Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Help kinderopvangtoeslag wijzigen!

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 17 Sep 2015 19:51

Help kinderopvangtoeslag wijzigen!

Ik probeer al een paar avonden de belastingdienst telefoon te bellen, maar ik hoor steeds dat alle medewerkers in gesprek zijn en ik later terug moet bellen en dan wordt de verbinding verbroken... Schiet lekker op.

Maar goed vanaf 15 oktober stopt de kinderopvang en vanaf 2 november gaan ze naar de bso. Dat wil ik dus wijzigen.

Ik ga naar mijn toeslagen en dan wijzigen doorgeven, kinderopvangtoeslag, dan naar er verandert iets in de kinderopvang. Dan vraagt hij per welke datum en vul ik dus 15 oktober in. Dan moet ik hier uit kiezen
Welke verandering van de kinderopvang is van toepassing?
-De kinderopvang stopt
-De gegevens van de huidige kinderopvang wijzigen
-Mijn kind gaat naar een nieuwe kinderopvang

Ik wil dan kiezen dat de gegevens van de huidige kinderopvang wijzigen, maar als ik daar dan ben, en ik wil het vinkje aan klikken dat mijn kind naar de basisschool gaat en dus niet meer naar het kinderdagverblijf maar naar de bso. Kan ik dat rondje niet aanvinken.
En omdat ik het rondje niet kan aanvinken.. kan ik ook niks veranderen..

Dus iemand HELP? Wat doe ik verkeerd?
:heart: :heart: 2011
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 17 Sep 2015 19:54

Re: Help kinderopvangtoeslag wijzigen!

Probeer het eens in een andere browser. Op de iPad werkte het bij mij heel slecht.
Of probeer wensen andre optie, mijn kind gaat naar een andere opvang. Mss dat je dan wel het rondje kan aanvinken. Of heel rigoureus de hele boel stoppen met 15 oktober en dan direct opnieuw aanvragen per nov.
<<

Merit

Noob

Berichten: 60

Geregistreerd: 25 Apr 2015 19:52

Bericht 17 Sep 2015 20:14

Re: Help kinderopvangtoeslag wijzigen!

Ik had ook dat probleem toen ze naar een ander kdv/bso gingen. Dat ging dus fout, omdat ik de verkeerde had gedaan. Toen dus alles gestopt en opnieuw aangevraagd. Maar dat duurt dan langer en krijg je 1 maand niks. Maar echt logisch en duidelijk is het niet.
<<

Anoniem313

Bericht 17 Sep 2015 20:23

Re: Help kinderopvangtoeslag wijzigen!

Krijg je ook KOT voor de bso dan? Dat wist ik helemaal niet.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 17 Sep 2015 20:24

Re: Help kinderopvangtoeslag wijzigen!

Mijn kids gaan nu een paar maanden niet ivm verhuizen dus ik alles stopgezet. Kreeg ik nog een maand doorbetaald. Nou ja ok, dan wordt dat wel verrekend want in december gaan ze wel weer. Niet dus. Nu eerst 430,- terugbetalen om dan vervolgens in december weer 580,-te ontvangen :palm:
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 17 Sep 2015 20:25

Re: Help kinderopvangtoeslag wijzigen!

Caulfield schreef:Krijg je ook KOT voor de bso dan? Dat wist ik helemaal niet.


Ja hoor, is een kinderopvang dus ook toeslag :smile:
<<

Merit

Noob

Berichten: 60

Geregistreerd: 25 Apr 2015 19:52

Bericht 17 Sep 2015 20:28

Re: Help kinderopvangtoeslag wijzigen!

Chipa schreef:Mijn kids gaan nu een paar maanden niet ivm verhuizen dus ik alles stopgezet. Kreeg ik nog een maand doorbetaald. Nou ja ok, dan wordt dat wel verrekend want in december gaan ze wel weer. Niet dus. Nu eerst 430,- terugbetalen om dan vervolgens in december weer 580,-te ontvangen :palm:

Dan doen ze dat bij iedereen anders. Wij hadden ook teveel gehad, maar dat is dus in minder gebracht over de maanden die we dit jaar nog krijgen. Zonder dit even te melden...
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 17 Sep 2015 21:05

Re: Help kinderopvangtoeslag wijzigen!

Ik heb bij D eerst de KDV stopgezet per 16 augustus en vervolgens per 1 september BSO aangevraagd. Dus oude aanvragen stop zetten en nieuwe aanvraag voor BSO indienen. Hij geeft namelijk dan aan dat je kind ouder als 4 is en dus alleen de BSO een optie is.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 17 Sep 2015 21:17

Re: Help kinderopvangtoeslag wijzigen!

Uiteindelijk nam er toch nog iemand op, en ze heeft me heel goed geholpen. Omdat ze naar de BSO gaan moet ik een ander registratienummer invoeren dan het KDV heeft en als ik die invul kan ik wel gegevens wijzigen. En ja hoor dat klopt... heel fijn dat probleem opgelost.

Alleen snap ik nu niks van het contract van het kinderdagverblijf ik kom op hele andere maand uren uit dan zij. En aangezien je maand uren moet invullen... pfff wat een gedoe dus nu heb ik eerst het kinderdagverblijf maar gemaild met al die vragen.
:heart: :heart: 2011
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 17 Sep 2015 21:19

Re: Help kinderopvangtoeslag wijzigen!

Maar misschien was stop zetten ook een optie geweest, want ik heb nu een wijziging gedaan dat ze in oktober minder uren gaan dan normaal. En dan vanaf november bso, maar ik denk dan nu nog met een verkeerd ingevuld aantal uren. Dus volgende week moet ik vast weer wat wijzigen.

Wel zag ik een overzicht en stond er meteen bij waar we het hele jaar recht op hadden. Als dat klopt krijgen we de komende maanden niks meer, want dan hebben we dat bedrag de afgelopen maanden al gehad. Ben benieuwd hoe dit gaat...
:heart: :heart: 2011

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers