Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Niks nieuws willen eten/proeven

<<

Earane

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 03 Sep 2015 15:59

Niks nieuws willen eten/proeven

Mijn dochter van 3,5 is er echt een van het spreekwoord 'Wat een boer niet kent, dat eet 'ie niet'. Ze eet alles met aardappels(gekookt/uit oven/puree etc)/groente/vlees, pasta's, tomatensoep, nasi etc. Maar als we dan bijv. pasta met vis maken, wil ze het niet proeven, laat staan eten. I.p.v. nasi een gerecht met risotto maken? Nee, hoor. Wil graag wat bewuster gaan koken en nieuwe, gezonde dingen uitproberen, maar het is echt irritant dat ze het niet wil proeven of eten. Nu willen wij dat ze het eerst proeft voordat ze ander eten krijgt. Dit gaat met moeite. Maar haar helemaal niks geven daar sta ik niet achter. Als ze weinig eet, volgen er over het algemeen drama-nachten...

Onze zoon van bijna 1 eet echt alles en wil daarom ook graag dat hij verschillende dingen leert eten.

Herkenbaar? Heeft iemand tips?
Maart 2012 September 2014
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 03 Sep 2015 16:12

Re: Niks nieuws willen eten/proeven

Geen tips helaas. Ik vind het nog aardig wat, wat ze eet.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 03 Sep 2015 16:19

Re: Niks nieuws willen eten/proeven

Mijn zoontje wil ook nooit wat proeven. Paar maanden terug heb ik een lijstje gemaakt met 10 vakjes, elke keer als hij wat proefde mocht hij een vakje inkleuren en als ze allemaal vol waren kreeg hij een klein cadeautje. Die lijst was binnen een week vol, ik was echt zwaar verbaasd. Dochter (3,5) proeft vaak wel maar deed ook mee met de lijst, zij had hem ook zo vol maar als zij iets er vies uit vindt zien proeft ze het ook echt niet.
2010 2012
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 03 Sep 2015 17:37

Re: Niks nieuws willen eten/proeven

R is ook zo..al vanaf een jaar of 1.5 is het een enorme moeilijke eter. Sinds een jaar af wat moet hij gewoon proeven. Hij is oud genoeg o het te snappen en ik zei hem ook altijd dat ik mijn best deed om te koken en dat het dan niet netjes is om het niet eens te proberen.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 03 Sep 2015 18:10

Re: Niks nieuws willen eten/proeven

En hoe doen jullie dat dan? Ik kan praten en uitleggen tot ik een ons weeg, maar hier wordt er geen hap genomen. Ik kan het moeilijk in haar mond proppen.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 03 Sep 2015 18:39

Re: Niks nieuws willen eten/proeven

Mopperen en zeggen dat hij moet proeven. Dat je niet kan weten of je het niet kust wanneer je nooit geproefd hebt en dus dat het niet netjes is voor degene die het gemaakt heeft.

Soms helpt, misschien enorm slecht maar goed soms moet je wel, te zeggen dat hij dus maar 1 hapje hoeft te proeven maar hoe langer hij zeurt en miept komen er hapjes bij.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Earane

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 03 Sep 2015 21:26

Re: Niks nieuws willen eten/proeven

Bedankt voor de reacties.

Lexi: dat is een goed idee. Hoe moet ik het verder voor me zien? Als in een week 10 hapjes zijn gegeten, kreeg je zoon dan ook ander eten na het proeven?

Parisienne: Hier is het ook zo, mijn dochter houdt haar mond stijf dicht, hoor. Krijg er met geen mogelijkheid wat in, wat ik ook zeg. Bij nieuwe dingen dus. Ik weet dat mijn dochter nog best veel eet, maar het ging mij daarom om nieuwe dingen uitproberen. Het eten is best eentonig zo.

Meave: Ik weet nu al dat het hier niet zo helpen, 'dreigen' met meer hapjes, behalve een driftbui denk ik zo.
Maart 2012 September 2014
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 03 Sep 2015 21:36

Re: Niks nieuws willen eten/proeven

Hier was het een fase. Ze hoefde eten maar te zien of ze zei dat ze het niet lustte. Ook proeven deed ze dan echt niet of met een mooie show erbij, over hoe verschrikkelijk vies ze het vond.
Langzaam is het weer beter gegaan. Oh, beetje gek misschien en werkt vast niet overal, maar wat hier op een bepaald moment het patroon doorbrak was het maken van 'toverhapjes'. Zij had daarbij haar ogen dicht, wij haar een hap geven. Dan was het ineens wel lekker. Zo heeft ze zelf nog een tijdje met haar ogen dicht gegeten en inmiddels eet ze alles weer met smaak.
februari 2012
november 2015
<<

Anoniem134

Bericht 03 Sep 2015 21:40

Re: Niks nieuws willen eten/proeven

T. heeft altijd alles gegeten, laatste tijd word ze iets moeilijker. Zegt nu regelmatig bij iets (wat ze altijd wel at) dat ze het niet lust. Hier werkt het goed om een aantal happen af te spreken. Wij tellen dan samen met haar de happen en als ze die op heeft kan ze altijd nog iets anders krijgen. Soms gaat het zelfs zo goed dat ze na die happen haar bord gewoon verder leeg eet. Oh en het helpt hier ook om niet al te veel op te scheppen. Bij een vol bord zei ze altijd al dat ze geen honger had, en nu er maar een beetje op ligt vraagt ze vaak om meer.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 03 Sep 2015 22:41

Re: Niks nieuws willen eten/proeven

Earane schreef:Lexi: dat is een goed idee. Hoe moet ik het verder voor me zien? Als in een week 10 hapjes zijn gegeten, kreeg je zoon dan ook ander eten na het proeven?


Wij lieten hem dingen van ons proeven. Mijn zoontje eet vegetarisch maar hij wil bijvoorbeeld ook nooit vleesvervangers eten omdat hij bang is dat er toch vlees in zit en omdat hij het er vies uit vindt zien. We hebben afgesproken dat wij bepalen hoeveel hij moest proeven en als hij dat op had mocht hij een vakje kleuren. Dus kreeg hij steeds ongeveer vijf hapjes en dan mocht hij zijn eigen eten weer eten. Ik wilde hem niet meteen niks anders geven omdat hij altijd wel heel goed aardappels/groente/pasta enz. eet dus dat wilde ik verder wel zo houden.
Het meeste vond hij trouwens niet lekker maar dat vond ik niet erg, hij had het in ieder geval geproefd. Ik merk dat hij nu ook wat eerder proeft. Nog niet echt heel makkelijk maar het gaat wel iets beter.
2010 2012

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers