Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Twee kranen en brugdeel omgevallen

<<

Anoniem185

Bericht 04 Aug 2015 09:48

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

Jij gaat er misschien niet van uit, maar de persoon op het nieuws heeft zijn theorie wel ergens vandaan. Er kunnen heel veel redenen zijn waarom het platform kantelde, maar laat eerst een expert onderzoek doen voordat je in het nieuws mensen gaat beschuldigen en het gevoel geeft dat ze schuldig zijn aan een fout die misschien door weersomstandigheden of weet ik wat voor reden niet voorzien was.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Aug 2015 09:52

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

Ik zag gisteren trouwens een filmpje die ik nu niet meer kan vinden. Maar daarop zag je de werklui al rennen voordat de kraan omviel. Alsof er een slang knapte ofzo. Als dat gebeurd raakt de hele boel natuurlijk uit balans.

Ik kan me namelijk echt echt echt niet voorstellen dat de kranen niet op de goede plek stonden bijvoorbeeld. Dat een machinist misschien een fout gemaakt heeft? Ja dat kan. Maar dat er iets niet goed was aan de opzet (dus het platform en de uitvoering) van deze operatie kan ik me niet voorstellen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 04 Aug 2015 09:59

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

Mijn man zei dat hij zag dat iets de ene kraan leek te raken waardoor die uit evenwicht raakte. Kan dus idd ook een knappende kabel ofzo zijn geweest.
Ik geloof ook niet dat er over dit soort dingen niet goed nagedacht is. Daar zit heel wat rekenwerk in. Anders begin je niet aan zoiets groots. Dit was nog wel stilstaand water. Zoiets doen ze ook op zee. Dat lukt ook.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem137

Bericht 04 Aug 2015 20:27

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

Carrie, dat vliegtuigje hangt hier altijd in de lucht als er wat te zien valt. En sowieso kun je -lijkt mij- vanuit een vliegtuig moeilijk hulp verlenen of hulpverlening coördineren, een vliegtuig moet altijd rondjes blijven vliegen en kan niet op één plek blijven hangen om de boel te observeren, zoals een helicopter wel kan. Die twee dingen bij elkaar maakt dat bij mij heel sterk het gevoel naar boven kwam dat dat vliegtuigje daar niets te zoeken had.

Wat die kranen betreft, ik heb geen idee of er fouten zijn gemaakt. We zijn geen experts, wat dat betreft kunnen we niet oordelen. Het enige warme wel verbaasde: de afgelopen jaren is er groot onderhoud geweest aan alle andere bruggen hier en zijn alle andere brugdekken ook vervangen. Daar werden de brugdekken steeds ingelezen door hijskranen die gewoon aan land stonden, op de brug zelf. Aan weerszijden van het water één. Ik vraag me af waarom ze dan nu tot de keuze zijn gekomen het anders te doen.
<<

Biscotti

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 116

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:11

Bericht 05 Aug 2015 00:13

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

Ik werk in Alpen en parkeer mijn auto altijd bij de brug, aan de andere kant van het water waar de kranen gevallen zijn. Een collega woont in het pand van het getroffen cafe, zijn appartement is in tact, maar het trappenhuis niet meer en hij mag er ook niet in.

Vanavond toen ik terug liep heb ik me echt verbaasd over de ramptoeristen.
Mannen op quads die even door de straat racen tussen overstekende mensen door, een vrouw die het belachelijk vond dat ze door de politie was tegen gehouden toen ze onder een afzetlint door kroop. Ik kan daar echt niet bij.

Verder is het wachten wat gaat gebeuren. Er dreigt inmiddels ook 1 kraan van het ponton te vallen.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 05 Aug 2015 08:52

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

Wat ik dacht toen ik het (gil)filmpje zag:
-er lijkt inderdaad iets te knappen, zo'n geluid hoor je iig
-al 'ver' voordat je echt iets ziet vallen, hoor je al geschreeuw. Dus dat er iets gebeurde en ze het dus al aan zagen komen.

Vriend zegt dat zulke kranen en soort van beveiliging hebben. Op het moment dat de ene kraan ging, had de andere bestuurder op de 'noodknop' moeten drukken. Dan had zijn kraan het brugdeel losgelaten, die was immers toch niet meer te houden, en had zijn kraan iig blijven staan.
Maar goed, dat is allemaal achteraf natuurlijk.
Blij dat er geen slachtoffers zijn. Op de hond na dan, al heb ik dat nooit ergens officieel gelezen/gehoord behalve hier. Of heb ik dat gemist?
<<

Anoniem301

Bericht 05 Aug 2015 09:25

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

MB ik hoorde het op het RTL ochtendnieuws met Jan de Hoop.
<<

Anoniem258

Bericht 05 Aug 2015 09:31

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

MissBitchy schreef:Wat ik dacht toen ik het (gil)filmpje zag:
-er lijkt inderdaad iets te knappen, zo'n geluid hoor je iig
-al 'ver' voordat je echt iets ziet vallen, hoor je al geschreeuw. Dus dat er iets gebeurde en ze het dus al aan zagen komen.

Vriend zegt dat zulke kranen en soort van beveiliging hebben. Op het moment dat de ene kraan ging, had de andere bestuurder op de 'noodknop' moeten drukken. Dan had zijn kraan het brugdeel losgelaten, die was immers toch niet meer te houden, en had zijn kraan iig blijven staan.
Maar goed, dat is allemaal achteraf natuurlijk.
Blij dat er geen slachtoffers zijn. Op de hond na dan, al heb ik dat nooit ergens officieel gelezen/gehoord behalve hier. Of heb ik dat gemist?


Nee joh, met die knop gaat alles uit, de motor enz, maar laat ie niet alles zo ineens los. Mijn man is kraanmachinist, vandaar ;)
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 05 Aug 2015 09:52

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

Ik begreep ook dat het ook zo hoort te zijn dat als hij maar iets uit balans -en dus niet meer waterpas- is, dat de kraan dan volledig blokkeert.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem121

Bericht 05 Aug 2015 10:36

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

Meggy schreef:
MissBitchy schreef:Wat ik dacht toen ik het (gil)filmpje zag:
-er lijkt inderdaad iets te knappen, zo'n geluid hoor je iig
-al 'ver' voordat je echt iets ziet vallen, hoor je al geschreeuw. Dus dat er iets gebeurde en ze het dus al aan zagen komen.

Vriend zegt dat zulke kranen en soort van beveiliging hebben. Op het moment dat de ene kraan ging, had de andere bestuurder op de 'noodknop' moeten drukken. Dan had zijn kraan het brugdeel losgelaten, die was immers toch niet meer te houden, en had zijn kraan iig blijven staan.
Maar goed, dat is allemaal achteraf natuurlijk.
Blij dat er geen slachtoffers zijn. Op de hond na dan, al heb ik dat nooit ergens officieel gelezen/gehoord behalve hier. Of heb ik dat gemist?


Nee joh, met die knop gaat alles uit, de motor enz, maar laat ie niet alles zo ineens los. Mijn man is kraanmachinist, vandaar ;)


Zou ook niet best zijn. Als je met een druk op de knop alles kan laten vallen. Vanaf die hoogtes is een tennisbal al dodelijk.
<<

Anoniem137

Bericht 22 Aug 2015 10:51

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

Ze gaan in december voor poging twee, lees ik net. Op dezelfde manier :palm:
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 22 Aug 2015 13:25

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

Het gaat altijd op die manier.
Of iig 9 van de 10 keer.
De oude brug delen zijn ook zo weggehaald.

Ze zullen vast goed onderzoeken van er is mis gegaan en hoe het de volgende keer niet moet.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem137

Bericht 22 Aug 2015 13:29

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

Dat is (hier in elk geval) absoluut niet waar. Sowieso niet met losse kranen, gebouwd voor werk op het vasteland, op een ponton. Daarnaast woon ik praktisch naast één van de andere bruggen in A, die is afgelopen jaar gerenoveerd. Daar hebben de kranen toen het brugdeel ingehesen werd, op de brug gestaan, gewoon op het vasteland dus, aan weerszijden van het water eentje.
<<

Anoniem137

Bericht 22 Aug 2015 13:31

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

Daarbij zullen ze er vast wel goed over nadenken hoor, maar juist omdat Iedereen zo vreselijk geschrokken is en het hele dorp zich nu meer dan bewust is van de risico's, had ik toch voor een andere manier gekozen.
<<

Anoniem258

Bericht 24 Aug 2015 21:44

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

Keet. schreef:Dat is (hier in elk geval) absoluut niet waar. Sowieso niet met losse kranen, gebouwd voor werk op het vasteland, op een ponton. Daarnaast woon ik praktisch naast één van de andere bruggen in A, die is afgelopen jaar gerenoveerd. Daar hebben de kranen toen het brugdeel ingehesen werd, op de brug gestaan, gewoon op het vasteland dus, aan weerszijden van het water eentje.



Normaal kunnen mobiele kranen prima op pontons staan hoor.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers