Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


VOG op de basisschool

<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 02 Sep 2015 09:52

VOG op de basisschool

Onze zoon heeft een continurooster waardoor er een lunchmoeder of vader in de klas komt. Veelal is dit een ouder van één van de kinderen in de klas. Dit jaar ga ik dit ook doen op elke vrijdagmiddag. Ik kom dan een uurtje in de klas. Helpt de juf mee en daarna gaat de juf zelf eten met haar collega’s en gaan wij of buiten spelen en bij slecht weer spelletjes doen in de klas of een filmpje kijken. Ongelukjes komen ook voor, dus dat betekend ook een verschoontaak, maar ook een troosttaak enz. Nu werk ik zelf op een middelbare school, en bij ons moet elke vrijwilliger in welke vorm dan ook een VOG afdragen. Al kom je maar één week stage lopen is er een VOG nodig. Ergens vind ik dat heel erg goed. De basisschool heb ik er nog niet over gehoord, en eigenlijk vind ik dat ergens heel raar dat wij ouders geen VOG af hoeven te dragen, terwijl wij toch af en toe alleen met de kinderen zijn. Volgende week tijdens de info avond ga ik daar dus wel mijn vraag er over stellen. Hoe is dat bij jullie basisscholen geregeld?
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 02 Sep 2015 10:22

Re: VOG op de basisschool

Bij de basisschool van mijn zoon hoeft dat ook niet inderdaad. Mijn man heeft daar een keer naar gevraagd bij de juf maar zij had er nooit over nagedacht zei ze en ze zou het eens navragen maar we hebben er eigenlijk nooit meer iets over gehoord.
2010 2012
<<

Anoniem236

Bericht 02 Sep 2015 10:57

Re: VOG op de basisschool

Ik vind dat vreemd. Ik zou het ook niet zo n prettig idee vinden als een van mijn kinderen een ongelukje heeft en verschoon wordt door een vreemde vader bij wijze van. Met vog kan er nog van alles gebeuren en die kans acht ik echt minimaal, met of zonder vog, maar er zou maar wat gebeuren en achteraf blijken dat dit dus al bekend had kunnen zijn.
Lijkt mij anders verstandiger dat die ouders niet alleen zijn met een ander kind, dat de juf geroepen wordt dan.
<<

Anoniem186

Bericht 02 Sep 2015 10:57

Re: VOG op de basisschool

Onze school heeft sinds dit jaar ook een continurooster, hier is het op dezelfde manier geregeld qua pauze. En hier hoef je idd ook geen VOG te overhandigen. Volgende week is er ouderavond en ik wilde er ook naar vragen.
<<

Anoniem280

Bericht 02 Sep 2015 10:58

Re: VOG op de basisschool

Ik werk dan niet op een school, maar ben 4 jaar terug ook vrijwilliger geweest op een school.
Ook hier was het verplicht. Vind het ook een goede zaak!
Dit topic doet mij er aan herinneren dat ik er 1 voor mijn werk moet aanvragen.
<<

Anoniem255

Bericht 02 Sep 2015 11:15

Re: VOG op de basisschool

Ik vind het wat dubbel.
Aan de ene kant kost het natuurlijk geen enkele moeite.
Aan de andere kant, wat voor meerwaarde heeft het? Het wil niet zeggen dat die persoon dan ook niks doet/gedaan heeft. En hoe zit dat dan met overige dagen waarbij ouders komen helpen? En met spelen bij kinderen?
Dan kan er ook vanalles gebeuren, toch?
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 02 Sep 2015 12:48

Re: VOG op de basisschool

Wij werken ook met een overblijfsysteem waarbij ouders komen helpen maar er is geen vog verplicht. Er zijn in pauzes zoveel ouders aanwezig dat er sowieso een grote sociale controle is en ik vind het aan de ene kant ook wel enorm ver gaan om dit van alle ouders te verwachten. Bij stagiaires vind ik het iets anders maar ouders van kinderen uit de klas....

Bij ons moeten alle kinderen na het gymmen ook onder de douche, daarbij hebben we hulp van ouders bij het omkleden van de kleuters. Deze ouders zien dus de kinderen bloot en drogen de kinderen mee af. Dit zijn zowel vaders als moeders en er zijn nog nooit problemen bij geweest. Overigens geven de meeste vaders hierbij wel aan dat ze niet willen helpen omdat ze zich ongemakkelijk voelen of bang zijn voor reacties van andere ouders. Eigenlijk absurd maar ik snap het wel.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

KitKat

Noob

Berichten: 87

Geregistreerd: 27 Aug 2015 12:32

Bericht 02 Sep 2015 13:51

Re: VOG op de basisschool

Maeve waarom moeten al die kleuters douchen na het gymmen??? Dat kost toch overdreven veel tijd..? Heel apart
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 02 Sep 2015 16:15

Re: VOG op de basisschool

KitKat schreef:Maeve waarom moeten al die kleuters douchen na het gymmen??? Dat kost toch overdreven veel tijd..? Heel apart


Ik vind dit eigenlijk een aparte reactie. Wij douchten nooit na het sporten en ergens vond ik dat wel erg vies. Zeker als je aan het begin van de dag gesport had. Jong geleerd is oud gedaan.

Bedenk me nu ineens dat ik ook nog nooit een VOG aan heb hoeven vragen. Met mijn beroep vind ik eigenlijk ook wel dat je dat mag verwachten
2015 💙
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 02 Sep 2015 16:23

Re: VOG op de basisschool

Goed punt! Ik ga er op de informatieavond ook naar vragen!
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 02 Sep 2015 17:46

Re: VOG op de basisschool

`@ kitkat op veel scholen wordt er gedoucht na de gym, bij ons op school ook. B ij ons op school heeft het als reden dat kinderen in ieder geval twee keer per week douchen.

wat betreft de verklaring: ik kan me voorstellen dat ze dit niet doen ivm complexiteit voor ouders maar dan zou je wel verwachten dat verschoontaken e.d. niet door ouders gedaan worden.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 02 Sep 2015 20:09

Re: VOG op de basisschool

Nee hoor niets aparts aan hoor. We willen ze het gewoon vanaf kleins af aan leren en niet pas in groep 6 ( wat je bij scholen eigenlijk altijd ziet vanaf ongeveer die groep)

Het is idd erg veel werk maar goed... je leert de kinderen wel erg zelfstandig worden en binnen 20minuten heb ik 30 kleuters uitgekleed...gedoucht--- afgedroogd en aangekleed. En dat zonder stress hahaha
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 02 Sep 2015 22:24

Re: VOG op de basisschool

@maeve ik hoor het wel van veel scholen,ook degene waar ik nu werk maar op al mijn stage scholen en scholen waar ik af en toe ingevallen heb werd er helemaal niet geboucht. Dus ik snap wel dat het mensen verbaasd

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers