Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Minder koolhydraten eten

<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 02 Sep 2015 09:18

Minder koolhydraten eten

Ik wil minder koolhydraten gaan eten. Ik heb er natuurlijk wel al wat over gelezen maar ben benieuwd wat jullie nou bijvoorbeeld voor het ontbijt en de lunch eten op een gemiddelde dag.
2010 2012
<<

Anoniem123

Bericht 02 Sep 2015 10:18

Re: Minder koolhydraten eten

omelet met groente (champignons vind ik zelf erg lekker)
kipfilet met champignons
soep
kwark/yoghurt met fruit
pannekoekjes
ontbijtmuffins (maar diegene die ik tot nu gemaakt heb vonden we niet zo lekker)
smoothies

Ik lees wel mee voor nog meer ideeen. Ik merk de laatste week dat ik steeds naar hetzelfde grijp en dat verveeld ook.
<<

Anoniem193

Bericht 02 Sep 2015 10:22

Re: Minder koolhydraten eten

koolhydraatarm brood?
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 02 Sep 2015 13:17

Re: Minder koolhydraten eten

SarahKey schreef:omelet met groente (champignons vind ik zelf erg lekker)
kipfilet met champignons
soep
kwark/yoghurt met fruit
pannekoekjes
ontbijtmuffins (maar diegene die ik tot nu gemaakt heb vonden we niet zo lekker)
smoothies

Ik lees wel mee voor nog meer ideeen. Ik merk de laatste week dat ik steeds naar hetzelfde grijp en dat verveeld ook.


Hoe maak jij die pannenkoekjes koolhydraatarm? Want er moet toch meel(volkoren of spelt) of havermout bij?
<<

Anoniem173

Bericht 02 Sep 2015 15:36

Re: Minder koolhydraten eten

Een salade eet ik vaak als lunch meestal bij mn brood maar je kunt er natuurlijk ook meer vlees-kaas-kip instoppen.
<<

Anoniem286

Bericht 02 Sep 2015 15:50

Re: Minder koolhydraten eten

Jorja schreef:
SarahKey schreef:omelet met groente (champignons vind ik zelf erg lekker)
kipfilet met champignons
soep
kwark/yoghurt met fruit
pannekoekjes
ontbijtmuffins (maar diegene die ik tot nu gemaakt heb vonden we niet zo lekker)
smoothies

Ik lees wel mee voor nog meer ideeen. Ik merk de laatste week dat ik steeds naar hetzelfde grijp en dat verveeld ook.


Hoe maak jij die pannenkoekjes koolhydraatarm? Want er moet toch meel(volkoren of spelt) of havermout bij?


met amandelmeel (wel goed opletten dat je de soort hebt met weinig koolhydraten) kun je goed pannenkoekjes maken. fruit is overigens niet echt koolhydraatarm.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 02 Sep 2015 16:09

Re: Minder koolhydraten eten

Eimuffins of een omelet van 4 eieren waarvan 2 met en 2 zonder het eigeel met twee handen champignonroerbakmix van AH met daarnaast wat plakjes komkommer en partjes tomaat.

Skyr/griekse of volle yoghurt met geprakte banaan, stukjes appel, rozijnen en wat kaneel of een scheutje coolbear limo en wat geschaafde pure chocola. (Hemels)

Sperziebonen met gekookt ei en tonijn of restjes groenten van de avond ervoor met een ei en tonijn, ik kook vaak een extra portie groenten zodat ik sowieso wat overhoud.

Soep, vooral bisara (marokkaanse simpele erwtensoep, van alleen erwten en kruiden) en harira omdat die ook echt goed vullen. Bij minder vullende soepen neem ik vaak.nog wel.een geroosterd broodje met roomkaas.

Salade, meestal gewoon simpel ijsbergsla, tomaat, komkommer, gekookt ei, olijven en feta.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem123

Bericht 02 Sep 2015 16:43

Re: Minder koolhydraten eten

Highway schreef:
Jorja schreef:
SarahKey schreef:omelet met groente (champignons vind ik zelf erg lekker)
kipfilet met champignons
soep
kwark/yoghurt met fruit
pannekoekjes
ontbijtmuffins (maar diegene die ik tot nu gemaakt heb vonden we niet zo lekker)
smoothies

Ik lees wel mee voor nog meer ideeen. Ik merk de laatste week dat ik steeds naar hetzelfde grijp en dat verveeld ook.


Hoe maak jij die pannenkoekjes koolhydraatarm? Want er moet toch meel(volkoren of spelt) of havermout bij?


met amandelmeel (wel goed opletten dat je de soort hebt met weinig koolhydraten) kun je goed pannenkoekjes maken. fruit is overigens niet echt koolhydraatarm.


ik maak ze gewoon met speltmeel/speltbloem. Ik verban niet alle koolhydraten. Ik beperk brood/rijst/pasta/aardappelen. Fruit eet ik ook dat zijn natuurlijke koolhydraten. Als je echt heel erg erop wilt letten mag je idd geen fruit.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers