trouwen met de man van mijn dromen :love:
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem125

Bericht 14 Sep 2015 07:18

Re: Mannen met veel (gewone) vriendinnen

Sorry Marsy, ik weet niet of je een broer hebt, maar de relatie met mijn broer is echt heel anders. Ik heb bijvoorbeeld nooit seks met hem gehad in het verleden, heb nooit met hem gezoend, heb me nooit aangetrokken tot heb gevoeld op die manier. De band die ik heb met mijn broer is totaal anders dan wat jij nu beschrijft. Om eerlijk te zijn vind ik het ook niet nodig om met hem in een bed te slapen. We zijn volwassen mensen. Een omhelzing als begroeting of afscheid, of omdat iemand het moeilijk heeft: natuurlijk! Dat doe ik ook met mijn vrienden, maar dat vind ik iets heel anders dan in elkaars armen, knuffelend op de bank hangen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 14 Sep 2015 08:35

Re: Mannen met veel (gewone) vriendinnen

Ja, we herhalen onszelf allebei en komen nooit tot een overeenkomst. Ik zei seksuele ervaring en geen sex en een zoen als twee 14 jarige pubers, terwijl ze nu 30 zijn, tja.. Let's agree to disagree. Jij doet het niet, ik heb er geen moeite mee. Ik zit ernaast, ik kan het beoordelen vanaf mijn plek en ik kan je verzekeren dat het allemaal veelsteveel opgeblazen wordt dan dat het in werkelijkheid is. Laten we het daar bij houden.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem125

Bericht 14 Sep 2015 09:01

Re: Mannen met veel (gewone) vriendinnen

Weet je, Marsy het kan mij niet zoveel schelen hoe jullie de dingen hebben geregeld in jullie relatie. Als jullie het beiden prima vinden dat hij zo close is met andere meisjes, dan is dat toch prima? Al zou hij elke dag in bed liggen met die meisjes en seks hebben met allemaal tegelijk, als jullie je daar allebei prima bij voelen, dan is het goed.

Ik zeg alleen dat het voor MIJ niet fijn zou voelen en zo zijn er meer die aangeven dat ze dit niet zouden willen binnen hun relatie/huwelijk. Dat kan toch gewoon? Niet iedereen is hetzelfde. De ene heeft een open relatie, de ander heeft pas seks na het huwelijk, zo zijn we allemaal anders. Het enige dat telt is dat jullie je er allebei prettig bij voelen en dat de verhoudingen duidelijk zijn (ook voor die andere meisjes, zodat zij geen verkeerde verwachtingen hebben).
<<

Anoniem304

Bericht 14 Sep 2015 09:02

Re: Mannen met veel (gewone) vriendinnen

Hij gaat trouwen. Ik mag hopen dat dat duidelijk is tegenover die andere meiden.
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:31

Bericht 14 Sep 2015 09:06

Re: Mannen met veel (gewone) vriendinnen

Mijn vriend heeft geen "losse"vriendinnen. Hij is wel bevriend met mijn vriendinnen maar die hebben allemaal een relatie en deze mannen zijn ook zijn vrienden. Oftwel een gezellige vriendenbende. :)
Afbeelding
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 14 Sep 2015 11:26

Re: Mannen met veel (gewone) vriendinnen

Mijn vriend had in het begin van onze relatie wel wat vriendinnen. Ik vond daar weinig van. Ik heb altijd al meer vrienden dan vriendinnen gehad. Hij vond daar ook vrij weinig van. Ik geef m'n vrienden een knuffel als ik ze zie en dat is alle fysieke contact die ik ooit zal hebben met ze.

Nu wel al 2 jaar samen reizen is het een beetje anders omdat iedereen die we hier ontmoeten ons direct samen leert kennen waardoor we altijd voor dezelfde feestjes uitgenodigd worden. Over 3 weken gaat m'n vriend hier beginnen aan een nieuwe baan en dat is voor het eerst sinds 2 jaar dat we overdag niet meer samen zullen zijn, wellicht veranderd dat wel iets qua nieuwe vriendschappen. Zou het wel fijn vinden als we weer eens 'eigen' vrienden hebben :)
<<

Anoniem211

Bericht 25 Sep 2015 22:17

Re: Mannen met veel (gewone) vriendinnen

Ik zit er ook niet op te wachten dat mijn vriend vriendinnen heeft eigenlijk. Gelukkig heeft hij dat ook niet en ik ook niet echt. Wel gezamenlijke vrienden (stelletjes). Wat anderen doen moeten ze lekker zelf weten, maar ik geloof niet dat ik me er prettig bij zou voelen.
<<

Anoniem211

Bericht 25 Sep 2015 22:18

Re: Mannen met veel (gewone) vriendinnen

Raaf schreef:Mijn vriend heeft geen "losse"vriendinnen. Hij is wel bevriend met mijn vriendinnen maar die hebben allemaal een relatie en deze mannen zijn ook zijn vrienden. Oftwel een gezellige vriendenbende. :)


Dit inderdaad ja
<<

Anoniem125

Bericht 26 Sep 2015 08:22

Re: Mannen met veel (gewone) vriendinnen

Maar Marilyn, wat zou je dan doen wanneer een man wel vriendinnen heeft? Ik heb zelf wel een aantal mannelijke vrienden en die heb ik inmiddels al 12 jaar. Echt niet dat ik die laat vallen. Als een van mijn vrienden mij niet meer zou willen zien, omdat zijn nieuwe vriendin dit ongemakkelijk vindt, dan zou me dat serieus veel pijn doen. Wij zijn al zolang vrienden en er is nooit sprake geweest van seksuele aantrekkingskracht, laat staan dat we het bed hebben gedeeld of iets dergelijks.
<<

Anoniem170

Bericht 26 Sep 2015 09:19

Re: Mannen met veel (gewone) vriendinnen

Het ligt er een beetje aan. Als hij heel krampachtig en geheimzinnig over die vrouwen doet daar word ik toch wel een beetje onzeker van. Maar als ik ze ook gewoon ontmoet en je kan merken dat het platonisch is maakt me dat niet zoveel uit hoor.
<<

Anoniem211

Bericht 26 Sep 2015 10:01

Re: Mannen met veel (gewone) vriendinnen

Nougat schreef:Maar Marilyn, wat zou je dan doen wanneer een man wel vriendinnen heeft? Ik heb zelf wel een aantal mannelijke vrienden en die heb ik inmiddels al 12 jaar. Echt niet dat ik die laat vallen. Als een van mijn vrienden mij niet meer zou willen zien, omdat zijn nieuwe vriendin dit ongemakkelijk vindt, dan zou me dat serieus veel pijn doen. Wij zijn al zolang vrienden en er is nooit sprake geweest van seksuele aantrekkingskracht, laat staan dat we het bed hebben gedeeld of iets dergelijks.


Wat ik dan zou doen? Geen idee. Het is nog niet voorgekomen.
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers