Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huiduitslag, jeuk en opgezwollen oogleden

<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 31 Aug 2015 08:01

Huiduitslag, jeuk en opgezwollen oogleden

Zaterdagavond kreeg ik ineens vreselijke jeuk. Eerst op mijn hoofdhuid, toen mijn nek en uiteindelijk letterlijk overal. Mijn hele lichaam zat ineens onder de bulten, rode plekken en vlekken. De ochtend erna was het gelukkig helemaal weg. Maar gisteren tijdens het avondeten begon het opnieuw: eerst een grote jeukende vlek met bulten op mijn arm en een paar uur later zat ik weer volledig onder. Het jeukt zo erg dat ik al twee nachten nauwelijks heb geslapen, gek word ik ervan. Deze ochtend is mijn romp voor en achter bedekt met rode vlekken. Mijn arm begint ook alweer rood te kleuren en te jeuken en zelfs mijn oogleden zijn opgezwollen.

Ik denk een allergische reactie: netelroos of galbulten ofzo? Maar zouden jullie ermee naar de huisarts gaan? Zeker omdat het nu weer erger wordt en ik niet meer weet waar ik het moet zoeken van de jeuk, neig ik ernaar toch maar even te bellen. Maar heeft dat wel zin?

Dit was zaterdag:

Afbeelding

Dit was zondag:
Afbeelding

En dit is vanochtend:
Afbeelding
<<

Anoniem137

Bericht 31 Aug 2015 08:04

Re: Huiduitslag, jeuk en opgezwollen oogleden

Ik zou wel even bellen ja, misschien kunnen ze iets tegen de jeuk geven.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 31 Aug 2015 08:05

Re: Huiduitslag, jeuk en opgezwollen oogleden

Ja, dit lijkt me zeker iets om de HA te bellen.
<<

Icon

Noob

Berichten: 26

Geregistreerd: 18 Feb 2015 15:44

Bericht 31 Aug 2015 08:37

Re: Huiduitslag, jeuk en opgezwollen oogleden

Dit is netelroos en dat kan door een allergische reactie komen, maar ook door bijvoorbeeld stress. Ik zou zeker even de huisarts bellen, want die kan je hiervoor een anti-histamine of zelfs prednison voorschrijven. Sterkte!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 31 Aug 2015 09:36

Re: Huiduitslag, jeuk en opgezwollen oogleden

Ja inderdaad, antihistaminica of evt prednison.
Beterschap, jeuk is zo erg.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 31 Aug 2015 10:04

Re: Huiduitslag, jeuk en opgezwollen oogleden

Lijkt wel op netelroos of gordelroos. Mijn zoon heeft vorig jaar gordelroos gehad, dat zag er ook wel een beetje zo uit.
Ik zou er even mee naar de huisarts gaan, zeker omdat je zo'n jeuk hebt.
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 31 Aug 2015 10:21

Re: Huiduitslag, jeuk en opgezwollen oogleden

Ik kan om 11 uur terecht. Met name omdat ik al anti-histamine pilletjes heb gebruikt en het toch niet wegging. Het is inmiddels wel iets minder heftig geworden (maar dat heb ik altijd als ik dan uiteindelijk de huisarts bel; dat de klachten ineens minder worden....is dat herkenbaar? :palm: ).

Wil ook even kijken of ik een allergietest kan doen, want het is niet de eerste keer dat ik dit heb. Al was het de vorige keren duidelijk minder heftig.
<<

Anoniem130

Bericht 31 Aug 2015 10:23

Re: Huiduitslag, jeuk en opgezwollen oogleden

Gordelroos beperkt zich over het algemeen tot het verloop van een zenuw. Dat heb je dan bijvoorbeeld aan een zijde van je lichaam in een band op je romp, of op een zijde van je hoofd/gelaat. Dit lijken me inderdaad urticaria = netelroos = galbulten. Kan allergische reactie zijn maar ook zomaar. Inderdaad even langs een huisarts voor antihistaminica om te beginnen als je veel klachten hebt. Geen nieuw wasmiddel,schoonheidsproduct/zeep of voedingsproducten geprobeerd recent?
<<

Anoniem130

Bericht 31 Aug 2015 10:25

Re: Huiduitslag, jeuk en opgezwollen oogleden

Haha ja dat is standaard,ook bij huisartsen bekend hoor. ;) En je hebt vrij duidelijke foto's! Die zou ik lekker meenemen. Heb ik laatst ook gedaan toen ik een verwijzing wilde voor mijn keelamandelen. :)

Ben een beetje spuit11 met mijn vorige post merk ik. Als je er vaker last van hebt is verder allergologisch onderzoek nog niet zo gek denk ik. :)
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 31 Aug 2015 10:27

Re: Huiduitslag, jeuk en opgezwollen oogleden

En is het niet gek dat het niet weggaat na gebruik van antihistaminica Whatever?

(Ik ben altijd zo blij dat jij hier bent met je medische kennis :banaan: )
<<

Anoniem130

Bericht 31 Aug 2015 10:35

Re: Huiduitslag, jeuk en opgezwollen oogleden

Nee hoor, dat zie je ook best vaak. Bij de meeste mensen gaat het vanzelf vrij snel over. Soms gebruiken mensen antihistamines standaarddosering en dan gaat het ook vrij snel over. Maar heb ook best geregeld gezien dat je net even wat langer puzzelt qua dosering verhogen of andere antihistaminica (er zijn heel veel soorten he) uitproberen. Stootkuur prednison wordt bij heftige urticaria nog wel eens gegeven ook. Maar er zijn echt vele middelen, zeker als mensen er chronisch klachten van houden en bij de dermatoloog belanden (maar daar heb ik minder kennis van). Hangt ook beetje van de onderliggende oorzaak van de urticaria af,maar dat is nogal eens lastig te achterhalen.
<<

Anoniem129

Bericht 31 Aug 2015 11:40

Re: Huiduitslag, jeuk en opgezwollen oogleden

Ik heb dit ook wel eens gehad! Ik.smeerde mentholgel om de jeuk en brandigerigheid wat tegen te gaan! Vreselijk vind ik het.
<<

Anoniem255

Bericht 31 Aug 2015 12:26

Re: Huiduitslag, jeuk en opgezwollen oogleden

Ik vind het lijken op galbulten.
Die heb ik ook heel vaak. Tussen de 1e en de 2e zwangerschap heb ik het heel erg gehad.
Dan had ik zoveel jeuk dat ik een haarborstel gebruikte om te krabben. Gevolg: Allemaal kleine wondjes en littekens.
Dat dus (proberen) niet doen.

Ik kreeg er pilletjes voor. Arius geloof ik. Met 1 pilletje had ik bijna een week geen jeuk.
Nu heb ik het nog weleens en dan krijg ik ook meteen striemen over mijn hele lijf. Een allergie test haalde niet zoveel uit. Waarschijnlijk "iets" dat in de lucht hangt...

Hoe was het bij de huisarts?
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 31 Aug 2015 17:22

Re: Huiduitslag, jeuk en opgezwollen oogleden

Ik heb een prednison kuurtje gekregen voor drie dagen. En ik heb even bloed geprikt voor een allergietest. Een paar uur na de eerste prednison pilletjes was de uitslag al bijna helemaal weg, zo fijn!

Ben benieuwd of er nog iets uit de test komt.

Krabben met een borstel heb ik gelukkig niet gedaan, maar ik kan het me goed voorstellen! Jeuk is echt vreselijk.
<<

Anoniem148

Bericht 01 Sep 2015 07:10

Re: Huiduitslag, jeuk en opgezwollen oogleden

Fijn dat het beter gaat. Hoop dat er iets uit de test komt!

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers