Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bewust en efficiënt social media gebruik?

<<

Corretto

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 239

Geregistreerd: 02 Okt 2013 13:45

Bericht 10 Sep 2015 13:30

Bewust en efficiënt social media gebruik?

Ok, even tussendoor hoor, ik vroeg me even iets af:

Denken jullie na over welke Facebookpagina's bijvoorbeeld wel en niet handig zijn om te liken? Ik werd me namelijk zojuist bewust van het feit dat ik onbewust namelijk best aardig wat minuten per dag (als ik het bij zou houden misschien zelfs wel bijna een half uur) verloren gaan aan het lezen/doorscrollen van compleet overbodige informatie. Bovendien zit mijn hoofd altijd al best wel vol en maken al die extra 'wetenswaardigheden' het misschien niet bepaald beter?

Voorbeeld: ik kom net terug van college en checkte even voordat ik aan m'n volgende taak begon mijn facebook. Gewoon, omdat ik het leuk vind om te zien waar iedereen zich momenteel zoal mee bezig houdt. Vervolgens klik ik zonder er over na te denken op een of ander artikel, iets in de trant van '10 redenen waarom mensen die vroeger op Scouting zaten zichzelf gelukkig mogen prijzen'. Waarom doe ik dit? Als ik er over na denk interesseert het me he-le-maal niks. Echt niet. Misschien dacht ik een fractie van een seconde: 'O geinig, even kijken wat daar nou voordelig aan kan zijn', maar in principe kan en wil ik er dus helemaal niets mee. Zelfde geldt voor bepaalde berichten van Elle of NSMBL - 'Blake Lively heeft GROOT nieuws'. Boeit me eigenlijk ook niet, maar ik vond haar vroeger in Gossip Girl altijd best leuk en op de één of andere manier laat je je dan toch verleiden om het aan te klikken en weer wat (kostbare) tijd en energie te verliezen.

Herkennen jullie dit? En zo ja, richten jullie daarom je 'social media wereld' daarom op een bepaalde manier in? Bijvoorbeeld door dingen te unliken of iets dergelijks?
Of zien jullie er geen kwaad in, omdat je het immers ook als een soort ontspanning kan zien: je even bezighouden met nutteloze informatie, je hersenen even een soort van rustmomentje gunnen?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11563

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Sep 2015 13:37

Re: Bewust en efficiënt social media gebruik?

Ik heb vrij weinig van dat soort dingen op Facebook. Ik klik ook regelmatig op dit wil ik niet zien.
De enige artikelen waar ik echt regelmatig even op klik zijn die van I focking love science. Die vind ik boeiend om te lezen
2015 💙
<<

Anoniem304

Bericht 10 Sep 2015 13:37

Re: Bewust en efficiënt social media gebruik?

Ik heb bewust niet teveel "nieuws pagina's" geliked zodat niet m`n hele timeline vol staat met tig keer hetzelfde artikel of filmpje.

Wat trouwens niet altijd veel nut heeft, want zodra m`n vrienden het bericht op een andere pagina liken zie ik dat toch ook weer...
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 10 Sep 2015 14:41

Re: Bewust en efficiënt social media gebruik?

Hetzelfde als Yadira.

Ik vind het wel echt vreselijk irritant dat wanneer één iemand uit mijn vriendenlijst een bericht op zo'n (nieuws)pagina liked, ik dat dan ook op mijn pagina zie.
2012 & 2016
<<

Anoniem140

Bericht 10 Sep 2015 15:23

Re: Bewust en efficiënt social media gebruik?

Ik herken het wel, inderdaad erg irritant.
Ook vaak tijdens het lezen kom ik tot de conclusie dat het mij eigenlijk niet interesseert maar dan ben ik er dus wel al een paar minuten aan kwijt.
<<

Anoniem301

Bericht 10 Sep 2015 15:41

Re: Bewust en efficiënt social media gebruik?

Ja ik herken het, vandaar dat ik een paar maanden geleden een heleboel pagina's heb ge-unliked. Minder troep in mijn timeline.

Ik let ook heel erg op wat ik like omdat anderen dat inderdaad meteen op hun TL zien en ik ze daar niet mee wil vervuilen. Post iemand uit mijn vriendenlijst een foto of status met een wereldbolletje zal ik deze 9 van de 10 keer ook nooit liken. Ik snap ook niet goed waarom mensen info plaatsen met een wereldbolletje, maar goed, dat is een andere discussie.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 10 Sep 2015 19:48

Re: Bewust en efficiënt social media gebruik?

Daarom heb ik mijn Facebook verwijderd het is tijdverdrijf. En al die zogenaamde vrienden die alleen maar even willen kijken bij jou.
Ik was aan het twijfelen of helemaal verwijderen of vrienden verwijderen.
Toen heb ik het helemaal verwijderd.
Ik mis het totaal niet.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem148

Bericht 12 Sep 2015 05:26

Re: Bewust en efficiënt social media gebruik?

Ik had precies hetzelfde raven. Maar heb hem toch weer aangemaakt voor de besloten fb groep van onze mama topic. Heb 2 vrienden, lady en jlo. Ivm toevoegen aan de groep.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron