Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De mooiste namen

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 22 Aug 2015 06:06

Re: De mooiste namen

Grappig dat bij een aantal de roepnaam anders is dan voornamen in t register.
Lijkt me idd voor mezelf verwarrend met bv tickets boeken, wat Zora zegt.

Heeft T andere officiele namen dan Zora? Of is roepnaam ook voornaam? Ja toch?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem123

Bericht 22 Aug 2015 08:51

Re: De mooiste namen

Lijkt me ook zo vervelend als je andere geboortenamen hebt.
Mijn oude buurjongen kreeg 3 geboortenamen maar zijn roepnaam is heel wat anders. Niet eens afgeleid van die andere 3 namen. Dat vond ik zo stom toen.

Onze kinderen hebben beide 2 geboortenamen waarvan de eerste naam een langere versie van de roepnaam is. Zo is het niet al te verwarrend. De oudste heet officieel Simon en de jongste officieel Dianne. vernoemingen waar wij onze eigen draai aan gegeven hebben. Eigenlijk komen de namen pieter simon heel veel voor in mijn man's familie. Maar ons kind wou ik geen piet(er) noemen.
<<

Anoniem119

Bericht 22 Aug 2015 09:02

Re: De mooiste namen

Het lijkt je vervelend maar je hebt het toch gedaan? Haha, snap dat je t anders bedoelt omdat jij namen hebt gegeven die langer zijn en niet compleet anders maar t staat nu wel grappig. Als zij tickets boeken etc zullen ze nog steeds anders heten dan hun roepnaam.
<<

Anoniem123

Bericht 22 Aug 2015 21:14

Re: De mooiste namen

Ik bedoel bv de namen hendrika joanna van der ploeg ( fictieve naam) maar de ouders hebben haar anna genoemd. Dat lijkt me vervelend. Je naam begint met een hele andere naam en voorletter. En als je dan als hendrika aan word gesproken bij officiele instanties terwijl je dan anna heet..
<<

Anoniem132

Bericht 22 Aug 2015 21:39

Re: De mooiste namen

Mijn doopnamen zijn ook anders als m'n roepnaam. Vroeger vond ik dat verschrikkelijk, maar nu vind ik het wel mooi omdat ik naar m'n oma ben vernoemd. En maakt het me eigenlijk niks uit dat bij instanties etc. M'n doopnamen worden genoemd

Mijn favoriete jongensnamen zijn Hugo en Floris. (Deze vind m'n vriend ook mooi trouwens)

Meisjesnamen vind ik lastiger maar Amélie vind ik wel erg mooi.
Ik hou volgens mij wel van kaknamen
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 23 Aug 2015 00:20

Re: De mooiste namen

Mijn oudste heeft ook een andere roepnaam dan de namen die ze officieel heeft gekregen. Al is de roepnaam wel afgeleid van de eerste naam, ik heb van A.maryllis uiteindelijk A.my gemaakt omdat ik dat toch iets meer gangbaar vond en bang was dat A.maryllis als roepnaam een beetje too much was. Wel weer grappig dat ik over het algemeen helemaal niet van de Engelse namen ben, stonden verder beide keren ook niet echt Engelse namen in mijn lijstjes en toch een Engelse roepnaam gekozen.

De jongste zijn roepnaam is wel gelijk aan zijn eerste officiële naam.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 24 Aug 2015 16:22

Re: De mooiste namen

Marin schreef:Zora, bij tickets je volledige naam zoals vermeld in je paspoort in dat machine leesbare gedeelte. Dus de lange naam waarschijnlijk.


Ok!!

@ Sam: jaaaa T heeft gewoon zijn eerste naam als roepnaam hoor!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Geel

Bericht 24 Aug 2015 17:05

Re: De mooiste namen

Mijn doopnamen zijn ook anders dan mijn voornamen, hoewel het wel duidelijk terugkomt. Vroeger vond ik dat heel tof, dat je een roepnaam kon brouwen van je doopnamen. Inmiddels ben ik van het kamp Roepnaam Eerst Dan Eventueel Andere Namen.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers