Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderen en avondeten

<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 17 Sep 2015 16:14

Re: Kinderen en avondeten

Hier al 2 jaar drama met de oudste. Die eet inmiddels weer iets beter, tenminste vlees krieltjes en heel af en toe een worteltje. Maar voor de rest is het vrijwel allemaal lust ik niet, is vies etc etc.
We gaan de strijd niet meer aan, ik hoop dat hij ooit weer gaat eten maar heb er een hard hoofd in aangezien dit nu al 2 jaar duurt.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 17 Sep 2015 16:42

Re: Kinderen en avondeten

SarahKey schreef:minoessepoes: je kan je zoon ook zelf laten eten met het avondeten. Dan kunnen ze zelf de snelheid bepalen en kunnen ze niet boos worden als het niet te snel gaat. Ik mag dochter niet meer helpen met eten, ze wil alles zelf doen. Behalve toetje en soep.


Ik moet het weer eens proberen, het probleem is dat ik niet vaak dingen maak die geschikt zijn om zelf te eten, want hoe doet jou dochtertje dat met rijst en couscous bijvoorbeeld? Aardappels en groenten e.d. heb ik hem al wel zelf laten eten, maar dan krijgt hij te weinig binnen en hebben we 's nachts bal, terwijl hij normaal prima door slaapt, maar daarbij kan ik het zelf eten en het voeren wel combineren, moet ik toch weer eens doen!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 17 Sep 2015 16:46

Re: Kinderen en avondeten

Minoes, ik laat N. altijd gewoon lekker zelf prutsen met dingen als rijst of couscous. Ik geef haar een lepel en terwijl zij "het zelf doet", voer ik haar ondertussen als het niet opschiet of als er niks binnen komt.

Inmiddels gaat het soms heel goed, soms wat minder. Dus soms help ik meer dan de andere keer.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem186

Bericht 17 Sep 2015 20:21

Re: Kinderen en avondeten

Het kan dus nog erger, als ik sommige verhalen zo lees.

Dat van die 3 happen van Ava vind ik een goede, die ga ik onthouden. Bij m'n dochter zal dat wel werken. Bij zoon denk ik nog niet. Die zegt gewoon nee, houdt z'n lippen stijf op elkaar en schuift z'n bord weg.

Vandaag aten we bloemkoolnasi, gegarandeerd gezeur. Ze hadden zo'n surprise ei van m'n moeder gehad. Dus ik heb gezegd dat ze het op mochten eten als heel hun bord leeg was. Eigenlijk hou ik er niet van, maar het werkte verdomd goed.

Hier net als bij Alibi, hier krijgen zo ook echt niks anders. Bij hoge uitzondering mogen ze wel eens een boterham eten, als we iets eten wat ze écht niet lusten. Maar normaliter krijgen ze anders echt niks, ook geen yoghurt.
<<

Anoniem193

Bericht 17 Sep 2015 20:48

Re: Kinderen en avondeten

Nou ja inderdaad sinds dus wel. Soms gaat er wel eens wat mis met de kruiden en is het gewoon te scherp voor ze. Dan modern ze alsnog een boterham/fruit/toetje.

Vandaag nachos gehad. Chips als avondeten, dikke hit!
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 18 Sep 2015 08:03

Re: Kinderen en avondeten

De jongste eet tot nu toe nog alles. De meest vreemde dingen verdwijnen in haar mond. Vreetkontje :eyes: Haring, garnalen, pittig eten, rijst, pasta, sla, olijven.. Het maakt haar allemaal niet uit.

De oudste is een moeilijkere eter. Soms eet ze tijden slecht. Ze heeft periodes gehad dat ze alleen groente at, of alleen het vlees. Ik moet eerlijk zeggen dat wij er nooit geen strijd over maken: als ze niet eet, dan eet ze niet. Maar ze krijgt ook niks anders. Toen ze heel klein was had ze ook redelijke reserves (ze was aan de dikke kant ;)), dat scheelt denk ik ook een hoop zorgen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem123

Bericht 18 Sep 2015 08:40

Re: Kinderen en avondeten

minoessepoes schreef:
SarahKey schreef:minoessepoes: je kan je zoon ook zelf laten eten met het avondeten. Dan kunnen ze zelf de snelheid bepalen en kunnen ze niet boos worden als het niet te snel gaat. Ik mag dochter niet meer helpen met eten, ze wil alles zelf doen. Behalve toetje en soep.


Ik moet het weer eens proberen, het probleem is dat ik niet vaak dingen maak die geschikt zijn om zelf te eten, want hoe doet jou dochtertje dat met rijst en couscous bijvoorbeeld? Aardappels en groenten e.d. heb ik hem al wel zelf laten eten, maar dan krijgt hij te weinig binnen en hebben we 's nachts bal, terwijl hij normaal prima door slaapt, maar daarbij kan ik het zelf eten en het voeren wel combineren, moet ik toch weer eens doen!


Couscous eten we nooit meer. Rijst wel. Ik laat haar gewoon zelf prutsen en geef haar dan af en toe een hap tussendoor. Ze kan het ook steeds beter. Soms als de rijst nog wat plakkerig is dan maak ik er wel eens balletjes van. Maar het blijft oefenen met dat. Macaroni en doperwtjes gaan nu prima, maar ze is ook een paar maand ouder dan jouw kindje. Voorheen gaf ik met al het eten wat lepeltjes tussendoor, maar nu eigenlijk alleen nog met rijst en soep.
Ik vind het altijd wel grappig hoe ze aan het eten is. Zo geconcentreerd en met zoveel smaak. En als het niet lukt word ze ook meteen driftig :angel:
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 18 Sep 2015 12:22

Re: Kinderen en avondeten

minoessepoes schreef:
SarahKey schreef:minoessepoes: je kan je zoon ook zelf laten eten met het avondeten. Dan kunnen ze zelf de snelheid bepalen en kunnen ze niet boos worden als het niet te snel gaat. Ik mag dochter niet meer helpen met eten, ze wil alles zelf doen. Behalve toetje en soep.


Ik moet het weer eens proberen, het probleem is dat ik niet vaak dingen maak die geschikt zijn om zelf te eten, want hoe doet jou dochtertje dat met rijst en couscous bijvoorbeeld? Aardappels en groenten e.d. heb ik hem al wel zelf laten eten, maar dan krijgt hij te weinig binnen en hebben we 's nachts bal, terwijl hij normaal prima door slaapt, maar daarbij kan ik het zelf eten en het voeren wel combineren, moet ik toch weer eens doen!

Ik roerde er een lepel crème fraise doorheen en dan maakte ik er hoopjes van. Een bende wordt het toch wel, maar op die manier kreeg hij wat meer tegelijk binnen.
<<

Anoniem205

Bericht 18 Sep 2015 14:03

Re: Kinderen en avondeten

Oh wat ben ik gelukkig met jullie :)
Couscous heb ik dus werkelijk nooit aan gedacht! Dat mag zoon ook! Yes!
Zou couscous met pompoen en witvis lekker zijn? Hier mag er niks aan melk, ei, soja, noten en pinda doorheen...
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 18 Sep 2015 16:14

Re: Kinderen en avondeten

Wat mag hij niet? Ik vind Bulgur ook heel lekker en quinoa kun je ook proberen alleen dat is iets knapperiger of zo. Ik maak een sausje van wortel, tomaat en linzen (en chorizo), vinden de kinderen hier ook erg lekker. Ik doe er dan trouwens wel ras el hanout doorheen, dat geeft een heerlijke smaak, maar dat is dan misschien wat te pittig voor hem.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 18 Sep 2015 16:17

Re: Kinderen en avondeten

Lu. eet trouwens nog best veel wel, olijven, champignons, paling, zalm, pangafilet, chorizo (door 't eten) etc.
Maar zodra het er anders uit ziet dan hij ziet zitten dan eet hij het niet. Vaak als het groen is :smile: .
De kinderen zijn wel dol op paprika, komkommer en wortel rauw, dus we geven vaak 's middags rauwkost als tussendoortje, dan hebben ze hun portie groente vast binnen.
<<

Anoniem205

Bericht 18 Sep 2015 19:54

Re: Kinderen en avondeten

Pompoen schreef:Wat mag hij niet? Ik vind Bulgur ook heel lekker en quinoa kun je ook proberen alleen dat is iets knapperiger of zo. Ik maak een sausje van wortel, tomaat en linzen (en chorizo), vinden de kinderen hier ook erg lekker. Ik doe er dan trouwens wel ras el hanout doorheen, dat geeft een heerlijke smaak, maar dat is dan misschien wat te pittig voor hem.


hij mag (voorlopig) niets met noten, kippenei, pinda, soja, (koe)melk en kiwi. Sporen van alles is oke, maar als bestandsdeel niet...
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers