Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


irritant overbuurjongetje

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 07 Sep 2015 19:08

irritant overbuurjongetje

Wij wonen nu zo'n 8 maanden in ons nieuwe huis. Het is aan een plein met een speeltuintje en er wonen veel kinderen. prima dat die daar spelen, ik heb er weinig last van, maar één jongetje vind ik wel echt vervelend worden. In het begin belde hij vaak aan en vroeg dan om snoepjes. Die gaf ik hem niet, maar dit vond ik ook nog niet zo erg. Maar hij haalt steeds meer uit. Hij stopt bladeren en takken door onze brievenbus, of stapelt ze op voor onze deur, hij schiet ballen tegen onze ramen (en tegen auto's, heb al twee keer van vrienden die langskwamen gehoord dat er een jongetje een bal bewust tegen hun auto aanschopte) hij schooit door onze voortuin en belletje trekken heeft hij inmiddels uitgevonden. Ik weet inmiddels in welk huis hij woont, zouden jullie hiermee naar zijn ouders stappen? We kennen alleen onze buren (die overigens ook last hebben van dat jongetje) en verder nog niemand in de buurt. Niet zo'n leuke kennismaker als je meteen gaat klagen...
december 2016
juli 2019
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 07 Sep 2015 19:13

Re: irritant overbuurjongetje

Ja dat zou ik wel doen hoor.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem281

Bericht 07 Sep 2015 19:13

Re: irritant overbuurjongetje

Oh ja, ik zou daar iets van zeggen! Absoluut. Is toch niet normaal? Dit is geen kinderkattenkwaad, dit is rottigheid uithalen. Op jonge leeftijd blijft 't hierbij, nu heeft belletje trekken geleerd. Wat als fikkie stoken het volgende is?
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 07 Sep 2015 19:14

Re: irritant overbuurjongetje

Ja hoor gewoon gaan, dat zou ik als ouder ook willen. Zoiets is natuurlijk niet de bedoeling
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 07 Sep 2015 19:15

Re: irritant overbuurjongetje

Ja zou ik wel doen. Ik zou het zelf ook wel willen weten als mijn kind dat zou doen.
2010 2012
<<

Tiana

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 132

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:14

Bericht 07 Sep 2015 19:16

Re: irritant overbuurjongetje

Ik zou ook gewoon even langsgaan. Het is echt niet meteen zeuren.

Hoe oud is het kindje? Misschien hem een keer op heterdaad betrappen anders en zelf er iets van zeggen?
Van hee, ik vind het echt niet leuk dat je dit en dit doet, snap je dat? Zou je ermee op willen houden, anders ga ik even langs je ouders..
You're gonna hear me roar
<<

anoniem203

Bericht 07 Sep 2015 19:45

Re: irritant overbuurjongetje

Wat vervelend Niekske. Ik zou eerst het jongetje zelf aanspreken. Van dat je niet meer wilt dat hij al die streken uithaald. Wel goed benoemen welke streken. En als hij daar niet mee op houdt vertellen dat je dan naar zijn ouders gaat. Meestal schrikt dat wel af.
<<

Puckini29

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 30 Aug 2015 09:36

Bericht 07 Sep 2015 19:45

Re: irritant overbuurjongetje

Ik zou ook langs de ouders gaan
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Sep 2015 19:58

Re: irritant overbuurjongetje

Ik zou ook de ouders erop aanspreken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Sep 2015 20:15

Re: irritant overbuurjongetje

Ik zou eerst dat jongetje zelf aanspreken. Vragen waarom hij dat doet en aangeven dat hij er mee moet ophouden omdat je er veel last van hebt en zo ga je niet met mensen om.
Als dat niet werkt zou ik daarna bij de ouders langsgaan.
#teammaple🍁
<<

Anoniem272

Bericht 07 Sep 2015 20:30

Re: irritant overbuurjongetje

Ik zou beginnen met aanbellen en vertellen wat er gebeurd is (bladeren in brievenbus etc.) zonder specifiek de naam van hun zoon te noemen, maar gewoon vragen of ze er misschien meer van weten.

Als zo'n subtiele hint niet helpt, de volgende keer dat het mannetje iets doet, meteen dezelfde dag vertellen wat hij heeft gedaan.

Ik vind het zelf best irritant als buren drie weken later een keer vertellen dat mijn zoon met een vriendje steentjes heeft gegooid o.i.d, hij weet het dan zelf vaak al niet meer.
<<

Patsy

Bericht 07 Sep 2015 21:15

Re: irritant overbuurjongetje

Hoe oud is het jongetje ongeveer? Als hij nog vrij klein is zou ik de ouders er op aanspreken. Is hij wat ouder dan zou ik hem er zelf op aanspreken, helpt dat niet kun je altijd nog naar de ouders.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 07 Sep 2015 22:40

Re: irritant overbuurjongetje

Hier hebben de kinderen in de straat ook het belletje trekken ontdekt.
Die kinderen zijn tussen de 4 en 7 jaar.

Wij hebben de kinderen daar zelf een keer op aangesproken. Maar ik ken ze ook inmiddels omdat mijn eigen zoon als hij hier is ook met ze speelt.
(En misschien doet hij er bij andere huizen ook wel aan mee....)

Sindsdien bellen ze hier niet meer aan.

Ik zou hem dus eerst direct als het gebeurd aanspreken. Als dat niet werkt zou ik wel naar de ouders gaan. Vooral omdat hij ook dingen beschadigen kan met de bal of met steentjes gooien.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 08 Sep 2015 12:56

Re: irritant overbuurjongetje

Filoria schreef:Ik zou beginnen met aanbellen en vertellen wat er gebeurd is (bladeren in brievenbus etc.) zonder specifiek de naam van hun zoon te noemen, maar gewoon vragen of ze er misschien meer van weten.

Als zo'n subtiele hint niet helpt, de volgende keer dat het mannetje iets doet, meteen dezelfde dag vertellen wat hij heeft gedaan.

Ik vind het zelf best irritant als buren drie weken later een keer vertellen dat mijn zoon met een vriendje steentjes heeft gegooid o.i.d, hij weet het dan zelf vaak al niet meer.


Waarom zo passief? Ze kan bij zijn ouders toch gewoon benoemen dat het om hun kind gaat en dat zij er last van heeft?
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 08 Sep 2015 14:34

Re: irritant overbuurjongetje

Ik zou hem eerst zelf aanspreken en werkt dat niet dan naar zijn ouders.

Irritant zeg.... Succes er mee!
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 08 Sep 2015 15:00

Re: irritant overbuurjongetje

Carrie schreef:
Filoria schreef:Ik zou beginnen met aanbellen en vertellen wat er gebeurd is (bladeren in brievenbus etc.) zonder specifiek de naam van hun zoon te noemen, maar gewoon vragen of ze er misschien meer van weten.

Als zo'n subtiele hint niet helpt, de volgende keer dat het mannetje iets doet, meteen dezelfde dag vertellen wat hij heeft gedaan.

Ik vind het zelf best irritant als buren drie weken later een keer vertellen dat mijn zoon met een vriendje steentjes heeft gegooid o.i.d, hij weet het dan zelf vaak al niet meer.


Waarom zo passief? Ze kan bij zijn ouders toch gewoon benoemen dat het om hun kind gaat en dat zij er last van heeft?

Ja eens, ik vind het heel gek om aan de buren te vragen 'of zij er misschien meer van weten', als je zeker weet dat hun zoontje degene is die zich zo gedraagt.

Ik zou het gewoon eerst tegen het jongetje zelf zeggen en als dat niet werkt bij de ouders langsgaan om aan te geven dat je er last van hebt.

♥♥
<<

Anoniem301

Bericht 08 Sep 2015 15:13

Re: irritant overbuurjongetje

Ik snap 'subtiele hints' ook niet. Met gewoon duidelijk zijn kom je toch veel verder? Werkt een stuk sneller ook, ik hou niet van dat gedraai en snap ook echt niet waarom je dat zo zou willen aanpakken.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 08 Sep 2015 15:22

Re: irritant overbuurjongetje

Ik snap wel dat je soms voorzichtig wilt zijn richting buren. Ik heb ook een paar mensen in de straat die ik liever voorzichtig zou benaderen dan dat ik zou zeggen waar het op staat (en dan bedoel ik gewoon netjes uiteraard). Omdat ik zo inschat dat ze niet heel erg open staan voor commentaar. En omdat je er toch mee in de straat woont, kan ik me indenken dat je misschien eerst subtiel iets probeert om te kijken hoe dat aankomt. Ik heb bijvoorbeeld een buurman een paar huizen verderop, hele aardige kerel, maar je hoeft maar iets te zeggen wat hem niet zint dan gaat hij compleet uit zijn stekker. Om de volgende dag sorry te komen zeggen, dat dan vaak weer wel. Gelukkig heb ik dit zelf nog niet met hem gehad, maar meerdere andere mensen in de straat wel. En als je iemand nog niet goed kent weet je ook nog niet zo goed wat voor mensen het zijn en hoe ze reageren.

Al vind ik eigenlijk dat je zulke dingen gewoon netjes zou moeten kunnen zeggen. De praktijk is alleen soms anders, niet iedereen is hier van gediend. Erg jammer, dat wel. Ik zou bijvoorbeeld ook graag horen als iemand anders last heeft van mijn kind, want als ik het niet weet, kan ik er ook niets aan doen.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 19 Sep 2015 13:23

Re: irritant overbuurjongetje

Dankjewel voor jullie reacties! Ik heb het jongetje laatst betrapt op belletje trekken en toen heb ik hem zelf gezegd dat ik niet gediend bent van zijn gedrag en dat ik wil dat hij ermee ophoudt. Ik ben benieuwd of het iets uitmaakt... Hij stond deze week wel weer aan de deur of wij zijn taptoe blaadje wilde hebben :confused: ik heb het maar opgevat als een soort 'sorry' en ik wacht even af!
december 2016
juli 2019

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers