Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Angst zwemles

<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 02 Sep 2015 22:15

Re: Angst zwemles

Ja daar heb je wel een goed punt Liadan, Ik weet nog wel dat ik zelf ooit bij de Kempervennen bijna verzoop in die stroomversnelling of die grote baan die je daar hebt.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5690

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 02 Sep 2015 22:24

Re: Angst zwemles

Die vinden de meiden bij ons helemaal te gek (zijn ze afgelopen vrijdag in geweest met zwemvleugeltjes)
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 02 Sep 2015 22:46

Re: Angst zwemles

Dora schreef:Die vinden de meiden bij ons helemaal te gek (zijn ze afgelopen vrijdag in geweest met zwemvleugeltjes)



Ja die foto's zag ik en toen dacht ik al..jeetje wat onwijs stoer. Dat durft R echt niet.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 03 Sep 2015 01:02

Re: Angst zwemles

Ik werk ook in een bad met golfslag, wildwaterbaan en glijbanen en kinderen met alleen A redden zich ook nu dan inderdaad nog niet zelf in de golven of wildwaterbaan.
Met B erbij is dat een stuk beter, maar zelf wil ik dat mijn zoon ook zijn C diploma gaat halen.

Er zitten nu inderdaad veel meer survival onderdelen bij het diploma. Ook het gekleed zwemmen en bij c de Help-houding bijvoorbeeld.

Borstcrawl is trouwens juist een veel meer vermoeiende slag voor kinderen, daarom wordt de schoolslag ook nog steeds geleerd. Die techniek is moeilijker aan te leren, maar als je die eenmaal goed kan veel langer vol te houden.
Met borstcrawl is het ademhalen vaak heel lastig.
Schoolslag gaat ook van 2 naar 3 naar 4 banen bij a,b en c. (1 baan is 25m)
Borstcrawl van 5 naar 10 naar 15 meter.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 03 Sep 2015 09:10

Re: Angst zwemles

En het gat gaat van 3 naar 6 naar 9 meter. Daar gaat mijn dochter nog veel moeite mee hebben, de 6 meter met B heeft ze lang over gedaan tot dat lukte, ik hoop dat ze 9 meter in december gaat halen.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 03 Sep 2015 14:39

Re: Angst zwemles

Het gat is vaak een onderdeel dat kinderen of heel snel leren of juist moeilijker is voor ze.

Het is wel belangrijk dat ze goed kunnen duiken, dan heb je de eerste meters al gewonnen.
Ik leer ze meestal ook een trucje dat ze eerst 10 tot 20 keer heel diep ademhalen en weer uitblazen tot ze aan de beurt zijn. Dan neem je alvast veel zuurstof mee in je bloed.
En als je denkt dat je niet meer kan een beetje uitblazen, dan kun je vaak toch weer iets verder.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem125

Bericht 03 Sep 2015 15:53

Re: Angst zwemles

Ach, wat een zielige verhalen allemaal. Wat ik niet snap: waarom je kind al met 5 laten beginnen, terwijl het bewezen beter is om pas met 6 te beginnen? Waarom je kind iets leren waar het nog niet aan toe is? In een enkel geval snap ik het wel, als je kind heel erg van water houdt en motorisch erg sterk is, maar waarom in andere gevallen zo forceren?
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 03 Sep 2015 19:29

Re: Angst zwemles

Ligt toch aan het kind. Ik was 5. En ging prima. Vind zwemmen nog steeds heerlijk, en ook ik ben door een zwemjuffrouw een keer in het water geduwd omdat ik niet durfde te springen. Daarna ging het zonder moeite en geen trauma hoor. Het is dat mijn ouders het me verteld hebben maar kan het me amper herinneren.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem193

Bericht 03 Sep 2015 19:43

Re: Angst zwemles

Onze dochter was 4 jaar en 2 maanden toen ze begon. Een dag voor haar 5e verjaardag haalde ze diploma A, 6 lessen later B en nog 4 lessen later ook C. Ze zwom 1x per week 45 minuten. Ze heeft A gehaald in minder dan 40 uur zwemles.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 03 Sep 2015 20:19

Re: Angst zwemles

Nougat schreef:Ach, wat een zielige verhalen allemaal. Wat ik niet snap: waarom je kind al met 5 laten beginnen, terwijl het bewezen beter is om pas met 6 te beginnen? Waarom je kind iets leren waar het nog niet aan toe is? In een enkel geval snap ik het wel, als je kind heel erg van water houdt en motorisch erg sterk is, maar waarom in andere gevallen zo forceren?

Ik zou wel willen lezen waar staat dat het bewezen beter is om pas met 6 jaar te beginnen. Dat ze het dan het snelst leren geloof ik wel, maar waarom zou het slecht zijn om met 4 jaar te beginnen?
Mijn dochter is met ruim 4,5 begonnen, ze vond het leuk en ze heeft haar diploma's precies gehaald in de periode die ervoor stond bij haar zwemschool. Motorisch ging dat ook prima.
Mijn zoon gaat met 5 jaar beginnen omdat we naast water komen te wonen en ik het belangrijk vind dat hij kan zwemmen als hij alleen buiten gaat spelen. Als hij pas met 6 jaar begint dan is hij nog een stuk ouder voordat hij eens zelf naar de speeltuin mag gaan.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 03 Sep 2015 20:22

Re: Angst zwemles

Dolphinne schreef:Het gat is vaak een onderdeel dat kinderen of heel snel leren of juist moeilijker is voor ze.

Het is wel belangrijk dat ze goed kunnen duiken, dan heb je de eerste meters al gewonnen.
Ik leer ze meestal ook een trucje dat ze eerst 10 tot 20 keer heel diep ademhalen en weer uitblazen tot ze aan de beurt zijn. Dan neem je alvast veel zuurstof mee in je bloed.
En als je denkt dat je niet meer kan een beetje uitblazen, dan kun je vaak toch weer iets verder.

Bedankt voor de tip, dat laat ik haar eens uitproberen zaterdag. Duiken gaat al wel redelijk maar daar kan ze ook nog wel wat bij verbeteren.
De koprol in het water kan ze in ieder geval al, dus daar hoeft ze niet heel hard meer op te oefenen:-)
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 03 Sep 2015 23:36

Re: Angst zwemles

Nougat schreef:Ach, wat een zielige verhalen allemaal. Wat ik niet snap: waarom je kind al met 5 laten beginnen, terwijl het bewezen beter is om pas met 6 te beginnen? Waarom je kind iets leren waar het nog niet aan toe is? In een enkel geval snap ik het wel, als je kind heel erg van water houdt en motorisch erg sterk is, maar waarom in andere gevallen zo forceren?


Omdat mijn kind motorisch erg zwak is en heel erg van water houdt. Hij vindt het geweldig om te zwemmen wat maakt het nou uit dat hij er 2 of 3 jaar over doet. Hij heeft lol, z'n spieren worden sterker (want hij heeft ook nog een te lage spierspanning) en niemand heeft er toch last van.
2010 2012
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 06 Sep 2015 21:03

Re: Angst zwemles

Hier de eerste zwemles na de vakantie weer gehad. Hij begon lichtelijk dramatisch, hij bleef maar huilen, hing aan de meester en wilde niets...gelukkig ging het naderhand wat beter en springt hij eindelijk ook alleen het water in. We zullen weer zien volgende week. Het is nog 3 lessen totdat ze eventueel naar een ander badje gaan maar ik wil hem sowieso in hetzelfde badje laten. Het groepje waar hij dan in zou komen is kleiner, andere meester en herhaling is in dit geval zeker niet verkeerd denk ik zo.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem272

Bericht 06 Sep 2015 22:27

Re: Angst zwemles

Wij zijn begonnen een paar maanden voor T. zes jaar werd. Wat me echt tegenviel is dat al zijn vriendjes hun zwemdiploma toen allang hadden.

Ze gingen van de zomer met de NSO met zn allen naar het zwembad, en toen mocht hij niet mee en bleef hij met een paar kinderen van 4 op de vestiging. Sneu toch?

Ik vind het maar een lastige beslissing hoor, met welke leeftijd je moet beginnen.

Het hele idee van een zwemdiploma halen is dat een kind veilig in de buurt van water kan zijn. Je kunt ze moeilijk tot hun zesde bij alle water uit de buurt houden toch? Ik was al dat opletten en meezwemmen op een gegeven moment zo zat.

Nouja, gelukkig duurt het nog even voordat onze dochter mag/moet.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11417

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 07 Sep 2015 10:13

Re: Angst zwemles

Wij woonden bij water. Ik was drie toen ik op zwemles ging en net aan vier toen ik mijn A en B had. Meteen doorgestroomd naar diplomazwemmen bij een club en nog altijd enthousiast met zwemmen bezig. Zelf heb ik jarenlang zwemles gegeven. Kinderen met angst ging ik 1 op 1 mee oefenen, terwijl de andere juffen de rest van de kinderen onder hun hoede namen. Dat was de luxe van bij een zwemvereniging lesgeven, we stonden vaak met drie op een groepje.

Ik zou bij angst niks forceren, maar wel veel zelf gaan zwemmen. Ook in het diepe als het kind daar al is met zwemles.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 13 Sep 2015 10:36

Re: Angst zwemles

Gisteren was een van de laatste lessen van dit blok en R blijft nog een keertje in badje 1. Helemaal prima maar nu zit ik een beetje met het volgende '' dilemma''..
Ze krijgen een soort diploma wanneer ze naar een volgend badje gaan (volgens mij al eens verteld hier) maar ze krijgen dus ook gewoon een diploma al blijven ze in hetzelfde badje. Ik wil dus eigenlijk dat R geen diploma krijgt omdat hij in hetzelfde badje blijft en ik vind dat je gewoon geen diploma hoort te krijgen wanneer je nog geen badje verder gaat. Ik denk dat je daarbij een verkeerd beeld geeft aan een kind.

Ik wil dus volgende week, wanneer kinderen de diploma's krijgen, R vast gaan omkleden zodat hij het niet zo meekrijgt maar dus ook niet '' zomaar'' zijn diploma krijgt terwijl hij nog niet verder gaat.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem255

Bericht 13 Sep 2015 10:58

Re: Angst zwemles

Ik snap je dilemma wel.
H. kreeg 2 weken terug haar bandje waarmee ze naar het diepe mocht. Het zoontje van een vriendin van mij kreeg dat bandje nog niet. Maar de week daarna mocht hij ook naar het diepe omdat hij anders de enige was in het pierenbadje. Waarop mijn dochter zei dat het niet eerlijk was, dan had zij ook niet zo goed haar best hoeven doen. En eigenlijk was ik het daar wel mee eens... Al zou ik het voor mijn eigen kind ook wel weer sneu vinden, haha. Lekker hypocriet.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers