Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ongewenste kat in tuin en huis

<<

Anoniem281

Bericht 06 Sep 2015 10:27

Ongewenste kat in tuin en huis

Ik word er helemaal gek van!! Er komt steeds een grote (prachtige, overigens!) kater in onze tuin en nu ook in huis. Hij lijkt te schuilen voor de regen maar vreet uit ook de voerbakjes van mijn poezenbeesten. (Die zijn namelijk opeens een stuk leger dan normaal..)

We hebben al een nieuw kattenluikje aangeschaft, zo eentje met een magneetje, maar dat beest is schijnbaar zo sterk dat-ie zichzelf er gewoon doorheen beukt of zo, want ik regelmatig 't luikje maar loop de keuken uit en dat beest komt alweer binnen.

Wat kunnen we hier nu tegen doen?! Ik heb al op zo'n FB pagina uit de omgeving gevraagd of-ie misschien van iemand is, maar niemand reageerde en ik ben 'm echt zo zat. Mijn 4 katten zijn allemaal schijtluizen want ze doen helemaal niks, dus dat mormel kan doen en laten wat-ie wilt. Ik heb al met water gegooid, maar dat houdt 'm dus ook niet echt tegen. (En 't feit dat ik niet goed kan mikken helpt dan natuurlijk ook niet..)

Iemand tips?
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 06 Sep 2015 11:04

Re: Ongewenste kat in tuin en huis

Waterpistool:) leert hij het vanzelf af.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 06 Sep 2015 13:48

Re: Ongewenste kat in tuin en huis

Heeft hij niet ook een magneetje? Wij hebben dit probleem ook gehad met een kat van de buren. Op een gegeven moment aan de buren gevraagd of hun kat een magneetdingetje had, maar dat had ze niet en toen hebben wij dus een ander kattenluikje gekocht. Paar jaar later zat dat beest ineens weer steeds binnen, je raadt het al, de buren hadden nu ook een magneetkattenluikje gekocht.
Het beste werken de luikjes op chip, daar kan écht geen andere kat naar binnen namelijk. Dat werkt heel goed.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 06 Sep 2015 13:57

Re: Ongewenste kat in tuin en huis

Wij hebben er ook 'last' van. De poes van de buren. Eerst was hij heel bang van ons maar nu lag ik pas te zonnen in de tuin en ineens kwam hij op schoot liggen, zomaar uit het niets! Wij hebben een boomhut, daar gaat ie nu steeds in liggen. Geen tips, ik vind hem een beetje zielig dus wil hem ook niet pesten.
<<

Anoniem281

Bericht 06 Sep 2015 14:39

Re: Ongewenste kat in tuin en huis

Hij heeft geen bandje om, Pompoen! Meh was al bang voor dat ik toch zo'n duur luikje zou moeten gaan :/

Enerzijds vind ik 'm ook zielig, hoor, SG! Vooral omdat-ie veel met de regen komt en dan dus gewoon lijkt te willen schuilen. Maar hij hoort gewoon niet in ons huis, dus wegwezen! De tuin vind ik nog tot daar aan toe, maar in huis? Neuh.. We hebben nu meerdere keren naar 't luikje gekeken, of-ie mss defect was, maar hij lijkt gewoon heel zwak of zo. Als we er echt heel hard tegen aan duwen, dan krijg je 'm wel open geduwd namelijk. Dat mormel moet er dus echt tegenaan zitten beuken, want een andere buurtkat, die eerder ook nog wel 's naar binnen sneakte, die redt het dus niet en blijft dus buiten.
<<

Anoniem260

Bericht 06 Sep 2015 15:09

Re: Ongewenste kat in tuin en huis

Hebben wij ook gehad (wij hadden altijd n raampje openstaan voor onze kat). Wat Pompoen al zegt, zo'n luikje die op chip gaat, werkt supergoed! Wel duur, maar dan ben je wel van 't probleem af!

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers