Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Avondeten zonder koolhydraten

<<

anoniem203

Bericht 12 Sep 2015 13:18

Avondeten zonder koolhydraten

Mijn man moet op dieet vanwege zijn hoge bloeddruk en suiker. Nu is hij al goed bezig maar het gaat niet snel genoeg. Nu moest hij van de huisarts zo min mogelijk koolhydraten gaan eten. Overdag gaat het wel maar s'avonds weet ik echt niet wat ik moet gaan klaarmaken. Want het zit in aardappelen, rijst en pasta. En eigenlijk aten we dat dus iedere dag.. Nu wil ik in het weekend wel een uitzondering maken maar dan moet ik nog 5 volledige avondmaaltijden gaan verzinnen iedere week. Dus wie heeft er wat lekkere gerechten?!

En is het trouwens zo dat iedere rijst soort koolhydraten bevat? Pandanrijst, notenrijst enz? En hetzelfde bij pasta?
<<

Anoniem165

Bericht 12 Sep 2015 13:23

Re: Avondeten zonder koolhydraten

Misschien is een quinoa salade een idee
<<

Anoniem313

Bericht 12 Sep 2015 13:50

Re: Avondeten zonder koolhydraten

Dat ligt er dan aan hoeveel KH hij mag hebben, want ook quinoa bevat redelijk wat KH.
En verder, inderdaad alle pasta en rijst bevat veel. Het is misschien een goed idee om met een diëtist te praten voor voedingsadviezen.
Zelf eet ik KH arm en ik vervang de KH component voor groente. Dus als bolognese maak, eet ik dat met gegrilde courgette bijvoorbeeld en maak ik er voor mijn vriend wat spaghetti bij. Bij AGV vervang ik de aardappel voor mij voor salade. En ik eet veel gevulde salades, dus niet maar zo wat sla, maar met verschillende groentesoepen, vlees of vis erdoor, paddestoelen, verse kruiden, noten, et cetera. Ik eet erg lekker moet ik zeggen.
Maar je hoeft toch niet alles zelf te bedenken, je vriend heeft vast ook wel ideeën over wat hij zou willen eten?
<<

anoniem203

Bericht 12 Sep 2015 13:55

Re: Avondeten zonder koolhydraten

Hij is zelf nu zoekende waar wel en geen koolhydraten inzitten. Ik weet zelf dat het bijv. in aardappelen, rijst, pasta en brood zit. Maar het zal vast wel in meer dingen zitten. We gaan er vanavond even voor zitten en gaan vanavond even op internet rondzoeken naar recepten en waar het wel en niet in zit. Maar recepten (via) hier zijn natuurlijk ook welkom :)

Caulfield ben jij ook kh arm gaan eten omdat je af wil vallen? Gaat het dan idd wat sneller?
<<

Anoniem137

Bericht 12 Sep 2015 14:25

Re: Avondeten zonder koolhydraten

Ik hou niet van ei, maar toch wil ik binnenkort eens wraps van ei proberen te maken. Die kun je dan gewoon vullen met vlees/vis en groenten.
Verder vind ik het avondeten ook het lastigst. Overdag gaat het aardig, maar voor de avond ben ik zo inspiratieloos. Neem daarbij dat mijn vriend geen makkelijke eter en ook niet van het experimenteren is, dus óf we moeten aparte maaltijden koken, óf ik moet dingen gewoon uitproberen als ik een avond alleen eet.
<<

Anoniem286

Bericht 12 Sep 2015 14:32

Re: Avondeten zonder koolhydraten

Ik eet momenteel ivm afvallen koolhydraatarm. Je zou je kunnen aanmelden op een koolhydraatarme faceboook groep. Die zijn doorgaans voor afvallen maar je kunt er veel recepten op doen. Ik eet 's avonds soms gewoon agv, maar dan eet ik meer groenten, geen aardappelen en wat meer onbewerkt vlees. Evt wat kaas erbij. Pasta vervang ik door courgetteslierten of courgetteplakken in de lasagne. Er zijn wel wat groenten die wat koolhydraatrijker zijn maar op zich zou ik daar niet teveel in minderen. Je moet echt verpakkingen gaan lezen want het verschilt ook nog erg per merk hoeveel koolhydraten in een bepaald artikel zitten. Veel zelf maken, bv pastasaus en soepen. Je kunt ook quiches maken (zonder bladerdeeg maar op basis van ei en slagroom) en die met een gevulde salade eten. Je kunt zelfs lekker snacken af en toe, een mora ovenfrikandel zitten weinig kh in en zaanse mayonaise ook :)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 12 Sep 2015 14:50

Re: Avondeten zonder koolhydraten

Ik kwam laatst deze lasagne tegen, misschien is het iets voor je: http://paleonewbie.com/awesome-paleo-lasagna-recipe/
#teammaple🍁
<<

anoniem203

Bericht 12 Sep 2015 15:07

Re: Avondeten zonder koolhydraten

Ik maak al veel dingen zelf zoals pasta saus, nasi kruiden etc

Het ding is ook omdat hij natuurlijk een te hoog bloeddruk heeft dat hij geen zout mag en hij heeft ook nog suiker waardoor hij een aantal dingen niet mag hebben. En dan nu ook nog geen koolhydraten erbij.. Ik moet dus echt goed dingen gaan uitzoeken wbt het eten.

Spaghetti vervangen door courgette is wel een goeie tip! Ook die lasagne van UN klinkt wel lekker!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 12 Sep 2015 15:09

Re: Avondeten zonder koolhydraten

Deze lasagne is iets makkelijker qua recept. Wel de zoete aardappel weglaten. http://www.healthylicious.nl/?p=50
#teammaple🍁
<<

Anoniem186

Bericht 12 Sep 2015 16:16

Re: Avondeten zonder koolhydraten

Fritatta is een goed gerecht.
En lekkere curry's met kokosmelk.
<<

Anoniem125

Bericht 12 Sep 2015 19:51

Re: Avondeten zonder koolhydraten

Je kan toch prima een stukje vlees of vis eten met lekker veel groenten en dan eens geen pasta/rijst of aardappelen erbij?
<<

Anoniem137

Bericht 12 Sep 2015 20:11

Re: Avondeten zonder koolhydraten

Nougat schreef:Je kan toch prima een stukje vlees of vis eten met lekker veel groenten en dan eens geen pasta/rijst of aardappelen erbij?

Nou, wij aten vaak pasta, nasi en bami enzo, dan is dat niet zo'n succes :wink: Aan de courgette als pastavervanger heb ik nooit gedacht, die ga ik proberen!
<<

Anoniem125

Bericht 12 Sep 2015 20:14

Re: Avondeten zonder koolhydraten

Een zelfgemaakte soep met lekker veel groenten is ook een goede, en dan natuurlijk zonder brood.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Sep 2015 20:50

Re: Avondeten zonder koolhydraten

Ik zal eigenlijk een afspraak maken met een dieetiste. Aangezien er met twee dingen rekeningen gehouden dient te worden. Zowel de suiker als de hoge bloeddruk. Ik geloof zelf dat deze dan ook wordt vergoed, omdat het dieet nodig is voor medische noodzaak.
Ik weet dat mijn moeder er veel aan heeft gehad toen der tijd en op die manier echt een kilo of 10 is afgevallen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Sep 2015 20:52

Re: Avondeten zonder koolhydraten

Wat je ook goed kan doen is vlees en veel groente wokken. Daarbij zelf de woksaus maken van sojasaus, sesamolie, honing, knoflook en gember als basis en uiteindelijk ga je die op eigen smaak verder uitbreiden en zo meer op smaak maken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 12 Sep 2015 22:27

Re: Avondeten zonder koolhydraten

Ipv rijst zou je bloemkool klein kunnen maken en dat eten waar je normaal rijst bij doet.

http://www.francescakookt.nl/bloemkool-rijst/
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

anoniem203

Bericht 12 Sep 2015 22:36

Re: Avondeten zonder koolhydraten

Dat is ook een goeie Chaos! Zo kan je ook pizzabodems maken volgens mij. Daar had ik nog niet aan gedacht.

Silly-One de huisarts heeft het ook over een diëtist gehad maar dat vind mijn man weer een stap te ver. Misschien dat ik hem nog kan ompraten want hij kan er op zijn minst een keertje naar toe gaan. Als is het maar eenmalig.

We gaan dinsdag beginnen met anders koken. Dan kijken we gewoon even af hoe het gaat. Er moet iig wel echt zeker 20 kilo vanaf.
<<

Anoniem170

Bericht 13 Sep 2015 12:07

Re: Avondeten zonder koolhydraten

In plaats van aardappelen kan je prima zoete aardappelen gebruiken.
Ipv rijst quinoa.
Soep maken, salades..
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 13 Sep 2015 12:19

Re: Avondeten zonder koolhydraten

Roos' schreef:In plaats van aardappelen kan je prima zoete aardappelen gebruiken.
Ipv rijst quinoa.
Soep maken, salades..

Huh? Ze moet de koolhydraten schrappen, dan heeft ze niet zoveel aan zoete aardappel en quinoa toch?
#teammaple🍁
<<

Anoniem198

Bericht 13 Sep 2015 12:28

Re: Avondeten zonder koolhydraten

Als je wil kan ik je wel een soort kookboek door mailen met veel kh arme recepten Ava.
Heb je zoete aardappel wel eens geprobeerd? Daar zitten ook minder koolhydraten in dan bij een gewone aardappel.

Als je gaat zoeken op Paleo en grip op koolhydraten vind je ook veel kh recepten.
<<

Anoniem127

Bericht 13 Sep 2015 12:31

Re: Avondeten zonder koolhydraten

Er is ook neprijst te koop zonder koolhydraten. 1 euro per pak bij de Action.
<<

Anoniem173

Bericht 13 Sep 2015 12:37

Re: Avondeten zonder koolhydraten

Gevulde courgette en aubergine

Crackers maken van dingen als lijnzaad en zonnebloemenpitten
<<

Anoniem170

Bericht 13 Sep 2015 13:42

Re: Avondeten zonder koolhydraten

Urban Naked schreef:
Roos' schreef:In plaats van aardappelen kan je prima zoete aardappelen gebruiken.
Ipv rijst quinoa.
Soep maken, salades..

Huh? Ze moet de koolhydraten schrappen, dan heeft ze niet zoveel aan zoete aardappel en quinoa toch?


Koolhydraten zitten voornamelijk in pasta,rijst en brood bijv. In je lichaam wordt dit omgezet als suiker en je suikerspiegel schiet dan ook omhoog.
Zoete aardappel en quinoa houden de suikerspiegel in balans dus dat kan je gewoon blijven eten :)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 13 Sep 2015 13:54

Re: Avondeten zonder koolhydraten

Roos' schreef:Koolhydraten zitten voornamelijk in pasta,rijst en brood bijv. In je lichaam wordt dit omgezet als suiker en je suikerspiegel schiet dan ook omhoog.
Zoete aardappel en quinoa houden de suikerspiegel in balans dus dat kan je gewoon blijven eten :)
Zover reikt mijn kennis ook nog wel :) De topictitel is echter 'avondeten zonder koolhydraten' dus dan vind ik je inbreng toch wat vreemd, hoe goed de koolhydraten ook zijn.
#teammaple🍁

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers