Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Katten Topic <3

<<

Mil

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 272

Geregistreerd: 21 Jan 2015 20:07

Woonplaats: A'foort

Bericht 01 Mei 2015 20:35

Re: Katten Topic <3

Catnip schreef:Mil, wat sneu ook, hoe is het afgelopen?


2 kiezen getrokken, kin is helemaal open gesneden zodat alle viezigheid eruit kan. Er zit een drain in. En hij heeft nu een kap om.. Maar de dierenarts weet bijna zeker dat het kwaadaardig is. Maar toch hebben we een biopt laten afnemen en naar het lab gestuurd. Mijn vriend heeft echt nog hoop dat de tumor goedaardig is. Dat vind ik zo zielig.. het wil nog niet tot hem doordringen. Voorlopig de kosten van vandaag en gister €300. Maar dat hebben we er voor over!
Afbeelding
<<

Anoniem105

Bericht 12 Mei 2015 10:51

Re: Katten Topic <3

Ik heb even een vraag. Over ongeveer een maand ga ik samenwonen, en de wens om een kat aan te schaffen is erg groot. We willen sowieso met 1 beginnen. Nu wil ik het liefst een jonge kat, die binnen en buiten kan zijn. Maar welk kattenluikje (dievenluikjes, zoals mijn vriend zegt) zijn echt goed? We werken allebei hele dagen dus het moet wel een kat zijn die goed alleen kan zijn. Ik ben 2 dagen in de week vrij + het weekend, dus dan hebben we alle tijd voor de kat. Nogal wat vragen, maar ik wil goed voorbereid zijn :)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 12 Mei 2015 14:09

Re: Katten Topic <3

Ik zou geen kat alleen doen. Wij hadden er eerst eentje, maar die was vreselijk eenzaam. Als we thuis kwamen kon hij ons niet met rust laten. Als we heen en weer liepen naar de keuken, 'viel' hij ons aan om te spelen...met nageltjes en tandjes. Hij plaste op rare plekjes. Toen kreeg hij een vriendje en was het hele gedrag weg.

Overigens is de diarree over gegaan!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 12 Mei 2015 20:19

Re: Katten Topic <3

Dat ligt helemaal aan de kat en het karakter. Ik heb 1 kat en zij kan niet met andere katten. Zij komt uit een asiel, misschien ook een optie, want dan weet je welke kat je in huis haalt.
<<

Anoniem122

Bericht 12 Mei 2015 20:45

Re: Katten Topic <3

Jip, volgens mij kunnen katten juist wel heel goed alleen. Ik had ook eerst twee katten, maar die lagen nooit samen, speelden nooit samen, ondanks dat ze met elkaar waren opgegroeid. Het ligt dus, zoals Nijntje4 ook zegt, echt aan de kat.
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 13 Mei 2015 08:58

Re: Katten Topic <3

nijntje4 schreef:Dat ligt helemaal aan de kat en het karakter. Ik heb 1 kat en zij kan niet met andere katten. Zij komt uit een asiel, misschien ook een optie, want dan weet je welke kat je in huis haalt.


Even reactie op je laatste zin, maar wij hebben ook 1 uit het asiel, dachten dat ze rustig en wat schuw zou zijn, maar dat valt echt super mee! Ze is eerder heel speels en soms wel wat bangig naar anderen, maar niet erg of anders dan normaal ofzo. Dus helemaal zeker weet je het nooit :). Met het eerste ben ik wel eens trouwens, onze kan ook niet met meerdere katten.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 14 Mei 2015 12:32

Re: Katten Topic <3

ไม่เป็นไร schreef:Jip, volgens mij kunnen katten juist wel heel goed alleen. Ik had ook eerst twee katten, maar die lagen nooit samen, speelden nooit samen, ondanks dat ze met elkaar waren opgegroeid. Het ligt dus, zoals Nijntje4 ook zegt, echt aan de kat.

Katten zijn vaak heel erg op zichzelf ja! Het ligt ook echt aan de aard van het beestje.

Hier trouwens ook sinds kort twee asielkatten erbij. Ze zijn totaal niet eenzaam en schuw. Waren ze dat soms maar eens :smile:
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 14 Mei 2015 15:12

Re: Katten Topic <3

Oh grappig. Ik had het van te voren op kattenfora uitgezocht en daar las ik ook veel dat katten niet goed alleen kunnen...maar ook wel dat er katten heel goed alleen konden. Wij wilden maar 1 kat, ging hier dus niet goed.

Ze liggen soms samen, vooral als wij het niet zien (van de week stond mijn vriend vroeg op en lagen ze samen op een kussen te slapen), begroeten elkaar altijd als er eentje een tijd buiten is geweest, maar de plukken haar vliegen ook regelmatig in de rondte.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 18:40

Bericht 15 Mei 2015 10:40

Re: Katten Topic <3

Als je veel weg bent vind ik een kat alleen ook een beetje zielig. Maar als er een kattenluik is en je bent ook veel thuis is het al minder erg.
Het klopt dat sommige katten liever alleen zijn maar de meeste katten vinden een maatje toch echt wel fijner. Onze katten zijn ook lang niet altijd dikke maatjes en maken weleens ruzie, maar ze zoeken elkaar ook altijd weer op.

Ik zou wel als je nu weet dat je ooit een tweede kat wilt, dit gelijk doen, dat maakt het echt veel makkelijker dan wanneer je er later een tweede kat bij doet. En zeker als je een kitten wilt is het veel leuker voor hem om iemand te hebben om mee te spelen. In het asiel hebben ze rond deze tijd ook veel jonge katjes.

Welk kattenluikje goed is is afhankelijk van wat je zelf wilt. Wij hebben een luikje, ik geloof van staywell die je van binnen en buiten apart op slot kunt doen, dat vind ik wel fijn omdat hij dan 's nachts dicht kan.
Als er ook andere katten in de buurt wonen die naar binnen kunnen komen zou je er 1 met chip kunnen doen, dan kan alleen jouw kat naar binnen.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 13 Sep 2015 17:15

Re: Katten Topic <3

Even een UP voor dit topic.

Misschien hebben jullie wat advies, tips omtrent het volgende.

Wij hebben sinds maart twee asielkatten bij onze oudere kat geplaatst. Zij is erg rustig, op zichzelf en teruggetrokken. ook vrij bang aangelegd. De twee nieuwe katten zijn juist heel erg sociaal, aanwezig en de ene is ook best wel druk en speels. Toevallig zijn ze alledrie rond de zeven jaar oud.

Nou is het zo dat 1 asielkat de hele tijd achter mijn oude kat aan gaat rennen en haar op zit te jagen. Zij is al erg schuw en we zien/zagen haar sowieso altijd pas 's avonds. Maar doordat de kat hele tijd op haar gaat jagen (spelen?!) zien we haar steeds minder. Ze is een beetje bang voor hem geworden. Heel sneu. Hij bedoelt het over het algemeen niet slecht, maar ziet haar als een speelbal ofzo. We proberen hem af te leiden als zij binnen komt, hebben hem gestraft als hij weer liep te jagen, maar het heeft allemaal geen zin. Er lijkt nog geen manier gevonden te zijn waardoor hij ophoudt.

Nu heb ik gelezen dat straffen sowieso niet goed is/weinig zin heeft, omdat katten het niet begrijpen. Maar ik vind het gewoon niet leuk voor de poes dat ze nu nog teruggetrokkener is dan ze al was en ze amper meer bij ons in de woonkamer te vinden is.
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 18:40

Bericht 14 Sep 2015 08:14

Re: Katten Topic <3

Zelf veel en intensief met hem gaan spelen met een heel leuk speelgoedje, lekker laten rennen. Probeer het jagen voor te zijn, als je ziet dat hij gaat beginnen pak je meteen het speeltje.
Wij hebben het ook een tijd gehad, ook 2 asielkatten bij een kat die we al hadden en ongeveer dezelfde leeftijd, en dit is eigenlijk het enige dat echt werkte. Na een tijdje ging ze ook op een afstandje meekijken hoe wij met de andere katten speelden en begon zelfs mee te spelen, maar dit heeft wel echt heel lang geduurd.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 17 Sep 2015 19:05

Re: Katten Topic <3

We spelen al best wel veel met hem, maar hij lijkt onvermoeibaar haha. De laatste dagen gaat het beter. We spelen echt meer met hem, hebben extra overplakken gecreëerd en bakken neergezet. Daarnaast is hij nu helemaal wild van de catnip die ik heb aangeschaft.

Fijn te horen dat het bij jou uiteindelijke goed gekomen!
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 24 Sep 2015 18:02

Re: Katten Topic <3

Fijn dat het beter gaat Winegum!
Hier hebben we ook 1 kat die de anderen gaat terroriseren als hij zich verveelt en niet naar buiten kan (na de verhuizing).
Dan heeft hij gewoon teveel energie.

Hier gaat het trouwens weer goed met de poes die teveel stress had en kale plekken.
We hebben 1 keer feliway gekocht en gebruikt in huis en dat leek goed te werken.
Toen hij op was geen nieuwe gekocht, maar ze heeft geen kale plekken meer nu.
Ze kan dus ook gewoon lekker bij ons blijven. Ze ligt ook steeds vaker (bij mij) op schoot en ook altijd naast mijn kussen in bed.
Afbeelding
Afbeelding
<<

InweCulnamo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 370

Geregistreerd: 08 Feb 2014 14:01

Bericht 30 Sep 2015 10:21

Re: Katten Topic <3

Jaaaaa nog even wachten en dan krijgen we twee katjes thuis :). 19 oktober zijn ze oud genoeg en mogen we ze ophalen.
Zo veel zin in!. Het zijn broer en zus, 2 van een 5ling die gevonden zijn met 10 dagen. Ze verblijven nu in een gastgezin.
Bijna alles hebben we al in huis, en moet uitkijken dat ik niet te veel koop ;).
Alleen zijn we nog niet uit over welk voer we uiteindelijk willen. Vind het zo lastig. Je leest zo veel verschillende ervaringen en meningen. Ze krijgen nu whiskas, maar we willen sowieso geleidelijk overstappen op een ander merk. maar wat? Zitten nu te denken aan royal canin.
Verder hebben we thuis 2 ratjes, waarvan we hopen dat dat goed zal gaan. Spannend. Iemand nog tips hierin?

15-11-2019
14-05-2023
<<

PeperMunt

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:15

Bericht 03 Nov 2015 15:02

Re: Katten Topic <3

Ik kom even spammen met wat foto's van mijn katten :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mooie opslagplaats voor alle speeltjes... In de fontein :12:
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 03 Nov 2015 15:49

Re: Katten Topic <3

Wat een prachtige beessies Pepermunt!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 03 Nov 2015 18:17

Re: Katten Topic <3

Wat een plaatjes Pepermunt! Hoe oud zijn ze?
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

PeperMunt

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:15

Bericht 03 Nov 2015 18:46

Re: Katten Topic <3

Bedankt! Ze zijn allebei net 3 jaar geworden :)
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 03 Nov 2015 18:48

Re: Katten Topic <3

Nog lekker jong dus :)
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem185

Bericht 03 Nov 2015 18:49

Re: Katten Topic <3

Wat een mooitjes!
<<

PeperMunt

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:15

Bericht 03 Nov 2015 18:53

Re: Katten Topic <3

Maddie schreef:Nog lekker jong dus :)


Ja zeker! En erg speels en ondeugend haha
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 03 Nov 2015 18:55

Re: Katten Topic <3

Wat grappig! Ik heb er één van anderhalf, maar die is helemaal niet zo vaak speels meer.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

PeperMunt

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:15

Bericht 03 Nov 2015 18:59

Re: Katten Topic <3

Maddie schreef:Wat grappig! Ik heb er één van anderhalf, maar die is helemaal niet zo vaak speels meer.


Het zijn allebei bengalen, misschien dat daar het verschil in zit ;)
Het zijn af en toe net honden.. komen speeltjes bij je brengen en dan moet ik ze weer weg gooien.
Kunnen ze een hele avond mee bezig zijn haha en maar heen en weer slepen met die speeltjes.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 03 Nov 2015 19:43

Re: Katten Topic <3

Wat leuk Pepermunt! Zijn ze ook groter dan de gemiddelde kat?!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

PeperMunt

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:15

Bericht 03 Nov 2015 19:49

Re: Katten Topic <3

Maddie schreef:Wat leuk Pepermunt! Zijn ze ook groter dan de gemiddelde kat?!


Ja ze zijn wat groter dan de gemiddelde kat, ze staan wat hoger op de poten en ze hebben een langere staart.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers