Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer minder openbaar voeden?

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 05 Okt 2013 19:57

Wanneer minder openbaar voeden?

(Ik ben weer op dreef hoor)

Ook voor de fv moeders en (nog) niet moeders; Wanneer vinden jullie een baby/kind te oud om buitenshuis te voeden?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem28

Bericht 05 Okt 2013 19:58

Re: Wanneer minder openbaar voeden?

Ik ben nu ze een jaar is geweest zelf wel wat terughoudender met in het openbaar voeden. Bij goede vriendinnen maakt het me niet uit en voed ik gewoon wanneer ze erom vraagt (of ik het nodig vind). In vreemde omgeving probeer ik haar nog wel eens stiekem aan te leggen of ga ik even apart zitten.

Op de leeftijd van R nu voedde ik haar nog gewoon altijd en overal.

Bij andere kinderen die bv krijgen kijk ik niet snel ergens raar van op. Heb ook nog wel eens een 2.5 jarig kindje aan de borst gezien en dat vond ik niet vreemd om te zien ofzo, gewoon prima.
Laatst gewijzigd door Anoniem28 op 05 Okt 2013 20:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 05 Okt 2013 20:00

Re: Wanneer minder openbaar voeden?

Ik vind een kind niet snel te oud om in het openbaar borstvoeding te krijgen. Zelf deed ik het niet meer vanaf ruim een jaar, ik voelde me daar zelf niet meer prettig bij.
<<

Anoniem112

Bericht 05 Okt 2013 20:03

Re: Wanneer minder openbaar voeden?

Liadan schreef:Ik vind een kind niet snel te oud om in het openbaar borstvoeding te krijgen. Zelf deed ik het niet meer vanaf ruim een jaar, ik voelde me daar zelf niet meer prettig bij.



Ja hier net zo
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 05 Okt 2013 20:05

Re: Wanneer minder openbaar voeden?

Ik ook, op één keer na in de wachtkamer van de dokter, toen Ezra ziek was en al dagen helemaal niks wilde eten of drinken behalve borstvoeding.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem166

Bericht 05 Okt 2013 20:24

Re: Wanneer minder openbaar voeden?

Liadan schreef:Ik vind een kind niet snel te oud om in het openbaar borstvoeding te krijgen. Zelf deed ik het niet meer vanaf ruim een jaar, ik voelde me daar zelf niet meer prettig bij.



Hier hetzelfde, ik heb na een jaar nog wel bij mijn moeder gevoed, maar nu al tijden niet meer.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 05 Okt 2013 20:39

Re: Wanneer minder openbaar voeden?

Ik heb niet echt een afbreekpunt in mijn hoofd wanneer het niet meer zou kunnen, iedereen doet maar, ik heb er geen last van. Mijn zoontje is bijna twee en ik voed hem nog gewoon in het openbaar als dat nodig is.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 05 Okt 2013 20:41

Re: Wanneer minder openbaar voeden?

Ik heb nooit openbaar gevoed, voelde me hier niet prettig bij. Bij een evt. 2e kindje zou ik ook niet openbaar voeden. Alleen in noodsituaties zoals de ziekenhuisopname voedde ik openbaar.
<<

Anoniem28

Bericht 05 Okt 2013 20:45

Re: Wanneer minder openbaar voeden?

CCC: wat maakte dat je je niet comfortabel voelde tijdens voeden in het openbaar? Zelf vind ik voedende moeders in het openbaar best wel belangrijk, alleen al om maar te laten zien dat je niet je hele borst bloot moet gooien om te voeden. Zo was een vriend van mijn man een paar maanden geleden oprecht verbaasd dat je discreet kon voeden in het openbaar, dat wist hij echt niet. Hij vroeg of ik nog steeds borstvoeding gaf toen ik zat te voeden, hij dacht dat dochter lekker tegen me aan lag te dommelen;). Hoop dat ik hiermee een wat positiever beeld over bv achter gelaten heb bij hem.

Edit: niet dat ik met een missie bv geef hoor, maar wel een mooie bijkomstigheid dat je een wat positiever beeld achter kunt laten.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 05 Okt 2013 20:50

Re: Wanneer minder openbaar voeden?

Sowieso heb ik een vrij grote cupmaat en tijdens de bv periode waren mijn borsten enorm. Discreet voeden ging dus niet helemaal bij mij, plus dat ik er gewoon onhandig in ben. Ik vind het ook een privé moment en vind dat niet prettig in het openbaar. Daarbij vind ik het zelf ook niet heel fijn om te zien als ik ergens ben. Niet dat ik het erg vind, of vreselijk. Maar ik hoef het gewoon niet te zien. Kan het eigenlijk niet goed uitleggen, het is geen schaamte of ongemak ik vind het gewoon niet passen in het openbaar.

Ik vind bv sowieso positief hoor. Maar had absoluut geen moeite met hoe we het hier aanpakte. Ik voedde haar voor het weggaan, kolfde voedingen af voor als we weg waren of ik ging even met haar naar een andere ruimte. Vaak als we weg waren wilde ze tussendoor ook niet eens drinken hoor.
<<

Anoniem34

Bericht 05 Okt 2013 21:02

Re: Wanneer minder openbaar voeden?

Lonely Goatherd schreef:Ik heb niet echt een afbreekpunt in mijn hoofd wanneer het niet meer zou kunnen, iedereen doet maar, ik heb er geen last van. Mijn zoontje is bijna twee en ik voed hem nog gewoon in het openbaar als dat nodig is.


Dat was hier ook precies zo.
<<

Anoniem136

Bericht 05 Okt 2013 21:09

Re: Wanneer minder openbaar voeden?

Voor mij is de drempel wel wat hoog merk ik (zoon is bijna 1,5). Nou voed ik binnenshuis ook zeer zelden overdag (alleen 's ochtends, 's avonds en soms 's nachts) dus hij vraagt er eigenlijk ook niet vaak om. Maar als ik de reacties merk als ik alleen al vertel dat ik nog bv geef, heb ik momenteel gewoon niet zo'n behoefte daaraan. Maar goed als de nood aan de man is zal ik daar vast lak aan hebben.
<<

Anoniem186

Bericht 05 Okt 2013 21:14

Re: Wanneer minder openbaar voeden?

Na ruim een jaar ben ik meer op mijn verzoek gaan voeden ipv op die van haar. Wat dus meestal neer kwam op voor en/of na het slapen. Een troostborst hoefde ze meestal niet, dus dat was niet nodig.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 06 Okt 2013 07:32

Re: Wanneer minder openbaar voeden?

Ik heb dat probleem eigenlijk nooit echt gehad. Op een gegeven moment dronk ze alleen nog maar als ze wakker werd en voor ze ging slapen...

Zelf voelde ik me nooit echt prettig in het openbaar. Dan bedoel ik met openbaar- buiten de deur, niet in mijn eigen huis in een openbare ruimte. Bij bv mijn ouders/schoonouders had ik er nooit geen problemen mee. Als we visite hadden in het eigen huis (buiten dus de mensen die echt dicht bij me stonden) ging ik overigens ook altijd gewoon even naar boven als ik ging voeden.
Het is gewoon tegen mijn gewoonte in. In het normale leven hijs ik ook niet mijn shirt omhoog en ga in mijn blote tiet zitten... Dat gevoel had ik in ieder geval altijd :angel:

Als ik anderen in het openbaar zie voeden denk ik alleen maar- aahhhhhhh :heart: Zoooo fijn en lief borstvoeding. Het liefst zou ik er heellll lang naar kijken, maar ja, dat is ook zo onbeleefd :^^:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 06 Okt 2013 07:56

Re: Wanneer minder openbaar voeden?

Ik vind een kind niet snel te oud daarvoor, ben zelf wel minder buitenshuis gaan voeden na een dik jaar ongeveer.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 06 Okt 2013 08:05

Re: Wanneer minder openbaar voeden?

Ik ben nu sinds kort daar mee gestopt. Dus voor mij na een jaar.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 06 Okt 2013 09:19

Re: Wanneer minder openbaar voeden?

Nu bij nr 3 ben ik zoveel makkelijker als bij de eerste. Toen vond ik het nog lastig maar T heb ik overal en nergens in het openbaar gevoed. J krijgt ook nog BV maar niet meer in het openbaar, wel bij mijn ouders als ze bijvoorbeeld echt verdrietig is of eventueel bij een goede vriendin.
De laatste keer in het openbaar was in het vliegtuig, ze was toen 1 jaar en 9 maanden. Het duurde en duurde maar voor dat karretje met eten en drinken kwam dus toen heb ik haar gevoed. De vrouw naast me vond het allemaal wel heel grappig (echt zo'n droge Amsterdamse)
Mother of 3 adorable children
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 06 Okt 2013 10:19

Re: Wanneer minder openbaar voeden?

Ik wil het zolang blijven doen als dat het voor ons prettig voelt. Ik hoop dat dat lang is, scheelt een hoop gedoe :D Gelukkig weet mn directe omgeving dat T. best lang bv heeft gehad en ze zullen het ook niet gek vinden als ik J. voed als hij al wat groter is als de gemiddelde bvkindjes in nl
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 06 Okt 2013 10:21

Re: Wanneer minder openbaar voeden?

maia schreef:Nu bij nr 3 ben ik zoveel makkelijker als bij de eerste. Toen vond ik het nog lastig maar T heb ik overal en nergens in het openbaar gevoed. J krijgt ook nog BV maar niet meer in het openbaar, wel bij mijn ouders als ze bijvoorbeeld echt verdrietig is of eventueel bij een goede vriendin.
De laatste keer in het openbaar was in het vliegtuig, ze was toen 1 jaar en 9 maanden. Het duurde en duurde maar voor dat karretje met eten en drinken kwam dus toen heb ik haar gevoed. De vrouw naast me vond het allemaal wel heel grappig (echt zo'n droge Amsterdamse)


Ik voed vooralsnog ook echt overal. Ook in het het vliegtuig, in de trein en bus, in restaurants, buiten..

Ik vind het nu nog niet ongemakkelijk, ik vroeg me af of andere mensen dat wel zo ervaren.
R. 2013
D. 2016
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:06

Bericht 06 Okt 2013 11:17

Re: Wanneer minder openbaar voeden?

Ik voed nog overal, en krijg daar ook geen rare reacties op. Vaak hebben mensen het niet eens door, eigenlijk alleen de moeders die zelf ook langer gevoed hebben en die dan ook positieve reacties geven.
februari 2012
november 2015
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 06 Okt 2013 11:25

Re: Wanneer minder openbaar voeden?

Ik heb er totaal geen moeite mee als mensen voeden in het openbaar.

Alleen denk ik wel, een kindje van 2 jaar heeft toch niet perse BV nodig als je bijv. gaat winkelen?
Dan kun je het toch ervoor of erna doen?
In een vliegtuig of op visite snap ik het heel goed. Maar in een winkelcentrum bijv. zou ik wel even raar opkijken als een moeder haar 2,5 jaar oude kind voedt. Dat kan best wel even wachten, denk ik dan.

Ik bedoel het niet lullig hoor en het is absoluut iemands eigen keuze.
En ik heb alleen maar respect voor moeders die zo lang mogelijk BV geven, dat staat er helemaal buiten.
Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 06 Okt 2013 11:28

Re: Wanneer minder openbaar voeden?

Ik snap wat je bedoel hoor, Lana. Zo sta ik er ook in.
Geduld ontwikkelen is ook belangrijk. Ik had ook gewoon geen zin in een kind wat aan m'n shirt stond te trekken. Dat speelde dus ook mee.
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:06

Bericht 06 Okt 2013 11:38

Re: Wanneer minder openbaar voeden?

_Lana_ schreef:Ik heb er totaal geen moeite mee als mensen voeden in het openbaar.

Alleen denk ik wel, een kindje van 2 jaar heeft toch niet perse BV nodig als je bijv. gaat winkelen?
Dan kun je het toch ervoor of erna doen?
In een vliegtuig of op visite snap ik het heel goed. Maar in een winkelcentrum bijv. zou ik wel even raar opkijken als een moeder haar 2,5 jaar oude kind voedt. Dat kan best wel even wachten, denk ik dan.

Ik bedoel het niet lullig hoor en het is absoluut iemands eigen keuze.
En ik heb alleen maar respect voor moeders die zo lang mogelijk BV geven, dat staat er helemaal buiten.


Hier sta ik zelf anders in. Juist bij oudere kindjes is bv zoveel meer dan alleen voeding. T wil nu overdag eigenlijk alleen nog maar drinken als ze zich niet gemakkelijk voelt/iets spannend vindt of erg moe/verdrietig is. Als ze wil drinken, mag ze dan ook drinken van mij. Juist omdat het haar op die momenten zoveel rust geeft. Dit is overigens niet vaak hoor. Ze drinkt nog maar zelfden in het openbaar. Maar als ze er wel behoefte aan heeft, weiger ik het haar niet, ook niet als we in een winkelcentrum zouden zijn. Wel zoek ik in dat soort situaties even een rustig hoekje op, terwijl ik bijvoorbeeld thuis of bij vrienden/familie gewoon voed op de plek waar we op dat moment zijn.
februari 2012
november 2015
<<

Anoniem97

Bericht 06 Okt 2013 18:20

Re: Wanneer minder openbaar voeden?

Mijn dochter is 1,5 en die voed ik nog gewoon in openbaar als dat nodig is. Ik heb daar niet echt een grens voor.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers