Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ergens gemotiveerd voor zijn/raken?

<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 26 Aug 2015 10:59

Ergens gemotiveerd voor zijn/raken?

Hoe doe jij dit?

Ik wil zo graag afvallen, maar 't knopje wil maar niet om. Alles om me heen is veel te lekker en dan ook gelijk eet ik er veel te veel van.
Ik moet bezig met mijn studieopdrachten, maar kan de motivatie en concentratie niet vinden om hier mee bezig te gaan.

Heeft er iemand tips?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 26 Aug 2015 11:30

Re: Ergens gemotiveerd voor zijn/raken?

Tja, hoe doe je dit.. dat is toch echt een stuk willen met een dosis doorzetten en een vleugje zelfdiscipline.

Je zegt dat alles om je heen veel te lekker is? Haal het dan niet meer in huis of ga minder vaak naar een eetwinkel.. dan zijn er geen dingen om je heen die je kunnen verleiden. En dat gelijk ook te veel eten; pak een schaaltje en doe daar in wat genoeg is, en hou je daar ook aan! Ipv een hele zak op schoot, ja dan is die zo leeg.

Met studieopdrachten is het lastiger, maar ook weer iets waar je toch jezelf mee hebt als je het niet doet. Ga er echt voor zitten, maar een eigen studieplekje. Zet een pot thee en ga gewoon aan de slag. Al tip je eerst pure onzin, volgens mij komt dan de goede zinnen vanzelf.

Succes meid! En onthoud; als je het echt wilt, dan moet je er gewoon voor gaan. Er is geen knopje voor, dat is gewoon iets wat je zelf moet doen en ja, dat is nu eenmaal werken ervoor.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 26 Aug 2015 11:40

Re: Ergens gemotiveerd voor zijn/raken?

Ik merk dat ik doelen nodig heb. Ik pulk al jaren de velletjes van mijn vingers, vies en lelijk. Al 100 keer geprobeerd te stoppen dus uiteindelijk maar gezegd: als jij mij ten huwelijk vraag, stop ik cold turkey want ik wil niet mijn verlovingsring laten zien met lelijke vingers. En.. gelukt. Zelfde doe ik met studeren, ik geef mezelf een doel en een beloning. Ik wil ook graag sporten, ik moet van mezelf 2 maanden voor de bruiloft stoppen met zoetigheid (helemaal) en 3 keer per week trainen. Ik weet dat dat gaat gebeuren, want ik heb een doel: de bruiloft en fit zijn. Zo doe ik het mijn hele leven al, vooral beloningen werken bij mij goed.

In jouw geval zou ik dus een dieet samenstellen en dan op zondag dat je alles mag eten. Of als je 5 kg bent afgevallen, mag je van jezelf een dag sauna (ofzo). Studeren zou ik doen met het uur leren, half uur vrij systeem. Als je uur geleerd hebt, mag je douchen. Als je uur geleerd hebt, mag je aflevering blabla kijken. Etc.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem193

Bericht 26 Aug 2015 11:41

Re: Ergens gemotiveerd voor zijn/raken?

Wil je het zelf heel graag, of denk je dat je het heel graag wil, omdat de mensen om je heen je het gevoel geven dat je het moet doen?

Dat eten, waarom vind je het zo lekker? Hoe lang geniet je ervan? 5 minuten misschien, is het je dat waard? Om je vervolgens weer schuldig te voelen?
Maak een duidelijke planning voor jezelf, als je iets gepland hebt is het makkelijker. Voor het eten en voor het studeren.
Als je een dagschema hebt met hoelaat je opstaat, hoelaat je eet (en wat je dan eet) en hoe laat je studeert (en welke opdracht je dan maakt!) en weer iets anders gaat doen, dan wordt het zoveel makkelijker en zal je ook minder snel van de hak op de tak springen.
<<

Anoniem168

Bericht 26 Aug 2015 12:06

Re: Ergens gemotiveerd voor zijn/raken?

Geen concrete tips, maar ik moest aan deze quote denken:


Afbeelding
<<

anoniem213

Bericht 26 Aug 2015 13:49

Re: Ergens gemotiveerd voor zijn/raken?

Alibi schreef:Wil je het zelf heel graag, of denk je dat je het heel graag wil, omdat de mensen om je heen je het gevoel geven dat je het moet doen?

Dat eten, waarom vind je het zo lekker? Hoe lang geniet je ervan? 5 minuten misschien, is het je dat waard? Om je vervolgens weer schuldig te voelen?
Maak een duidelijke planning voor jezelf, als je iets gepland hebt is het makkelijker. Voor het eten en voor het studeren.
Als je een dagschema hebt met hoelaat je opstaat, hoe laat je eet (en wat je dan eet) en hoe laat je studeert (en welke opdracht je dan maakt!) en weer iets anders gaat doen, dan wordt het zoveel makkelijker en zal je ook minder snel van de hak op de tak springen.

Dit klopt inderdaad. Je moet echt heel gericht plannen. Dus niet met jezelf afspreken 'ik ga twee keer per week sporten', maar: 'op donderdag ga ik om 17.30 uur hardlopen en op zondag ga ik om 9.00 uur zwemmen' (bij wijze van spreken dan). Met studeren en eten werkt dat net zo. Het is wel echt heel moeilijk en ik ben er ook geen ster in, maar waarschijnlijk lukt het zo al beter. Succes!
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 26 Aug 2015 15:16

Re: Ergens gemotiveerd voor zijn/raken?

Voor mij heeft het gewerkt om de bedenken waarom ik iets echt wil. Ook met afvallen, waarom wil ik het en wat is mijn doel? En dan niet simpel; er goed uitzien maar bv meer zelfvertrouwen krijgen, of blijer met mijzelf zijn. Voor mij werkte het ook om na te gaan waarom ik er niet van af kan blijven, ik eet meestal meer als ik mij rot voel. Dat soort zaken gaven mij echt inzicht.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 27 Aug 2015 09:11

Re: Ergens gemotiveerd voor zijn/raken?

Siep en June, dat zijn goede punten inderdaad!

Ik ga morgen ochtend als B op de PSZ zit sporten en heb als doel om op mijn moeders verjaardag de 70 weer weg te hebben van de weegschaal (dat is 15 oktober, en zit op 71.9, dus zou goed moeten komen :P )

Rizo, ik ga je gewoon supporten op de app!
<<

JLo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 490

Geregistreerd: 11 Mei 2014 16:48

Bericht 27 Aug 2015 09:16

Re: Ergens gemotiveerd voor zijn/raken?

Maak de stapjes (eisen) kleiner. Dus niet gelijk meer helemaal niks lekkers meer eten maar dat als het ware eerst minderen en dan steeds minder. En ook het gedeelte van je studie onderverdelen in kleinere stapjes/doelen. Dan is het gemakkelijker te behalen en kun je steeds een stukje verder.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 08 Sep 2015 20:26

Re: Ergens gemotiveerd voor zijn/raken?

Bedankt voor alle goede tips en adviezen! Ik gebruik ze steeds wat meer! En sowieso het eten lukt me al beter.
Schoolopdrachten nog niet echt, maar daar wil ik binnenkort een planning voor gaan maken. En dan gedetailleerd, op welke dag en van hoe laat tot hoe laat. Hopelijk werkt dat.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Zinzi

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 33

Geregistreerd: 09 Aug 2015 23:55

Bericht 09 Sep 2015 22:09

Re: Ergens gemotiveerd voor zijn/raken?

Dat is een mooie Quote Kiatu!
<<

Anoniem316

Bericht 09 Sep 2015 22:28

Re: Ergens gemotiveerd voor zijn/raken?

Het afvallen moet echt een mindset zijn. Ik heb ontdekt dat dat knopje (voor mij) in ieder geval niet gaat werken als ik persé wil afvallen. Ik zoek nu naar een balans in mijn eten en voel me daar een stuk lekkerder bij. Ik vind nieuwe dingen uit (want ook gezonde dingen zijn superlekker!) en heb daar plezier in. Laat het 'ik MOET afvallen' los en probeer rustig aan dingen te veranderen in je eetpatroon. Ik denk dat je daar veel verder mee komt. :) Succes!
<<

Anoniem163

Bericht 10 Sep 2015 19:42

Re: Ergens gemotiveerd voor zijn/raken?

Voor jezelf een lijstje maken van voordelen/doelen van het afvallen? En dat op de koelkast/voorraadkast plakken?
Dat confronteer je jezelf letterlijk iedere keer met je doelen als je wat wil snaaien

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jefi