Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vochtplekken in de vloer -> huur

<<

anoniem213

Bericht 01 Sep 2015 19:29

Vochtplekken in de vloer -> huur

Al sinds ik in deze kamer woon (drie jaar) heb ik in de zomer last van vochtplekken in mijn vloer. De vloer hoort bij de kamer en ik betaal ook een bedrag per maand voor die vloer. De vochtplekken zijn er als het heel erg warm is en het dagen ervoor hard heeft geregend of als het heel hard regent. Maar: het is nooit in de winter. Er lopen geen leidingen onder mijn kamer door, het komt niet uit het plafond, de pandbeheerder zegt dat de kruipruimte compleet droog is en eh, ja vooral dat niemand weet hoe het komt. Ze hebben in al die jaren bij studentenhuisvesting al veel gezien, maar dit snappen ze gewoon echt niet. Ik ook niet, maar ik vind het irritant en het lijkt me ook ongezond. De was droogt op dat soort dagen ook amper in mijn kamer, want dan is het veel te vochtig.

Op dit moment ligt er tapijt, maar ze opperen nu om er marmoleum in te leggen. Dan moet ik wel twee dagen mijn kamer leeghalen. Tja en nu weet ik echt even niet zo goed wat ik moet doen. Mijn kledingkast heeft de vorige verhuizing amper overleefd en nog een keer verplaatsen dat gaat sowieso niet lukken. Dat gaat me dus een nieuwe kast kosten. Enerzijds wil ik niet zeuren, want ik vind het wel fijn dat ze meedenken en dus een andere vloer voor me willen leggen (kosteloos). Anderzijds levert het me wel problemen op. Ik moet dan twee dagen al mijn spullen stallen in de kamer ernaast (die is van mijn vriend en gebruiken we als woonkamer), we moeten ergens anders slapen en ik moet dus ook een nieuwe kast kopen.

Is er iemand die weet of ik dan nog recht heb op een tegemoetkoming? Ik vind het zelf heel hebberig overkomen, maar ik kan het geld op dit moment goed gebruiken en ik dacht ook: hun pand is niet orde en ik kan twee dagen geen gebruik maken van mijn woning. Geeft me dat niet recht op iets? En ik ben ook benieuwd wat jullie zouden doen.

Laatste info: ik woon hier denk ik nog zeker een jaar/anderhalf jaar.

Mocht iemand iets zinnigs te zeggen hebben: alvast super bedankt! En anders ook bedankt dat je zo vriendelijk was om dit verhaal te lezen.
<<

Linvi

Bericht 02 Sep 2015 17:00

Re: Vochtplekken in de vloer -> huur

Feit blijft dat jij 2dagen je kamer uit moet omdat er iets mankeert aan jou huurwoning. Je betaald huur en mag daar dus wat degelijks voor terug verwachten. Dat hun er voor kiezen een andere vloer in te leggen is voor jou een mooie bijkomstigheid maar is niet op jou verzoek als ik het zo lees. Ik zou het wel ter sprake brengen of er nog een vergoeding is voor het ongemak en daarbij benoemen dat jou kast niet stevig genoeg is om uit elkaar te moeten en je daardoor dus verplicht bent tot de aanschaf van een nieuwe. Desnoods 50/50.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 03 Sep 2015 12:33

Re: Vochtplekken in de vloer -> huur

Voor wat betreft het 2 dagen geen gebruik maken: stel dat je huur € 500 is en de maand heeft 30 dagen komt dat neer op 500 : 30 x 2 = € 33,33. Voor de kast zou je uit kunnen gaan van 10 jaar en dan de dagwaarde uitrekenen.

Misschien kan je met je huisbaas gaan zitten en er samen over praten? Als je met een reëel bedrag komt, komt hij je misschien wel wat tegemoet in de kosten.

Ik denk wel dat het belangrijk is dat er naar de oorzaak gezocht wordt. Niet dat het binnen 6 maanden weer ontstaat. :laughcry:
Afbeelding
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 03 Sep 2015 15:27

Re: Vochtplekken in de vloer -> huur

Het vocht lijkt me niet door het tapijt te komen, een andere ondergrond wordt dan nog steeds vochtig neem ik aan?

Voor de twee dagen huur kun je denk ik wel de tegoetkoming die Annie beschrijft krijgen, de kast lijkt me toch je eigen probleem.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

anoniem213

Bericht 15 Sep 2015 17:44

Re: Vochtplekken in de vloer -> huur

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb uiteindelijk vrijdag de huisbaas gebeld en gezegd dat ik het voorlopig niet wil. Ik had er echt even geen ruimte voor in mijn hoofd. Er schijnen ondervloeren te zijn die beter functioneren op een vochtige ondergrond en vloerbedekking kun je natuurlijk niet droog dweilen. Met marmoleum zou dat wel kunnen. Het aanbod blijft staan, dus misschien als we in maart allebei afgestudeerd zijn dat we besluiten het dan alsnog te laten doen.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers