Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 15 Sep 2015 19:14

Re: Het hardlooptopic

Ik kan idd zo het huis uit. Al train ik ook op de dagen dat ik werk. Maar ik vind het niet erg om in het donker te lopen. Ik zie mezelf best achter een jogger hardlopen, dat geeft best wel een soort vrijheid weer terug..
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem125

Bericht 15 Sep 2015 19:18

Re: Het hardlooptopic

In een jogger mogen ze pas na 9 maanden en als je twee kinderen hebt moet je met twee kinderen rekening houden + je eigen werk + het schema van je man/vriend. Dat is echt een stuk ingewikkelder dan wanneer je geen kinderen hebt.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 15 Sep 2015 19:22

Re: Het hardlooptopic

Nee hoor. Je hebt speciale hangmatjes om in een jogger te hangen voor jongere baby's. Toevallig laatst naar gekeken en gezien bij iemand.
Ik ken iemand die drie kinderen heeft. Twee in de jogger en de oudste gaat op de fiets mee. Denken in mogelijkheden en niet in beperkingen.

Overigens zeg ik ook dat ik het veel makkelijker heb hoor.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem125

Bericht 15 Sep 2015 19:30

Re: Het hardlooptopic

Haha ok, misschien moet ik daar dan eens naar kijken. Maar inderdaad, het is sowieso veel en veel makkelijker wanneer je geen kinderen hebt. De tijd en vrijheid die je dan hebt zijn natuurlijk ideaal als je in training bent. Ik moet altijd iets regelen, komt altijd wel goed hoor, maar je moet er wel altijd over nadenken en dat is nu eenmaal makkelijker als het tot 10 uur licht is. Vandaar mijn voorkeur voor de zomer.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 15 Sep 2015 20:37

Re: Het hardlooptopic

@Jip: dat klinkt wel spannend die matjes die je erin kunt hangen :) Ik zit nu met m'n zoontje op een punt dat hij gewoon niet mee kan. Hij zit al 2 jaar niet meer in een buggy oid, die heb ik niet eens meer (hij is nu 3). En op z'n loopfiets houdt hij het niet 5 km aan één stuk vol. Op een grote fiets fietsen lukt al bijna. Ik gok dat ik over een maand of twee/drie wel met hem samen kan. Lijkt me echt leuk! Maar nu dus al twee jaar momenten zoeken. Lastig met een man die onregelmatig werkt. Maar ik geef niet op :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem125

Bericht 15 Sep 2015 20:42

Re: Het hardlooptopic

Hardlopen is voor mij ook juist iets waarmee ik even mijn hoofd kan leegmaken. Iets puur voor mezelf. Ik doe het daarom het liefst zonder kinderen (of andere mensen) erbij.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 15 Sep 2015 20:51

Re: Het hardlooptopic

Zonnetje schreef:Ik heb vanochtend 13,5 km gelopen in 1 uur en 19 minuten. Ik had de trein genomen naar één station verderop en ik ben terug gerend. Echt leuk om te doen, alleen jammer dat ik wind tegen had en dat was dus de hele tijd zo, omdat ik in een redelijk rechte lijn richting mijn woonplaats liep. Maar ik zit er weer lekker in. Afgelopen zondag ook al 11,5 km gelopen.
Trouwens Zonnetje, goed man die afstanden van jou! Lijkt me heerlijk om dat te kunnen.
#teammaple🍁
<<

Anoniem313

Bericht 18 Sep 2015 11:44

Re: Het hardlooptopic

Ik moet het even kwijt: heb vandaag voor het eerst na mijn bevalling (bijna 11 weken geleden) weer een 10K gelopen! Wel op slakkentempo uiteraard; ik heb er een uur en 8 minuten over gedaan. Vrij veel stoplichten dus ik denk netto 1 uur en 7 minuten. Aan mijn snelheid ga ik werken, voor nu vind ik het ongelooflijk dat me dit zo snel alweer is gelukt :banaan:
<<

Anoniem125

Bericht 18 Sep 2015 11:49

Re: Het hardlooptopic

Wauw, dat is inderdaad heel knap! Heb je wel de 6 weken rust gehouden na de bevalling? Ik durfde zelf echt niet eerder te gaan trainen. Of heb je het in 5 weken opgebouwd?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 18 Sep 2015 12:50

Re: Het hardlooptopic

Caulfield schreef:Ik moet het even kwijt: heb vandaag voor het eerst na mijn bevalling (bijna 11 weken geleden) weer een 10K gelopen! Wel op slakkentempo uiteraard; ik heb er een uur en 8 minuten over gedaan. Vrij veel stoplichten dus ik denk netto 1 uur en 7 minuten. Aan mijn snelheid ga ik werken, voor nu vind ik het ongelooflijk dat me dit zo snel alweer is gelukt :banaan:


Goed gedaan hoor! Heel knap!
<<

Anoniem313

Bericht 18 Sep 2015 13:07

Re: Het hardlooptopic

Bedankt!
Ik ben met 5 weken weer voorzichtig begonnen en heb de huisarts naar mijn bekkenbodemspieren laten kijken. Toen hij zei dat het er prima uitzag heb ik direct m'n schoenen aangetrokken :nerd:
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 18 Sep 2015 14:54

Re: Het hardlooptopic

Lekker bezig! Heb je nu helemaal nergens last van? En ben je gaan opbouwen met Evy of zo?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 18 Sep 2015 14:58

Re: Het hardlooptopic

Vind ik heel stoer Caulfield! En het lijkt me heel fijn, moet je denk ik veel vertrouwen in je lichaam geven als je je conditie weer zo snel terug hebt.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem125

Bericht 18 Sep 2015 15:08

Re: Het hardlooptopic

Ik heb er zelf bewust voor gekozen om langzamer op te bouwen. Eerst 6 weken alleen gewandeld, dit opgebouwd naar wandelingen van 2 uur. Daarna rustig weer met een schema opgebouwd, eerst in 6 weken naar de 5 km, daarna in nog eens 6 weken naar de 10 km. Persoonlijk wilde ik niet te hard van stapel lopen. De conditie had ik wel, maar ook je banden en pezen zijn opgerekt geweest, alle spieren hebben tijd nodig om op hun plek te komen en aan te sterken, alles is losser (en dit blijft ook wel even zo door de borstvoeding), en inderdaad die bekkenbodemspieren moeten herstellen.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 18 Sep 2015 16:04

Re: Het hardlooptopic

Goed hoor Caulfield.

Ik heb mijn marathon-ambities even in de koelkast gezet, haha. Wilde hem eigenlijk dan in april gaan lopen, zodat ik wel aan de bak 'moest'. Maar wie weet die van Amsterdam, volgend jaar?

Eerst toch maar eens de 5km in een fijne tijd lopen en dan in februari de 'Groet uit Schoorl'-run 10 km.

Ik ben ook echt geen 'in het donker'-loper, maar nu het zo snel weer eerder donker wordt, moet ik er toch maar aan geloven. Loop dat inderdaad ook wel over verlichte paden. Bij ons in de buurt een keer beland op een onverlicht fietspad, echt niet fijn.
Van de week trouwens voor de grap weer eens wat Evy-lesjes herhaald en ze via Garmin Connect met elkaar vergeleken. Leuk om te zien dat je dan toch sneller bent geworden en in dezelfde lesjes meer meters loopt.
Dit weekend hopelijk 2 keer lopen (vandaag en zondag).
<<

Anoniem313

Bericht 18 Sep 2015 16:33

Re: Het hardlooptopic

Lekker Snirp! In het daglicht lopen is inderdaad zo veel fijner - maar we zullen er aan moeten geloven de komende maanden. Ik loop liefst ook zoveel mogelijk in het weekend, overdag.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 18 Sep 2015 16:40

Re: Het hardlooptopic

April is ook al best snel voor een marathon. Lekker een jaar voor uittrekken.

Vorig jaar heb ik zo'n hoofdlampje gekocht om mee te lopen. Ideaal ding. Ik kom nog wel eens op wat donkere stukken, en zo zie ik alles en ben ik zichtbaar.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 18 Sep 2015 16:56

Re: Het hardlooptopic

Zo'n mijnwerkerslampje Jip? Goed idee!

Ja, misschien is het voor mijn lijf ook wel slimmer om er wat langer voor uit te trekken.
En op zich, een jaar... Wel een mooie voorbereidingstijd ja. Alle tijd om toe te werken naar een langere afstand dan 13 km (mijn verst gelopen afstand ooit :smile: )
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 18 Sep 2015 17:03

Re: Het hardlooptopic

Ja een pretzl heet het volgens mij.
Ik zou je dan adviseren eerst de halve marathon goed onder de knie te krijgen alvorens een hele marathon te gaan lopen. Wel een mooi doel :-)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem125

Bericht 18 Sep 2015 17:07

Re: Het hardlooptopic

Ik denk zelf ook wel eens aan de marathon, maar ga kleine stappen maken. Nu eerst weer eens trainen naar de halve marathon en als ik dat heb gehaald maar weer verder zien. Het zou wel heel tof zijn om een keer te doen, maar aan de andere kant vind ik het ook gekkenwerk. Ik vind een halve marathon ook al zo'n eind en eigenlijk wel genoeg, maar toch lijkt het me voor 1x wel heel gaaf om toe te trainen naar de hele.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 18 Sep 2015 17:10

Re: Het hardlooptopic

...en als je het 1 keer gedaan hebt, dan wil je nog een keer ;-)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 19 Sep 2015 11:45

Re: Het hardlooptopic

Urban Naked schreef:
Zonnetje schreef:Ik heb vanochtend 13,5 km gelopen in 1 uur en 19 minuten. Ik had de trein genomen naar één station verderop en ik ben terug gerend. Echt leuk om te doen, alleen jammer dat ik wind tegen had en dat was dus de hele tijd zo, omdat ik in een redelijk rechte lijn richting mijn woonplaats liep. Maar ik zit er weer lekker in. Afgelopen zondag ook al 11,5 km gelopen.
Trouwens Zonnetje, goed man die afstanden van jou! Lijkt me heerlijk om dat te kunnen.


Dankjewel!

Goed hier, die ambities die jullie hebben om een marathon te lopen. Ik vind een halve marathon ver genoeg. Dat kost me qua training al aardig wat tijd.

Ik kom net terug van een rondje intervallen: 1 minuut snel, 2 minuten rustig joggen, maar wat blijf dat zwaar zeg!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 19 Sep 2015 13:59

Re: Het hardlooptopic

Doen er van hier meiden mee met de dam tot dam loop?
Ik doe mee. Het zal wel niet zo denderend gaan, gezien ik vorige week de hele t.riathlon gedaan heb. duurt nog wel even voor ik daar helemaal van hersteld ben!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 20 Sep 2015 11:07

Re: Het hardlooptopic

Succes vandaag Jip met de dam tot dam. Ik loop die niet, maar misschien wel leuk voor volgend jaar.

Ik ben vrijdag eindelijk weer eens gaanhardleopen, nu mijn knie wat beter voelt. Op zich geen verkeerde tijd. 28 minuten over 4,5 km. Het moet wel sneller, maar ik liep in een onbekende omgeving (dorp van mijn vriend) en ik heb uiteindelijk maar 1 keer 2 minuten gewandeld. Ik hoop morgen nog een keer een rondje te gaan lopen, misschien wel hetzelfde rondje en dan iets sneller. In november heb ik de 7^^nacht en dan wil ik de 7 km ini 38 minuten lopen. Dus ik mag nog even aan de bak.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 20 Sep 2015 11:22

Re: Het hardlooptopic

Veel succes Jip! Ik ga dit jaar niet kijken, maar straks woon ik langs de route, dat lijkt me wel heel bijzonder.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers