Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stamceldonor worden.

<<

*Lieke*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 130

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:34

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 06 Okt 2013 11:46

Re: Stamceldonor worden.

Aziraphale schreef:
JustMeDaan schreef:
Slakje schreef:Totdat mijn meisjes oud genoeg zijn om hier over na te denken en zelf een keuze te maken, beslissen wij dat ja. Er zijn zoveel kinderen die ook organen nodig hebben en voor wie organen van volwassenen niet passen/goed zijn.

Op het moment dat één van de meisjes komt te overlijden lijden wij al, als ik kan wil ik dat leed een andere ouder/zus/familie/vrienden besparen en een nieuw leven schenken.


Mooi gezegd, hier kan ik me helemaal in vinden.
Ik zou het zelfs nog wel wat egoistisch vinden als je zelf wel een orgaan wil voor je kind als dat ziek is, maar andersom zou weigeren.


Eens.

Ik ben het eens met wat Slakje omschrijft, zo sta ik daar ook in.
Maar ik vind dat geen reden om iemand te 'verplichten' donor te worden of egoistisch als je kind wel een orgaan krijgt, maar niet doneert. Dan kan je dat ook vertalen naar bloeddonor worden. Waarom is niet iedereen bloeddonor? Ik vind dat een beetje kort door de bocht...
Grote kanjer 3-6-9
Kleine kanjer 17-12-12
<<

Anoniem44

Bericht 06 Okt 2013 21:01

Re: Stamceldonor worden.

N.a.v. dit topic ga ik me toch eens beter inlezen over dit onderwerp en dit onderwerp met mijn man bespreken. Wie weet besluiten we toch dat we wél donor zouden zijn. Eerlijk gezegd heb ik hier nooit heel goed nagedacht, omdat je er gewoon niet over wil denken - wat als het mis gaat, mijn dochter op sterven zou liggen, etc. Alleen al het idee bezorgt me de rillingen.
<<

Anoniem273

Bericht 06 Okt 2013 21:39

Re: Stamceldonor worden.

-ED- schreef:N.a.v. dit topic ga ik me toch eens beter inlezen over dit onderwerp en dit onderwerp met mijn man bespreken. Wie weet besluiten we toch dat we wél donor zouden zijn. Eerlijk gezegd heb ik hier nooit heel goed nagedacht, omdat je er gewoon niet over wil denken - wat als het mis gaat, mijn dochter op sterven zou liggen, etc. Alleen al het idee bezorgt me de rillingen.


N.a.v. dit topic is m'n man nu ook aangemeld als orgaandonor :thumbup:
<<

Anoniem44

Bericht 06 Okt 2013 21:40

Re: Stamceldonor worden.

Goed zeg! Ik heb nog eens navraag gedaan naar het worden van bloeddonor en het blijkt dat ik inmiddels wel weer geschikt ben voor donatie. Ik heb me direct aangemeld :)
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 06 Okt 2013 23:55

Re: Stamceldonor worden.

Wat mooi dat er meer donoren bijkomen door dit onderwerp.

De discussie bloed alleen ontvangen als je ook geeft gaat mijn inziens niet op, als je namelijk eens zelf bloed hebt ontvangen MAG je niet meer geven. Is vastgelegd. Daar kun je zelf niks aan doen.
D. 💙14-01-2019💙
<<

*Lieke*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 130

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:34

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 07 Okt 2013 07:45

Re: Stamceldonor worden.

JustMeDaan schreef:Wat mooi dat er meer donoren bijkomen door dit onderwerp.

De discussie bloed alleen ontvangen als je ook geeft gaat mijn inziens niet op, als je namelijk eens zelf bloed hebt ontvangen MAG je niet meer geven. Is vastgelegd. Daar kun je zelf niks aan doen.


Dat je geen bloed mag geven als je ooit gekregen hebt, wist ik niet, maar ik neem aan dat je de bedoeling van mijn opmerking snapt.

Begrijp me niet verkeerd, want ik ben het in principe met je eens.
Maar dat je het egoïstisch vindt, vind ik wat kort door de bocht. Je kan nou eenmaal niet van iemand eisen dat hij of zij donor is.
Grote kanjer 3-6-9
Kleine kanjer 17-12-12
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 07 Okt 2013 12:32

Re: Stamceldonor worden.

Ik eis ook niks van iemand. Maar ik vind het egoistisch/hebberig als een ander wel iets van iemand eist/wenst te krijgen (bloed, orgaan enz) maar zelf niks wil geven.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 07 Okt 2013 12:35

Re: Stamceldonor worden.

JustMeDaan schreef:Ik eis ook niks van iemand. Maar ik vind het egoistisch/hebberig als een ander wel iets van iemand eist/wenst te krijgen (bloed, orgaan enz) maar zelf niks wil geven.


Hier ben ik het mee eens, maar toch zou het mij denk ik te ver gaan om stamceldonor te zijn. Tenzij het naaste familie of mn vriend betreft, dan zou ik het zo doen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 07 Okt 2013 13:00

Re: Stamceldonor worden.

Dat je niet voor stamceldonor kiest kan ik me ook nog wel indenken, dat is iets wat op stel en sprong gebeuren moet, waarbij je een narcose kunt krijgen en wat meestal niet zo makkelijk in je dagelijks leven in te passen is, alhoewel je dat voor familie enz sneller over hebt dan voor vreemden. Maar bloed geven kan in 14 dagen na de oproep dus wanneer jij wil. Orgaandonor dan ben je er zelf niet meer dus ook dat kan.

Mij ging het meer om het idee dat je wel alle hulp en bloed/organen enz voor je kind wil/eist/wenst maar zelf niks terug wil doen. Een ander kind is voor zijn/haar ouders net zo dierbaar als jouw kind voor jou is.
Nu ben ik ook iemand die een lichaam maar als een soort omhulsel zie. Lichaam en geest zijn voor mij apart.
D. 💙14-01-2019💙
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers