Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oppas meisje

<<

anoniem203

Bericht 08 Sep 2015 11:11

Oppas meisje

Ik wil eigenlijk heel graag een vaste oppas voor als we een keer een avondje weg willen. Zo'n 1x in de maand/2 maanden is voldoende. Ik zoek nu dus een geschikte oppas maar hoe vind ik die in hemelsnaam? Ik heb al rond gevraagd aan familie en vrienden maar niemand weet gewoon iemand. Ja de dochter van mijn neef maar die is 12 en dat vind ik toch wat te jong. Ik zoek echt iemand van rond de 15 tot 20 jaar.

Hoe zijn jullie aan een oppas gekomen? En hoeveel betalen jullie er voor?
En gewoon een vast bedrag of per uur?
<<

Anoniem193

Bericht 08 Sep 2015 11:33

Re: Oppas meisje

Oudermatch ? Daarop kun je uit je eigen buurt zoeken. Staan ook jonge meiden op, staat ook bij of ze wel of geen ervaring hebben etc.
<<

Anoniem167

Bericht 08 Sep 2015 11:35

Re: Oppas meisje

Oppasbron
<<

Anoniem148

Bericht 08 Sep 2015 11:37

Re: Oppas meisje

Advertentie bij de supermarkt
<<

anoniem203

Bericht 08 Sep 2015 11:53

Re: Oppas meisje

Ik heb ons net ingeschreven op Oudermatch en er staan een paar advertenties van meisjes hier in het dorp. Vanavond even samen met mijn man bekijken of er iets tussen zit :)
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 08 Sep 2015 12:47

Re: Oppas meisje

Ik durf geen vreemden zomaar bij mijn kinderen te laten dus hier lossen we het meestal op door of opa/oma te vragen of de kinderen van een vriendin van mij ( die zijn 17 en 19)
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem137

Bericht 08 Sep 2015 13:01

Re: Oppas meisje

Is er geen stagiaire op het kdv die dat wel ziet zitten? Al mag dat vaak pas nadat de stageperiode afgelopen is.
Edit: of de dochter/buurmeisje van 1 van de leidsters. De dochter van mijn collega is op die manier aan een aantal adressen gekomen.
<<

Anoniem255

Bericht 08 Sep 2015 13:03

Re: Oppas meisje

Ik heb hetzelfde als Maeve.
Mijn twee nichtjes zouden echt perfect zijn maar die wonen net wat te ver weg (op de fiets is niet te doen). Ik heb al zitten denken aan wat voorheen het maatje was van de oudste (bij haar op school werken ze met maatjes) maar zij is ook pas 12/13 (stom eigenlijk, zo oud was ik ook toen ik ging oppassen)

Heb al wel aan de oude gastouder zitten denken (zij is 21) maar is best met wat problemen hier weg gegaan (persoonlijke problemen van haar kant) dus dat vind ik ook wat lastig.

En aangezien onze dochter nogal moeite heeft om zichzelf te zijn bij een ander vallen wij eigenlijk ook altijd terug op opa's en oma's.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 08 Sep 2015 13:40

Re: Oppas meisje

Wij hebben een buurmeisje dat bij veel mensen oppast
<<

Anoniem198

Bericht 08 Sep 2015 14:41

Re: Oppas meisje

Raar idee eigenlijk dat in onze tijd ouders gewoon naar de oppascentrale konden bellen en dat er dan een wildvreemde kwam oppassen.
Zou daar zelf niet aan moeten denken.

Wonen er geen andere gezinnen bij jullie in de straat met jonge kinderen? Je zou daar eens kunnen vragen wie ze hebben.
Of idd via het kdv of website.

Ik weet van mijn schoonzusje dat ze haar oppas 5 euro per uur betaald. Vind dat zelf best veel voor alleen op de bank tv kijken en chips eten.
Volgens mij kreeg ik 3 gulden per uur toen ik 14 was.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 08 Sep 2015 14:59

Re: Oppas meisje

Zelf nog geen ervaring mee, maar bij ons op school is er in de hal een groot prikbord waar dingen opgehangen kunnen worden. Dit zijn bijvoorbeeld flyers van dingen zoals kindertheater, maar ook vragen/oproepjes van ouders. Weet niet of jullie zoiets hebben? Via school iemand zoeken zou ik denk ik nog eerder doen dan bijvoorbeeld via marktplaats ofzo. Dat oudermatch klinkt ook wel handig. Ik heb nu nog geen 'vreemde' oppas, maar overweeg het wel voor in de toekomst. Nu zijn het bijna altijd dezelfde mensen die 'moeten' oppassen en het lijkt me toch handig om iemand achter de hand te hebben, want mijn familie kan ook niet áltijd.
<<

Chocolate

Noob

Berichten: 110

Geregistreerd: 13 Jun 2015 21:21

Bericht 08 Sep 2015 15:09

Re: Oppas meisje

Ik pas zelf af en toe op bij verschillende gezinnen en heb de meeste via marktplaats gevonden. Vond het in het begin heel raar maar zag een aantal advertenties en dacht 'dat kan ik ook proberen'. Ga altijd eerst even kennis maken en naar aanleiding van kennismakingsgesprek besloten we van beide kanten of het goed was. Ik pas nu niet veel meer op, maar krijg tussen de 6 en 10 euro per uur s avonds. Overdag krijg ik rond de 10 euro maar dat komt weinig voor. Heb ook voor minder opgepast hoor, toen ik 18 was kreeg ik bijv 3.50 per uur.
Voor de vergelijking: ik ben nu 30, heb VOG en kinderEHBO, pas op sinds mijn 12e en werk op BSO en daarnaast ook ervaring in kdv. Ouders betalen dus ook echt wel voor die ervaring. Bij een jonger meisje 15-20 zou je volgens mij prima een voorstel tussen de 3 en 5 euro per uur doen. Ligt er ook een beetje aan wat voor kinderen je hebt, als ze al op bed liggen en ze hoeft alleen op de bank te zitten dan vind ik het logisch dat het wat minder is dan wanneer ze de kinderen nog naar bed moet brengen of dat kinderen vaak wakker worden en een oppas daar druk mee is.

Er zijn inderdaad ook sites als oudermatch en oppasbron. Heb via die sites jaren terug ook wel opgepast, maar er is verder geen controle en veel profielen zijn niet meer actief. Je kunt daar dus dezelfde gekken treffen als op marktplaats of straat of wat dan ook. Eerst kennis maken en vragen naar eventuele referenties of een VOG als dat in bezit is is dus altijd aan te raden!
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 08 Sep 2015 15:36

Re: Oppas meisje

Het is hier nu nog niet aan de orde, dochter is nog heel klein, dus die enkele keer dat we zonder haar weggaan (pas 1x tot nu toe) vragen we goede vrienden of opa en oma. Als ze wat groter is/wat meer rust in haar lijfje heeft vragen we een buurmeisje. Zij is nu 14 denk ik, misschien wat aan de jonge kant nog, maar ik paste zelf rond die leeftijd ook al wel op en haar ouders staan dan stand-by. Zij wonen 2 deuren verder, dus dat is ideaal.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 08 Sep 2015 17:03

Re: Oppas meisje

Toen ik aan het speuren was op zo'n site, zag ik een foto voorbij komen van een meid die hier achter in de supermarkt werkt. Aangezien je moest betalen om een reactie te sturen ben ik gewoon naar haar toe gestapt in de winkel.

Zei was voor ons dan wel een vreemde... maar aangezien wij niemand in de buurt hebben wonen deze uitdaging toch aan gegaan! Moet ook wel zeggen dat ze wat ouder is, 21 en al studerend aan de universiteit.
Tot nu toe heeft ze alleen opgepast wanneer de jongens al op bed lagen.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Anoniem185

Bericht 08 Sep 2015 17:20

Re: Oppas meisje

Ik heb ook regelmatig opgepast van mijn 15e tot mijn 21e ongeveer. In het begin kreeg ik 3 euro per uur en later ben ik (vanaf dat ik 18 was) naar 5 euro gegaan. Bij kinderen met een handleiding kreeg ik 7 euro. Ik kwam aan mijn adressen viavia. Dus kennissen van een kennis van mij etc.
<<

anoniem203

Bericht 08 Sep 2015 21:09

Re: Oppas meisje

Een vreemde in huis halen dat houdt mij nog het meeste tegen maar we kennen gewoon echt niemand. En we hebben beide oma's al in gebruik als we doordeweeks moeten werken en een keer een avondje is niet erg maar niet maandelijks. En dat is nou net wat we op dit moment wel echt nodig hebben. Als is het maar een keer uit eten of naar het theater. Daar hebben we beide gewoon behoefte aan. En ja dan moet je toch iets.

Maar ik heb net van een vriendin een telefoonnummer van een meisje gekregen die misschien wel interesse heeft. Morgen maar eens bellen. En dan gaan we haar idd een keer uitnodigen op een zaterdagmiddag ofzo. Dan laat ik haar een uurtje met de kinderen spelen en dan ga ik haar een goed observeren en vragen wat ze wel en niet verwacht van het oppassen enz
<<

Anoniem185

Bericht 08 Sep 2015 21:18

Re: Oppas meisje

Ik snap best dat je je kinderen niet zomaar alleen laat met een oppas, maar ik vind iemand observeren met de kinderen wel een beetje ongemakkelijk hoor. Ik zou als oppas liever hebben dat de ouders even weg gaan (een half uurtje naar de buren, een blokje wandelen) zodat het kindje de oppas kan leren kennen en andersom. Achteraf kun je toch altijd aan je kinderen vragen of het leuk was (er van uitgaande dat je kind al in de leeftijd is dat hij/zij kan praten)?

Als ik van te voren had geweten dat ik door zo'n strenge selectie heen zou moeten, had ik van te voren al afgehaakt. Als oppas waarbij er een moeder/vader constant op je zit te kijken, ben je écht jezelf niet met het kind. Althans, ik kan mezelf niet zijn met een kind als er een moeder oplet wat ik allemaal fout zou kunnen doen.

Een gesprekje van te voren met de ouders over wederzijdse verwachtingen is logisch, en in zo'n gesprek kun je ook aanvoelen wat voor persoon je over de vloer hebt. Vaak als de kinderen dan rond lopen zie je ook al interactie en of het wel/niet werkt.
<<

Anoniem272

Bericht 08 Sep 2015 21:27

Re: Oppas meisje

Hoezo oppasmeisje? Wij hebben een leuke overbuurjongen die oppast! Kan ook ;)

Qua betaling heb ik de website van Nibud en het minimumjeugdloon bekeken, en ben daar iets boven gaan zitten.

Onze andere oppas is een meisje waarbij ik vroeger thuis heb opgepast toen zij klein was.
En de oudste dochter van onze gastouder past ook wel eens op.
Het zijn wel allemaal bekende gezichten voor de kinderen.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 08 Sep 2015 21:30

Re: Oppas meisje

Eens met Bob.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Sep 2015 21:33

Re: Oppas meisje

Wij hebben ook een leuke oppasjongen. Hij is 14 en superverantwoordelijk. Hij is brengt ons zoontje dan ook naar bed en dat gaat super.
Hij is een zoon van de leidinggevende van m'n man. Ik zou even onder je collega's rondvragen of iemand een dochter of nichtje of neefje of zoontje heeft.
#teammaple🍁
<<

anoniem203

Bericht 08 Sep 2015 21:58

Re: Oppas meisje

Nou je hebt observeren en observeren. Ik ga echt niet met een schrift en een pen een uur lang aan een tafel haar aan zitten staren en tegelijkertijd wat notities opschrijven. Maar ondertussen gewoon wat met haar kletsen, een wasmand wegstrijken en thee zetten en noem maar op. Ik wil toch ook zelf zien hoe ze op de kinderen reageert en andersom.

En een oppas jongen is ook oke hoor! :)
<<

Anoniem272

Bericht 08 Sep 2015 22:05

Re: Oppas meisje

Haha ja dat dacht ik wel hoor ;)

En een beetje kijken hoe de wisselwerking is, prima toch! Dat hebben wij ook wel gedaan, maar inderdaad op een ontspannen manier zoals jij ook omschrijft.

Ken je echt helemaal geen tieners die geschikt zouden zijn?

Zelf heb ik trouwens ook veel opgepast vroeger en ik ben toen zelfs een keer gevraagd tijdens mijn werk in een supermarkt, door een klant. Ik was altijd zo aardig tegen haar kinderen vanachter de kassa, of ik niet eens op haar kinderen wilde passen? Haha!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 08 Sep 2015 22:15

Re: Oppas meisje

Ik stond toen ik oppaste op de website zoekoppas en oudermatch en mijn moeder maakte reclame voor mij op de school waar ze werkte :)
We hebben nu zelf een oppas meisje via oudermatch gevonden.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 09 Sep 2015 11:22

Re: Oppas meisje

Wij hadden ook behoefte aan een oppas zodat we 1 keer per maand/ 2 maanden weg kunnen, maar kenden ook niemand. Toevallig was ik een keer bij de buren op visite en zij wisten iemand uit de straat (Had haar nog nooit gezien), die dat misschien wel wilde. Zij hadden haar op fb en haar nr gevraagd. Ik heb haar toen gebeld en ze is toen een keer smiddags hier geweest om kennis te maken, meestal voel je het wel aan of je er een goed gevoel over hebt en dan hadden mijn man en ik wel en zij ook. Mijn oudste vind haar ook leuk. Ze is 18 en vraagt 3 euro per uur.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers