Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic

<<

Anoniem119

Bericht 19 Aug 2015 20:54

Re: Sollicitatietopic

Pfoe lastig! Weet zo snel niet echt iets waar ie echt op korte termijn op schrijfvaardigheid kan focussen. Ik zal er even over nadenken.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 19 Aug 2015 20:57

Re: Sollicitatietopic

Thanks!
L2014 & H2017
<<

Anoniem205

Bericht 19 Aug 2015 21:39

Re: Sollicitatietopic

Mzcharlotte, check regina celi in vught eens. Kost klauwen met geld, maar dan weet je dat je het echt heel erg goed kan!
Succes met je gesprek! Ik mag morgen (ben geworven voor de functie). Super spannend, want het is een combinatie (taal) en het vakgebied waar ik nu ook in werk én dichter bij huis! Duimen jullie ook voor mij?

Marin, spannend! Ik ben heel erg benieuwd. Interne functie toch?
<<

Anoniem119

Bericht 19 Aug 2015 21:48

Re: Sollicitatietopic

Klopt, als in-house t.rainer voor nieuwe collega's wanneer dat nodig is. En wanneer er geen trainingen nodig zijn, werk ik dan gewoon op de vloer in m'n huidige functie. Mijn manager was super enthousiast En hoor van iedereen dat ik Een goede kans maak maar nog maar even afwachten.
<<

Anoniem205

Bericht 19 Aug 2015 21:54

Re: Sollicitatietopic

Oh dat klinkt cool! Fingers crossed dus :)
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 20 Aug 2015 05:27

Re: Sollicitatietopic

Duim, duim, duim! Wat klinkt die functie leuk Oreo en bedankt voor de tip.
L2014 & H2017
<<

Anoniem119

Bericht 20 Aug 2015 07:23

Re: Sollicitatietopic

Wat leuk Oreo, succes! Klinkt als een leuke functie!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 20 Aug 2015 18:15

Re: Sollicitatietopic

Heb jij al enig idee wanneer het gesprek gaat plaatsvinden Marin?

Marni, update! ;)
L2014 & H2017
<<

Anoniem119

Bericht 21 Aug 2015 15:08

Re: Sollicitatietopic

Jaa net uitnodiging ontvangen voor het geven van een proefles! Het onderwerp is huisdieren in de cabine (mee aan boord dus, ipv als check in bagage). Leeeeuk! Moet maar heel goed alle uitzonderingen uitzoeken en er een leuke informatieve en interactieve les van maken. Schijnt dat ze ook echt 'vervelend' gaan doen met mobieltjes enzo. Moet je de manager daarop aanspreken enzo. Lastig! Maar wel leuk!

Oh en woensdag was ik nog de enige die gesolliciteerd had maar nu zijn er toch nog vijf gegadigden. Help spannend!

(niet quoten)

Jij al meer gehoord, MzCharlotte?
Laatst gewijzigd door Anoniem119 op 21 Aug 2015 15:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem193

Bericht 21 Aug 2015 15:22

Re: Sollicitatietopic

En moeten ze alle 5 een proefles geven?
<<

Anoniem119

Bericht 21 Aug 2015 15:22

Re: Sollicitatietopic

Volgens mij wel maar heb nog niet iedereen gesproken.
<<

Anoniem193

Bericht 21 Aug 2015 15:28

Re: Sollicitatietopic

Heel spannend, maar jij kan dit super goed, dat weet ik! Je gaat gewoon vet rocken daar!
<<

Anoniem119

Bericht 21 Aug 2015 15:38

Re: Sollicitatietopic

Thanks dear!
<<

Anoniem140

Bericht 21 Aug 2015 15:44

Re: Sollicitatietopic

Super Marin, en jij kan dat! Succes!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 21 Aug 2015 16:01

Re: Sollicitatietopic

Spannend Marin, succes!

Oreo, hoe was jouw gesprek?
2012 & 2016
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 21 Aug 2015 16:53

Re: Sollicitatietopic

Spannend Marin, maar dit ligt jou, dus dat gaat helemaal goed komen.

Mijn gesprek was echt heel spannend. Halverwege overgegaan op telefoon, want Skype stopte ermee (hun kant). Goed gevoel, maar ik hoor volgende week meer. Nu spanningshoofdpijn.
L2014 & H2017
<<

Anoniem119

Bericht 21 Aug 2015 17:01

Re: Sollicitatietopic

Oh jee, arme jij! Maar wel fijn dat het goed ging! Ik duim voor je! Kon je beetje zeggen wat je wilde?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 21 Aug 2015 17:12

Re: Sollicitatietopic

Spannend, Marin en MzCharlotte.

Hier verandert de komende maanden vanalles, mijn man is inmiddels ook ver in een sollicitatieprocedure.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 21 Aug 2015 18:57

Re: Sollicitatietopic

Klinkt positief Sam! Is hij de laatste van twee of meer sollicitanten?

Het ging wel goed, ik vond het gesprek zelf erg aangenaam. Ik was wel wat aan het stotteren en soms goede woorden/zinnen aan het zoeken, maar ik denk dat dit wel wordt vergeven, gezien dat ik echt nerveus was en het allemaal digitaal ging.
L2014 & H2017
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 21 Aug 2015 20:58

Re: Sollicitatietopic

Hij is de enige uit 6 die door is. Hij steekt overal met kop en schouders boven uit zeggen ze.

Een sollicitatiegesprek is spannend, zeker als t niet face to face is, dus zullen ze je vast en zeker vergeven.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem147

Bericht 22 Aug 2015 08:45

Re: Sollicitatietopic

Klinkt echt als een fijn gesprek mz!

Marin, ook echt mega spannend. Hou ons op de hoogte hoor! Veel succes met je proefles.

Sam, Succes ook voor je man in z'n procedure. En zelf natuurlijk ook in je hele zwangerschap/op zoek naar werk proces.


De afgelopen week begonnen op die tijdelijke functie. Leuke collega's maar de baan zelf is echt niets voor mij haha. Ik kan het wel makkelijk 9 weken volhouden met plezier hoor, maar ik ben blij dat ik dit geen jaren hoef te doen. Ik heb nu al last van mijn rug van 3 hele dagen achter de computer zitten. We hoeven ook nooit wat weg te brengen ofzo (alleen af en toe wat te drinken halen) en daardoor zit ik echt de hele dag m.u.v. een half uur pauze. Dat vind mijn stuitje echt niet fijn. Misschien ligt die pijnlijke plek ook wel aan de stoel, maar ik flex tussen plekken die van andere mensen zijn, die dus vrij zijn op dagen dat ik werk. Ik wil hun stoel ook niet helemaal verzetten.

Ik zou deze week wat horen van die leuke creatieve functie, maar nog niets gehoord. Hopelijk volgende week anders bel ik zelf aan het einde van de week.

Die andere functie bij m'n familielid wordt niets. Ze willen mijn portfolio wel houden voor andere functies maar voor deze functie zochten ze iemand met meer ervaring op net het punt waar ik het minste ervaring in had.

Verder heb ik nu niets meer lopen. Dus ik moet weer aan 't zoeken. Ik heb gisteren wel de bevestiging van de Pabo ontvangen dat de verkorte opleiding gaat starten en of ik mijn stageformulier wilde insturen. Ze willen voor 1 oktober voor iedereen een stage hebben en je kon je top 3 doorgeven en de dagen dat je kon. Ik heb het heel flexibel ingevuld omdat ik straks dus toch niet zeker werk heb en dan nu de grootste kans heb om in mijn top 3 geplaatst te kunnen worden. Ik moet 1,5 dag per week stage gaan lopen waarvan ik de halve dag perse op maandag morgen wil (op maandag middag en avond moet ik naar school, dus dan is dat mooi een volle dag, 1 volle dag stage en dan heb ik nog 3 doordeweekse dagen om te werken). Dat vergroot de kansen toch wat meer dan 2,5 dag. Sowieso heb ik ook wel echt werk voor 3 dagen nodig i.v.m. inkomen.

Druk druk druk hier dus haha. Ik ben het niet meer gewend. Ik had op 27 april voor het laatste gewerkt ;)
<<

Anoniem119

Bericht 22 Aug 2015 08:58

Re: Sollicitatietopic

Marni ik zit ook de hele dag voor m'n werk en probeer ook zo veel mogelijk te lopen. Sowieso moet ik tien keer per dag naar de wc maar idd, koffie halen doe ik ook lopend (ik ga wel, ipv een ander laten gaan)
En als ik iets tegen iemand wil zeggen of ik moet iemand helpen, loop ik er naar toe ipv de chat functie op de computer. Zo blijf ik bewegen want anders word ik ook super rusteloos.

Wij werken trouwens ook op flex plekken en ik stel elke dag m'n bureau en stoel in op mijn eigen stand. Wil wel lekker zitten.

Maar fijn dat dit maar tijdelijk is voor je!
<<

Anoniem147

Bericht 22 Aug 2015 09:06

Re: Sollicitatietopic

Dan ga ik dat ook gewoon doen. Ik kon gisterenavond echt nauwelijks zitten toen ik thuis kwam. Had echt zo'n last van mijn stuitje. Het zitvlak stond zo gek. Alsof ik er zo vanaf kon glijden haha.

Ik heb de afgelopen dagen lekker allemaal gegevens zitten doorspitten, dat vond ik best leuk om te doen. Mezelf doelen stellen (ik wil bij rij 15 zijn voor 2 uur hahaha) of als het 5 uur is wil ik klaar zijn met dat blad etc. etc.) Vanaf maandag moet ik de telefoon ook gaan opnemen en daar schijt ik hem nu al voor. Ik weet dat ik daar even doorheen moet want ik heb eerder op een binnendienst functie gewerkt (ook hele dag de telefoon aannemen) maar ik wil gelijk goed antwoord kunnen geven en ik weet zeker dat er vragen tussen zullen zitten waarvan ik denk 'whuut?'. Maar goed, volgende week ben ik denk ik alweer een stuk positiever want dan kijk ik niet meer als ik berg op tegen dat telefoneren. Gelukkig zijn een deel van de vragen ook echt heel makkelijk en mijn collega's zijn allemaal oudere dames (50+) en die kunnen het allemaal ook inclusief vragen over software en computerinstellingen haha.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 22 Aug 2015 09:52

Re: Sollicitatietopic

Ooh, Marni, dat heb ik ook weleens. Dan zeg ik eerlijk dat ik het niet weet, het op ga zoeken en binnen een uur terug bel. Maar kan me voorstellen dat het even wennen is! Alles voor een goed doel toch, veel plezier en succes!
<<

Patsy

Bericht 22 Aug 2015 10:48

Re: Sollicitatietopic

Marni, gewoon je stoel verzetten hoor. Je zit er echt lang op, dan moet het wel comfortabel zijn. Slordig dat je nog niks gehoord hebt, ik hoop voor je dat ze je aannemen.

Mzcharlotte, dat vergeven ze je wel joh. Is toch ook logisch. Blijft spannend.

Bij de opticien ben ik helaas afgewezen en bij het uitzendbureau sta ik ingeschreven nu.

Zó apart! Ik type net hier een reactie, gaat mijn telefoon. Mijn schoonzus, dat ik een kennis van haar moet bellen die personeel zoekt in haar kledingzaak. Ze zoekt iemand voor hier on het centrum en iemand voor een stad 30 km verderop. Het gaat om de vrijdag en de zaterdag, ideaal dus qua opvang omdat mijn man meestal op zaterdag vrij is. Donderdag heb ik een gesprek! Er is nog geen vacature uit, daarmee wacht ze eerst donderdag af. Duimen jullie?
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers