Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic

<<

Anoniem255

Bericht 30 Aug 2015 08:57

Re: Sollicitatietopic

Gefeliciteerd Oreo!!

Katrien en MZ: Spannend! Hopelijk horen jullie het snel.

Ik kan weer opnieuw beginnen. Ik was aangenomen ergens (superleuke baan) alleen kwamen de beloftes van het detacheringsbureau totaal niet overeen met wat de werkgever in de planning had. Dat viel dus vies tegen.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 02 Sep 2015 17:53

Re: Sollicitatietopic

@ Oreo: Wat goed! Gefeliciteerd :D

@ Mien: Bah wat lullig zeg! Dat is echt heel rot want je denkt eindelijk werk gevonden te hebben en dan krijg je dit...

Hier gaat het solliciteren ook belabberd! Nog steeds afwijzing na afwijzing » 'onze voorkeur gaat uit naar een kandidate die meer in het functieprofiel past' aaahhhhh! Ik wil gewoon graag lekker werken, je nuttig voelen en uiteraard ook aan het eind van de maand je salaris. Ben het thuis zitten echt zat... :(
Wat als het lukt
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 02 Sep 2015 19:27

Re: Sollicitatietopic

Och Mien, wat vervelend!

Wat een generiek antwoord Pannetoet, ik snap dat je daar niks mee kan. Misschien kun je eens vooraf bellen met (wat) vragen. Dan zeg je gewoon eens, 'Op papier voldoe ik aan de functie-eisen, maar wat vinden jullie nu écht belangrijk voor deze functie?' Daar kun je denk ik nog beter je motivatie en CV op aanpassen.

Ik heb nog geen update, de recruiter en HR persoon lopen elkaar steeds mis (helaas).
L2014 & H2017
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 02 Sep 2015 22:37

Re: Sollicitatietopic

Spannend MzCharlotte! Ik wil ook wel in Engeland wonen (of Australie of zo), maar helaas werk ik niet in een werkveld waar je via een recruiter een baan vindt, dus de stap is dan wat groter, wie weet in de toekomst!

Balen Mien, in welk werkgebied zoek je werk?

@Pannetoet, ik vind dat zo'n vervelende nietszeggende reactie. Als sollicitant kan je daar echt niks mee.

Thanks voor de reacties. Ik heb gesolliciteerd. Het gaat om 3 dagen per week, dus dan is de reistijd al helemaal goed te doen (kom uit de richting van Amersfoort). Ondertussen ook gelijk op een andere vacature gereageerd, die lijkt mij eigenlijk nog leuker, maar is maar tot juni, dus niet ideaal. Maar zou wel een leuke ervaring zijn! Duimen dus!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 03 Sep 2015 11:09

Re: Sollicitatietopic

Ik ben ook flink aan het solliciteren, maar krijg net als Pannetoet een heleboel standaard afwijzingen.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 03 Sep 2015 14:58

Re: Sollicitatietopic

Ja dat is ook heel vervelend inderdaad en een antwoord wat heel breed opgevat kan worden.. Dat is ook een optie Mzcharlotte!

Ik heb sinds een aantal weken ook weer in mijn hoofd om evt weer een studie te volgen maar ik twijfel heel erg. Het zoeken naar werk is nogal demotiverend en als ik weer een studie ga doen kom ik waarschijnlijk met jonge mensen in de klas (jonger dan 22), ik ben zelf 27 (over 2 maand 28) en ik zie het niet zitten om met zulke jonge mensen in de klas te zitten plus het feit dat ik dan weer 4 jaar verder ben. Ik ben dan 31/32 met min of meer geen werkervaring. Ik heb wel gewerkt van mijn 15de t/m 23ste waarvan een vaste baan voor 3 jaar en daarna heb ik een studie gevolgd. Daarnaast zal ik een klein bedrag moeten lenen (ik heb geen recht meer op stufi) om de studie e.d. te bekostigen. Maar naast de twijfels vind ik naar school gaan, huiswerk en leren echt heel leuk! En het is iets wat ik al van jongs af aan heel leuk vind! Ik weet het gewoon niet...
Wat als het lukt
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 04 Sep 2015 06:38

Re: Sollicitatietopic

Vervelend Olivia!

Pannetoet, is een deeltijd studie niets voor je? Of kan dat niet in die richting? Ik zou me niet tegen laten houden door de leeftijd van anderen; je bent er immers niet om vriendjes te maken.

Ik ben door naar de volgende ronde! Alleen timing etc moet nog worden besproken.
L2014 & H2017
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 04 Sep 2015 07:34

Re: Sollicitatietopic

Pannentoet, kun je geen BBL-traject oid volgen?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 04 Sep 2015 08:01

Re: Sollicitatietopic

Of een opleiding intern op HBO niveau kan ook.
Heb ik ook gedaan, daardoor 4 jaar werkervaring opgedaan ook.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 04 Sep 2015 08:11

Re: Sollicitatietopic

mzcharlotte schreef:Ik ben door naar de volgende ronde! Alleen timing etc moet nog worden besproken.
Oh dat had ik stiekem wel verwacht! Maar echt heel erg leuk, met hoeveel mensen zijn jullie in de volgende ronde? En is dat de laatste ronde?
2012 & 2016
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:03

Bericht 04 Sep 2015 09:08

Re: Sollicitatietopic

Gefeliciteerd mzcharlotte, ik ben benieuwd!

Ik heb nog steeds geen werk, ben al 7 maanden op zoek waarvan de laatste 4 maanden echt actief.
Graag zou ik een bbl opleiding doen in de zorg, maar waar ik woon (Noord-Brabant) zijn die bijna niet te vinden, het is nu zo dat je eerst 2 jaar voltijd doet en dan pas kunt overstappen naar duaal. Probleem is dat ik een inkomen nodig heb (geen recht meer op stufi/lening). Die trend lijkt zich ook te verspreiden over de rest van het land. Als iemand nog wat weet, waar in NL dan ook, let me know! :)

Ondertussen solliciteer ik ook naar andere banen, klantenservice medewerker bijvoorbeeld.
Succes allemaal!
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 04 Sep 2015 10:03

Re: Sollicitatietopic

Verdere details heb ik nog niet, want het was even een mailwisseling en een kort belletje met de recruiter. Keep you posted! Bedankt voor de felicitaties, heel lief! Ik vind het wel nog wat onwerkelijk haha!

Oasis, welke vorm van zorg? Mijn zus heeft nu een vast contract in ZH en werkt met verstandelijk gehandicapten van redelijk niveau (geen aggressiviteit), maar wilt graag naar NB. Ik wil haar graag 'waarschuwen' dat het waarschijnlijk nog wel moeilijk zal worden om eerst een baan te vinden en dan te verhuizen.
L2014 & H2017
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:03

Bericht 04 Sep 2015 10:24

Re: Sollicitatietopic

Mzcharlotte, ik wil graag bbl verpleegkunde doen. De opleiding is moeilijk te vinden, qua banen is het volgens mij wel redelijk hier. Maar ik heb daar natuurlijk niet op gesolliciteerd vooralsnog, dus weet niet hoe het precies ziet.
Noord-Brabant is leuk hoor, waarom wil ze hier heen? :D
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 04 Sep 2015 10:40

Re: Sollicitatietopic

Haar vriend woont daar, in het centrum van DB.
L2014 & H2017
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:03

Bericht 04 Sep 2015 10:49

Re: Sollicitatietopic

Oh leuk, ik woon zelf in Eindhoven. Tja, ik zou haar adviseren gewoon eens te kijken bij uitzendbureaus en via Indeed ofzo. Vast contract opgeven in deze tijd is niet altijd even slim, maar wie weet...
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Anoniem147

Bericht 04 Sep 2015 17:21

Re: Sollicitatietopic

Wat gaaf MzCharlotte! Heel veel succes nog met het verdere proces. Ben erg benieuwd hoe het nu gaat verlopen.

Oasis, wat leuk dat je weer een opleiding wilt gaan doen. Ik weet dat ze in Nijmegen via de H.A.N wel leer/werkplekken hebben waarbij je betaald krijgt. De selecties voor verpleegkunde zijn dan wel altijd al in november/december voor het schooljaar erop. Volgens mij kun je dan ook geplaatst worden in U.den en wie weet nog wel verder?

Ik heb het super naar me zin op mijn tijdelijke werk. De eerste week dacht ik echt 'whaa dit is niets. Maar ik weet nu alle ins en outs en er worden zelfs dingen aan mijn gevraagd door mensen die er al tientallen jaren werken haha. Vooral kneepjes op de computer.

Verder heb ik nog 1 sollicitatie lopen in het ziekenhuis waar mijn man ook werkt. Een tijdelijk project van iets minder dan een jaar. We blijven maar proberen. Wie weet durven zij het wel weer aan met mij.

Verder afgelopen week begonnen op school. Ik ga over 2 of 3 weken beginnen met stage. Ik ben geplaatst op een school een dorp verderop in groep 7. Ben super benieuwd!
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:03

Bericht 04 Sep 2015 21:07

Re: Sollicitatietopic

Marni, H.A.N. is toch HBO? Dan is het waarschijnlijk ook eerst twee jaar voltijd en dat je daarna kunt overstappen op laatste twee jaar duaal? Maar zal eens kijken, bedankt voor de tip!
Wat voor baan wil je in het ziekenhuis? En ik ben benieuwd hoe deze opleiding je gaat bevallen, maar ik heb er een goed gevoel over. :D
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Anoniem147

Bericht 05 Sep 2015 09:55

Re: Sollicitatietopic

De sollicitatie die ik in het ziekenhuis heb lopen is een administratieve, tijdelijke functie.

Ohh, dat weet ik inderdaad niet. Qua voltijd/duaal. Ik dacht dat je daar na 1 jaar begon? Misschien is dat nog te overzien?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 06 Sep 2015 11:00

Re: Sollicitatietopic

oasis schreef:Oh leuk, ik woon zelf in Eindhoven. Tja, ik zou haar adviseren gewoon eens te kijken bij uitzendbureaus en via Indeed ofzo. Vast contract opgeven in deze tijd is niet altijd even slim, maar wie weet...


Bedankt voor de tips. Op dit moment overweegt ze zelfs om er even tussenuit te stappen (uit de zorg), omdat het er momenteel schijnbaar ook niet heel leuk aan toe gaat (klein team, veel admin en dus weinig tijd voor cliënten, terwijl daar haar hart ligt - en dat schijnt overal wel zo te zijn).

Wat top dat het zo lekker gaat op je werk Marni! Je klinkt echt ingeburgerd daar haha!

Ik heb nu een formele uitnodiging voor het gesprek. Anders dan in eerste instantie de bedoeling, doen we er nog eentje via Skype. Ik moet een presentatie geven over hoe mijn eerste 90 dagen er naar mijn idee uitzien. Gelukkig was dat geen moeilijke opgave, want ik had al zoveel ideeën. De uitdaging zat meer in het logisch in kaart brengen. Ik heb nu een draft versie naar de recruiter gestuurd, want die wilde het erg graag bekijken en wilt volgens mij ook echt dat ik de baan binnen haal.

Ik ben 1 van 3. Er is één functie afgetekend, maar afhankelijk van de kandidaten wordt er overwogen om er meteen twee aan te nemen. Één van de andere kandidaten is momenteel een account manager en is volgens de recruiter ook niet echt een type om (nieuwe) sales te gaan doen. Eigenlijk is er dus één echt serieuze concurrent.

Het enige waar ik me eigenlijk nog op zie falen is de PPA die ik heb ingevuld, een persoonlijkheidsassessment. Ik ben niet de doorsnee verkoper nee, ik wals niet over mensen heen. Ik ben zachtaardig, maar direct. Ik hoop dat ze dat niet als een negatief ervaren. Ik wil mensen 'for the long run' in mijn netwerk hebben, niet om een snelle (korte) verkoop af te sluiten.

Maar ik ben echt megatrots op mijn presentatie. Ik heb daar de Core Values in verwerkt, andere informatie van de website, een groene kleur (logo) gekozen en wat kleine animaties gebruikt. Ik heb echt een hekel aan presentaties hoor, maar dat zie je hier niet van af.

Oh ja, het gesprek is a.s. donderdag om 10u.

:smile:
L2014 & H2017
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:03

Bericht 07 Sep 2015 12:15

Re: Sollicitatietopic

Goed bezig, Mzcharlotte. Alvast succes voor donderdag!

Ik heb - eindelijk - een baan! :D Klantenservice bij een zorgverzekering. Vooralsnog tijdelijk, maar er is kans op verlenging.
Eindelijk weer aan het werk, yes! 6 oktober begin ik. :bounce:
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 07 Sep 2015 19:24

Re: Sollicitatietopic

Gefeliciteerd! Het is zo 6 oktober!

Voor degenen die nieuwsgierig zijn/waren: Marin is aangenomen na het geven van een proefles en een flitsend gesprek! Gefeliciteerd!
L2014 & H2017
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 07 Sep 2015 23:09

Re: Sollicitatietopic

Oasis, gefeliciteerd!!

Mzcharlotte, veel succes donderdag! Wat volgt er na het skypegesprek? Wel een real life gesprek (als je verder mag)?
2012 & 2016
<<

Patsy

Bericht 08 Sep 2015 11:25

Re: Sollicitatietopic

Mzcharlotte, succes donderdag! Wat fijn dat Marin is aangenomen!

Oasis, gefeliciteerd.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 08 Sep 2015 16:27

Re: Sollicitatietopic

Ik heb morgen een tweede gesprek. Zou echt zo fijn zijn om de horeca uit te kunnen en gewoon te werken in m'n vakgebied. Duimen dus!
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 08 Sep 2015 18:25

Re: Sollicitatietopic

Succes morgen Tabbie!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers