Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat niet vergeten mee te nemen op vakantie?

<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 16 Sep 2015 22:04

Wat niet vergeten mee te nemen op vakantie?

Wat mag ik beslist niet vergeten mee te nemen op vakantie naar Thailand?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 16 Sep 2015 22:04

Re: Wat niet vergeten mee te nemen op vakantie?

Medicijnen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem122

Bericht 16 Sep 2015 22:19

Re: Wat niet vergeten mee te nemen op vakantie?

Iets om je schouders en decollete te bedekken wanneer je een tempel in gaat.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 17 Sep 2015 17:52

Re: Wat niet vergeten mee te nemen op vakantie?

ไม่เป็นไร schreef:Iets om je schouders en decollete te bedekken wanneer je een tempel in gaat.


Mogen blote benen/voeten wel? Want ik heb een grote katoenen doek die ik om kan slaan, maar wel allemaal korte broeken en jurkjes mee.
<<

Kiwi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 480

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 17 Sep 2015 17:55

Re: Wat niet vergeten mee te nemen op vakantie?

Prosecco schreef:
ไม่เป็นไร schreef:Iets om je schouders en decollete te bedekken wanneer je een tempel in gaat.


Mogen blote benen/voeten wel? Want ik heb een grote katoenen doek die ik om kan slaan, maar wel allemaal korte broeken en jurkjes mee.


Geen ervaring met Thailand maar India en Sri Lanka. Blote voeten vaak zelfs verplicht, blote onderbenen okee, als knieen maar bedekt zijn (kan ook door omslagdoek).
<<

Anoniem122

Bericht 17 Sep 2015 18:19

Re: Wat niet vergeten mee te nemen op vakantie?

Prosecco schreef:
ไม่เป็นไร schreef:Iets om je schouders en decollete te bedekken wanneer je een tempel in gaat.


Mogen blote benen/voeten wel? Want ik heb een grote katoenen doek die ik om kan slaan, maar wel allemaal korte broeken en jurkjes mee.


Knieën moeten ook bedekt zijn. Blote voeten is verplicht als je een tempel binnen gaat.
Overigens vind ik het wel altijd een beetje raar dat mensen zo iets niet weten als ze naar bepaalde landen op vakantie gaan. Je leest je toch in van te voren?
Hoe vaak ik daar wel niet vrouwen in hotpants en een tanktop een tempel heb zien binnen wandelen :palm: Bij sommige tempels wordt er heel strikt op gelet, maar in de Thaise cultuur is het niet gewoon om mensen aan te spreken op hun fouten.
Oh en ook heel belangrijk in een tempel, nooit met je voeten naar een Boeddhabeeld gaan zitten. Dus als je gaat zitten voor een Boeddhabeeld, altijd op je knieën of in kleermakerszit. (Heeft niks met het topic te maken, maar is ook een veelgemaakte fout van toeristen. Voeten worden als het laagste gezien, en het is bijvoorbeeld ook heel onbeschoft om met je benen op tafel te zitten of te wijzen met je voeten)
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 18 Sep 2015 07:45

Re: Wat niet vergeten mee te nemen op vakantie?

Bedankt voor de tips!
<<

Anoniem239

Bericht 18 Sep 2015 16:40

Re: Wat niet vergeten mee te nemen op vakantie?

Anti muggen spul is ook fijn om te hebben. Veel plezier! Waar ga je precies naartoe?
<<

Anoniem122

Bericht 18 Sep 2015 17:14

Re: Wat niet vergeten mee te nemen op vakantie?

Keshi schreef:Anti muggen spul is ook fijn om te hebben. Veel plezier! Waar ga je precies naartoe?


Kan je beter terplekke kopen, heel stuk goedkoper en werkt vele malen beter dan de DEET 50% van hier.
Verder zou ik wel een goede zonnebrand mee nemen. Terplekke kopen kan ook wel, maar heel veel producten in Thailand hebben witmakers in zich (Niet alleen de zonnebrand, maar ook douchegel, gezichtscreme, bodylotion etc). Dan moet je daar echt goed op letten.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 18 Sep 2015 17:21

Re: Wat niet vergeten mee te nemen op vakantie?

Leuk! Wij gaan ok weer dit jaar.

Een zonnebril is handig om me te nemen ;-) een vestje voor als je ergens bent waar de airco lekker hard staat. Een dunne lange broek voor in de avond tegen muggen. Een omslagdoek is idd wel handig.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 19 Sep 2015 11:50

Re: Wat niet vergeten mee te nemen op vakantie?

Haha, ik moet wel beetje lachen om dit topic, ga je zo weinig op vakantie dat je niet weet wat je mee moet nemen?

Wat muggenspul betreft: ik woon in een land waar je eigenlijk altijd insecten repellant bij je hebt. Het is alleen zo vreselijk slecht voor je gezondheid. Op reis hadden wij een stel en die hadden een combinatie van citroen-eucalyptus olie die ze op voeten, ellebogen en nek deed, je ruikt lekker en het is niet slecht voor je. En eerlijk is eerlijk, ik ben niet meer gebeten daarna.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 19 Sep 2015 12:46

Re: Wat niet vergeten mee te nemen op vakantie?

Marsy31 schreef:Haha, ik moet wel beetje lachen om dit topic, ga je zo weinig op vakantie dat je niet weet wat je mee moet nemen?

Wat muggenspul betreft: ik woon in een land waar je eigenlijk altijd insecten repellant bij je hebt. Het is alleen zo vreselijk slecht voor je gezondheid. Op reis hadden wij een stel en die hadden een combinatie van citroen-eucalyptus olie die ze op voeten, ellebogen en nek deed, je ruikt lekker en het is niet slecht voor je. En eerlijk is eerlijk, ik ben niet meer gebeten daarna.


Nee, ik ben gewoon een neuroot die bang is belangrijke dingen te vergeten.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 19 Sep 2015 13:18

Re: Wat niet vergeten mee te nemen op vakantie?

Zolang je maar je paspoort, pinpas enzo bij je hebt dan valt het wel mee, de rest is prima daar te kopen mocht je toch iets vergeten. Nog een aanvulling: een wereldstekker (maar ook die kan je daar wel kopen).
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 19 Sep 2015 13:57

Re: Wat niet vergeten mee te nemen op vakantie?

Een wereldstekker had ik niet nodig daar. En qua kleding pas ik van daar niks (ik ben groot) en was blij alles bij me te hebben. Maar shampoo ed heb ik wel daar gekocht. Had alleen van die mini's bij me zodat ik wel de eerste avond lekker kon douchen. Badslippers heb ik ook altijd bij me. Ben niet zo'n held met blote voeten in een andere badkamer dan thuis.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 19 Sep 2015 15:41

Re: Wat niet vergeten mee te nemen op vakantie?

Ah ik heb hem afgelopen jaar wel in sommige hotels nodig gehad, in Bangkok had ik hem idd ook niet nodig.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 19 Sep 2015 21:16

Re: Wat niet vergeten mee te nemen op vakantie?

Zowel in Thailand, als Cambodja en Laos heb ik het niet nodig gehad. Ook niet verder van de toeristische plaatsen af. Maar goed het neemt niet veel ruimte in, dus voor de zekerheid meenemen kan geen kwaad!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers