Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Warm eten drama

<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 31 Aug 2015 12:38

Warm eten drama

Hier al maanden een drama met warm eten, eigenlijk met de groenten. Ik weet het gewoon niet meer. Wanneer ik een prakkie eet dan eet hij zijn vlees helemaal op, aardappeltjes soms en groenten nooit. Als we lasagne eten of spaghetti/macaroni dan doe ik daar altijd super veel groenten in en dat eet hij wel. Al wordt dat wel steeds moeizamer.

Ik heb me er een tijd lang niet druk om gemaakt want zeg altijd tegen mensen dat alle peuters altijd slecht eten. Maar merk gewoon dat ik er nu klaar mee ben. Maar dat betekend helaas niet dat het probleem voorbij is.

Ik ben vooral op zoek naar tips en benieuwd hoelang jullie peuters slecht gegeten hebben.
<<

Patsy

Bericht 31 Aug 2015 12:50

Re: Warm eten drama

Geen tips wel herkenning. Soms gaat het ineens een dag goed, om daarna weer een week alleen vlees te eten.

Ik vond laatst van die zakjes knijpfruit van Goodies waar groente bij in zit. Die geef ik hem nu af en toe, zodat hij toch wat groente binnenkrijgt.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 31 Aug 2015 12:57

Re: Warm eten drama

Probeer met een monkey platter overdag wat meer groente/fruit binnen te krijgen.
Lunch met omelet met groente/eimuffins
Bak pannenkoeken met spinazie
Maak een gevulde soep of smoothie

Verder is het gewoon echt een fase en verschilt het per kind hoe lang het duurt. Wij zijn er nog steeds niet uit, maar het is hem inmiddels wel uit te leggen dat hij iig moet proeven.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem124

Bericht 31 Aug 2015 12:59

Re: Warm eten drama

Mijn zoon is niet zo dol op warm eten. Dus eet hij momenteel heel veel boterhammen met pindakaas, vlees, koude pastasalade en bordjes met rauwkost.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 31 Aug 2015 13:18

Re: Warm eten drama

Wel 'fijn' om te lezen Katrien dat die van jou soms een week alleen maar vlees eet. Hier soms dus ook. Soep heb ik ook al geprobeerd. Heb ook al geprobeerd om 's middags warm eten aan te bieden ipv 'avonds. Kan inderdaad die knijpzakjes eens proberen, wie weet
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 31 Aug 2015 13:20

Re: Warm eten drama

Ik zou het geen drama noemen, dan is het dat in jouw hoofd ook en als je kind gewoon gezond is en de tent niet afbreekt tijdens het eten is er niet zoveel aan de hand.
Tips van hierboven pas ik ook toe: overdag wat rauwkost laten eten zodat de vitamines binnenkomen. Mijn zoon eet ook nauwelijks iets met avondeten. Jammer dan.
#teammaple🍁
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 31 Aug 2015 13:26

Re: Warm eten drama

Het is in mijn hoofd een drama. Als ik heb wat groenten probeer te geven is het krijsen tot kokhalzen aan toe. Dat heb ik nu afgelopen weekend geprobeerd. hiervoor heb ik het geprobeerd en wilde hij het niet dan niet. En at hij soms alleen vlees. Hij krijgt daarna gewoon een toetje (het CB had aangeven dat het bij deze leeftijd nog geen zin heeft omdat dat te 'verbieden')
<<

Anoniem236

Bericht 31 Aug 2015 13:43

Re: Warm eten drama

Ik zou er geen drama van maken. Ik kan mij voorstellen dat het vervelend is, maar het komt bij veel peuters voor. Is een fase die vanzelf weer overgaat.
Mijn tips zouden zijn;
- overdag wat groente aanbieden in een Smoothie, omelet of iets dergelijks
- extra stuk fruit geven overdag of sapjes van maken
- wat vaker de gerechten eten die hij wel eet met groente, zoals de lasagne
- als hij dol is op vlees zou je misschien gehaktballen of gehaktbrood kunnen maken met heel fijn gesneden groente erdoor (ui, wortel, champignons, paprika)
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 31 Aug 2015 13:53

Re: Warm eten drama

Het enige wat ik geleerd heb wat écht werkt (dochter met groeiproblemen en eten weigeren): laat het los. Je kunt de tips van meer groente overdag inderdaad uitproberen, maar met het avondeten heeft het geen enkele zin om er een strijd van te maken en te wensen, eisen of dwingen dat er meer naar binnen gaat.

Andere tips:
- Laat hem meekijken en/of helpen bij het koken en geef dan spelenderwijs al wat groentes om te proeven.
- Je zou, wanneer je dat recent nog niet gedaan hebt, kunnen proberen of de vorm van groente (stukjes, puree of zelfs groentefrietjes) uitmaakt.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 31 Aug 2015 14:53

Re: Warm eten drama

Hier is de jongste verzot op rauwe wortel, dus dat komt iets vaker op tafel.

En verder, hoe moeilijk het ook is; loslaten. Aanbieden/stimuleren tot proeven en belonen (dikke duimen, juichen of een compliment van; supergoed dat je proeft!) ookal wordt het uitgetuft.
Wat bij ons redelijk helpt is zeggen dat als ze het niet lusten mogen uittuffen. Zo komt de smaak toch in de mond en wennen ze er aan.
(Overigens; dat uittuffen mag alleen thuis of bij mijn ouders (die snappen onze 'tacktiek' daarin), op een ander niet)
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 31 Aug 2015 16:06

Re: Warm eten drama

Ik was er al bang voor dat ik het meer los moet laten. Ik kan in ieder geval wat met de tips hier, bedankt!
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 31 Aug 2015 18:39

Re: Warm eten drama

Hier werkt het beste om helemaal geen waardeoordeel te hangen aan het eten. Dus geen complimenten, juichen, etc als ze wel goed eet en niet mopperen of proberen te voeren als ze niet goed eet. J. krijgt ook altijd een toetje. Het enige wat we niet accepteren is gooien met eten. Dat ze iets niet wil eten is prima, maar er wordt niet mee gegooid of ermee gespeeld. Ik houd ook niet meer speciaal rekening met J. bij wat we eten. Ze kan wekenlang wortels als favoriet hebben en dan ineens helemaal geen wortels meer willen eten. Het is elke avond weer een verrassing wat ze opeet haha. Ze krijgt geen alternatief als ze niet eet. Soms gaat ze dus naar bed met maar een enkele hap avondeten op en een paar hapjes yoghurt (met het willen eten van een toetje is ze ook nogal wispelturig).
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 31 Aug 2015 19:13

Re: Warm eten drama

Zelfde verhaal als UN.
Vlees en krieltjes gaan erin altijd maar groenten niet. Terwijl we met bijvoeding begonnen met groenten. Ze is verder gek op tomaatjes en komkommer en fruit dus de vitamientjes komen overdag wel binnen gelukkig.
04-2014
10-2015

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers