Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dingen die je niet mag als je zwanger bent

<<

Anoniem186

Bericht 02 Sep 2013 20:53

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Hahaha printje! Ik lik altijd heel netjes alleen de garde af, om vervolgens te denken: kan mij het schelen.
En dan eet ik gewoon een paar eetlepels beslag op. :D
<<

Anoniem16

Bericht 02 Sep 2013 20:54

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

hahaha het is ook een van de eerste dingen geweest die ik na de bevalling deed haha. Ik heb de dag na de bevalling een cake gebakken en heel veel van het beslag gesnoept.
<<

Norah

Noob

Berichten: 53

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:12

Bericht 02 Sep 2013 20:57

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Heel strikt! Veel te bang dat door mijn overheerlijke broodje filet American het kindje iets zou hebben... Ach, had het graag voor haar over.

Offtopic: eten jullie rauwe ham ( bijv. Jamon Serrano)? Mijn verloskundige zag er geen probleem in, maar collega's waarschuwden me er voor!
Laatst gewijzigd door Norah op 03 Sep 2013 06:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem25

Bericht 02 Sep 2013 21:01

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Rauwe ham zou ik niet zo snel eten, door de naam denk ik vooral ;)

Salami heb ik tijdens mijn vorige zwangerschap nog gegeten, maar mag nu blijkbaar niet meer? Op een pizza ofzo toch wel? Verhit dus?

Oh ja en cakebeslag... Zal je dan ook niet mogen snoepen van dat beslag waar alleen water bij moet? Daar zitten toch geen rauwe eieren in?

Ik zou willen dat eten bij de mac verboden was tijdens je zwangerschap... Biefstuk, wijn, filet american, lust ik al niet echt. Maar ik heb nu al cravings naar een mckroket :twisted:
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 02 Sep 2013 21:02

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Meisje die ik ken drinkt gewoon redbull, meerdere blikjes per week en eet carpatio. Volgens haar mag het van de vk.

Ik at geen rauw vlees, geen wijn, rookte niet, geen redbull.
Ik at wel af en toe een softijsje volgens mij.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem16

Bericht 02 Sep 2013 21:03

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

hahaha Aimee; ik heb ook echt heel veel big macs verslonden hahaha. Salami op pizza heb ik ook gewoon gehad hoor, volgens mij mag dat gewoon.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 02 Sep 2013 21:04

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

De eerste keer heel strikt, té strikt, ik zag overal gevaar in. De tweede keer heb ik me gewoon aan de lijst gehouden van het Voedingscentrum. Softijs mag volgens mij ook gewoon, ik zou het niet halen bij een of ander ranzig tentje waar ze eens per jaar een softijsje verkopen, maar bij McDonalds of de Hema of een andere grote keten denk ik dat het weinig kwaad kan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 02 Sep 2013 21:05

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Op een pizza mag salami gewoon, een pizza is verhit. Alle soorten kaas mogen op een pizza ook gewoon, want dan is het niet au lait cru meer (want verhit).
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem103

Bericht 02 Sep 2013 21:05

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Beslag met alleen water mag je gewoon eten hoor.
<<

Anoniem331

Bericht 02 Sep 2013 21:08

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Geen alcohol en geen rauw vlees.

Er is veel verandert door de jaren heen. En beide keren toen ik in verwachting was maakte ik geen gebruik van dit forum. En ik lees hier echt heel veel dingen waar ik toen geen weet van had.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 02 Sep 2013 21:11

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Maar het is op zich toch geen gevaar voor de baby, als je bepaalde voedingswaren toch eet? Want mochten er bacteriën opzitten die je ziek kunnen maken is dat gewoon zwaar kut voor jou, maar niet erg voor de baby, dacht ik ergens gelezen te hebben...?

Enfin, alcohol en sigaretten liet ik voor wat het was. Ik at wel rauwe groenten met hopen (wel gewassen).
AfbeeldingAfbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 02 Sep 2013 21:13

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Sommige bacteriën kunnen zeker wel kwaad voor de baby. Toxoplasmose wordt trouwens niet veroorzaakt door een bacterie maar door een parasiet. Maar dat kan wel kwaad voor de baby. Listeriose wordt veroorzaakt door een bacterie en ook dat kan kwaad voor de baby. Als ze ook alle bacteriën zouden noemen die geen kwaad kunnen voor de baby maar alleen vervelend zijn voor jou dan zou de lijst waarschijnlijk nog vele malen langer zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 02 Sep 2013 21:14

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Gefeliciteerd! Leuk nieuws. Ik hield me strikt aan de regels. Alleen dat van softijs wist ik niet, dus misschien wel Mac flurry gegeten.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem 42

Bericht 02 Sep 2013 21:15

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Tijdens mijn laatste zwangerschap heb ik geen alcohol gedronken of (rauw) vlees gegeten, ik eet sowieso vegetarisch.

Wel dronk ik cola (zoveel cafeine zit daar niet in) en at ik ook gewoon salades en rauwkosten uit de supermarkt en ook bij restaurants.
<<

Anoniem 42

Bericht 02 Sep 2013 21:16

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

En nog belangrijker: gefeliciteerd, wat leuk :D
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 02 Sep 2013 21:17

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Oh. Oeps. Dacht het gewoon kut voor jou zou zijn als je ziek zou worden.

Op blikjes energiedrank (Nalu iig wel) staat het erop dat je het niet mag drinken tijdens de zwangerschap/bvperiode.


En: gefeliciteerd!
AfbeeldingAfbeelding
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 03 Sep 2013 06:48

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Tot nu toe houdt ik me aan de lijstjes. Roken deed ik sowieso al niet en alcohol dronk ik met mate. Nu laat ik het staan.
Rauwe groente eet ik wel. Gewassen kan dit geen kwaad toch? Softijs en cakebeslag durf ik niet aan. En na mijn positieve test had ik ineens geen zin meer in koffie. Alleen de geur al. Ik ben nu verslaafd. Terwijl ik dat ervoor bijna nooit dronk.aan vruchtenthee
Afbeelding
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:07

Bericht 03 Sep 2013 07:15

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Norah schreef:Heel strikt! Veel te bang dat door mijn overheerlijke broodje filet American het kindje iets zou hebben... Ach, had het graag voor haar over.

Offtopic: eten jullie rauwe ham ( bijv. Jamon Serrano)? Mijn verloskundige zag er geen probleem in, maar collega's waarschuwden me er voor!


Dat mag je gewoon hebben. Kijk bijvoorbeeld maar op de site van het AMC. En eet smakelijk alvast ;)
Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 03 Sep 2013 07:28

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Tania schreef:Beslag met alleen water mag je gewoon eten hoor.


Kan je de eieren dan gewoon weglaten? Dan rijst het toch niet?

Ik maak cake altijd met bloem, suiker, roomboter en eieren.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 03 Sep 2013 07:34

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Ik heb mij er strikt aan gehouden. geen alcohol, sigaretten, rauw vlees, softijs (wel een keer mc flurry gehad :oops: ), salami, rauwmelkse kazen en eieren. Groente mocht ik gewoon van de VK als je het maar goed wast. Meestal snij ik groenten zelf, dus het was ook niet echt een probleem.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 03 Sep 2013 07:35

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Ik ben best wel strikt geweest.

Aimee gefeliciteerd!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 03 Sep 2013 07:40

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Ik laat alcohol en rauw vlees/eieren staan. Roken deed ik niet.
Voor de rest eet en drink ik gewoon zoals ik voorheen ook deed. Koffie heb ik de eerste 8 weken niet gedronken vanwege maagzuur. Nu drink ik max 2 koppen per dag, zoals ik dat voorheen ook deed. Groente waste ik sowieso altijd al en rauw melkse kaasjes at ik nooit. De kaasjes van de AH zijn gewoon veilig en in restaurants bestel ik óf vegetarisch als ik twijfel/geen zin heb om moeilijk te doen ;)

Oh en ik moet bekennen dat ik afgelopen weekend een slokje rode wijn heb gehad. We waren bij schoonouders en die maakten een hele goede wijn open. Toen kon ik het niet weerstaan.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 03 Sep 2013 08:01

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Susan schreef:De eerste keer heel strikt, té strikt, ik zag overal gevaar in. De tweede keer heb ik me gewoon aan de lijst gehouden van het Voedingscentrum. Softijs mag volgens mij ook gewoon, ik zou het niet halen bij een of ander ranzig tentje waar ze eens per jaar een softijsje verkopen, maar bij McDonalds of de Hema of een andere grote keten denk ik dat het weinig kwaad kan.


Hehe, dit had ik kunnen schrijven. :lol: Eerste keer zag ik overal spoken. Nu drink ik af en toe op visite wel een kopje koffie bv. Haha, softijs eet ik ZEKER. Sinds ik zwanger ben heb ik een nog grotere crush op melkproducten dus rij minimaal wekelijks langs de Mac voor een shake :oops:

Ennuh- uiteraard gefeliciteerd!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem103

Bericht 03 Sep 2013 08:06

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Jans schreef:
Tania schreef:Beslag met alleen water mag je gewoon eten hoor.


Kan je de eieren dan gewoon weglaten? Dan rijst het toch niet?

Ik maak cake altijd met bloem, suiker, roomboter en eieren.


Ik ging er van uit dat ze kant en klaar beslag bedoelde waar je dan alleen nog water bij hoeft te doen.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 03 Sep 2013 08:08

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Rauw vlees en alcohol laat ik volledig staan. Rauwe groenten eet ik gewoon (wel goed gewassen natuurlijk), softijs eet ik ook af en toe. Roken deed ik al niet en ik drink ongeveer 2 kopjes koffie per week (net als voorheen). Energydrink vind ik sowieso al niet lekker. Eigenlijk heb ik weinig aangepast, alleen de alcohol.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers