Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 17 Aug 2015 21:12

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hoe lang was het bij jullie gevoelig? Na het klieven is het al wel verbeterd maar met name links is nog steeds erg gevoelig.
2015 💙
<<

Anoniem166

Bericht 17 Aug 2015 22:39

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wen, één voeding moet je gewoon kunnen laten vallen. Wel even in de gaten houden dat je geen harde plekken in je borsten krijgt. Als je daar last van krijgt, even proberen om met de hand of kolf de ergste druk eraf te kolven en de harde plekken masseren. Is het geen optie om je zoon nog zelf te laten drinken die ene keer per dag en hem dan niet aan de borst in slaap te laten vallen, maar hem dat in slaap vallen te leren? Omdat je zegt er nog wel van te genieten...

Minx, bij mij was het na het klieven nog zeker een paar dagen pijnlijk. Dat is vrij langzaam over gegaan. Het was helaas niet zo dat het na het klieven gelijk goed ging. Mijn zoon is altijd een onrustige drinker en moeilijke aanhappen gebleven.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 18 Aug 2015 07:47

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb de laatste voeding afgebouwd door nog een weekje om de dag te voeden en daarna om de twee dagen en toen nog een keer na twee dagen en toen had ik ook geen volle borsten meer daarna. Wat lijkt het me pijnlijk als je kindje zo hard bijt zeg!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 18 Aug 2015 08:10

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik deed na elke voeding wat melk over mijn tepels. Na een paar weekjes was alles wat gevoelig en heb ik een paar keer kokosolie gesmeerd. Nu heb ik nooit ergens last van en gebruik niks.
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 23:55

Bericht 18 Aug 2015 08:57

Re: Het grote borstvoedingstopic

Sanne; dank je wel voor je reactie. We zijn echt al zo lang bezig met zijn slapen en ik weet echt niet meer hoe we het anders kunnen doen. Heb hem gisteren zodra hij sliep in zijn bed gelegd en is maar 1 keer even wakker geweest, dus dat is echt een goede nacht.
Ik weet echt niet hoe we het anders kunnen doen. Iedereen zegt laat hem maar even huilen, hij word vanzelf moe. Maar dat is het dus hij is moe maar gaat echt niet slapen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 18 Aug 2015 10:59

Re: Het grote borstvoedingstopic

En een speen Wen?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 23:55

Bericht 18 Aug 2015 11:53

Re: Het grote borstvoedingstopic

Sam; dat wilde hij nooit. Maar is nu lang geleden dat ik het geprobeerd heb, dus is wel een poging waard. Zal eens ee nieuwe speen kopen, heb alleen 0-6 maanden spenen liggen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 18 Aug 2015 12:09

Re: Het grote borstvoedingstopic

Misschien ook een slecht idee hoor maar ik denk misschien is dat wat. Hopen dat t werkt.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 23:55

Bericht 18 Aug 2015 12:34

Re: Het grote borstvoedingstopic

Sam schreef:Misschien ook een slecht idee hoor maar ik denk misschien is dat wat. Hopen dat t werkt.


Tja je moet wat. Het is echt moeilijk als je ziet dat hoe moe je kind ook is het in slaap vallen gewoon niet lukt. Dus dan is iedere tip welkom en hoop je dat iets helpt.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 18 Aug 2015 18:50

Re: Het grote borstvoedingstopic

Fles met warm water anders? Heeft onze dochter lang gehad na de borst
Afbeelding

Afbeelding
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 23:55

Bericht 18 Aug 2015 21:13

Re: Het grote borstvoedingstopic

snoezel schreef:Fles met warm water anders? Heeft onze dochter lang gehad na de borst


Oh dat vind ik een poging waard. Tnx voor de tip.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 20 Aug 2015 18:54

Re: Het grote borstvoedingstopic

Misschien een domme newbie vraag, maar hoe zit het met tijd tussen de voedingen.
Ons meisje begint inmiddels op verzoek te komen, maar nog niet altijd. Als ze slaapt, is ze ook echt weg en moeten we haar wakker maken. Ik weet dat ze om de 3 à 4 uur een voeding moet hebben, maar wanneer moet ik precies beginnen met tellen? Vanmiddag bijvoorbeeld ben ik om 16.30uur begonnen. Ze drinkt dan wel wat door (ze is niet de meest enthousiaste drinker, moet haar soms echt wakker houden..). Tussendoor heb ik haar een keer moeten verschonen en kreeg ze ook nog de hik waardoor ze rond 17.15uur weer verder dronk. Uiteindelijk zijn we dus wel ruim een uur bezig geweest. Stel dat ze na 3 uur weer moet drinken, moet ik dan echt tellen vanaf 16.30uur, of kan dat ook vanaf 'ronde 2' om 17.15uur? Vooral 's nachts zou dat tweede natuurlijk wel fijn zijn, anders ben ik van de 3uur tussen de voedingen zo 1,5 tot 2 uur kwijt aan wakker maken, verschonen, voeden en in slaap krijgen.. :laughcry:
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 20 Aug 2015 19:00

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik telde vanaf het moment dat ik haar aanlegde, N. was niet zo'n snelle drinker dus ik was vaak wel een uur bezig met alles en dan sliep ze weer even en kwam ze 1.5- 2 uur later weer. Op een gegeven moment kwam er steeds meer tijd tussen en meer ritme zeg maar.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 20 Aug 2015 20:54

Re: Het grote borstvoedingstopic

Maar snachts gelden die 3 a 4 uur toch niet? Of is jullie meisje zo klein?
Dan mag ze komen als ze honger heeft dacht ik.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Pitty

Bericht 20 Aug 2015 21:10

Re: Het grote borstvoedingstopic

Er bestaan geen domme newbie vragen!! :-)

Als je kindje twee maanden is, en er is niets bijzonders (medisch) aan de hand, dan mogen ze een voeding krijgen wat ze willen. Soms is dat de hele avond clusteren, en soms is dat lekker 4 of 5 uurtjes ertussen laten. Kijk naar je kind en niet naar de klok!
<<

Anoniem166

Bericht 20 Aug 2015 21:13

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik telde ook vanaf het moment van aanleggen. Al is het vrijwel nooit voorgekomen (bij beide kinderen) dat ik ze er wakker voor moest maken. Ik voedde echt wel om de twee uur of vaker. 's Nachts mag er meer tijd tussen zitten, eenmalig 6 uur bij jonge baby's.

Bij iets oudere kindjes (dus geen new born) zou ik het los laten, gewoon voeden wanneer je kind honger heeft. Tenzij blijkt dat je kind er zelf niet om vraagt einde groei achter blijft. Als dat niet het geval is, gewoon het ritme van je kind volgen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 20 Aug 2015 21:36

Re: Het grote borstvoedingstopic

Volgens mij is het niet echt een kwestie van hoe je telt, maar is het gewoon zo dat als je 'om de 3u' voedt, je gewoon de volgende voeding 3u later begint dan de vorige. Dan maakt het niet uit hoe lang de voeding duurt. Veel tijd kost dat in het begin he?!!

Wij moesten T de eerste week nog wel elke max 4u wakker maken, daarna mocht het langer.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 20 Aug 2015 22:39

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wil er iemand met mij meedenken? Ik heb bij J. slechts tien dagen borstvoeding gegeven waarvan acht dagen fulltime gekolfd. J. kon niet goed uit de borst drinken waarschijnlijk door de vorm van mijn tepels (afgeplat). Er is wel een lactatiekundige langs geweest om mee te kijken, maar omdat het tepelhoedje ook niet gewerkt had kon zij eigenlijk niet veel meer doen. Het fulltime kolven vond ik zo zwaar dat ik het niet volgehouden heb. Ik wil nu kijken of ik mij beter kan voorbereiden om dit keer de borstvoeding wel te laten slagen. Ik heb bij J. al zo'n cursusavond gedaan. Ook heb ik nu met 34 weken een afspraak staan met de lactatiekundige zodat ik vast het een en ander kan voorbespreken. Vooral om mezelf weer wat zekerder in de borstvoeding te gaan voelen. Hebben jullie verder nog tips voor mij?
<<

Anoniem166

Bericht 20 Aug 2015 22:55

Re: Het grote borstvoedingstopic

Isabel, je zou straks voor de voeding je tepel wat kunnen voorvormen door er wat aan te trekken. Klinkt een beetje gek, maar als je kind aan de borst heeft gedronken (of als je hebt gekolfd) dan is je tepel een stuk langer dan voor het drinken/kolven. Je zou dat dus alvast kunnen proberen, zodat je kind een makkelijkere hap kan doen. Verder zou het kunnen helpen om je tepel bij het aanhappen een beetje fijn te knijpen (hamburger van maken, platknijpen). Ik wurmde de tepel er altijd in door boven de tepel met twee vingers de huid vast te pakken waardoor de tepel een soort tuutje werd. Jeetje, wat moeilijk uit te leggen dit :smile:

Verder kan het best zijn dat het aanhappen in het begin moeizaam is, maar naarmate je een paar weken verder bent het dan al een stuk beter gaat. Bij mijn dochter waren mijn tepels een stuk platter dan nu en ging het aanhappen in het begin ook echt moeilijk. Mijn vriend hielp de eerste week steeds. Na een week ging het al beter.

Heb je hier wat aan? Ik vind het wel jammer dat de LK zo makkelijk heeft opgegeven en jou niet wat verder heeft begeleid. Dat het met een tepelhoedje niet gelukt is betekent echt niet dat het daarom ook gelijk onmogelijk is.

Wen, hoe is het met jou en de stuwing? En je zoon, gaat het inslapen al beter?
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 23:55

Bericht 21 Aug 2015 07:52

Re: Het grote borstvoedingstopic

Sanne; wat lief dat je er naar vraagt. Ik merkte dat ik zelf nog niet achter volledig stoppen stond dus geef ik nog 1-2 voedingen. Wel zijn we bezig om hem in zijn eigen bed te laten slapen en gaat dit eigenlijk heel goed.
<<

Anoniem166

Bericht 21 Aug 2015 09:16

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wat fijn dat het best goed gaat met slapen, Wen. En ook fijn dat je toch nog even blijft voeden. De beslissing om te stoppen is best een moeilijke vond ik. Hopelijk bijt je zoon ook wat minder. Hier was (en is) bijten een teken van nieuwe tanden op komst. Misschien bij jullie ook?
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 23:55

Bericht 21 Aug 2015 10:40

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik vind het ook een hele moeilijke keuze Sanne, vooral omdat het op die ene keer bijten na heel goed gaat. Ja ik zag inderdaad net een nieuw tandje dus misschien dat het daarmee samenhangt.
<<

Anoniem 146

Bericht 21 Aug 2015 10:48

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik ben ook zo bang voor bijten. Ik vermoed dat de eerste tandjes er aan komen. :)

Overigens kan ze met haar kaken ook behoorlijk bijten. :thumbdown:
<<

Anoniem166

Bericht 21 Aug 2015 12:39

Re: Het grote borstvoedingstopic

Niet alle kinderen bijten, Mrs. Jansen. Hier wordt alleen gebeten bij doorkomende tanden. En nee, erg leuk is dat niet. Ik durf soms niet eens te laten aanhappen als er weer zo'n periode is aangebroken. Al valt het met bijten mee nu en het derde tandje is bijna door.

Minx, hoe is het nu met jou? Wordt het voeden inmiddels minder pijnlijk?
<<

Anoniem 146

Bericht 21 Aug 2015 13:53

Re: Het grote borstvoedingstopic

Minx, bij mijn dochter is het tongriempje ook geklieft. Ik heb nog wel wat pijn gehad daarna. Het werd steeds minder. Nou moet ik zeggen dat de LK dacht aan spruw. Misschien dat het daarom wat langer duurde. Ben gaan smeren met kokosolie en het ging snel over. Hopelijk gaat t al beter.

Bedankt voor je reactie Sanne. Ik las al dat als ze goed aanhappen eigenlijk niet kunnen bijten.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers