Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 05 Okt 2013 16:20

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Een uur is toch niet zo verschrikkelijk? Kinderen zitten toch ook vaak zat een uur in de maxi-cosi?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 05 Okt 2013 16:23

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Susan schreef:Een uur is toch niet zo verschrikkelijk? Kinderen zitten toch ook vaak zat een uur in de maxi-cosi?


Dat weet ik, maar het gebeurt bijna elke dag en soms ook meerdere keren per dag ( 2x soms 3x per dag ).... Gewoon om het feit dat ze er heerlijk rustig in wordt
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 05 Okt 2013 16:29

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:
Susan schreef:Een uur is toch niet zo verschrikkelijk? Kinderen zitten toch ook vaak zat een uur in de maxi-cosi?


Dat weet ik, maar het gebeurt bijna elke dag en soms ook meerdere keren per dag ( 2x soms 3x per dag ).... Gewoon om het feit dat ze er heerlijk rustig in wordt

Mijn vriend doet het ook. Je bent zeker niet de enige ouder. Als dat het enige is wat jullie rust kan bezorgen af en toe zou ik het gewoon verder doen eigenlijk...
AfbeeldingAfbeelding
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 05 Okt 2013 16:32

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Slakje schreef:
Biechtje schreef:
Susan schreef:Een uur is toch niet zo verschrikkelijk? Kinderen zitten toch ook vaak zat een uur in de maxi-cosi?


Dat weet ik, maar het gebeurt bijna elke dag en soms ook meerdere keren per dag ( 2x soms 3x per dag ).... Gewoon om het feit dat ze er heerlijk rustig in wordt

Mijn vriend doet het ook. Je bent zeker niet de enige ouder. Als dat het enige is wat jullie rust kan bezorgen af en toe zou ik het gewoon verder doen eigenlijk...


Ja maar ik voel me best schuldig..... :( Omdat ze eigenlijk op deze leeftijd nog helemaal niet zo lang in deze positie mag liggen ivm haar rugje. Achteraf hadden we een schommelstoel moeten kopen waarvan je de rugleuning kon verstellen... Maar goed, gelukkig ben ik niet de enige.....
<<

Anoniem60

Bericht 05 Okt 2013 20:28

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dus omdat je niet de enige bent, is het minder slecht voor het ruggetje van je kindje?

Ik snap dat je het doet, maar kun je je kindje niet overleggen in bed of in de box als ze slaapt?
<<

Anoniem58

Bericht 06 Okt 2013 12:25

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Als je je er niet prettig bij voelt vraag ik me af waarom je het nog doet.
<<

Anoniem66

Bericht 06 Okt 2013 12:36

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:Ik moet op biechten dat ik mijn dochtertje van ruim 6 weken te lang in de schommelstoel laat liggen :( zo'n ding die automatisch schommelt ze wordt daar zo rustig in en dan heb ik even mijn handen vrij, voor bijvoorbeeld mijn andere dochter of even wat dingen opruimen. Ze is behoorlijk onrustig en huilt best veel.... Soms ligt ze er wel 1 uur achter elkaar in ( de houding in de schommelstoel kan je vergelijken met een maxi cosi want de rugleuning kan ik niet verstellen ) Ik voel me op dit moment zo slecht hierover :confused: :(


Sjonge, het is toch geen martelwerktuig ofzo?
<<

Artemis

Bericht 06 Okt 2013 19:04

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Luce schreef:
Biechtje schreef:Ik moet op biechten dat ik mijn dochtertje van ruim 6 weken te lang in de schommelstoel laat liggen :( zo'n ding die automatisch schommelt ze wordt daar zo rustig in en dan heb ik even mijn handen vrij, voor bijvoorbeeld mijn andere dochter of even wat dingen opruimen. Ze is behoorlijk onrustig en huilt best veel.... Soms ligt ze er wel 1 uur achter elkaar in ( de houding in de schommelstoel kan je vergelijken met een maxi cosi want de rugleuning kan ik niet verstellen ) Ik voel me op dit moment zo slecht hierover :confused: :(


Sjonge, het is toch geen martelwerktuig ofzo?

Nee, maar er is niet voor niets een advies dat kinderen niet langer dan 1,5 uur per dag in de maxi cosi mogen, en dan liefst niet aaneengesloten en niet elke dag....

Het is gewoon heel slecht voor de heupjes.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Okt 2013 19:09

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Nee, de reden waarom ik er slecht onder voel is omdat ik weet dat het niet goed is voor die kleintjes. Qua houding......
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 06 Okt 2013 19:21

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Sommige kinderen liggen in de meest rare houding de hele dag bij mama in een draagzak en volgens mij wordt daar dan weer niet zoveel over gezegd. Ik zou me er niet te druk om maken, zolang je kleintje geen uren in het schommelding zit, zal ze er vast niets aan over houden. Volgens mij kan haar rug geen klokkijken en in het door wie dan ook bedachte uur zal vast nog wel wat ruimte zitten.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Okt 2013 19:22

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Even een vraag onder het biechtaccount

Wat vinden jullie van peuters van 3/4 jaar die nog in de kinderwagen zitten?

Als ik mijn kind van 3 ga ophalen van de psz neem ik altijd de kinderwagen mee ook al is het maar 3 straten verderop. Ik krijg hem anders echt onmogelijk mee omdat hij gewoon niet mee wil. Ik ben ook echt de enige moeder die de wagen mee neemt want de rest is met de fiets en 2 moeders laten de kindjes gewon lopen. Ook met boodschappen 3 straten verderop neem ik hem mee in de kinderwagen. We moeten langs een drukke weg en hij luisterd gewoon echt voor geen meter soms en dan sta ik daar met een zware boodschappentas en een krijsend kind die niet mee wil. Het is misschien ook een soort angst dat ik mezelf in allerlei bochten moet wringen om heelhuids thuis te komen met z'n 2-en. Door mijn zwakke rug heb ik al moeite met een zware tas en laat staan nog met een kind die ik mee moet trekken of tillen.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 06 Okt 2013 19:24

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Als hij nog wil zitten en verder niet lui is/wordt en dus nog voldoende beweegt, dan zie ik er niet zoveel kwaad in. Lekker makkelijk juist.

Mijn zoontje is verzot op zijn loopfiets, is dit niet iets voor jouw kindje?
<<

Anoniem20

Bericht 06 Okt 2013 19:32

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik doe het bewust niet meer, omdat hij het anders gaat aanwennen, daar ken ik hem goed genoeg voor :)
Als we een dagje weg gaan, en hij aan het eind vd dag doodop is van het rennen en vliegen, mag hij weleens in de wageninzet van de jongste, en gaat de jongste in de drager.

Maar als het niet gaat, zou ik mij er niet druk om maken. Is een loopfietsje geen optie, als je er echt mee zit?
<<

Anoniem25

Bericht 06 Okt 2013 20:38

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Mijn kind is een stuk jonger, maar ik zou willen dat hij nog lekker in de wagen bleef zitten! Lijkt me ideaal, vooral in de winkel. Als hij straks op de basisschool zit wil hij er vast niet meer in!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Okt 2013 20:42

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind daar niks geks aan, ik heb ook nog heel lang de buggy gebruikt, ook om Yrsa naar de peuterspeelzaal te brengen. Ik trok me er vrij weinig van aan wat andere mensen deden. Tegenwoordig breng ik haar altijd op de fiets, soms lopen we.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem272

Bericht 07 Okt 2013 09:06

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Als je kindje geen overgewicht heeft lijkt het me niet zo erg hoor. Ik kom soms klasgenootjes van T tegen die nog in een buggy zitten tijdens het winkelen... (die zijn 5 of bijna 5). Dat vind ik wel een beetje ver gaan, maar wat is er eigenlijk mis mee zolang ze verder genoeg bewegen?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 07 Okt 2013 09:12

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ezra zit soms ook nog wel in de buggy, dat vindt hij gewoon fijn, rustgevend. Ik ga soms bewust een eind met hem wandelen terwijl hij in de buggy zit omdat ik weet dat hij daarvan geniet. Of anderen dat ver vinden gaan maakt me dan weinig uit, het enige is dat de buggy wat klein begint te worden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 07 Okt 2013 10:42

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

N. zit ook nog geregeld in de buggy. Ik breng haar altijd op de fiets naar het KDV, maar als we boodschappen doen of als we naar de stad gaan gaat altijd de buggy mee. Vaak mag ze in de stad een stuk zelf lopen, maar als we richting de metro gaan vind ik het een stuk veiliger als ze in de kinderwagen zit. Voor boodschappen geldt hetzelfde. Vaak mag ze gewoon zelf lopen, ook in de AH zelf. Als ze wil (of als het mij even net wat beter uitkomt) gaat ze in de kinderwagen. Ook vind ik het ideaal om de boodschappen aan te hangen of in te leggen. Ik moet er niet aan denken om lopend boodschappen te doen zonder kinderwagen. Dan sjouw ik me rot en moet ook nog eens achter een peuter aanrennen. Nee, voorlopig gaat de kinderwagen nog mee!
<<

Anoniem83

Bericht 07 Okt 2013 11:04

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dan pak je toch een karretje.

Biechtje: jij hebt toch je redenen om de buggy mee te nemen, gewoon doen Zolang dat beter/veiliger is. Ik heb zelf een heel makkelijk kind dat bang is om ons kwijt te raken, dus voor haar al een hele poos geen buggy meer.
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 07 Okt 2013 11:34

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

een winkelkarretje kun je toch niet mee naar huis nemen???
Afbeelding
<<

Anoniem12

Bericht 07 Okt 2013 11:38

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Stokstaartje schreef:een winkelkarretje kun je toch niet mee naar huis nemen???

Dat ligt er uiteraard aan hoever je van de winkel woont. :razz:
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 07 Okt 2013 22:11

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

ja dat klopt maar officieel mogen ze niet meer naar huis :D
Afbeelding
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 07 Okt 2013 23:04

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik probeer N. nu al te laten wennen aan meelopen. Ze vind het ook allemaal erg leuk, ik soms wat minder omdat ze altijd de andere kant uitgaat en ze dan weer een driftbui krijgt. In de kinderwagen/ buggy word N. juist hels. Ze wilt gewoon bewegen en niet meer stilzitten. Wij vinden het wel fijn dat ze nu meeloopt met ons, nemen de buggy altijd wel mee. Maar ze moeten het toch ergens leren. En ja, niet meekrijgen en driftbuien ed. ik herken dat wel, maar ook dat moet ze leren. Kan moeilijk wachten tot ze 10 is denk ik altijd maar.
<<

Anoniem5

Bericht 08 Okt 2013 06:47

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik neem ze ook nog gewoon mee in de duowagen als ik ga wandelen of boodschappendat vind ik tig keer prettiger dan een buggy! Ze zijn nu 3 en een kwart jaar. En ik verwacht dat ze steaks na een dagjep basisschool ook echt te moe zijn om naar huis te lopen.
Ik heb weleens commentaar gehad van vreemden, maar daar heb ik lak aan. Ik doe wat voor ons het beste is.
<<

Anoniem58

Bericht 08 Okt 2013 08:37

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Christian liep vanaf hij kon lopen zelf eigenlijk. Sowieso vanaf dat hij 1,5 was, dan nam ik de buggy wel mee boodschappen doen, maar daar gingen dan de boodschappen in.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers