Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verliefd op een huis, maar niet weg hoeven.

<<

Anoniem124

Bericht 06 Sep 2015 11:05

Verliefd op een huis, maar niet weg hoeven.

Weet even geen betere titel. Herkent iemand dit?

Wij wonen in een huis dat qua formaat perfect voor ons drukke en tweelinggezin is. Het is echt enorm groot en we wonen hier nu zo'n 5 jaar. Hebben het enorm goedkoop kunnen kopen, dus erg lage maandlasten maar we hebben er veel geld, tijd , energie en liefde in gestoken om het op te knappen. Dat opknappen is echter nog helemaal niet klaar na al die jaren (druk met baan, tweeling, geen zin meer) dus er moet nog meer geld in op den duur. de ligging is ook perfect, op loopafstand van de basisschool waar de tweeling volgend jaar heengaat, vlakbij de winkels, mn ouders etc. Maar ik ben al die klusjes zo zat...er moet nog zóveel gebeuren en er zijn nog zoveel 'open' projectjes waaraan ik me op zich niet heel erg erger, ik woon hier graag, het is een fijn huis, en geniet van mn huis. Maar de gedachte van een huis waarin alles tip top klaar en opgeruimd is lijkt me heerlijk. Daarnaast wonen we hier vrij hutjemutje en is onze tuin mini, hebben we van alle kanten inkijk en wil ik (bij wijze van spreken...of nee toch niet :smile: ) gewoon poedelnaakt door de tuin kunnen lopen. Mijn grote droom is het altijd al landelijker te wonen.

Nu heb ik dus een huis gezien (ja je voelt m komen) in een ander dorp, 3 km verderop. Het huis ligt heerlijk vrij, meeeega tuin, aan de rand van het bos/velden, naast een kerk...onze kinderen zitten in dit dorp op de peuterspeelzaal en bij de gastouder en hebben hun vriendjes hier. Alleen een basisschool is er niet dus de kinderen waaieren daarna uit over de dorpen en dan moeten ze altijd met de auto worden gebracht en gehaald. dat is eigenlijk het grootste nadeel. Er zijn hier ook geen winkels. Wel goed gelegen qua wegen (eigenlijk nog gunstiger als nu) en goede bus voor later middelbare school enzo.

Het mooie huis is qua woonoppervlakte wel iets kleiner dan we nu hebben, de tuin is prachtig en ongeveer 40x groter. Het huis is in principe af, er moet niet direct iets aan gebeuren, maar er mist dus 1 slaapkamer...die zou op zolder moeten worden gebouwd en een vaste trap moet er komen. Verder is het een super onderhouden en verzorgd huis midden in de natuur in een pittorest dorpje. Ohhh mensen ik zie het helemaal voor me...we kunnen het ook betalen trouwens.

Maar...mijn man heeft echt zoiets van hallo waar ben jij mee bezig. We hebben net alles hier verbouwd, dure keuken, er staat as we speak iemand in de voortuin een muur en trap te metselen. Ja...ik snap m helemaal. Mn ouders die vinden het ook een idioot plan omdat we nu zo dicht bij de school wonen, maar is dat echt zo belangrijk? Iemand die dit herkent? Hoe hebben jullie dit aangepakt? :smile:
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 06 Sep 2015 11:47

Re: Verliefd op een huis, maar niet weg hoeven.

Ik snap je wel, maar er komt idd meer bij kijken dan alleen gevoelens. Je man heeft waarschijnlijk nooit gedacht daar nog weg te gaan bijvoorbeeld. Mannen denken vaak practischer dan vrouwen, vrouwen gaan meer op hun gevoel af. Dit weet je ook allemaal maar je wil je ei kwijt over dit nieuwe huis en alles op een rijtje zetten.

Ik zou hier wat reacties afwachten en het nog eens met je man erover hebben over een tijdje. Ook al blijven jullie misschien gewoon in jullie huidige huis wonen, je hebt niet voor niks gevoel voor dat andere huis.. :)
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 06 Sep 2015 11:49

Re: Verliefd op een huis, maar niet weg hoeven.

Oohja en die school is een basisschool? Over 10 jaar gaan ze niet meer naar die school en woon je misschien vanwege (onder andere) die school wel nog in dit huis.
<<

Anoniem178

Bericht 06 Sep 2015 11:51

Re: Verliefd op een huis, maar niet weg hoeven.

Wegen de voordelen écht op tegen de nadelen, want ik lees vooral bezwaren, waarvan er een aantal best gegrond lijken.

Als je voor dat huis gaat, moet je dan ook niet vanalles doen nog om het naar je zin te maken? Wij zijn nu huizen aan het kijken. Zelfs huizen die goed onderhouden zijn kunnen toch een likje verf gebruiken, zit een kleur badkamer in die we zelf nooit zouden kiezen of heeft een onlogische keukenindeling. Bij elkaar zijn we dan toch weer tijd en geld kwijt aan het klussen, terwijl het er op het eerste gezicht wel prima uitziet, maar niet helemaal naar onze smaak dus.

Dromen daarentegen mag wel gewoon toch?
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 06 Sep 2015 12:12

Re: Verliefd op een huis, maar niet weg hoeven.

Je kan op z'n minst een bezichtiging plannen. Misschien valt het wel super tegen en kan je het uit je hoofd zetten en dan heb je over een jaar niet dat 'had ik maar'-gevoel.

De tweede mogelijkheid is dat je echt verliefd wordt en dan zit je met de gebakken peren, maar dan zou ik er absoluut voor gaan, of in ieder geval de mogelijkheden onderzoeken!

Of ik net herken, Oja. Nou wij waren wel op zoek naar een huis, toen ik hier binnen stapte was ik verliefd, toen ik zag dat het knopje van het buitenkraantje een vogeltje was, verkocht. Meteen 5 minuten daarna op het verjaardagsfeest van de makelaar een bod weggelegd en de andere dag onderhandeld en gekocht. Over een nieuwe spijkerbroek denk ik nog langer. Nooit spijt gehad per en nog steeds verliefd. Ik typ dit nu vanuit onze zonovergoten serre terwijl ik naar de vogeltjes in de tuin kan kijken. :heart:
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 06 Sep 2015 12:46

Re: Verliefd op een huis, maar niet weg hoeven.

Ik zie toch nog wel wat bezwaren, en omdat er nog een kamer en vaste trap gemaakt moet worden zal er daar toch ook nog wel verbouwd moeten worden. Maar als dat minder werk is dan wat er in het huidige huis moet gebeuren en je ziet verder vooral voordelen, dan zou ik het wel overwegen en in elk geval eens goed samen bespreken thuis, hoe jullie er beiden over denken en of daar een beetje overeenstemming in te bereiken valt. Al is het misschien niet nu, wie weet in de toekomst dan wel. Ik snap je gevoel in elk geval wel. Zo is de tuin hier een puinhoop, omdat ik er niet zo heel handig in ben gaat het maar met kleine stapjes vooruit (al wil ik nu ook een deel laten doen) en het was een gevaarlijke ravage toen ik hier kwam. En nu fantaseer ik soms ook over een huis waar de tuin al helemaal netjes zou zijn. Al zal ik niet gaan verhuizen voor de tuin, want qua oppervlakte is dat verder prima en overal is wel wat. Maar, ik snap wel je gevoel. En een ruime tuin met meer privacy is ook gewoon erg fijn.

De school zou ik het in elk geval niet voor laten, maar dat komt door mijn eigen ervaring. Scholen genoeg in onze woonplaats en toch heb ik ervoor gekozen om dochter een plaats verderop naar school te doen, ik moet haar elke dag brengen en halen met de auto. Niet altijd even handig, maar het valt me nog best mee, en ik heb er zelf voor gekozen, en heb het er ook zeker voor over.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 06 Sep 2015 12:57

Re: Verliefd op een huis, maar niet weg hoeven.

Oja, en voor een deel zit ik nu in een soortgelijke situatie. Ik hoef hier niet weg, heb een gruwelijke hekel aan verhuizen, en heb op zich een prima huis. Tot er een nieuwbouwproject voorbij kwam (al gaat het bij mij weliswaar om huur) hier vlakbij. Qua huis, onderhoud, oppervlakte, etc zou ik er alleen maar op vooruit gaan. Alleen financieel wordt het wel een dobber als ik daar zou kunnen gaan wonen, moet toch weer nieuwe vloeren, gordijnen, behang, verf, tuin aanleggen, schutting, etc. Of dat allemaal haalbaar is weet ik nog niet eens zeker. En toch, heb ik gereageerd. Meer met het idee van, dan heb ik het geprobeerd, zou er denk ik toch spijt van krijgen als ik niet in elk geval de mogelijkheden zou onderzoeken. Inmiddels is de reactietermijn verlopen en moet ik binnenkort iets horen als ik in de top 8 sta. Heb redelijk wat punten, maar er hebben ook héél veel mensen gereageerd (richting de 300 meen ik). Dus kleine kans, maar met zulke kansen wil ik in elk geval een poging wagen. En wordt het niks, dan ga ik hier verder met alles naar mijn zin maken, zodat ik hier hopelijk niet eens meer weg zou willen.
<<

Anoniem124

Bericht 06 Sep 2015 15:43

Re: Verliefd op een huis, maar niet weg hoeven.

Bedankt voor jullie reacties!

Mijn man en ik hebben onlangs tegen elkaar uitgesproken ooit wel eens landelijker te gaan wonen. Ook kleven aan dit huis heel veel moeilijke herinneringen...omdat we een klote tijd hebben gehad en dat begon zo ongeveer toen wie hier woonden...onbewust koppel ik het er toch aan. Mijn man wil hier zeker niet altijd blijven wonen, we hebben het altijd gezien als ons eerste huis, een overgangshuis voor als we ooit meer geld zouden hebben en we anders kunnen wonen. Dat dat nu iets sneller intreedt, dat is dus een beetje datgene waar het om gaat.

We zeiden altijd als de tweeling naar de middelbare school gaat en pubert en meer privacy wil, willen we verhuizen want dit huis heeft een ienieminie badkamer en dat vind ik echt een nadeel. Maargoed, ze puberen wel, maar dat is peuterpuberteit en het zijn natuurlijk allemaal luxe-argumenten.

Het enige échte bezwaar is eigenlijk dat de school niet meer zo dichtbij is en dat dat misschien even lastiger gaat zijn. We kunnen het huis prima betalen want het is echt een mega goede prijs. Verbouwing kunnen we tot op bepaalde hoogte ook nog laten doen maar zo'n toffe keuken als ik hier nu heb kan er de komende jaren even niet in. Maar dat heb ik er wel voor over. Alle vriendjes en vriendinnetjes wonen in dezelfde wijk en ook de gastouder dus op korte duur is het juist zelfs makkelijker.

Heb er met mijn man over gesproken en hij staat er niet negatief tegenover, vind het ook een prachtig huis maar ziet alleen op tegen verhuizen, verbouwen ook omdat we net allebei nieuw werk hebben en dat ook wel een spannende fase gaat worden. Maar daar staat tegenover dat we sneller klaar zullen zijn en daar gewoon altijd kunnen blijven wonen als we dat zouden willen. En dat al die kleine kloteklusjes hier in huis gewoon niet meer hoeven....al moeten we het huis dan wel weer verkoopklaar maken... :omg: .

Lastig maar ik zie het al helemaal voor me...eindelijk een badkamer met ruimte en een ligbad, een tweede kleine badkamer voor de kinderen...een meeeega tuin (met een klein huisje erin!) en een landelijke, prachtige omgeving.

We gaan iig een afspraak maken met de makelaar om eens te kijken :).
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 06 Sep 2015 16:49

Re: Verliefd op een huis, maar niet weg hoeven.

Weet je al naar welke school je kinderen dan gaan? Ik zou dan kijken of ze een continurooster hebben anders zou ik het zelf niet eens overwegen.
2010 2012
<<

Anoniem193

Bericht 06 Sep 2015 16:55

Re: Verliefd op een huis, maar niet weg hoeven.

Vergis je niet hoeveel werk een tuin met zich mee brengt.
<<

Roxi3

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 06 Sep 2015 16:58

Re: Verliefd op een huis, maar niet weg hoeven.

Ik herken het en zit in een vergelijkbare situatie. Wij hebben bijna 6 jaar geleden dit huis gekocht en hebben veel verbouwd maar er moeten ook nog een hoop kleine dingen gebeuren. Nu kwam er een ander huis voorbij dat landelijker gelegen is en dat wij helemaal naar onze eigen smaak kunnen aanpassen. Wij hebben afgelopen week besloten om ervoor te gaan. We zijn bij de makelaar geweest en hebben een gesprek gehad met onze hypotheekadviseur. Vooral het gesprek met onze hypotheekadviseur was heel positief omdat de hypotheekrente nu zo laag staat en het qua kosten waarschijnlijk weinig verschil zou maken. Verhuizen kan natuurlijk veel stress opleveren maar het idee dat wij daar nog jaren kunnen blijven wonen zorgt bij mij voor heel veel rust. Ik weet zeker dat ik spijt zou krijgen als wij dit nu niet zouden doen.
<<

Anoniem154

Bericht 06 Sep 2015 19:20

Re: Verliefd op een huis, maar niet weg hoeven.

Wat alibi zegt.
wij hebben ook gekeken naar een huis met 1400m2 perceeloppervlakte, en een huis met 2000m2 perceeloppervlakte.
Ziet er leuk uit en had 2927462 ideeen om het helemaal in te richten (speelhuis hier, zithoek daar, moestuin , etc.), maar met werk, kids etc, zouden we echt een tuinman of vrouw nodig hebben.
<<

Anoniem140

Bericht 10 Sep 2015 06:29

Re: Verliefd op een huis, maar niet weg hoeven.

Het klinkt als een ideaal hus, en mijzelf kennende zou ik die sprong wagen.
<<

Anoniem123

Bericht 10 Sep 2015 12:47

Re: Verliefd op een huis, maar niet weg hoeven.

Alibi schreef:Vergis je niet hoeveel werk een tuin met zich mee brengt.


Idd. Ik ben opgegroeid in een huis met een mega moestuin en een grote voortuin. Mijn ouders waren zomers echt altijd er druk mee. Of dan moest er weer geschilderd worden etc. Moet bij een normaal huis ook, maar die is wat sneller ermee klaar dan een groot vrijstaand of half vrijstaand huis. Ook stond ons huis afgelegen en ik vond het als kind zo stom dat we overal heen moesten fietsen. Nu wonen we overal heel dichtbij en dat vind ik heerlijk.

Zelf persoonlijk heb ik liever een groter huis want we wonen wel in nederland enje zit meer binnen dan buiten. Ik was in jullie geval blihven zitten waar je nu woont.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers