Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zindelijk, maar niet bij gastouder...

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 22 Sep 2015 21:14

Zindelijk, maar niet bij gastouder...

Onze zoon (2 jr 4 mnd) is nu een ruime maand overdag helemaal zindelijk. Hij was het eigenlijk ook vrijwel meteen binnen een week, amper ongelukjes gehad. Sinds 1 a 2 weken heeft hij opeens heel veel ongelukjes bij de gastouder (3 dagen in de week). Nu zijn we er ook achter dat hij het uit jaloezie/aandachttrekken doet...

Hoe moeten we hiermee omgaan? Achteraf boos worden wil ik natuurlijk ook niet, maar ik bespreek het wel met hem.
Nu had ik al een keer beloofd dat als hij droog bleef, dat ie dan 's avonds thuis Teletubbies mocht kijken. Dat werkte 1x en daarna ook niet meer. En eigenlijk wil ik dat ook helemaal niet. Had al aangedragen bij de gastouder dat ze een stickerbeloningskaart o.i.d. zou introduceren, maar daar leek ze niet echt oren naar te hebben (maar misschien dat ze morgen toch iets gemaakt heeft, dat weet ik nog niet).

Wat te doen? Of wat zou de gastouder moeten/kunnen doen?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 22 Sep 2015 22:29

Re: Zindelijk, maar niet bij gastouder...

Volgens mij kun je dit soort gedrag het beste negeren. Als hij het doet voor aandacht en hij krijgt er geen aandacht voor dan stopt hij er denk ik vanzelf wel mee. Dus niet boos worden, geen heisa van maken, gewoon een schone broek aan geven.
Wél zou ik kijken naar de achterliggende redenen. Is het onredelijk of krijgt hij echt weinig aandacht of is er een ander kind bij de gastouder die meer aandacht krijgt waardoor hij jaloers is? Hij heeft blijkbaar een behoefte die bij de gastouder niet vervuld wordt. Ik denk dat het belangrijkste is dat die behoefte wél vervuld gaat worden.
<<

Anoniem137

Bericht 23 Sep 2015 03:52

Re: Zindelijk, maar niet bij gastouder...

Hij is ook nog maar heel jong he? Ik vind niet dat je van een kindje wat nog maar zo pas zindelijk is (en daar bovenop ook nog best vroeg zindelijk is, zeker voor een jongetje), meteen geen ongelukjes kunt verwachten. Misschien gaat het gewoon geheel onbewust, omdat hij te diep in z'n spel zit, en hij de aandrang niet voelt.
Zet je hem thuis op vaste tijden op de wc, en blijft hij op die manier droog? Of meldt hij zelf echt als hij moet plassen? In het eerste geval is hij niet zindelijk, maar klokzindelijk. In het tweede geval denk ik dat het gewoon een kwestie van geduld is. Hij moet het ook allemaal nog maar leren, de aandrang voelen als hij druk in z'n spel zit, beseffen dat hij dan uit z'n spel moet om te gaan plassen (met voor zijn gevoel misschien wel het risico dat hetgeen waar hij mee bezig is straks ineens 'afgepakt' is door een ander kindje, als hij op de wc zit), het durven aangeven aan iemand anders dan mama dat hij moet plassen, plassen op een andere wc dan thuis. Dat is allemaal voor hem misschien ook wel een stuk uit z'n comfort zone stappen, moet hij gewoon nog leren.

Ik denk niet dat je het op aandacht zoeken met gooien, maar meer op het feit dat hij gewoon nog niet helemaal zindelijk is, maar wel prima onderweg, maar dat hij nu gewoon nog moet leren om bij anderen ook aan te geven als hij moet plassen, ergens anders dan thuis ook zindelijk worden. Geen druk erop leggen, geen straf. Komt vanzelf. Hij is nog niet eens twee en half, ik vind het al heel knap dat hij thuis als zo vroeg zindelijk is.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 23 Sep 2015 06:16

Re: Zindelijk, maar niet bij gastouder...

Pompoen: over die behoefte vullen ben ik het met je eens, nu nog even uitzoeken wát die behoefte precies is

Keet: ook bedankt voor je reactie. Ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat hij echt zindelijk is en dat hij het echt expres doet. Als ie al van tevoren zegt: 'ik ga lekker bankplassen'
En als de GO aan hem vraagt of ie moet plassen en hij zegt nee en gaat vervolgens nog tíjdens het praten in zijn broek gaat staan plassen en dat aankondigt met 'S. wel in broek plassen' , dan is dat geen ongelukje volgens mij
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 23 Sep 2015 06:20

Re: Zindelijk, maar niet bij gastouder...

Aanvulling: thuis gaat hij dus altijd zelf (dus niet klokzindelijk), heeft nooit ongelukjes, waar we ook naartoe gaan of bij wie hij ook is.

Het ging daarvoor ook 4 of 5 weken wél helemaal goed bij de GO en opeens is dat omgeslagen...

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers