Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic

<<

Anoniem75

Bericht 06 Okt 2013 13:24

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Sabje hoe is het nu? Ben je ongesteld geworden?
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 06 Okt 2013 13:28

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Weegschaal: ik sluit me helemaal bij olijfje aan!
<<

weegschaal

Noob

Berichten: 173

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 06 Okt 2013 13:51

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Erg lief van jullie Olijfje en ShallY! Het is gewoon dubbel omdat we met andere problemen dealen, maar de uiteindelijke wens is natuurlijk wel hetzelfde.

@ Olijfje; Als er nu een nieuwe zwangerschap ontstaat, is dat wel een probleem omdat er best een kans is op infectiegevaar. Maar meer een probleem is dat ik dus bloedverdunners nodig heb, anders gaat het nooit lukken. En die bloedverdunners geven ze me nu niet graag omdat er kans is op heftige bloedingen bij een nog aanwezige miskraam. EN als de miskraam op gang komt, komt het nieuwe vruchtje wrs ook mee. Dus al met al, ik denk dat de gyn me om mn oren slaat als het zo is. Toen zij 1,5 week geleden activiteit zag in mijn eierstokken, dacht ik hardop; wat zal er dan gebeuren als ik nu weer zwanger zou worden. Haar antwoord; ik zou de gok maar niet nemen. We hebben toen ook netjes condooms gebruikt, maar wie verwacht de eisprong dan ruim een week later als ze toen al 17mm waren.
Maar goed, niet te veel over nadenken. Als ik over 1,5 week hcg laat prikken en deze gewoon gezakt is, is er niks aan de hand.

Soms hoort (heftige) buikpijn rondom menstruaties ook bij bijv endometriose, waar Sabje op onderzocht wordt. Ik wil je natuurlijk niks aanpraten, maar vroeg daarom of je het al met de gyn besproken had. Maar hopelijk zijn het deze keer gewoon heftige innestelingskrampen!!
When life give you a hundred reasons to cry show life a thousend reasons to smile
<<

Anoniem328

Bericht 06 Okt 2013 14:01

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ja toen ik eerder dit jaar voor het eerst zoveel buikpijn had heb ik natuurlijk wel even op internet gezocht en kwam ik ook endometriose tegen. Echter ik heb in april dit jaar een leo gehad waarbij ook m'n eileiders zijn doorgespoten en alles zag er helemaal top uit. Anders was dan de endometriose wel aan het licht gekomen toch?
Maar goed, des te meer reden om snel zwanger te raken zodat ik dan in ieder geval van die buikpijn af ben. Andere klachten neem ik dan natuurlijk wel voor lief :D
<<

weegschaal

Noob

Berichten: 173

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 06 Okt 2013 14:12

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik weet niet precies waar en hoe ze dat dat kunnen zien. Maar je hebt er zelf gelukkig ook al aan gedacht, voordat ik je helemaal bang en gek zit te maken. Maar idd gewoon snel zwanger worden, daar teken ik voor! Ik vind het bere gezellig, maar het wordt me veel te druk hier in dit topic :wink:
When life give you a hundred reasons to cry show life a thousend reasons to smile
<<

Anoniem328

Bericht 06 Okt 2013 14:14

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ja of niet! Volgens mij is het gewoon zo gezellig hier dat er alleen maar mensen bijkomen en niemand weg wil :razz:

Hier is de zon intussen tevoorschijn gekomen dus ik zoek de buitenlucht op. Fijne zondag!!
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 06 Okt 2013 14:54

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@ olijfje: Ik mag pas over 11 dagen testen. Vorige week zei de vrouw die mij insemineerde (klinkt heel raar haha) dat ik pas over 18 dagen kon testen ook ivm de pregnyl, die kan wel tot 10 dagen in je lichaam blijven zitten.
Heb wel sinds een paar dagen best wel zere borsten, en ontzettende rugpijn. Maar dat laatate kan komen doordat ik misschien verkeerd gelegen heb. En ow ja eergisteren op bed had ik maagzuur. Lang geleden dat ik dat gehad heb.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Nilou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:10

Bericht 06 Okt 2013 19:57

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje: ik heb idd een zoon van twee jaar! Die zwangerschap ging vrij snel, was in de vijfde ronde zwanger.
Ik heb idd reuma, wanneer reuma actief is kun je verminderd vruchtbaar zijn. Een beetje tegenstrijdig want volgens de reumatoloog kun je dan verminderd vruchtbaar zijn maar volgens de gyn is dat niet zo. Ik vergelijk het maar met bijvoorbeeld iemand met overgewicht of juist ondergewicht, je lichaam moet dan energie in andere dingen steken en een zwangerschap ontstaat dan minder snel. De vergelijking is natuurlijk niet juist, maar dat is denk ik de makkelijkste manier om het uit te leggen.
Toen we voor onze zoon gingen was de reuma heel rustig. Was toen volledig medicijn vrij. Nu slik ik prednison om het relatief rustig te houden maar merk dat het eigenlijk niet voldoende is.
Vervelend dat je al zo snel klachten krijgt!

Weegschaal: oei dat zou niet goed zijn als er een nieuw kindje innestelt op dit moment! Kan een morning afterpil niet werken voor nu? (Of zeg ik nu iets geks?)
Nou je hoeft je niet opgelaten te voelen hoor! Ik heb dat ook wel een beetje want bij mij is er medisch geen oorzaak te vinden (behalve de reuma misschien) en hier zijn de meiden allemaal bezig met hormonen ed. Maar wat onze situaties ook zijn, we willen allemaal hetzelfde en bij ons allemaal gaat het niet vanzelf!
Zoon van mei 2011
Dochter van juni 2014
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:05

Bericht 06 Okt 2013 20:39

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Mijn menstruatie heeft vrijdag doorgezet. Gisteren gelukkig mee op vrijgezellenfeest mee kunnen gaan. Wel flink nog wat buikpijn 's morgens. Met het eten nergens meer last van dus ook mee wezen stappen.
Weet niet meer wie het vroeg, maar ik heb er altijd zoveel last van. Moet de eerste dag dan eigenlijk in bed liggen.
Morgenvroeg naar het ziekenhuis. Vind het erg spannend. Moest een gesprek met mijn eigen gyn maken. Denk dat ik te horen krijg dat ik een kijkoperatie moet. Om te kijken of het een cyste is of toch endometriose bij mijn linker eileider. Hoop dat ze nu wel iets gaan doen, want een maand wachten is wel lang.

Morgen reageer ik op de rest nu even geen tijd voor.
Ons boefje 24-08-2010
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 07 Okt 2013 14:43

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Komende woensdag zou het 2 weken na mn eisprong zijn en aangezien ik sinds afgelopen donderdag niet lekker ben, met name misselijk en duizelig dacht ik net..laat ik een testje doen. En die gaf dus een 2e streep aan.
Ik wil mezelf niet blij maken met een dooie mus en dat ben ik dus ook niet. Ik geloof het namelijk niet dat het klopt. Zo even naar het kruitvat om een paar test en ook digitale.

Kan het zijn dat het nog door de pregnyl komt?
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 07 Okt 2013 15:24

Re: Moeilijk zwanger worden topic

ShallY schreef:Komende woensdag zou het 2 weken na mn eisprong zijn en aangezien ik sinds afgelopen donderdag niet lekker ben, met name misselijk en duizelig dacht ik net..laat ik een testje doen. En die gaf dus een 2e streep aan.
Ik wil mezelf niet blij maken met een dooie mus en dat ben ik dus ook niet. Ik geloof het namelijk niet dat het klopt. Zo even naar het kruitvat om een paar test en ook digitale.

Kan het zijn dat het nog door de pregnyl komt?


Ik dacht dat Pregnyl minimaal 10 tot 14 dagen in je lichaam kan blijven zzitten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem328

Bericht 07 Okt 2013 15:44

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Het is volgens mij afhankelijk van de dosis pregnyl.
Bij 5.000 IE blijft het maximaal 10 dagen in je bloed en bij 10.000 IE maximaal 14 dagen. Dit las ik op een site.
Volgens mij heb jij 5.000 gespoten dus dan zou de pregnyl eigenlijk wel uit je lichaam moeten zijn. Aan de andere kant ben je ook nog wel erg vroeg met testen, dus ik zou inderdaad even een extra test doen of over een paar dagen nog een keer. Spannend Shally!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 07 Okt 2013 15:57

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Het is vandaag 15 dagen geleden, heb net even terug geteld.
Heb net een digitale test aan en die geeft aan zwanger. Ik kan het nog steeds niet geloven en zit te janken achter mijn laptop. Ik wil het ook nog niet geloven.

Inmiddels heb ik het ziekenhuis gebeld en het kan niet door de pregnyl komen. Hun adviseren altijd tot 16 dagen erna te wachten met testen en dat is morgen. Dus...ik ben gewoon zwanger, 4 weken en 2 dagen. Over 3 weken een echo. Ik geloof het pas als ik over 3 weken een goede echo heb gehad. En dan zien we wel weer verder.
<<

Anoniem328

Bericht 07 Okt 2013 16:46

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Jeetje Shally van harte gefeliciteerd! :cheering: Eindelijk weer iemand uit dit topic zwanger.
Ga het maar snel geloven hoor, want de testen liegen niet!
Hoe reageerde je vriend?
Geniet lekker van dit goede nieuws!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 07 Okt 2013 16:49

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Dankjewel olijfje! Maar nu heeft de angst plaats gemaakt hoor...pff..

Mijn vriend heb ik alleen kunnen appen, hij zit op school.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 07 Okt 2013 17:38

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik hoop nu wel op een "hek van de dam"-effect eigenlijk :wink:. Spannend hoor ShallY!
L2014 & H2017
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 07 Okt 2013 17:44

Re: Moeilijk zwanger worden topic

whaaaaaaa wat goed!
gefeliciteerd!
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Nilou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:10

Bericht 07 Okt 2013 18:05

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wauw shally, wat ontzettend fijn meis! Gefeliciteerd!
Zoon van mei 2011
Dochter van juni 2014
<<

vlinder-2011

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 488

Geregistreerd: 09 Sep 2013 13:32

Bericht 07 Okt 2013 20:49

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally: had je in het andere topic ook al gefeliciteerd maar hier nogmaals: van harte gefeliciteerd!!

Linnie: het word voor jou nu ook spannend...

Weegschaal: owjee, ja weet niet goed wat ik daar van zeggen moet..

Nieuwe: welkom!

Verder helaas even niet terug kunnen lezen.

Heb hier zelf vrijdag veel krampen in baarmoeder gehad, bloeding niet meer gehad tot vandaag. Moest vandaag weer naar de fertiliteitspoli en daar hebben ze met een eendenbek een kweek van mijn baarmoeder genomen en nu wel wat bloeding. Weet niet of de bloeding nu daar door komt of dat het gewoon mijn ongesteldheid is die begint. Moet donderdag eigenlijk ongesteld worden. Krijg over twee weken de uitslag van de kweken. Morgen over twee weken een inwendig onderzoek in mijn baarmoeder om te kijken of er geen poliep ziet aangezien ik last heb van tussentijdse bloedingen.
❤️ 2016
❤️ 2018
❤️ 2019
❤️ 2021
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 08 Okt 2013 14:19

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@Nilou: is het zo dat de medicijnen voor de reuma uitwerking kunnen hebben op een eventuele zwangerschap of kan dat prima gecombineerd worden?

@Shally: Gefeliciteerd! Ik zag het in je andere topic voorbij komen.

Jeetje Weegschaal, ik zie nu jouw onderschrift pas. Is er een duidelijke reden waarom het tot nu toe steeds mis gaat?
Of is het steeds domme pech?

Merken jullie trouwens echt goed wanneer de eisprong is?
Of zitten hier in dit topic misschien ook meiden die te weinig hormonen hadden voor een goede eisprong?

Vandaag heb ik de hsg gehad, ik vond het even heel pijnlijk (en lag daar gewoon te janken) maar het ging gelukkig wel heel snel. Ik had gedacht dat het veel langer zou duren. Gelukkig was mijn man mee naar binnen gegaan, al vonden ze dat volgens mij wel wat vreemd. Hij kreeg ook een speciaal schort aan.
Alles zag er prima uit, de contrastvloeistof ging netjes door beide eileiders heen.

Meteen na dit onderzoek had ik een afspraak bij de gynaecoloog, een andere dan de vorige 2 keer maar ze weten dat ik de 2e fase te kort vind en dit vinden ze zelf inmiddels ook. Deze cyclus gaat dus heel goed bekeken worden.
Ik zit vandaag op dag 15 van mijn cyclus. Het blaasje was vandaag 13 mm, de vorige 2 keer (op dag 17) 14 mm. Overmorgen mag ik weer terug, ze willen dan nogmaals kijken.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 08 Okt 2013 18:01

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Thanks voor de lieve woorden meiden!
Wij zijn nu een jaar bezig en er zijn op het eerste oog bij ons beiden geen dingen om ons zorgen over te maken (qua cyclus, gezondheid etc.). Daarom begint de huisarts ook met een onderzoek bij de man, dat is vrij makkelijk en snel.

@Shally Wat fijn! Gefeliciteerd!

@IL90s, Vervelend. Fijn dat je man mee was, nu dus afwachten!

@Vlinder2011, Ook midden in de onderzoeken. Spannend en succes met wachten.

@Sabje, Gelukkig kon je toch mee met het VGF. HOe was het bij de gyn?

@Nilou, Het lijkt me best lastig als je eerste kind redelijk 'makkelijk' is gelukt, dan verwacht je het misschien niet meer. Of had je er door je reuma al wel rekening mee gehouden?

@Linnie, Dit is de tweede keer IUI voor jou toch? Aan het afwachten dus, hopelijk kun je het geduld opbrengen! Dat is toch altijd weer lastig.

@Weegschaal, Ik hoop echt zo dat de artsen iets voor jullie kunnen gaan betekenen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem328

Bericht 09 Okt 2013 10:18

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Nou ik ging net naar de wc en de eerste tekenen van m'n menstruatie zijn gespot :cry:
<<

vlinder-2011

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 488

Geregistreerd: 09 Sep 2013 13:32

Bericht 09 Okt 2013 10:39

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ook hier helaas eerste tekenen gezien...
❤️ 2016
❤️ 2018
❤️ 2019
❤️ 2021
<<

Anoniem328

Bericht 09 Okt 2013 10:51

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wat rot Vlinder, ik zie dat je alweer in ronde 17 zit pff. Ook ik ga nu al maand 22 in. Wat een teleurstelling steeds weer he! Kun jij nog positief blijven?
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 09 Okt 2013 11:12

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ah Olijfje en Vlinder, wat balen! En wat wordt jullie geduld op de proef gesteld!
Welke stappen qua onderzoek en behandeling zijn er al ondernomen bij jullie? Daarvan staan wij echt helemaal in het begin.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers