Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Klassenouder

<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 08 Sep 2015 11:23

Klassenouder

Iemand van jullie klassenouder is of is geweest? Of de juffen hier die er wat meer over kunnen vertellen, wat ze van de klassenouder verwachten?

Er is mij gevraagd het te doen, maar ik twijfel nog.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 08 Sep 2015 11:55

Re: Klassenouder

Grappig, ik kreeg vandaag ook de vraag of ik klassenouder wilde zijn dit jaar samen met nog een andere moeder.
Wat ik begrepen heb ben je het contactpersoon tussen de juf en de ouders, dus bij uitjes zorgen dat er genoeg ouders zijn om te helpen/rijden, als er ouders nodig zijn om te helpen met knutselen, de verjaardag(en) van de juf(fen) mee organiseren.
En er zullen vast nog wel meer dingen zijn.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 08 Sep 2015 15:05

Re: Klassenouder

Ik ben geen klassenouder, maar weet wel dat de klassenouders bij ons op school best veel taken hebben. Maar dit zal vast per school ook nog wel verschillen.

Wat ze hier doen is in elk geval contactpersoon zijn tussen de juf en de ouders, aansturen van andere hulpouders (we hebben nog boodschappenouders, een ouder voor de financiën, luizenmoeders), regelen van ouders die zo nu en dan helpen bij het schoonmaken van de klas of een feest / activiteit, bijhouden van alle contactgegevens van iedereen en de telefoonboom up to date houden, aanspreekpunt voor de ouders, regelmatig updates houden over belangrijke zaken (we krijgen regelmatig een mail met belangrijke info voor komende weken), regelen van sinterklaasknutsel, cadeautje kopen voor de verjaardag van de juf namens de ouders en kinderen, als er iets met een kindje is bijv qua ziekte, heftige gebeurtenis of geboorte van broertje/zusje dan regelen zij een kaart en/of een cadeautje.. Dat zijn de dingen die me zo te binnen schieten wat de klassenouders hier doen. Maar ik moet wel zeggen dat dit een school is waarbij meer dan gemiddeld wordt verwacht qua hulp van ouders, en daardoor hebben de klassenouders dus automatisch ook meer taken.
<<

Bonheur

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 25 Dec 2014 19:42

Bericht 08 Sep 2015 15:55

Re: Klassenouder

Ik ben vorig jaar klassemoeder geweest. Ik vond het best leuk maar ze verwachten wel erg veel en daarom ik het dit jaar niet meer. Hoeken veranderen, overal bij aanwezig zijn, knutselen etc etc. Vooral het moeten ging me een beetje tegenstaan.
Er zijn hier een paar moeders die zie ik echt soms hele dagen op school rondlopen pff.
<<

Anoniem193

Bericht 08 Sep 2015 17:01

Re: Klassenouder

Wij hebben ook klassenouders, maar sinds K. op school zit (ze zit nu in groep 4) heb ik niet veel gemerkt van wat zij doen, ben ik nog nooit door ze aangesproken, mailtjes/briefjes krijgen we ook niet. 1x per jaar voor het cadeau voor de juf, that's it.
<<

Anoniem272

Bericht 08 Sep 2015 21:56

Re: Klassenouder

Ik heb me toevallig vorige week opgegeven samen met een moeder waar ik bevriend mee ben. Ik denk dat het voor groep 4 alweer ietsje anders is dan bij de kleuters. We hebben ook wel een goed beeld van wat we gaan doen, doordat moeders met wie we optrekken het de afgelopen jaren hebben gedaan.

Misschien kun je een moeder die klassemoeder is geweest op jullie school vragen hoe zij het heeft ervaren?

Oh en een klassevader zou zo leuk zijn, maar heb dat nog niet gezien helaas.
<<

Pitty

Bericht 08 Sep 2015 21:59

Re: Klassenouder

Toen de oudste in groep 1 zat, hebben we wel een klassenvader gehad.

Maar hier ook redelijk veel taken, met name het regelen van auto's als de klas ergens naar toe gaat.

Ik ga het nu nog niet doen, ik werk 2,5 dag, mijn man is veel weg (minstens 1 nacht in de week in een hotel) en daarnaast heb ik nog twee kinderen thuis waarvan 1 jonge baby. Ik ben dus druk genoeg, wellicht als de jongste ook op school zit.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 08 Sep 2015 22:58

Re: Klassenouder

Hier nog nooit met een klassenouder te maken gehad, terwijl er wel 2 zijn. Naar mijn idee doen ze dus niets bij ons op school, maar misschien dat ze veel achter de schermen doen :laughcry:
Afbeelding
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 09 Sep 2015 09:14

Re: Klassenouder

Ik heb trouwens gister al meteen 'huiswerk' gekregen.
Samen met de andere klassenmoeder het knutselwerkje voor de jaaropening voorbereiden (die ik gister bedacht heb en voorbeeldjes voor gemaakt heb)
50 'vleugels', 500 veren, 100 lintjes en 25 snaveltjes knippen uit gekleurd papier en wc rolletjes.
Donderdagmiddag helpen met knutselen en vrijdagmiddag helpen met 'aankleden' voor de viering (25 kleuters omtoveren tot vogeltjes).

Ik ben trouwens samen met een andere moeder klassenouder dus gelukkig hoef ik niet alles alleen te doen en ik was sowieso al erg actief met helpen dus ik heb niet het idee dat er heel veel veranderd qua tijd dat ik kwijt ben hiermee.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem127

Bericht 09 Sep 2015 15:07

Re: Klassenouder

Ik zou niet twijfelen haha, ik zou het gewoon nooit doen. Op de school van mijn dochter is het echt veel werk: ik zie die moeders de hele tijd in meetings, ze regelen cadeautjes, traktaties, vervoer enzovoorts. En dan de hele tijd opnieuw vragen omdat er weer niet genoeg ouders zijn die ergens heen kunnen / willen rijden, mensen die tegen je aan klagen over alles wat er niet deugt aan de school, het lijkt me echt heel ondankbaar en vervelend werk.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 09 Sep 2015 16:30

Re: Klassenouder

Dank voor de reacties. Had er wel een beetje een beeld bij, maar toch is het op elke school wel anders. Ik heb besloten het niet te doen. Ga beginnen met mijn afstudeerscriptie, dus wil me daar zoveel mogelijk op focussen en niet nog avonden dingen voor N. haar school moeten doen. Misschien als ze in een hogere groep zit, maar bij de kleuters lijkt het me best veel werk.

Klinkt heel leuk hoor Fiwen, succes! :wink:

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers