Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zouden jullie doen? Babykamer

<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 19 Sep 2015 14:41

Wat zouden jullie doen? Babykamer

J. is 23 maanden als haar zusje geboren wordt. De babykamer zal doorgeschoven naar haar zusje. We zijn ons nu een beetje aan het oriënteren op wat handig is. J. klimt nu nog niet uit haar ledikant maar is wel een zeer ondernemende dreumes die verder overal op of in klimt. Ik verwacht dus dat we over niet al te lange tijd toch de overstap zullen moeten maken naar een (peuter/ eenpersoons) bed. Maar voor nu lijkt ze de beschutting van haar ledikantje ook nog wel heel fijn te vinden. De zijkant of een paar spijlen kunnen er niet uit.

We hebben nu verschillende opties:
Een babykamer kopen inclusief ledikant waarbij er wel spijlen/een zijkant eruit gehaald kan worden voor als J. gaat klimmen.
Een babykamer kopen inclusief ledikant die omgebouwd kan worden tot een peuterbedje.
Een babykamer kopen inclusief ledikant die omgebouwd kan worden tot een eenpersoons bed.
Alle meubels los kopen inclusief een goedkoop ledikant. En dan een eenpersoons bed kopen als J. daadwerkelijk gaat klimmen of te groot wordt voor het ledikant.

Ik schrijf trouwens babykamer omdat J. haar nieuwe kamer vrij groot is. We willen dus sowieso een ledikant/bed, ladekast/commode en een normaal formaat kast voor haar kleding. De kasten op de kinderafdeling bij bijvoorbeeld Ikea zijn veel te klein qua formaat en inhoud. We willen trouwens inclusief matras niet meer dan €800 uitgeven. Heeft iemand tips/ ideeën?
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 19 Sep 2015 14:50

Re: Wat zouden jullie doen? Babykamer

Ik de babykamer in zijn geheel naar de baby doen. Dan een mooie ladekast en kledingkast uitzoeken (een gewone, niet speciaal voor een kinderkamer). Je kan dan kijken voor een (meegroei)bed. Dat witte meegroeibed met spijlen van Ikea lijkt best nog wel op een half ledikantje. Dat geeft misschien nog wel wat extra 'veiligheid' voor haar gevoel.

Dat moet best gaan lukken voor 800 euro.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 19 Sep 2015 15:36

Re: Wat zouden jullie doen? Babykamer

Willen jullie baby ook nog eerst in een wieg laten slapen of direct in het ledikant? Dan zou, tegen de tijd dat baby het ledikant nodig heeft, een peuterbed of eenpersoonsbed een logischere keuze zijn qua leeftijd van oudste denk ik. Nadeel van veel ombouwbedden die ik tot nu toe gezien heb is dat ze ook als peuterbed/groot bed nog vrij klein (smaller) zijn. Ik zou dan kijken naar een kinderkamer met peuterbed.

Hier is dochter overigens 20 maanden als broertje/zusje komt. Nu al een zeer actieve klimgeit en ik hoop dat ze tegen die tijd in haar ledikant slaapt, maar dat weigert ze al maanden. Wil het niet dan komt er voor haar een peuterbed. We hebben net voor 300 euro een volledige goede kwaliteit babykamer gekocht (MP), ook nog een optie maar wellicht willen jullie het graag allemaal nieuw. Ik hou dat geld graag over voor alle andere leuke kinderspulletjes en evt toch een duowagen.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 20 Sep 2015 13:11

Re: Wat zouden jullie doen? Babykamer

Bedankt voor jullie reacties!

Parisienne: ik zal eens kijken naar het meegroei bed van Ikea.

Lilou: we willen niet perse alles nieuw hoor. Maar we hebben ook nog niet echt gezocht op marktplaats en bij de kringloop omdat we ook nog niet weten wat voor bed we nu eigenlijk willen kopen voor J. We zoeken nu vooral op kamers met ladekast, kast en een omvormbed, waarbij je dus begint met een ledikant en dit kan omvormen naar een eenpersoons bed met de afmeting 90x200. Dat is volgens mij wel een normaal formaat eenpersoons bed. Op marktplaats staan eigenlijk geen omvormbedden met die afmetingen. Wel hebben we online een kamertje gezien bij Babydump in onze prijscategorie en die aan onze eisen voldoet. Dus daar gaan we volgende week naar kijken.
<<

Anoniem198

Bericht 20 Sep 2015 22:22

Re: Wat zouden jullie doen? Babykamer

Is het geen idee om een bedbank te kopen en dan de lage kant tegen de muur en de hoge kant de kamer in.
Omgekeerd dus. Dan heeft ze toch nog een soort beschutting
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 20 Sep 2015 22:29

Re: Wat zouden jullie doen? Babykamer

Ik zou denk ik zelf kijken voor een mooie kast en ladekast (al dan niet bijpassend / uit dezelfde serie) die nog lang mee kunnen als het moet. En dan denk ik een los ledikant erbij kopen die je kunt ombouwen tot peuterbedje, of een meegroeibedje. En dan pas als ze nog groter is kijken voor een normaal formaat bed. Zo zou ik het denk ik doen.

En qua ledikantje of meegroeibedje vind ik dat ze bij Ikea goede opties hebben voor niet al teveel geld. Qua meubels heb ik daar ook wel leuke dingen gezien, maar je gaf al aan dat de meubels van Ikea verder te klein zijn. Al kunnen meubels die eigenlijk niet 'bedoeld' zijn voor de kinderkamer daar soms toch prima voor gebruikt worden. Wij hebben bij de jongste een hemnes ladekastje wat we ook gebruiken als commode (drie grote lades heeft deze). Beneden heb ik de hele grote versie ervan als dressoir in gebruik, maar als zijn kamertje groter was geweest had ik zoiets neergezet. Genoeg plek voor een aankleedkussen en nog meer spullen en lekker veel bergruimte in de lades.
<<

Anoniem137

Bericht 20 Sep 2015 22:46

Re: Wat zouden jullie doen? Babykamer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Joli86

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:45

Bericht 20 Sep 2015 23:31

Re: Wat zouden jullie doen? Babykamer

Onze dochter is met 18/19 maanden al in het grote bed gaan slapen en ondanks dat het ook ik het heel spannend vond ben ik blij dat we die keuze gemaakt hebben. Ik zou dus gaan voor een 1 persoonsbed, een Kledingkast en een commode/ladekast.
Mocht je kindje echt niet kunnen wennen aan een gewoon bed, kun je altijd nog voor tijdelijk een goedkoop Ikea ledikant aanschaffen of evt via mp oid.
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers