Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Een beugel

<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 21 Sep 2015 15:18

Een beugel

Mijn zoon van 9 heeft vandaag zijn eerste beugel gekregen. Nu weet ik wel dat er hier meer moeders met jongere kinderen zijn, maar wie weet leest er iemand mee wiens kind ook op redelijk jonge leeftijd een beugel heeft gekregen. Mijn zoon vindt het niet leuk en schaamt zich een beetje. Went het snel, dat dragen van een beugel?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 21 Sep 2015 15:24

Re: Een beugel

Ik heb verder geen ervaring met kinderen en beugels, maar ik heb zelf een beugel gehad en ik vond het wel snel wennen. Al vond ik het ook wel echt pijnlijk, vooral de eerste paar keren dat ie werd aangedraaid. De eerste twee a drie dagen kon ik amper eten, daarna ging het wel aardig. Aan het einde had ik amper nog door dat ie er zat :)

♥♥
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1064

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 21 Sep 2015 15:27

Re: Een beugel

Ik was zelf ook heel jong (groep 6) en was de eerste in de klas. Iedereen vond het eigenlijk stoer en werd als normaal gezien.
Ik had net als elliot de eerste 2 dagen na het strakker zetten er last van. Daarna merk je het niet meer.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 21 Sep 2015 15:29

Re: Een beugel

Ik was zelf 8 geloof ik toen ik mijn beugel kreeg. Was eg vroeg, andere tandarts wilde er niet aan maar die ortho wilde vanwege mijn afwijking niet langer wachten. Wennen ging erg snel!
Ik vond het uiteindelijk veel vervelender dat ik zo lang (14 jaar) bij de ortho heb gelopen. Daarbij heeft een beugel mijn probleem niet verholpen, wel verbeterd. Een kaakoperatie heeft mijn probleem doen verdwijnen. Maar dat is echt een worst case scenario hoor!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 21 Sep 2015 15:30

Re: Een beugel

Dat is best positief Elliot, bedankt voor je antwoord. Mijn zoon heeft nu zo'n blokbeugel, een plaatje? (Ik ben de naam even kwijt) Hij moet hem zo veel mogelijk in per dag, alleen met eten en sporten mag hij uit. Ik heb al met hem afgesproken dat we de eerste week wat opbouwen met in hebben en wennen, maar dat we vanaf volgende week voor de volle bak gaan. Deze beugel krijgt hij minimaal 3 maanden bij veelvuldig dragen. Daarna wordt het een andere, maar weet nog niet welke.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 21 Sep 2015 15:31

Re: Een beugel

Ook bedankt helix en miccie.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1064

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 21 Sep 2015 15:46

Re: Een beugel

Ik had zo'n buitenboordbeugel in het begin. Ook overdag inderdaad zoveel mogelijk. Best onhandig maar het went.

Succes voor je zoon. Hopelijk valt het mee. Als hij een slotjesbeugel krijgt maakt dat alleen maar makkelijker :-).
Ik was overigens in 2 jaar klaar en voor de middelbare school ervan af. Meeste kinderen beginnen dan pas.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 21 Sep 2015 15:52

Re: Een beugel

Dat is idd een voordeel van zo jong al beginnen, Miccie. Al denk ik niet dat wij voor de middelbare school al klaar zijn. Ik heb begrepen dat het een flink meerjarenplan gaat worden. Mijn zoon heeft een gigantische overbeet, waarbij zijn ondertanden vast tegen zijn gehemelte zitten.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 22 Sep 2015 08:48

Re: Een beugel

Vannacht voor het eerst ook met de beugel geslapen. Vanmorgen zegt hij: Mam, ik heb last van m'n kies. Dus ik zeg dat dat een soort spierpijn is. Maar nee hoor, die zat los en heeft hem vanmorgen gewisseld. Een dag een beugel en we kunnen alweer terug om hem aan te laten passen, omdat hij nu los zit. :laughcry:.

Edit: ik neem aan dat dit vaker gebeurd? Dat je al zo snel weer terug moet om het aan te laten passen?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers