Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Judo

<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 07 Sep 2015 21:45

Judo

Ik ben benieuwd of hier moeders zitten met ervaring.

Onze oudste is bijna 6 en een rustige jongen. Motorisch niet zo sterk, beetje onzeker, te lief en vrij gevoelig. Nu hoor je wel eens dat judo heel goed kan helpen om kinderen zelfverzekerder te krijgen. Ik overweeg om eens met hem bij een les te gaan kijken of hij het überhaupt wat vindt. Ik ben benieuwd of er hier ervaringsdeskundigen zitten :-) Zo ja, vertel!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 07 Sep 2015 22:28

Re: Judo

Mijn man heeft jarenlang kinderen les gegeven en zag ze door het jaar heen veranderen tot durfals. Ik zou dus zeker een bezoekje brengen, vooral de onzekere kinderen zag hij enorm groeien.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem272

Bericht 08 Sep 2015 22:01

Re: Judo

Hier ook een motorisch minder sterke zoon. Hij houdt niet zo van teamsporten. Hij is verder heel sociaal, heeft zat vriendjes, maar houdt er gewoon niet van als iedereen naar hem kijkt terwijl hij onhandig met een bal klungelt :eyes:

Judo is een heel goed idee! T. heeft dat een tijdje gedaan. In dezelfde sportschool is er ook 'boys Jam' (dansles voor jongens) en daar is hij nu op overgestapt. Bevalt ook heel goed!
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 08 Sep 2015 22:16

Re: Judo

N zit ook op judo en vindt het enorm leuk! Afgelopen zaterdag hadden ze een clinic van een judo leraarmet de 7e dan (schijnt vrij hoog te zijn). De kinderen hingen aan zijn lippen! Hij vertelde veel over hoe judo in elkaar zit, respect voor elkaar, elkaar helpen, beheersing etc was zo leerzaam! Dus ook ik ben erg tevreden over judo.
Mother of 3 adorable children
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 08 Sep 2015 22:55

Re: Judo

Ik zou ook graag willen dat Y. op judo gaat, maar helaas wil hij zelf (nog) niet.

De dochter (4) en zoon (6) van een collega zitten ook op judo en die zijn vinden het geweldig.
Afbeelding
<<

Anoniem148

Bericht 09 Sep 2015 06:02

Re: Judo

Mijn neefje heeft dat gedaan. Hij was motorisch niet goed ontwikkeld, sociaal terug getrokken (ivm heftige thuissituatie) en zat niet goed in zijn vel. Begon met 7 jaar en nu is hij 13. Je zag hem binnen een maand veranderen. Het heeft hem heel goed geholpen. Ook de overstap naar de middelbare school is hierdoor makkelijker geworden voor hem. Waar de kans groot was dat hij eerst gepest zou worden, is dat nu echt niet het geval.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 09 Sep 2015 10:39

Re: Judo

Ik lees en hoor overal zulke positieve verhalen, leuk! Ik ga waarschijnlijk zaterdagochtend met hem naar een proefles. Ik heb hem wat filmpjes laten zien en hij vond het wel interessant, ben benieuwd!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 12:18

Bericht 09 Sep 2015 12:17

Re: Judo

Wij hebben voor de zomervakantie 2 lessen bijgewoond. Sinds vorige week is hij "officieel" gestart. L. is veel te lief en laat snel over zich heen lopen. Pakt een kindje iets af, dan klapt hij dicht. Ook is hij nogal onzeker. Dit alles bij elkaar heeft ons doen besluiten om hem op judo te laten gaan. De eerste les was verschrikkelijk, hij vond het doodeng. Vorige week ging het al veel beter. Hij durfde al meer contact te maken met de andere kindjes, zich te betrekken bij een spel. Ik ben blij dat we deze stap hebben genomen, want je ziet hem gewoon groeien.
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 09 Sep 2015 16:01

Re: Judo

Oh als ik dit zo lees, is dat ook wel wat voor mijn zoon. Hij is ook heel onzeker, angstig en loopt motorisch ook achter.
Hij durft ook niet voor zichzelf op te komen.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers