Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Klaagtopic kraamperiode

<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 24 Sep 2015 10:43

Re: Klaagtopic kraamperiode

Ik had echt een stomme kraamverzorgster, om te beginnen sprak ze slecht Nederlands en begrepen we elkaar om die reden vaak niet.
Daarnaast deed ze weinig, ze zat veel in de stoel en mijn man ging dat thee voor haar zetten terwijl hij thuis aan het werk was. Ik heb ruzie met haar gehad over welk merk vitamine D druppels omdat ze vond dat hij 10 druppels moest en op het flesje stond dat je maar 2 druppels hoefde te geven, bleek dat 2 druppels 10 eenheden waren en dus prima. Ze verstond me niet dus wist niet dat ik 9 maanden beroerd was geweest en ik blij was dat ik me weer een stuk beter voelde, ze stuurde me elke keer naar bed en wilde zoon mee naar de woonkamer nemen, terwijl ik dat echt niet wilde. Gelukkig kwam ze maar halve dagen omdat het te druk was bij het kraamzorgbureau. Nadeel daar aan was dat mijn man moest werken en zij in de ochtend vertelde maar tot 11:30uur te blijven, de was in de machine deed en vertrok, dus stond ik 1 dag uit het ziekenhuis de natte was op te hangen en eten te koken want mijn man zou pas rond middernacht thuis komen. Op dag 6 heb ik haar na overleg met de verloskundige de deur gewezen, ik heb 17uur kraamzorg gehad.

Toen mijn zoon 10 dagen oud was kwamen studiegenoten van mijn man. Vooraf had 1 van hen al op facebook gezet, de eerste kraamvisite van de jaarclub, vieren we dat met beschuit met muisjes of bier? Ze bleven tot 12 uur zitten, het bier was op en ik was al meerdere keren naar de slaapkamer geweest om te voeden e.d. Toen ze weg waren zei mijn man dat hij het heel gezellig vond, ik kon wel huilen zo moe was ik. Ik moet dat soort dingen gewoon beter aangeven, maar dat vind ik soms echt lastig.

Ik heb helemaal geen kraamtranen gehad maar toen ik mijn zoontje met 2.5week ging wegen en hij nog steeds niet op zijn geboorte gewicht was zei de consultatiebureau verpleegkundige dat ik de volgende dag terug moest komen en hij 50gram gegroeid moest zijn, ik was helemaal over de zeik. Nou is mijn moeder ook consultatiebureau verpleegkundige en kon zij mij gerust stellen en relativeren, maar ik was zo verdrietig er van ( uit proportie en zo ben ik helemaal niet, maar bom vol hormonen natuurlijk en een eerste kindje). Het consultatiebureau belde de volgende dag, ik zat in haar hoofd en ze had het misschien niet helemaal handig aangepakt. Toen heb ik aangegeven naar een lactatiekundige te zijn gegaan en dat ik daar vanaf dat moment zou gaan wegen, ik ben niet meer naar het bureau toe gegaan om extra te wegen bij haar.

Bij een tweede kindje zou ik minder stressen om het gewicht, mijn zoon is nu 7.5kg en bijna 10maanden maar ontwikkeld zich heel goed, ik was zelf ook altijd lang en dun als kind, dus het zal wel gewoon bij mij en mijn kind horen.

Verder vond ik alle kraamvistite e.d heel leuk, ik voelde me meteen na de bevalling weer heel goed en wilde mijn zoon heel graag aan iedereen laten zien. Naast de jaarclub bleef niemand te lang zitten en zijn we echt enorm verwend, ik kijk daar allemaal heel positief op terug. Ook op de 2 dagen in het ziekenhuis na de bevalling kijk ik heel positief terug, de verpleging was heel lief, zorgzaam en relaxt en ik vond het heel prettig.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 24 Sep 2015 11:09

Re: Klaagtopic kraamperiode

Ik had eigenlijk niks te klagen!
Oké, het bezoek bleef soms iets langer plakken dan fijn zou zijn, maar niet asociaal lang of zo. De meesten snapten ook wel dat als ik E. ging voeden, het voor hen wel tijd was om te gaan.
De kraamhulp die we hadden was ook een leuke vrouw. Heerlijk dat zij het huishouden deed, mijn man hoefde eigenlijk alleen maar te koken en boodschappen te doen en de rest deed zij.
Nou had ik ook wel het geluk dat mijn man gelijk vakantie had en we de eerste weken dus echt alles samen konden doen. Als ik alleen was geweest, wat het denk ik wel wat zwaarder/vermoeiender geweest.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem125

Bericht 24 Sep 2015 11:29

Re: Klaagtopic kraamperiode

Minoessepoes: waarom heb je niet gewoon aangegeven bij het bureau dat je niet tevreden was over je kraamzorg? Je kan gewoon een andere krijgen als het niet klikt, of je het niet eens bent met de werkwijze.

Verder hadden die vrienden van mijn man lekker bier mogen drinken met mijn man, maar dan wel graag in de kroeg. Wat een onzin dat je daar dan verplicht bij gaat zitten.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Sep 2015 11:31

Re: Klaagtopic kraamperiode

Dat van die vrienden vind ik ook heel raar. Je snapt toch wel dat dat niet kan bij mensen die net een baby hebben gekregen?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem151

Bericht 24 Sep 2015 11:33

Re: Klaagtopic kraamperiode

Ik heb ook gewoon een fijne tijd gehad :) Baalde onwijs dat we met J naar het ziekenhuis moesten en toen vast zaten aan alle protocollen ed, dus dat hoop ik een volgende keer te voorkomen. We hadden bewust weinig bezoek in de eerste week. Mijn man is de eerste 6 weken thuis geweest, luxe! Voeden deed ik trouwens gewoon in de woonkamer, bij de visite. Wel zo gezellig.
<<

JLo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 490

Geregistreerd: 11 Mei 2014 16:48

Bericht 24 Sep 2015 12:45

Re: Klaagtopic kraamperiode

Na een week in het ziekenhuis te hebben gelegen had ik veel behoefte aan rust. We hadden echter een hele drukke kraamverzorgster die alles tig keer herhaalde en praatte vanuit de 3e persoon. Ik kon daar op dat moment niet zo goed tegen..
<<

Anoniem301

Bericht 24 Sep 2015 13:43

Re: Klaagtopic kraamperiode

*foef* schreef:Nee, die mensen vonden dat echt gewoon normaal. Andere cultuur. Vader is daar normaal gesproken totaal niet betrokken bij de bevalling en de dagen daarna.
We zijn niet meer samen nee. Dat heeft me toch altijd nog wel erg dwars gezeten. Was al zo bang en verdrietig en blij tegelijk. Hij kwam ook nog dronken thuis. Tja.. Gelukkig zijn uiteindelijk wel m'n ogen open gegaan.


Ach meisje toch, wat verdrietig om te lezen! :hug:
<<

Anoniem193

Bericht 24 Sep 2015 13:50

Re: Klaagtopic kraamperiode

Wij hebben bij beiden een fijne kraamtijd gehad. Mijn man zorgde dat er niet meer dan 4 mensen per dag op visite kwamen. Dat kon dus op 2 dagdelen 2 mensen of 1 dagdeel 4 tegelijk. Broers en ouders en beste vrienden mochten altijd komen, die vormen ook zelf prima aan als iets niet uit kwam of als we ergens hulp bij nodig hadden.
Mijn man was bij beiden 4 weken vrij na de geboorte. Dat was ons geluk dat wel beiden rond de zomer geboren zijn en mijn man zijn vakantie er direct achteraan kon plannen.
<<

Anoniem301

Bericht 24 Sep 2015 13:54

Re: Klaagtopic kraamperiode

Ik ben heel benieuwd naar mijn kraamperiode. Als het niet klikt met de kraamverzorgster ga ik zeker bellen en om een ander vragen. De kraamverzorgster die bij ons kwam voor het intake gesprek heeft ons dat ook echt op het hart gedrukt, dat we dan gewoon moeten bellen.

Overigens wil ik die mevrouw die bij ons kwam echt echt niet als kraamhulp. Toen we weg was zaten mijn man en ik helemaal afgepeigerd op de bank :D Jeetje wat was zij druk, heel hard praten, niet goed luisteren, je niet uit laten praten en constant aan het woord. Wij willen graag iemand die rustig is, rust uitstraalt en niet de oren van je hoofd tettert. Dus ik ga nog even doorgeven dat ik wij haar echt niet willen, ik zou gillend gek worden.

Op het moment dat de bevalling begint heeft mijn man 4 weken vakantie, dat heeft hij zo met zijn manager af kunnen spreken, heel fijn! In de zomer heeft hij geen vrij genomen, hij heeft het opgespaard. Lekker alles samen doen en zo heeft hij ook 'kraamverlof' om zijn dochter te leren kennen.
<<

Anoniem281

Bericht 24 Sep 2015 14:00

Re: Klaagtopic kraamperiode

Oei wat een horrorverhalen! Ik hoop dat ik wel voor mezelf kan opkomen, als het zover is.. Gelukkig weet ik 100% zeker dat ik op m'n vriend kan bouwen en dat hij me beschermt, zelfs tegen mezelf ;)

Hij kan ook 4 weken vrij nemen na de bevalling maar ik denk dat-ie liever een maand van te voren al halve dagen gaat draaien. Gelukkig is dat ook mogelijk met zijn werk!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 24 Sep 2015 14:20

Re: Klaagtopic kraamperiode

Dat is echt een aanrader hoor, Carrie en Carl. Mijn man vond het echt heel fijn dat hij 4 weken vrij was toen E. geboren was. Inderdaad gewoon alles lekker samen uitzoeken en doen. Lekker samen knuffelen.. Het was echt heel fijn om die eerste weken samen te zijn!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 24 Sep 2015 14:23

Re: Klaagtopic kraamperiode

Dat ik het had kunnen aangeven bij het kraamzorgbureau weet ik, van te voren was ik dat ook echt van plan, maar op dat moment wilde ik rust en had ik gewoon echt geen zin meer in een andere kraamverzorgster ik had voor de bevalling ook al twee dagen in het ziekenhuis gelegen en daarna ook 2 dagen met heel veel verschillende mensen om me heen, ik vond het heel onprettig een vreemde over de vloer en ik heb op dag 4 met de verloskundige overlegt, toen vond ze het nog wat vroeg om zonder kraamzorg verder te gaan ( mijn bloeddruk was nog te hoog), maar wist ik dus al wel dat ik het nog maar 2 (halve) dagen hoefde "uit te zitten".

Die vrienden van mijn man hadden dus echt niet door dat ze te lang bleven zitten, eerste kraamvisite met de jaarclub en een beetje onwetend denk ik. Mijn man had het ook echt niet door, die was helemaal vrolijk toen ze weg gingen en vond het een hele gezellige avond. Ik had mijn man gewoon apart moeten nemen en moeten zeggen dat het genoeg was geweest of gewoon op bed moeten gaan liggen, maar in een apartement is dat allemaal wat gehoriger en gewoon niet handig.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem125

Bericht 24 Sep 2015 14:34

Re: Klaagtopic kraamperiode

Ik snap het best hoor dat mensen zonder kinderen dat niet snappen, maar het is aan jou om het aan te geven. Sowieso vind ik het idee van bier gaan zuipen bij een baby van 10 dagen nogal achterlijk, dus ik had direct gezegd dat ik er geen zin in had. En als het je overvalt dan neem je je man toch even apart en zeg je dat het je teveel wordt? Dan kunnen ze toch prima ergens in de stad verder gaan?

Veel dingen die hier worden aangegeven vind ik meer een kwestie van niet goed voor jezelf opkomen.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 24 Sep 2015 14:38

Re: Klaagtopic kraamperiode

Dat is het ook gewoon, als de mensen er zijn is het gewoon ook gezellig, en dan blijf je zitten. En ik vind bezoek altijd heel leuk, alleen toen was het echt teveel van het goede.

Ons bezoek kwam ook voor 90% savonds want mijn man moest gewoon werken. Hij had wel de eerste 4 weken vrij in combinatie met 1 week thuiswerken, maar die eerste 4 weken hebben we niet zo heel veel bezoek gehad, naast de mensen die vaker kwamen die kort bij ons staan. Daarna begon het pas echt, dus wij hebben maanden bijna iedere avond, en in het weekend met bezoek gezeten.

De kraamhulp was hier echt geweldig en ze deed echt zoveel, van mij mag ze weer terugkomen deze keer :)

Minoessepoes, mijn man zou zoiets ook leuk hebben gevonden met zn vrienden, en daar dan geen "kwaad" in hebben gezien. Maarja, ik gaf de borstvoeding, ook 's nachts... En dan ben je toch iets moe-er :laughcry: Hoewel mijn man heel veel heeft gedaan, en heel veel helpt. En hij is nu zelfs degene die er 's nachts altijd uitgaat als er iets is met ons kind. Hoewel dat gelukkig zelden is. Ik heb namelijk als ik opsta uit mijn slaap de neiging om flauw te vallen :suspect:
In de tijd dat we 's nachts voedingen gaven was ik gelukkig heel snel heel alert.
<<

Anoniem301

Bericht 24 Sep 2015 14:40

Re: Klaagtopic kraamperiode

Nougat, toen mijn heel goede vriendin bevallen was door middel van een keizersnede zat ik de volgende dag ook aan haar ziekenhuisbed met een glas champagne en daarna nog een paar. Ik heb een paar keer gevraagd of ik weer naar huis zou gaan maar ze gaf af dat ze heel graag had dat ik bleef. Er hoeft niet per se iets mis te zijn met bier of wijn drinken lijkt mij. Wel had Minoessepoes aan kunnen geven dat het haar teveel was, dat is haar goed recht. Maar ze heeft al duidelijk uitgelegd waarom ze dat op dat moment niet 'kon' en dat kan ik me ook wel weer voorstellen.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 24 Sep 2015 14:40

Re: Klaagtopic kraamperiode

Milou schreef:Volgens mij is het ook zo dat mensen bij een tweede minder snel op bezoek komen omdat het niet meer nieuw is. Klopt dit zo? Wij denken echt dat er weinig bezoek gaat komen.
Wij merken nu ook al dat familie en kennissen bijna niet naar de baby en de zwangerschap vragen. Zelfs onze ouders niet. Ook al laten we dan echo's zien of vertellen we dat we in het ziekenhuis zijn geweest.


Hier hebben we eigenlijk geen verschil gemerkt, denk dat er zelfs meer mensen langs zijn gekomen al. In de loop der jaren hebben we ook weer nieuwe mensen ontmoet en familie en vrienden die bij N. zjin langs geweest zijn nu ook gewoon langs gekomen om ons en J. te zien.

Wbt de zwangerschap en de baby, hier ook geen verschil. Vond mensen om ons heen heel meelevend en erg attent.
<<

Anoniem301

Bericht 24 Sep 2015 14:41

Re: Klaagtopic kraamperiode

Cinnamon schreef:Dat is echt een aanrader hoor, Carrie en Carl. Mijn man vond het echt heel fijn dat hij 4 weken vrij was toen E. geboren was. Inderdaad gewoon alles lekker samen uitzoeken en doen. Lekker samen knuffelen.. Het was echt heel fijn om die eerste weken samen te zijn!


Ja, dat lijkt mij ook! Heerlijk in ons coconnetje die weken, terwijl de winter ook net is begonnen :love:
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 24 Sep 2015 14:42

Re: Klaagtopic kraamperiode

Nougat, je hebt gelijk, ik vind dat ook. Maar zodra het gaande is denk je ach, ik kan het wel aan. En erna denk je, nee ik kon dit eigenlijk toch niet gebruiken. En, wat bij mij zo was, en vast ook bij meer meiden hier, ik was zo'n ander persoon na de bevalling! Ik herkende mezelf niet eens. Ik heb dat gelukkig snel teruggevonden en ik ben niet van plan me deze keer weer zo te voelen, in ieder geval er alles aan te doen om het zo goed mogelijk te laten verlopen.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 24 Sep 2015 14:45

Re: Klaagtopic kraamperiode

Bij ons vermoed ik ook dat gewoon bijna iedereen weer komt van toen. En in de tussentijd nog wat nieuwe mensen leren kennen, dus die dan ook weer. Ook wel wat mensen afgevallen maar dat is bijna niemand. Ik sta nog steeds achter ons besluit van de kraamborrel, en zo ziet iedereen zich ook tegelijk, dat is ook gelijk een gezellig feestje :)

Carrie, heerlijk, daar kijk ik ook naar uit. De eerste tijd samen, als gezinnetje, in ons cocconetje, hier dan wel net in de lente als alles goed gaat :love:
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 24 Sep 2015 14:47

Re: Klaagtopic kraamperiode

Wat jammer om te lezen dat de kraamweek bij een aantal van jullie niet is verlopen zoals je misschien wel had gehoopt!

Wij kwamen 's avonds uit het ziekenhuis en hadden toen een super leuke vrouw als kraamhulp. Zij deed jammer genoeg alleen de avonddiensten die week en we kregen de volgende ochtend dan ook een ander. We hebben echt even aan haar moeten wennen. Maar toen het ijs gebroken was, hebben we een super fijne week gehad met haar. Ze belde gerust 's avonds vanuit huis even om te vragen hoe het ging (ik had in de kraamweek nog een te hoge bloeddruk en veel hoofdpijn). Overdag deed ze wat nodig was en bleef elke dag wat langer om toch nog voor ons te koken. Dat hoefde echt niet, maar ze stond erop. Erg lief.
Wat betreft bezoek hadden wij van te voren al aangegeven dat we in alle rust wilde wennen aan ons nieuwe gezin. Op één iemand na heeft iedereen dit gerespecteerd en ons die ruimte gegeven. Wij hadden trouwens aangegeven dat we graag een belletje wilde voor bezoek. Over het algemeen werkte dit wel.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Sep 2015 14:50

Re: Klaagtopic kraamperiode

Een vriendin die champagne komt drinken aan je bed vind ik wel wat anders dan zo'n hele vriendengroep die tot 's avonds laat bier komt zuipen. Vind ik echt niet te vergelijken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 24 Sep 2015 16:39

Re: Klaagtopic kraamperiode

Ik heb hele fijne kraamweken gehad, bij allebei de kinderen! De eerste keer was het een meid die een jaar of 5 ouder was als ons, heel duidelijk was en ons heel goed wegwijs heeft gemaakt in het hele baby gebeuren. Dat was ook wel nodig, want we hadden maar erg weinig tijd gehad om er aan te wennen en toen werd hij al geboren. De tweede keer hebben we een stagiaire gehad. Leuke vlotte jonge meid.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers