Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ouderschapsverlof opnemen in delen

<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 01 Sep 2015 20:08

Ouderschapsverlof opnemen in delen

Weet iemand dit misschien?

Ouderschapsverlof mag men max opnemen in 6 delen.
Ik heb nu 2x een half jaar opgenomen. Nu wil ik dit zo blijven doen. Iedere keer verleng ik dus met een half jaar.

Alleen vraag ik me af of dat opdelen in 6 delen geldt per kind of in totaal?

Per kind zou ik 2 jaar ouderschapsverlof kunnen opnemen (1 dag per week) dus in 4 delen van een half jaar. Voor 2 kinderen kan ik 4 jaar ouderschapsverlof opnemen maar dan kost me dat 8 delen.

Weet iemand hoe dit zit?
<<

Pitty

Bericht 01 Sep 2015 21:46

Re: Ouderschapsverlof opnemen in delen

Ik heb werkelijk geen idee, maar ben je nu 2x een half jaar volledig thuis geweest? Of wel een paar dagen per week gewerkt?
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 02 Sep 2015 13:47

Re: Ouderschapsverlof opnemen in delen

Was het maar maar, twee keer een half jaar thuis :razz:
Nee, ik neem 1 dag per week op. Heb ik nu twee keer een half jaar gedaan dus heb nog heel wat uurtjes om het de komende jaren zo vol te houden. Maar als ik het in 1 x opneem en ik zou van werkgever veranderen dan vervalt het, vandaar dat ik het in delen opneem.
<<

Anoniem205

Bericht 02 Sep 2015 18:55

Re: Ouderschapsverlof opnemen in delen

Je mag het totale aantal uren per kind in maximaal 6 delen opnemen, tot de dag voor de 8e verjaardag van je kind of totdat je uren op zijn.

Osv vervalt bij wijzigen van werkgever niet, tegenwoordig hoef je niet meer een jaar in dienst te zijn voordat je osv opneemt.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers