Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Krampjes/ cinababy

<<

Anoniem236

Bericht 21 Sep 2015 16:31

Krampjes/ cinababy

Onze kersverse zoon heeft gister van 19u tot 2u s nachts enorm gehuild, waarschijnlijk door krampjes.
Nu ben ik er niet zo van om meteen allerlei middeltjes te geven aangezien zijn darmen ook nog op gang moeten komen natuurlijk en het sowieso even duurde voordat hij ontlasting had.
Maar de verloskundige adviseerde cinababy druppels, zou homeopathisch zijn op basis van anijs. Dit toch maar gehaald uit voorzorg en omdat het homeopathisch is. Alleen nu blijkt er een alcoholpercentage in te zitten van 3%.
Kraamzorg zei ook dat ze dacht dat er iets mee was en hen het niet mochten adviseren vanwege die reden.

Heeft iemand van jullie dit spul gebruikt? Het staat mij echt tegen om een baby iets te geven met alcohol erin. Of is dit overdreven?

En mocht hij tijd last houden van krampjes dan lees ik op internet dat mensen enthousiast zijn over het Duitse middel sab samplex, is dit gewoon bij de apotheek in Duitsland te krijgen of in bepaalde winkels?(wij wonen aan de grens)
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 21 Sep 2015 17:34

Re: Krampjes/ cinababy

Met cina baby heb ik geen ervaring. Sab simplex konden wij bij onze verloskundige halen, maar ik begreep van iemand dat het in Duitsland goedkoper is (waar je het dan moet halen weet ik niet).
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 21 Sep 2015 17:41

Re: Krampjes/ cinababy

Ik vond trouwens de sab simplex fijn, de lucht werd in de fles al uit de voeding gehaald en dat maakte al veel verschil.

Succes, zo zielig die krampjes :(
<<

Anoniem255

Bericht 21 Sep 2015 17:46

Re: Krampjes/ cinababy

Wat voor fles gebruik je? (Als je flesvoeding geeft dan...)
De Dr. Browns flessen zijn heel fijn en kunnen ook een positief effect op krampjes hebben.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 21 Sep 2015 18:57

Re: Krampjes/ cinababy

Ik ben ook helemaal voor Sab Simplex! Heb het toen op een duitse site besteld. Haalt idd het lucht al uit de fles. Scheelde bij ons zoveel.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 21 Sep 2015 18:59

Re: Krampjes/ cinababy

Wij hebben ook sab simplex gebruikt. Leek wel goed te helpen.
Je kunt het in Duitsland in de apotheken krijgen.
Ook kun je het via deze site bestellen:

http://www.sabsimplex.nl/
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 21 Sep 2015 20:22

Re: Krampjes/ cinababy

Hier ook goeie ervaringen met sab simplex. Bestelde het ook online in Duitsland. Werkte beter dan Infacol iig...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem236

Bericht 21 Sep 2015 20:40

Re: Krampjes/ cinababy

Fijn om de positieve verhalen te horen over sab samplex, mocht hij last blijven houden dan rijden we even naar een Duitse apotheek. We gebruiken inderdaad de dr Brown flessen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11590

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 21 Sep 2015 21:30

Re: Krampjes/ cinababy

heb hier ook cinababy. Het alcoholpercentage heb ik inderdaad ook gezien. het gaat om 3% van 3 druppels per keer. Die hoeveelheid is echt te verwaarlozen. Door het eten van sommige voedingsmiddelen krijg je zelfs soms ook een hoeveelheid alcohol binnen. Hier geef ik het alleen als hij echt ontroostbaar is.
2015 💙
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1956

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 22 Sep 2015 10:15

Re: Krampjes/ cinababy

Ik heb eens een keer gehoord dat infacol en sab simplex op hetzelfde neerkomt. Geen idee of dat ook echt zo is hoor. Ik zou in elk geval wel cinababy durven geven. Ik geef ook liever geen alcohol, maar het lijkt me te verwaarlozen in die paar druppels. Bij de oudste overigens infacol gebruikt en dat hielp niet echt. Waar ik wel over te spreken ben is probiotica voor baby's. Zeker als het langdurig is met de krampjes (oudste had er echt weken lang flink last van) zou ik dat overwegen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 22 Sep 2015 10:48

Re: Krampjes/ cinababy

Geloof idd dat Infacol en Sab Simplex vergelijkbaar zijn alleen heeft ss een hogere concentratie van het werkzame spul. En is lekkerder want framboos ipv sinaasappel :smile:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers