Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveelheid flesvoeding zware baby

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 25 Aug 2015 20:20

Re: Hoeveelheid flesvoeding zware baby

Is het niet beter om wat vaker kleinere flessen te geven?
Hier haalde ze nooit de hoeveelheid die ze had moeten hebben. Ze dronk altijd kleine beetjes maar wel vaker over de dag verspreid. Er is ooit 1x 180+6 ingegaan maar dat was een unicum.
Ik opper maar wat hoor.
04-2014
10-2015
<<

Patsy

Bericht 25 Aug 2015 20:34

Re: Hoeveelheid flesvoeding zware baby

De flessen gaan, behalve dus eerder de nachtfles, wel grotendeels leeg, hoewel hij er wel lang over doet, soms laat hij 5 of 10 cc staan. Hij drinkt nu dus nog 5 flessen, meestal 4 van 150+5 en 1 van 180+6 (soms 3 van 150 en 2 van 180). Alleen de eerste fles in de vroege ochtend gaat niet helemaal leeg, meestal blijft daar 20 tot 25 cc inzitten, de rest wel.

Vooral het 5 flessen in een dag proppen is lastig.
Laatst gewijzigd door Patsy op 25 Aug 2015 20:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

JLo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 490

Geregistreerd: 11 Mei 2014 15:48

Bericht 25 Aug 2015 20:34

Re: Hoeveelheid flesvoeding zware baby

Zolang hij vrolijk is en goed groeit zou ik hem ook zelf laten bepalen.
Hier geef ik afgekolfde melk maar ook lang geen liter op een dag. Denk zo'n 700 ml. De ene keer komt hij na 3 uren maar soms ook pas na 5 uren.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 25 Aug 2015 20:59

Re: Hoeveelheid flesvoeding zware baby

Ze hebben een maximale hoeveelheid losgelaten, vorige week van het CB gehoord toen ik belde voor overleg. Ook een minimum is er niet echt meer, zolang je baby tevreden is en goed groeit.

D zou volgens de verpakking ook op 4 x 180+6 moeten zitten maar zit nog dagelijks op 6 x 180+6. Ik ben allang blij dat we eindelijk een ritme van elke vier uren hebbeb, dus ik laat het voorlopig lekker zo.

Oh ja en hij heeft een paar weken geleden ook een periode gehad waarin hij maar zo'n 750 cc per dag dronk. Is dus vanzelf weer bijgetrokken.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 25 Aug 2015 22:39

Re: Hoeveelheid flesvoeding zware baby

Caramba schreef:Wow, dat is wel heel erg snel hoor. 11 weken en dan naar 4 voedingen. Vlgs mij, durf er sowieso niet zo'n goede uitspraak over te doen, heb je door 4 voedingen en, gezien zijn leeftijd, dat zijn bloedsuikerspiegel naar beneden gaat dan.
Misschien voeding voor hongerige baby's proberen?



Ehh hij drinkt geen liter en dan geef je advies voor hongerige baby's?



Een babymaag is niet zo groot dus als hij met flessen van 150 cc tevreden is prima toch.
M:21072011
J :08012014
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 26 Aug 2015 06:24

Re: Hoeveelheid flesvoeding zware baby

Ik heb onze jongste nooit wakker gemaakt voor een fles na 7 uur. Die liet ze al heel vaak achterwege na een week of 7. Ze heeft nooit meer dan 600cc op een dag gedronken en groeit best. Zolang hij goed ontwikkeld, slaapt, groeit, plast, geen zorgen.
<<

Patsy

Bericht 26 Aug 2015 07:11

Re: Hoeveelheid flesvoeding zware baby

Ik heb niet het idee dat het een periode is. In de kraamweek dronk hij meer dan de meeste baby's, maar al vrij snel daarna zat hij steeds op het, dus niet meer geldende, minimum.

De laatste keer bij het cb was een jonge meid die ons hielp. Zij keek echt naar de "regeltjes" en niet naar het kind. Ik moest hem bijv weer na 6 uur wakker gaan maken in de nacht, ook om op voldoende voedingen te komen. De kinderarts van het cb zei een maand daarvoor juist dat ik er lekker van moest genieten dat hij zo goed slaapt.

Daardoor ben ik gaan twijfelen.

Maar ik ga jullie advies volgen, het advies dat ik zelf ook altijd gaf; Kijk naar de behoeftes van je kind.
<<

Anoniem148

Bericht 26 Aug 2015 15:27

Re: Hoeveelheid flesvoeding zware baby

Ja gewoon kijken wat hij wil.
Zeg ik he want hier komt mijn vraag!
Zoon heeft om 3 uur de tweede fles gekregen. Eerste fles was pap tweede fles melk 200 cc. Tussendoor fruit. Dadelijk groenten en nog een fles. Maar is hij niet te jong voor 3 flessen? Weet niet wat daarbij bedoeling is want op de pak staat niets over minderen. Meer in de fles wil ik niet want hij spuugt nog regelmatig.
<<

Anoniem280

Bericht 27 Aug 2015 06:55

Re: Hoeveelheid flesvoeding zware baby

Jouw zoontje is toch 6 maanden Dandelion?
Hier krijgen ze al 1,5 maand 3 flessen, zijn 7,5 maand nu.
Fruit, brood, soepstengels, warm eten, extra drinken, alles gaat er wel in.
Wel spugen ze hier ook makkelijk na de fles, maar gebruik nog steeds johannesbroodpitmeel.
<<

Anoniem211

Bericht 27 Aug 2015 07:33

Re: Hoeveelheid flesvoeding zware baby

Heel veel adviezen zijn al weer achterhaald. Waar het nu op neer komt is dat je je kind gewoon aan mag bieden wat hij zelf wil. Geen minimum, geen max. Je kind geeft het zelf aan dus volg hem gewoon.
<<

Anoniem148

Bericht 27 Aug 2015 08:37

Re: Hoeveelheid flesvoeding zware baby

Hij is 5 maanden en een week. Ik vind het ook gewoon slecht van het bureau. Hier zeggen ze dat alles over voeding op internet staat en dat we daar maar moeten kijken. Meer niet!
<<

Patsy

Bericht 27 Aug 2015 11:37

Re: Hoeveelheid flesvoeding zware baby

Dandelion schreef:Hij is 5 maanden en een week. Ik vind het ook gewoon slecht van het bureau. Hier zeggen ze dat alles over voeding op internet staat en dat we daar maar moeten kijken. Meer niet!


Wat slecht! Dat is hier, gelukkig, helemaal niet zo.
Als het zo was hier zou ik alleen nog voor de vaccinaties gaan.
<<

Anoniem148

Bericht 27 Aug 2015 11:39

Re: Hoeveelheid flesvoeding zware baby

Daarvoor ga ik nog. Anders niet meer.
<<

Patsy

Bericht 28 Aug 2015 12:03

Re: Hoeveelheid flesvoeding zware baby

Nou ik ben bij het cb geweest, ik ben er alleen weinig mee op geschoten. 4 flessen is op zich niet zo'n probleem, 800cc is prima. M is goed gegroeid en doet het super. Hij slaapt alleen te lang snachts, ik moet hem na 8 uur wakker maken en er een fles inproppen of hem om 11 uur wakker maken en daarna max. 8 uur laten slapen (waardoor hij dus weer op 5 flessen komt, hoewel ik daar geen probleem mee zou hebben hoor).

Ik ben eigenlijk niet van plan hem wakker te maken omdat hij moet drinken, hij drinkt dan hooguit 60cc.

Ik heb nu, wat betreft het slapen 4 verschillende adviezen gehad.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 28 Aug 2015 12:31

Re: Hoeveelheid flesvoeding zware baby

Katrien: toen J. ongeveer de leeftijd had van jouw zoon wilde zij de laatste fles (22.00 uur) niet meer drinken en sliep ze door tot de volgende ochtend. Zij kreeg dan om 19.00 uur de laatste fles en sliep dan tot 7.00 uur de volgende ochtend. Ik moest haar van het cb wakker maken voor een voeding tussendoor, maar die wilde ze dan niet. Ze dronk twee slokjes en wilde verder slapen. Ik heb haar dus op een gegeven moment gewoon laten slapen. Dat wilde zij blijkbaar liever dan dan de fles haha!
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers