Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Anoniem151

Bericht 22 Sep 2015 14:25

Re: Het grote borstvoedingstopic

Is een koelkast niet verplicht? Dat de werkgever daar voor moet zorgen? Als 'onderdeel van' de kolf ruimte?
<<

Anoniem166

Bericht 22 Sep 2015 15:43

Re: Het grote borstvoedingstopic

Als de melk afgekoeld is mag het wel bij elkaar in. Voor de bewaartermijn moet je dan wel de oudste datum aanhouden.

Een koelkastje is inderdaad verplicht. Maar als je werkgever daar heel moeilijk over doet, zou je de melk ook met koelelementen kunnen koelen. Collega's van mij zetten hun koeltasje met elementen en melk in de koelkast. Volgens mij niet handig, want de koude van de koelkast komt dan niet door de isoleerlaag van het koeltasje. Maar de bevroren elementen in het koeltasje houden de melk wel gedurende een werkdag koud.

Sam, en? Hoe ging het?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 22 Sep 2015 18:23

Re: Het grote borstvoedingstopic

Nou het heeft dus echt wat opgewekt!
Heb wat geplaatst in september oktober topic.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 22 Sep 2015 19:44

Re: Het grote borstvoedingstopic

Sanne schreef:Als de melk afgekoeld is mag het wel bij elkaar in. Voor de bewaartermijn moet je dan wel de oudste datum aanhouden.

Een koelkastje is inderdaad verplicht. Maar als je werkgever daar heel moeilijk over doet, zou je de melk ook met koelelementen kunnen koelen. Collega's van mij zetten hun koeltasje met elementen en melk in de koelkast. Volgens mij niet handig, want de koude van de koelkast komt dan niet door de isoleerlaag van het koeltasje. Maar de bevroren elementen in het koeltasje houden de melk wel gedurende een werkdag koud.

Sam, en? Hoe ging het?


Hahaha duhhh daar zeg je me wat. Ik mieter 's ochtends ook altijd mijn tasje inclusief elementen in het koelkastje op mijn werk :nopompom: Haha! Maar goed, het element dat bij mijn Medela zit, en het koeltasje, koelen samen echt enorm goed. Het bevriest nog net niet!

Cinnamon: ik bewaar wat ik kolf op mijn werk de melk gewoon in de flesjes waar ik ook in heb gekolfd. Bij mijn kolf zaten er 4, en ik kolf 2x 2 boobs tegelijk dus dat komt precies uit. Thuis giet ik die flesjes dan over in potjes (die van Avent zijn fijn) en/of in bewaarzakjes (die van Difrax zijn fijn) :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 22 Sep 2015 19:53

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik zet mijn melk altijd in het tasje in de koelkast ook, zonder element, dat mik ik in de vriezer. Wordt altijd super goed koud hoor
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 22 Sep 2015 19:56

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik kan mij aansluiten bij Zora! Hier ook een koeltasje en koelelement van Medela en super koude melk aan het einde van mijn werkdag.

Cinnamon, ik denk dat je het ook af zou kunnen met een koeltasje en een bevroren element, maar ik denk wel dat je de melk thuis niet heel lang meer moet bewaren. Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel uur je moet werken en welke koeltemperatuur je kunt behalen in een koeltasje met koelelement. Zoals al werd gezegd kun je afgekolfde melk wel bij elkaar doen en verwarmen, mits beiden tot dezelfde temperatuur afgekoeld.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 22 Sep 2015 20:19

Re: Het grote borstvoedingstopic

Goed om te weten dat de melk voor het flesje dus gewoon bij elkaar in mag als het gekoeld is, wel zo handig.

Op mijn werk zit ik op meerdere locaties. Op de ene is wel een koelkast, op de andere niet omdat dat meer uit nood is zeg maar. Vanaf de eerste keer kolven zal ik het nog zo'n 8uur koel moeten kunnen houden denk ik, dat is met zo'n koeltas dus wel te doen? Die van Medela zie ik net, maar zijn ze er niet iets goedkoper?
Voor het bewaren heb ik inderdaad de potjes van Advent, in de vriezer heb ik het nu in van die ijsblokjeszakjes.

Oh ja, hoe vaak kolven jullie op het werk, 2 keer per dag? Of vaker?
Laatst gewijzigd door Arwyn op 22 Sep 2015 20:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 22 Sep 2015 20:22

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hoeveel is de inhoud van zo'n ijsklontzakje? Weet iemand dat?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem136

Bericht 22 Sep 2015 20:29

Re: Het grote borstvoedingstopic

Dat verschilt per merk Sam.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 22 Sep 2015 20:31

Re: Het grote borstvoedingstopic

Lucy schreef:Dat verschilt per merk Sam.


Oja natuurlijk! :palm:
Kan het tzt ook proberen met een gewoon waterklontje ook.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem180

Bericht 22 Sep 2015 20:34

Re: Het grote borstvoedingstopic

Iemand nog Avent bewaarbakjes nodig? Of andere bakjes voor hapjes? Ik heb er heel veel! Stuur me even een pb als je interesse hebt.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 22 Sep 2015 20:52

Re: Het grote borstvoedingstopic

Je hebt vast koeltasjes en elementen die goedkoper zijn! De Medela set zat bij mijn kolf en ik vind het ideaal dat de kleine flesjes precies in de ribbels van het element passen. De vier flesjes zitten er met het element dus ook strak in, geen kans op omvallen etc.

Wat het aantal keer kolven betreft, zou ik gewoon de momenten aanhouden die je dochter normaal ook zou drinken. Ik werk in het onderwijs en kolf fulltime, dus dat is niet echt goed vergelijkingsmateriaal. Ik ben weer gaan werken toen mijn zoontje 4 maanden was en kolfde toen 5 keer per dag (07.00-12.00-17.00-22.00-02.00).
<<

Anoniem181

Bericht 22 Sep 2015 21:03

Re: Het grote borstvoedingstopic

Robin schreef:Iemand nog Avent bewaarbakjes nodig? Of andere bakjes voor hapjes? Ik heb er heel veel! Stuur me even een pb als je interesse hebt.


Ik stuur je een pb!
<<

Anoniem181

Bericht 23 Sep 2015 21:54

Re: Het grote borstvoedingstopic

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 10 Feb 2016 13:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 23 Sep 2015 22:36

Re: Het grote borstvoedingstopic

Vaak Alex! Zou elke 2 uur even kolven. Sterkte....
04-2014
10-2015
<<

Anoniem 146

Bericht 24 Sep 2015 07:00

Re: Het grote borstvoedingstopic

Veel kolven Alex, en masseren onder de warme douche. Beterschap!

Ik zet trouwens ook altijd mijn koeltasje incl element in de koelkast, haha!
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 24 Sep 2015 13:29

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik moet het even kwijt, want ik vind het stiekem toch best moeilijk. Mijn kleine man is vandaag precies 10 maanden en ik heb besloten om de bv af te gaan bouwen. Besloten is misschien niet helemaal het goede woord, maar na bijna 9 maanden fulltime kolven vind mijn lichaam het genoeg geweest geloof ik. Zoals ik eerder al eens in dit topic plaatste, varieert mijn productie van dag toch dag en de laatste twee maanden krijg ik steeds net genoeg bij elkaar gekolfd om hem te voorzien. Daarbij heb ik al 2,5 maand een flinke tepelkloof, die maar niet geneest. Dit levert veel pijn op bij het kolven, waardoor ik er af en toe echt tegen opzie. Maar het belang van het geven van bv won het toe nu toe steeds van die pijn. Door ziekte afgelopen week heeft mijn productie echt het dieptepunt bereikt en ook mijn voorraad is bijna op, dus ik heb helaas geen andere keus meer. Hoewel ik natuurlijk ook weet dat kinderen ook gewoon groot worden op flesvoeding, vind ik het oprecht jammer dat ik het jaar niet vol heb kunnen maken. Van te voren had ik nooit kunnen denken dat zolang bv zou geven, laat staan zolang kolven. Dus ik ben ook wel trots dat ik het zo lang heb volgehouden.
Mijn zoontje heeft vanmiddag voor het eerst een fles kunstvoeding gehad en dat ging er probleemloos in. Gelukkig maar! De komende weken bouw ik langzaam verder af en ik verwacht over een maandje helemaal gestopt te zijn. Dan kunnen we ook dit tijdperk afsluiten!
<<

Anoniem125

Bericht 24 Sep 2015 13:57

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wees trots op jezelf dat je zolang borstvoeding hebt kunnen geven!
<<

Anoniem151

Bericht 24 Sep 2015 14:01

Re: Het grote borstvoedingstopic

Respect hoor Ysa! Zeker bij fulltime kolven vind ik het knap dat je het zo lang hebt volgehouden!
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 24 Sep 2015 21:05

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik vind het superknap van je Ysa dat je zo lang hebt gekolfd voor je zoon! Je mag met recht trots zijn op jezelf.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 25 Sep 2015 09:34

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hai

Hoe doen jullie dubbelzijdig kolven?
Ik heb ook de medela freestyle, maar krijg t niet voor elkaar. Dan zit er altijd 1 van de 2 niet goed of zuigt niet vacuüm of melk lekt er langs enzo. Ben ik zo onhandig? Dus wie praktische tips heeft graag, want scheelt wel veel tijd!!

Ik heb trouwens ook t idee dat ie minder hard zuigt als er twee flesjes aanzitten?
<<

Anoniem166

Bericht 25 Sep 2015 10:26

Re: Het grote borstvoedingstopic

Twee strakke hemdjes over elkaar aantrekken. De ene doe je omhoog, de andere omlaag. Je zet de kolfschilden op je borst, zet de kolf aan. Je houdt dan het ene flesje vast met je hand en de andere houd je vast met de arm. Dan zet je de kolf aan, zodat hij vacuüm zuigt. Vervolgens schuif je je ene shirtje over de kolfschelp wat omhoog, de andere schuif je juist naar beneden. En dan blijven de schelpen goed zitten door je shirtjes en het vacuüm trekken. En je hebt je handen ook nog eens vrij.

Ysa, hartstikke goed dat je het zo lang hebt volgehouden! En stoppen is voor heel veel moeders een lastige beslissing, of ze nou kort of lang hebben gevoed.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 25 Sep 2015 13:30

Re: Het grote borstvoedingstopic

Vanmiddag bij tineke de backer geweest om alles te controleren. Het lipbandje was ook veel te strak en het tongriempje ook nog steeds veel te kort. We hebben het geluk gehad dat ik 100% achter borstvoeding stond en mislukken in mijn hoofd geen optie was en dat ik blijkbaar heel makkelijk borstvoeding geef. Was een van de 3 dingen niet zo geweest dan was de borstvoeding compleet mislukt.
2015 💙
<<

Anoniem151

Bericht 25 Sep 2015 13:52

Re: Het grote borstvoedingstopic

Er bestaan ook kolfbh's trouwens, met een gat er in.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 25 Sep 2015 15:38

Re: Het grote borstvoedingstopic

SophieZMY schreef:Hai

Hoe doen jullie dubbelzijdig kolven?
Ik heb ook de medela freestyle, maar krijg t niet voor elkaar. Dan zit er altijd 1 van de 2 niet goed of zuigt niet vacuüm of melk lekt er langs enzo. Ben ik zo onhandig? Dus wie praktische tips heeft graag, want scheelt wel veel tijd!!

Ik heb trouwens ook t idee dat ie minder hard zuigt als er twee flesjes aanzitten?


Ik zette 1 schelp op m'n borst. Dan zette ik de kolf aan en plaatste ik de tweede schelp. Even handigheid in krijgen maar dan ging het prima. Soms deed ik ze ook tussen m'n voedingshirt klemmen, maar dat was niet altijd even ideaal.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers