Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Collega te dichtbij laten komen,nu kom ik er niet meer vanaf

<<

Anoniem164

Bericht 05 Sep 2015 15:26

Collega te dichtbij laten komen,nu kom ik er niet meer vanaf

Ik ben een jaar geleden verhuisd naar de andere kant van het land en ook begonnen aan een nieuwe baan. Heb een aantal collega's waar het erg mee klikte, en met eentje klikte het erg goed, we spraken ook een aantal keer buiten werktijd om af. Hoe langer ik haar kende, hoe meer ik achter haar "ware aard" kom. Ik vond het in het begin natuurlijk superfijn dat ik hier ook leuke mensen leerde kennen, elk contact was welkom! Nu, na een jaar is dat wel heel anders....

Ze heeft altijd wat, alle ziektes die een mens maar kan hebben, heeft ze, of heeft ze gehad. Ze eist altijd alle aandacht op, praat aan 1 stuk alleen maar over zichzelf, is niet geïnteresseerd in anderen, heeft ruzie met de hele wereld, en dat ligt dan allemaal aan die anderen. Ik probeer nu al een tijd het initiatief niet meer te nemen naar haar toe, eigenlijk komt alles van haar kant. Toen ik jarig was, kreeg ik een boekje met als titel: "voor mijn beste vriendin" en een armband, in mijn ogen zwaar overdreven.

Toen ik vertelde dat ik ging trouwen was ze helemaal in de gloria, ze begon gelijk te vissen of ze dan als daggast mag komen, en of ze mee mag een jurk uitzoeken, maar ik heb het vaag gehouden, gezegd dat ik het allemaal nog niet weet. Wel gezegd dat mijn vriend en ik alleen maar mensen willen uitnodigen die dicht bij ons allebei staan(wel een duidelijke hint denk ik)
Ik heb schoon genoeg van haar, ik vind haar ronduit irritant. Mijn vriend mag haar ook totaal niet, hij vindt haar irritant, ze claimt me teveel en hij denkt dat ze een rol speelt. Zij voelt ook aan dat hij haar niet mag en vroeg me de hemd van het lijf, waardoor het toch komt. Ik vond het een moeilijk gesprek! Uiteindelijk gezegd dat hij haar te overheersend vindt en niet zijn type. Klopt aardig.

Al met al....ik wil eigenlijk af van deze verstikkende vriendschap. Maar ze is mijn collega!! En ik kan d'r niet bepaald ontlopen. Ik vind het zo onwijs moeilijk om dit subtiel aan te pakken, ik denk dat ik haar enorm kwets als ik zeg dat ik het bij collega's zijn wil laten. En ik moet haar natuurlijk elke dag zien, wil daarom geen ruzie met d'r.
Help.....
<<

Anoniem125

Bericht 05 Sep 2015 15:38

Re: Collega te dichtbij laten komen,nu kom ik er niet meer v

Vriendelijk doch beslist afhouden, verder geen initiatief meer nemen. Op je werk gewoon als collega's met elkaar omgaan, aardig blijven, maar verder niet.

Je bent toch niet verplicht haar vriendin te zijn?
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 05 Sep 2015 15:49

Re: Collega te dichtbij laten komen,nu kom ik er niet meer v

Inderdaad gewoon geen afspraken meer maken buiten het werk om. Dat afhouden en gewoon zeggen dat je werk en prive toch wat meer gescheiden wilt houden. Op het werk gewoon als collega met haar omgaan en voor jezelf beter de grens bepalen in welke mate je het ook daar over prive dingen met haar wilt hebben, er zit bv nog wel een verschil tussen even algemeen wat over je bruiloft zeggen of alles in detail met haar bespreken. Dat laatste zou ik vanaf nu dan ook niet meer doen om de grens werk/prive groter te laten worden.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem164

Bericht 05 Sep 2015 16:07

Re: Collega te dichtbij laten komen,nu kom ik er niet meer v

Nougat, je hebt helemaal gelijk! Verstandelijk gezien zou ik het moeten zien zoals jij het ziet, maar mijn gevoel( :12: ) zegt dat ik het niet kan maken om haar ineens aan de kant te zetten.

Rapa nui, als ik zeg dat ik werk en prive wat meer gescheiden wil houden, komt dan ongeloofwaardig over, want een andere college eet wel eens hier en blijft ook wel eens logeren als het laat wordt op het werk omdat ze ver weg woont. Aaarrgghh ik word er gek van, ik blijf maar allemaal dingen oplepelen en beren op de weg zien.
<<

Anoniem137

Bericht 05 Sep 2015 16:59

Re: Collega te dichtbij laten komen,nu kom ik er niet meer v

Ik zou het gewoon aangeven. Niet alleen de boot afhouden en vage hints geven, maar ik denk dat gewoon duidelijk zijn nog de meest doeltreffende manier zal zijn. Kwetsen zal het sowieso wel, als blijkt dat ze straks geen daggast op de bruiloft zal zijn enzo.
<<

Anoniem282

Bericht 05 Sep 2015 22:05

Re: Collega te dichtbij laten komen,nu kom ik er niet meer v

Ik ben het eens met Keet. Een vervelend bericht kun je niet minder vervelend maken, maar wel eerlijk over zijn. Ik zou dus eerlijk aangeven dat je van jouw kant de vriendschappelijke klik niet (meer) voelt en dat je hoopt dat het jullie professionele band niet in de weg staat. Zij is zich van geen kwaad bewust, omdat ze gewoon is wie ze is. Dat jij daar bij nader inzien toch een beetje op bent afgeknapt, kan zij niets aan doen. Zelf zou je waarschijnlijk ook niet afgewimpeld willen worden met smoesjes, waarvan je zelf ook doorhebt dat het smoesjes zijn.
<<

Anoniem273

Bericht 06 Sep 2015 14:13

Re: Collega te dichtbij laten komen,nu kom ik er niet meer v

Guattari schreef:Ik ben het eens met Keet. Een vervelend bericht kun je niet minder vervelend maken, maar wel eerlijk over zijn. Ik zou dus eerlijk aangeven dat je van jouw kant de vriendschappelijke klik niet (meer) voelt en dat je hoopt dat het jullie professionele band niet in de weg staat. Zij is zich van geen kwaad bewust, omdat ze gewoon is wie ze is. Dat jij daar bij nader inzien toch een beetje op bent afgeknapt, kan zij niets aan doen. Zelf zou je waarschijnlijk ook niet afgewimpeld willen worden met smoesjes, waarvan je zelf ook doorhebt dat het smoesjes zijn.


Volledig mee eens :)
<<

Anoniem164

Bericht 06 Sep 2015 19:48

Re: Collega te dichtbij laten komen,nu kom ik er niet meer v

Maar hoeveel mensen beindigen nou daadwerkelijk een vriendschap zo face to face? Iedereen roept dat altijd wel: eerlijk zijn...maar wie doet dat?
Ik heb het 1 keer gedaan, toen werd ik als hard en meedogenloos gebombardeerd, terwijl ik het netjes heb gebracht.
<<

Anoniem273

Bericht 06 Sep 2015 19:57

Re: Collega te dichtbij laten komen,nu kom ik er niet meer v

Ik heb dat wel gedaan.
Want wat heb je eraan om vaag te zijn en het dood te laten bloeden? Dat is nog veel rotter want diegene snapt niet waarom en kan het zelf ook niet afsluiten. En het effect is hetzelfde, maar nu ben je zelf ook opgelucht en eerlijk.
<<

Anoniem168

Bericht 06 Sep 2015 20:06

Re: Collega te dichtbij laten komen,nu kom ik er niet meer v

.
Laatst gewijzigd door Anoniem168 op 28 Aug 2016 08:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem211

Bericht 06 Sep 2015 20:32

Re: Collega te dichtbij laten komen,nu kom ik er niet meer v

Jacobien schreef:Maar hoeveel mensen beindigen nou daadwerkelijk een vriendschap zo face to face? Iedereen roept dat altijd wel: eerlijk zijn...maar wie doet dat?
Ik heb het 1 keer gedaan, toen werd ik als hard en meedogenloos gebombardeerd, terwijl ik het netjes heb gebracht.


Idem hier... Moeilijk zeg.. Toch is er niet echt een andere manier vrees ik..
<<

Anoniem282

Bericht 06 Sep 2015 20:44

Re: Collega te dichtbij laten komen,nu kom ik er niet meer v

Jacobien schreef:Maar hoeveel mensen beindigen nou daadwerkelijk een vriendschap zo face to face? Iedereen roept dat altijd wel: eerlijk zijn...maar wie doet dat?
Ik heb het 1 keer gedaan, toen werd ik als hard en meedogenloos gebombardeerd, terwijl ik het netjes heb gebracht.


Ik. Puur omdat ik het niet kan volhouden om me in allerlei bochten te moeten gaan wringen om die ander op afstand te houden en ik zou het zelf ook waarderen als iemand eerlijk tegen mij zou zijn. Wat wil je dan? Het hoeft niet per se weer zo te gaan als in het verleden.
<<

Anoniem125

Bericht 06 Sep 2015 20:51

Re: Collega te dichtbij laten komen,nu kom ik er niet meer v

Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat iemand een vriendschap op die manier beëindigde. Meestal heb je allebei wel door dat de vriendschap verandert en minder sterk wordt. Ik vind het dan niet nodig om het uit te maken in een serieus gesprek. Lijkt me niet onnodig kwetsend.
<<

Anoniem282

Bericht 06 Sep 2015 21:16

Re: Collega te dichtbij laten komen,nu kom ik er niet meer v

Zoals ik het lees, voelt de collega van Jacobien dit niet aan. Een heel gesprek erover aangaan lijkt me ook niet nodig, maar het wel aangeven is dan wel zo verhelderend. Helemaal als je een kado krijgt wat erop wijst dat deze collega Jacobien wel ziet als heel goede vriendin. Sommige mensen voelen geen sfeer aan, maar het kan natuurlijk ook zijn dat deze collega ook geheel geen signalen van Jacobien heeft gekregen. Hier spuien is anders dan dit uiten naar de persoon om wie het gaat.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 606

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:20

Bericht 07 Sep 2015 07:35

Re: Collega te dichtbij laten komen,nu kom ik er niet meer v

Ik begrijp wel dat het het eerlijkst is om de vriendschap in een gesprek 'uit te maken' maar ik geloof ook niet dat ik dit zou doen. Lijkt me heel ongemakkelijk daarna als je elkaar nog elke dag tegen komt. Ik zou gewoon doorgaan met afspraken afhouden, zelf geen contact meer zoeken, niet uitnodigen voor verjaardagen oid en haar dus niet uitnodigen als daggast. Als ze over dit laatste uitleg vraagt, dan kun je wel eerlijk zijn over de reden waarom je haar niet hebt uitgenodigd..
<<

Anoniem164

Bericht 11 Sep 2015 18:41

Re: Collega te dichtbij laten komen,nu kom ik er niet meer v

Sorry, late reactie, knettertjedruk geweest op het werk, lang leve inspectiebezoeken, maar het is goed afgelopen! Ik heb nu weer zeeën van tijd over;-)

Maar ik heb nu een tijdje afstand genomen van d'r, zelf geen contact gezocht en het maar even gelaten. Moet zeggen dat het mij persoonlijk erg oplucht, een beetje afstand, ze komt zelf nog wel eens, maar dan is het maar eventjes. En ze claimt me niet meer zo.
Ben er ook achter dat ik haar eigenlijk een beetje zielig vind. Ze heeft problemen met alles en iedereen om haar heen en ze weet gewoon niet hoe ze een band met iemand moet onderhouden of zo. Ik ga dan ook niet keihard tegen d'r zeggen wat ik ervan vind, dat vind ik niet nodig, ik kijk het maar even aan.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers