Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stelling #11: meer aandacht voor sportende vrouwen

<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 03 Sep 2015 07:24

Stelling #11: meer aandacht voor sportende vrouwen

<<

Anoniem321

Bericht 03 Sep 2015 07:56

Re: Stelling #11: meer aandacht voor sportende vrouwen

In het algemeen en met betrekking tot amateursporters: nee dat vind ik niet nodig.
Maar als je naar profsportsters kijkt, met name in het voetbal en wielrennen, dan misschien wel. Waar een mannelijke profvoetballer bij een topclub algauw miljonair is, kan een vrouw er misschien net van rondkomen, als er al een vrouwenelftal is dat op hoog niveau meedoet.
De media focust ook nog met name op de mannelijke variant. Is er op tv wel eens een wielerronde voor vrouwen te zien? Werd er veel aandacht aan besteed toen de oranje leeuwinnen naar het wk in Canada mochten? En er waren nergens oranje vlaggetjes te bespeuren terwijl het Nederlandse volk bij mannelijk oranje helemaal losgaat.
<<

Anoniem148

Bericht 03 Sep 2015 13:39

Re: Stelling #11: meer aandacht voor sportende vrouwen

Dat bedoel ik dus. Prof sporten. Waarom verdienen mannen miljoenen en vrouwen amper iets?
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 03 Sep 2015 16:24

Re: Stelling #11: meer aandacht voor sportende vrouwen

Dandelion schreef:Dat bedoel ik dus. Prof sporten. Waarom verdienen mannen miljoenen en vrouwen amper iets?



Ik geloof dat ik het eerder vreemd vind dat mannen er miljoenen mee verdienen dan dat vrouwen er amper iets mee verdienen. Maar dat zegt waarschijnlijk meer over mij dan over deze stelling :wink:
<<

Anoniem125

Bericht 03 Sep 2015 16:39

Re: Stelling #11: meer aandacht voor sportende vrouwen

Logisch, naar de mannen wordt veel meer gekeken en daarom gaat er veel meer geld in om.
<<

Anoniem148

Bericht 03 Sep 2015 17:31

Re: Stelling #11: meer aandacht voor sportende vrouwen

Ja moederkoekje, dat ook!

Nougat daar gaat het toch om. Waarom niet meer aandacht voor de vrouwen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 03 Sep 2015 18:19

Re: Stelling #11: meer aandacht voor sportende vrouwen

Whaha dat is het hele punt Nougat.
Oh en eens met Moederkoekkkieee
<<

Anoniem125

Bericht 03 Sep 2015 18:39

Re: Stelling #11: meer aandacht voor sportende vrouwen

Ja, maar jullie vragen je af waarom de mannen meer verdienen, nou daarom dus. Meer interesse voor de mannelijke sporters, daarom meer zendtijd, dus meer advertentieruimte, dus meer geld.
<<

Anoniem148

Bericht 03 Sep 2015 19:04

Re: Stelling #11: meer aandacht voor sportende vrouwen

Ja maar dat is de stelling dus niet...
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 03 Sep 2015 19:20

Re: Stelling #11: meer aandacht voor sportende vrouwen

Ik denk dat het eerder andersom is: doordat er meer gekeken wordt naar mannen, wordt daar meer geld aan uitgegeven.

En ik denk dat het ook vanuit vroeger komt: vrouwen blijven thuis, mannen werken(wat dus ook sport kan zijn) en daar gaat dan ook geld in om. Wat niet weg neemt dat ik vind dat er meer aandacht voor vrouwen sport moet zijn: op soms dezelfde, soms andere manier komen zij ook tot mooie sportprestaties.

Overigens vind ik dat er ook meer aandacht moet zijn voor dingen als de Paralympics.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem125

Bericht 03 Sep 2015 20:03

Re: Stelling #11: meer aandacht voor sportende vrouwen

Maar er zijn ook genoeg sporten waar de vrouwen net zo veel aandacht krijgen, zoals in het schaatsen, hockey, tennis en turnen, atletiek, etc.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 03 Sep 2015 20:08

Re: Stelling #11: meer aandacht voor sportende vrouwen

Ik vind het bij veel sporten logisch dat er minder aandacht is. Laten we eerlijk wezen het vrouwenvoetbal is ook niet om aan te zien. Ik heb afgelopen toernooi 2,5 wedstrijd gekeken meer kon ik simpelweg niet aan. Passes die niet aankomen, slechte vrije trappen etc. Het is ook een wisselwerking in mijn ogen.

Neem nou het tennis daar is wel genoeg aandacht voor. Maar de eerste ronde partijen en vaak tot aan de 4e ronde zijn niet om aan te zien. Vergelijk je dit met de mannen dan is het niveauverschil enorm. Bij tennis heb je bij vrouwen de top en dan heel lang niks. Bij de mannen is het verschil een stuk kleiner en is het daardoor ook leuker om te volgen.
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 03 Sep 2015 22:50

Re: Stelling #11: meer aandacht voor sportende vrouwen

Ik sluit me aan bij Siem. De mannenvariant is vaak een stuk spannender en van een hoger niveau. En hoe kleiner het niveauverschil, hoe kleiner het verschil in aandacht.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 04 Sep 2015 08:38

Re: Stelling #11: meer aandacht voor sportende vrouwen

Kwestie van vraag en aanbod. Korfbal, badminton, tafeltennis, waterskieen, wakeboarden, dansen enz. enz. zie je toch ook bijna niet.

Ik denk dat turnen een heel mooi voorbeeld is. Voor Youri van Gelder zag je eigenlijk niets van het mannenturnen, pas toen De Nederlandse mannen op bepaalde onderdelen goed werden ging je dat iets meer zien.

En telkens sport kijken en iemand zien verliezen daar gaat de lol gewoon snel van af dus je wil de beste zien.

Overigens ben ik het er wel mee eens dat ik graag meer topsporters met een beperking zien. Ben vorig jaar bij de dames dubbel finale van het nk tennis geweest. Nou dat is echt wel hoog niveau. Zeker als je de wereldranglijst bekijkt dan zie je dat de Nederlandse dames erg hoog staan.
2015 💙
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 04 Sep 2015 14:00

Re: Stelling #11: meer aandacht voor sportende vrouwen

Eens met Siem.
hoewel ik bv hockey wel erg leuk vindt, maar dat is gewoon echt op hoog niveau.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers