Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weer zo'n 'verwachtings'topic... man van mijn moeder

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 04 Sep 2015 20:39

Re: Weer zo'n 'verwachtings'topic... man van mijn moeder

Er zijn nog 2 momenten waarop ik iets van hem verwachtte..
De ene daarvan is vandaag: mijn 30e verjaardag én eerste verjaardag zonder mijn moeder.

De tweede is haar sterfdag.


Nou het is ondertussen 20.45 bijna en ik heb nog niets van hem gehoord, van zijn ouders, mijn 'opa en oma' ook nog niet.
Ik had het niet verwacht, ik wist dat dit zou gaan gebeuren, maar toch steekt het me.
Zijn ouders geef ik morgen nog de kans.
Niet zo'n behoefte aan contact ok, maar zelfs op mijn fucking verjaardag niets laten horen...

Geloof dat ik dit ook af kan sluiten..
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 04 Sep 2015 21:01

Re: Weer zo'n 'verwachtings'topic... man van mijn moeder

Vervelend dat je dit zo voelt en vooral dat dit je een rot gevoel geeft op je verjaardag. Aan de andere kant: wanneer heb je voor het laatst zelf contact gehad? kwamen ze eerder wel spontaan uit zichzelf met contacten op je verjaardag. Ik denk dat bv mijn eigen vader mijn verjaardag ook zou vergeten, zo uit het hoofd niet eens weet wat mijn verjaardag is. Dus misschien moet je het niet eens te persoonlijk opvatten.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 04 Sep 2015 21:02

Re: Weer zo'n 'verwachtings'topic... man van mijn moeder

Wat naar Lejow :(
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem166

Bericht 04 Sep 2015 21:27

Re: Weer zo'n 'verwachtings'topic... man van mijn moeder

Niet leuk dit, Lejow. Ook al verwachtte je het misschien al, het kost tijd om hieraan te wennen en ermee om te leren gaan, te accepteren dat het zo is. Hopelijk heb je van de rest van je verjaardag wel genoten.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 04 Sep 2015 21:42

Re: Weer zo'n 'verwachtings'topic... man van mijn moeder

rapa nui schreef:Vervelend dat je dit zo voelt en vooral dat dit je een rot gevoel geeft op je verjaardag. Aan de andere kant: wanneer heb je voor het laatst zelf contact gehad? kwamen ze eerder wel spontaan uit zichzelf met contacten op je verjaardag. Ik denk dat bv mijn eigen vader mijn verjaardag ook zou vergeten, zo uit het hoofd niet eens weet wat mijn verjaardag is. Dus misschien moet je het niet eens te persoonlijk opvatten.


Het ging altijd via mijn moeder, het laatste contact was het mailtje waarin hij aangaf het erg druk had, niet zo op contact zat te wachten en het contact tussen ons nooit zo hecht geweest is.
Klopt, eens, maar hij is wel 17 jaar deel van mijn moeder geweest.

Van zijn ouders kreeg ik ieder jaar een kaartje.

Sanne, het was een heerlijke dag. Lekker thuis, met man en kind, alvast wat zooi gemaakt voor als ik mijn verjaardag vier zondag.
<<

Anoniem201

Bericht 04 Sep 2015 22:33

Re: Weer zo'n 'verwachtings'topic... man van mijn moeder

Kan me ontzettend goed voorstellen dat het erg teleurstellend is.
Heb je hem op facebook? Want dan zou hij (als hij erop kijkt) moeten zien dat je verjaardag was vandaag.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 04 Sep 2015 22:35

Re: Weer zo'n 'verwachtings'topic... man van mijn moeder

Aurora schreef:Kan me ontzettend goed voorstellen dat het erg teleurstellend is.
Heb je hem op facebook? Want dan zou hij (als hij erop kijkt) moeten zien dat je verjaardag was vandaag.


Nee, dat heeft hij 'helaas' niet.
Zijn zus, broer, neefje en nichtjes wel (die heb ik ook op fb), had gehoopt dat zij m misschien zouden hinten :redface:
<<

Anoniem201

Bericht 04 Sep 2015 22:42

Re: Weer zo'n 'verwachtings'topic... man van mijn moeder

Lejow schreef:
Aurora schreef:Kan me ontzettend goed voorstellen dat het erg teleurstellend is.
Heb je hem op facebook? Want dan zou hij (als hij erop kijkt) moeten zien dat je verjaardag was vandaag.


Nee, dat heeft hij 'helaas' niet.
Zijn zus, broer, neefje en nichtjes wel (die heb ik ook op fb), had gehoopt dat zij m misschien zouden hinten :redface:


Ja ik snap je wel ik zou die verwachting ook hebben en zeker met zo'n speciale dag als vandaag.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 08 Sep 2015 20:16

Re: Weer zo'n 'verwachtings'topic... man van mijn moeder

Het bleef maar knagen. Dus vanmiddag heb ik hem gemaild. Gemaild dat is boos, teleurgesteld en verdrietig ben. Het was best een harde mail. Ik sloot af dat het contact wat mij betreft klaar is.

Binnen een uur had ik antwoord terug:
'Je hebt gelijk, alles wat ik zeg is zinloos en zal niets kunnen veranderen.
Ik respecteer je besluit, het ga je goed'

En waar het me ergens enorm oplucht ben ik ergens NOG bozer.
Hij legt zich er, zonder ook maar 1 excuus, zonder er ook maar iets voor te vechten, gewoon, zomaar bij neer..
Ik voel me eigenlijk nog meer aan de kant geschoven dan ik me al voelde.

Kijk een mail met 1000 excuses zat ik ook niet op te wachten hoor, maar zelfs een mini beetje er voor willen vechten zit er gewoon niet in..
<<

Anoniem167

Bericht 08 Sep 2015 20:21

Re: Weer zo'n 'verwachtings'topic... man van mijn moeder

Huh, wat een vreemd antwoord eerlijk gezegd, hij gaat er dus gewoon zomaar mee akkoord... Ik kan me voorstellen dat je je eigenlijk alleen maar rotter voelt door dit antwoord - want dat is helemaal niet wat je wil, je wil gewoon normaal contact, alleen lukt dat, om welke reden dan ook, niet...
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 08 Sep 2015 22:43

Re: Weer zo'n 'verwachtings'topic... man van mijn moeder

Lejow schreef:Het bleef maar knagen. Dus vanmiddag heb ik hem gemaild. Gemaild dat is boos, teleurgesteld en verdrietig ben. Het was best een harde mail. Ik sloot af dat het contact wat mij betreft klaar is.

Binnen een uur had ik antwoord terug:
'Je hebt gelijk, alles wat ik zeg is zinloos en zal niets kunnen veranderen.
Ik respecteer je besluit, het ga je goed'

En waar het me ergens enorm oplucht ben ik ergens NOG bozer.
Hij legt zich er, zonder ook maar 1 excuus, zonder er ook maar iets voor te vechten, gewoon, zomaar bij neer..
Ik voel me eigenlijk nog meer aan de kant geschoven dan ik me al voelde.

Kijk een mail met 1000 excuses zat ik ook niet op te wachten hoor, maar zelfs een mini beetje er voor willen vechten zit er gewoon niet in..


Dan is het denk ik echt klaar en zul je ermee om moeten leren gaan. Je kunt een ander niet dwingen maar wel voor jezelf leren dit te accepteren ondanks dat het super zwaar en k*t is. Ik weet hoe het is maar dan mbt mijn eigen vader en dat is een heel proces. Ik snap je boosheid maar je hebt echt alleen jezelf ermee. Jij bent boos, teleurgesteld en verdrietig de ander voelt dit niet. Het is gewoon trekken aan een dood paard.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 08 Sep 2015 23:44

Re: Weer zo'n 'verwachtings'topic... man van mijn moeder

Je weet waar je nu aan toe bent, ook al is het niet waar je stiekem op hoopte. Jij bent nu zelf die mail begonnen waarin je ook noemde dat het contact voor jou klaar is. Ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat hij hier dan mee akkoord gaat ook omdat je dit zelf al stelt in je mail. Eerlijk is eerlijk zo te horen was hij ook een beetje alleen de man je moeder en voor hem was je alleen de dochter van zijn vrouw en met die dochter had hij dus geen sterke emotionele band om die nu nog te onderhouden. Misschien staan sommige mannen daar ook wel gewoon anders in dan vrouwen. Voor jou was hij nog een beetje de laatste band met je moeder, voor hem zal het anders voelen. En wel anders maar bv met ex-schoonfamilie blijf je ook niet altijd contacten onderhouden, is het na een scheiding soms ook over en ik denk dat het voor hem een beetje dat idee is.

Wel een :hug: want lijkt me voor jouw wel weer een beetje een rouwproces wat je nu mee maakt, weer een stapje verder van je moeder af.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 09 Sep 2015 06:58

Re: Weer zo'n 'verwachtings'topic... man van mijn moeder

Eens met jullie allemaal hoor! Het heeft even nodig om dit ook weer op een rijtje te zeggen. En wat jullie zeggen ook, hij is 17 jaar deel geweest van mijn moeder. Ik ben 17 jaar deel geweest van die familie. Werd door opa en oma met open armen ontvangen.
En ik snap ook wel dat hij zich er bij neerlegt, dat was ook eigenlijk wel wat ik verwachtte, maar had toch ook ergens gehoopt dat hij in ieder geval nog iets zou proberen.

Maar goed, het is inderdaad weer een rouwprocesje.. komt ook wel weer goed, maar voelt voor nu ff kut!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8488

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 09 Sep 2015 09:54

Re: Weer zo'n 'verwachtings'topic... man van mijn moeder

Nou wat heftig Lejow, ik kan me voorstellen dat je je afgewezen, boos en verdrietig voelt. Wel prettig dat het nu duidelijk is afgesloten, dan kun je er inderdaad om rouwen en het een plekje gaan geven.

Sterkte!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 15:00

Bericht 09 Sep 2015 16:37

Re: Weer zo'n 'verwachtings'topic... man van mijn moeder

Ik vind het ook best heftig, je moet weer afscheid nemen van iemand.
Heel veel sterkte daar mee! :hug:
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers