Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wasmachine, stop slaat soms door

<<

Sucre

Kwebbel

Berichten: 340

Geregistreerd: 02 Mei 2015 09:40

Bericht 04 Sep 2015 20:04

Wasmachine, stop slaat soms door

Ik heb wat probleempjes met wassen. Laatst was onze oude wasmachine ineens gaan lekken. Omdat het toch een oud ding was, hebben we em weggedaan en een andere (tweedehands Miele) gekocht. Tis een bovenlader, prima ding verder en meneertje die hem bracht zei: Mieles kunnen niet stuk :)
Nu heb ik al drie keer gehad in een paar weken dat de stop doorslaat tijdens het wassen en er dan wat water weglekt aan de onderkant. Volgens mij was onze oude wasmachine dus niet kapot, maar is er iets anders niet in orde. De wasmachineman zei nog dat de buis/zwanehals (hoe heet zo'n ding) waar het water door weggepompt wordt wat hoog zit waardoor het mogelijk teveel energie kost om het water weg te pompen en daardoor de stop doorslaat.
Iemand ervaring met zoiets en wat zou het kunnen zijn?
<<

anoniem203

Bericht 04 Sep 2015 20:07

Re: Wasmachine, stop slaat soms door

Wij hebben zoiets ook gehad en we hebben een stuk op de zwanenhals gezet zodat de slang er dieper in kon en zo steviger zat.

Maar als je het niet zeker weet zou ik er toch zsm iemand naar laten kijken. Dadelijk krijg je een keer kortsluiting en dan ben je verder van huis.
<<

Sucre

Kwebbel

Berichten: 340

Geregistreerd: 02 Mei 2015 09:40

Bericht 04 Sep 2015 20:23

Re: Wasmachine, stop slaat soms door

Ja, gats dat moeten we echt niet hebben. Wat bedoel je met een stuk op de zwanehals? Bij ons is dat geheel juist te hoog volgens mij.
<<

anoniem203

Bericht 04 Sep 2015 20:25

Re: Wasmachine, stop slaat soms door

Nu begin ik te twijfelen of er idd niet een stuk eraf is gehaald ipv erop is gezet. Ik zal morgen wel eens kijken :)
<<

Sucre

Kwebbel

Berichten: 340

Geregistreerd: 02 Mei 2015 09:40

Bericht 05 Sep 2015 10:41

Re: Wasmachine, stop slaat soms door

Ik denk dat ik er even iemand naar wil laten kijken. Is een elektricien dan de handigste optie?
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 05 Sep 2015 12:42

Re: Wasmachine, stop slaat soms door

Ligt eraan waar het probleem zit, maar ik zou denk ik inderdaad beginnen met een elektricien. Ik had laatst problemen en dacht ook dat de wasmachine het ging begeven (is ook al wat ouder) en bij mij bleek het aan te trekschakelaar te liggen. Gelukkig is mijn vader elektrotechnicus dus hij was er zo achter.
<<

Sucre

Kwebbel

Berichten: 340

Geregistreerd: 02 Mei 2015 09:40

Bericht 05 Sep 2015 15:46

Re: Wasmachine, stop slaat soms door

Oke, ga ik een elektricien bellen!
Ik denk ook inderdaad dat het niet de machine is maar iets met de elektriciteit.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 07 Sep 2015 00:58

Re: Wasmachine, stop slaat soms door

Als je stop doorslaat maakt hij waarschijnlijk al ergens kortsluiting. Wat heb je nog meer op dezelfde groep aangesloten? Slaat de stop bij elke wasbeurt door of af en toe? Als het af en toe is, gebeurt het dan altijd als je nog een bepaald apart ook gebruikt? Want als dat het geval is, moet je dat apart op een andere groep aansluiten.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers