Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 03 Okt 2013 23:26

Re: Biechttopic

Ik heb al met haar gepraat, maar er kwam niks uit, ook niet na het vissen. Daarom maakt het de hele situatie zo lastig. Collega's zeggen ook, je moet het er met de werkgever over hebben en wij staan achter je mocht er ellende uitkomen. Nu hoorde ik dus net dat een andere collega het van haar zus heeft gehoord en mijn werkgever dus echt van niks weet. Ik baal! Ze heeft vorige week ook al onder toezicht 40 euro uit de kas meegenomen, maar vervolgens was er geen briefje in de kassa, wat mijn kasverschil ook verklaart.
<<

Anoniem 48

Bericht 04 Okt 2013 13:08

Re: Biechttopic

Ja dan is het simpel dan wel naar je leidinggevende stappen. Desnoods met zijn alleen. Dat stelen is een reden voor ontslag op staande voet. En als meerderen er vanaf weten dan met zijn allen het doen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 05 Okt 2013 22:06

Re: Biechttopic

Ik moet wat kwijt. Het is niet heel schokkend maar wel iets wat heel vreemd voelt. Ik heb mijn hele leven al het idee dat ik niet goed in groepen pas. Ik vermaak me er wel en heb het zeker gezellig. Nooit veel vrienden gehad en tijdens mijn schoolperiodes hoorde ik eigenlijk nergens bij. Mijn vriend weet dit allemaal niet. Nu stuurt hij me net een lijstje door met de vraag hoeveel punten ik herkende. Dat waren er vrij veel. Nu heeft hij dus het vermoeden dat ik nog wel eens hoogbegaafd zou kunnen zijn(niet alleen om bovenstaande) Hij wil ook graag dat ik een iq test doe. Ergens zou het veel verklaren maar aan de andere kant denk ik dat er niets bijzonders uit komt.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Okt 2013 09:27

Re: Biechttopic

Mogelijk hoogbegaafd Biechtje, ik kan me wel voorstellen hoe je je voelt. Ik heb veelal (soms nog steeds) bij leeftijdsgenoten dat ik met niet echt begrepen voel. Ik kan/kon vaak beter overweg met mensen die wat ouder zijn en meer wijsheid/levenservaring hebben.

Als ik kijk naar mijn basisschooltijd en middelbare school, heb ik eigenlijk nooit veel daar gedaan qua huiswerk en alles wel gehaald. Op de universiteit werd ik pas echt uitgedaagd en daar ben ik eigenlijk zo doorheen gerold. Ik heb ook wel periodes gehad dat ik me afvroeg of ik misschien wel hoogbegaafd ben...

Ik heb mezelf nooit laten testen, want het is alleen maar een label. Van een label kan je je functioneren niet af laten hangen. Uiteindelijk moet je zelf de slingers in je leven ophangen... Het zou natuurlijk wel wat rust aan je kunnen geven als je het bevestigd krijgt.
08/2018
05/2021
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Okt 2013 10:20

Re: Biechttopic

Ik biecht op dat ik me af en toe heel erg kan ergeren aan een vriendin van me. We gaan sinds een tijdje zwemmen en nu is dat wel leuk, maar ze praat echt aan 1 stuk door terwijl ik gewoon lekker een uurtje baantjes wil trekken en niet 10 minuten met haar wil praten over weetikveelwat. Ik doe dit namelijk op advies van de diëtiste en die zegt ook, als je te lang met elkaar kan praten heeft het eigenlijk geen zin. Mijn vriendin is echt een schat, en ik wil haar ook niet kwijt. Maar ik word er zo ontzettend moe van. Ze is ook gewoon ontzettend kinderlijk! Afgelopen vrijdag gingen we dus weer zwemmen en goh, als ik 10 baantjes heb getrokken in 3 kwartier is het veel! Terwijl, als ik alleen zwem, ik minstens 25 baantjes zwem in diezelfde tijd!

Wat moet ik nou? Ik wil haar dus niet kwijt, maar dit werkt voor mij dus ook gewoon totaal niet.
<<

Anoniem185

Bericht 06 Okt 2013 10:23

Re: Biechttopic

Gewoon eerlijk zijn? Dat je het zwemmen samen geen succes vindt, omdat jij meer baantjes wil trekken voor je gezondheid, maar dat je het héél gezellig vindt om achteraf met haar een kopje koffie te gaan drinken?
<<

Anoniem 48

Bericht 06 Okt 2013 10:35

Re: Biechttopic

Waar ligt het aan dat je minder baantjes zwemt. Wacht je tussendoor of zwem je langzamer?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Okt 2013 10:46

Re: Biechttopic

Minx schreef:Waar ligt het aan dat je minder baantjes zwemt. Wacht je tussendoor of zwem je langzamer?

Ik wacht inderdaad op haar, vind het fijn om samen op te trekken. Maar daar waar ik conditie heb opgebouwd heeft zij die nog totaal niet. Ik voel me daar wel rot over, want ze heeft een niertransplantatie gehad en ze is ook nog hartpatiënt. Ze moet dus wat vaker rusten maar dat is niet wat ik zo erg vind. Meer dat ze allerlei dingen met me wilt bespreken over films die ze heeft gezien of series die op tv komen. Allemaal heel leuk en gezellig maar dat bespreken we ook al bij haar thuis, om maar iets te zeggen. Ze geeft ook aan het zwemmen heel erg leuk te vinden en er naar uit te kijken, ik denk dat ik daarom ook maar iedere keer mee blijf gaan.
<<

Anoniem7

Bericht 06 Okt 2013 10:48

Re: Biechttopic

Je kunt het toch gewoon aangeven dat je graag met haar baantjes wilt trekken en dan voorstellen om daarna nog even een halfuurtje in het zwembadcafe koffie/thee te gaan drinken om dan bij te kletsen? Als je haar daarom al kwijt raakt dan is het wel een kortzichtige meid, maar het lijkt me sterk dat iemand zo in elkaar steekt :)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Okt 2013 10:50

Re: Biechttopic

Het jammere alleen is dat we laat op de avond zwemmen en het restaurant dan al dicht is. Ik ben vaak wat vroeger op de avond al bij haar. We eten dan ook samen, praten al wat bij en gaan daarna richting zwembad.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 06 Okt 2013 10:50

Re: Biechttopic

Misschien een idee om af te spreken dat jij 4 baantjes zwemt als zij er 2 zwemt. Of dat je iets eerder gaat en dan in het zwembad elkaar ziet. Dan kan jij vast je baantje getrokken hebben voor een deel voordat zij er is.
Wat ik vaak deed was een wisseling tussen eigen tempo en het tempo van een vriendin. Vaak kwam het er op neer dat ik 6 baantjes zwom in de tijd dat zij er 4 deed. Daarna was het weer even bijkomen en praten en dan weer 6 en 4 baantjes trekken. Misschien dat je zo iets kan voorstellen. Zodat je toch de tijd geeft aan haar, maar je zelf niet op een 2de plek zet. Je bent er ook voor jou gezondheid.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Okt 2013 10:52

Re: Biechttopic

Daar had ik nog niet aan gedacht, bedankt voor de tip!
<<

Anoniem 48

Bericht 06 Okt 2013 10:53

Re: Biechttopic

Eens met maple, gewoon andere afspraken maken. Ieder op eigen tempo zwemmen. Het is logisch dat zij minder hard gaat en dat is ook niet erg. Qua conditie opbouwen zullen jullie nooit gelijk gaan lopen. Dit zul je moeten accepteren. Dat zij er naar uit kijkt snap ik maar als jij 2 keer zo snel zwemt waarom dan niet afspreken dat zij 6 banen zwemt en jij er 12 en dat je dan ff wacht ff kletst en dan weer verder gaan en het afmaken. Dan ben je niet steeds alleen maar aan het zwemmen en heb je toch ff dat stukje ontspanning tussendoor. En dan na die tijd mss nog ff gezellig bubbelen?
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 06 Okt 2013 11:05

Re: Biechttopic

Ik zwem ook twee keer in de week baantjes en het is wisselend of ik klets of niet. Wel zwem ik met verschillende mensen in een gelijk tempo dus dan kun je ook tussendoor wel kletsen. Wat ik vaak doe met iemand die minder snel zwemt/of als ik alleen wil zwemmen om mijn hoofd even leeg te maken is dan de laatste 10 minuten wel samen te zwemmen en te kletsen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Okt 2013 11:15

Re: Biechttopic

Ik doe dit even onder het biechtaccount omdat ik niet wil dat de vriendin mij herkent.

Ik zit op een ander forum. Een tijd terug kwam ik daar een vriendin van mij tegen. Zij weet dat ik daar zit omdat ik het meteen kenbaar heb gemaakt naar haar toe. Wij zijn niet hele dikke vriendinnen. Zij komt uit de vrienden groep van mijn man en zij wonen aan de andere kant van het land. Wel vertellen wij elkaar veel persoonlijke dingen. Nu plaatste zij deze week in een topic van iemand anders dat haar man depressief is. Dat ze er verder niet op in wil gaan omdat ze zich niet vrij voelt om er op dat forum over te praten. Maar nu vraag ik mij af wat ik zou doen. Zeggen dat ik het heb gezien en dat ik het heel erg voor haar, haar man en haar gezin vind. Of zou ik nog even wachten of ze er zelf mee komt. Ik vind het lastig omdat ik niet wil overkomen dat ik alles van haar lees. Maar ik zag dit toevallig. Wat zouden jullie doen in deze situatie?
<<

Anoniem126

Bericht 06 Okt 2013 11:17

Re: Biechttopic

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 18:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 06 Okt 2013 11:26

Re: Biechttopic

Biechtje: ik zou er wel over beginnen bij die vriendin, als ze er niet over wil praten merk je dat vanzelf wel.
<<

Anoniem123

Bericht 06 Okt 2013 12:11

Re: Biechttopic

Ik zou er juist niet over beginnen. Ze weet dat je ook op dat forum zit en dus dat kan lezen. Als ze er over wil praten zou ze je wel persoonlijk aanspreken.
<<

Anoniem40

Bericht 06 Okt 2013 18:15

Re: Biechttopic

Hoogbegaafd biechtje; ik herken wat je schrijft. Wat voor lijst met kenmerken was het? Eventueel kun je me een pm sturen, ik zit er soms ook wel mee en weet niet zo goed wat ik ermee moet.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Okt 2013 21:09

Re: Biechttopic

Ik doe dit even onder het biechtaccount omdat ik dit niet onder mijn eigen naam wil hebben.

Ik heb totaal geen behoefte aan een relatie of seks. Heb voorheen wel relaties gehad, heb ook bijna een jaar samengewoond. Dit was niet echt een succes, onze karakters botsten nogal.
Vroeger wilde ik wel elke dag seks, vond het vreselijk als het er een week niet van was gekomen. Ik slette niet in de rondte, ik had altijd een vaste scharrel of een relatie.

Sinds een paar jaar heb ik totaal geen behoefte meer aan seks, heb het ook al jaren niet meer gedaan. Niet omdat er iets naars is gebeurd, in m'n verleden wel maar niet iets van nu. Ik heb er gewoon totaal geen behoefte aan en ik vind mijn eigen lichaam ook vreselijk. Het idee dat iemand eraan zit en mijn vet voelt vind ik echt walgelijk.

Ook zie ik mezelf niet een relatie krijgen. Heb geen zin om er tijd in te investeren en zou niet weten wat een man zou toevoegen in mijn leven. Als ik de rest van mijn leven alleen blijf vind ik dat geen probleem.

Ik biecht dus ook niet omdat ik een probleem heb, ik vraag me gewoon heel erg af of er meer mensen zijn die dit hebben of herkennen. Ben ik wel benieuwd naar.
<<

Anoniem44

Bericht 06 Okt 2013 21:21

Re: Biechttopic

Je zegt dat je je eigen lichaam vreselijk vindt en dat het idee dat iemand eraan zit en je vet voelt walgelijk vindt. Als dit de reden is dat je mensen (mannen) liever niet dichtbij laat, lijkt me dit wel degelijk een probleem. Het is dan niet zo dat je simpelweg geen relatie/seks wilt, omdat je het wel prima vindt zo en gelukkig bent met jezelf/je lichaam/je leven, maar het komt voort uit een laag zelfbeeld en lage waardering voor jezelf en je lichaam. Misschien zou een eerste stap kunnen zijn om je lage waardering voor je eigen lichaam als probleem te onderkennen?
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 22:33

Bericht 07 Okt 2013 16:30

Re: Biechttopic

Mogelijk hoogebegaafd biechtje: Waarom zou je willen weten of je hoogbegaafd bent? Maakt het een verschil? Het is heel vervelend dat je nooit goed in groepen hebt gepast, maar weten wat je IQ is gaat dat niet anders maken. Een IQ test doen is alleen zinvol als er iets met die uitslag wordt gedaan, dus als daarop je school/werk/therapie/whatever wordt aangepast. Gewoon om te weten is verspilling van tijd en geld. Dus, ik zou zeggen, doe iets met de problemen waar je praktisch tegen aan loopt, en laat het verder.

Ik zie eigenlijk de noodzaak tot testen op hoogbegaafdheid nooit voor volwassenen (tenzij in therapie of TBS-kliniek). Het heeft je blijkbaar in je leven niet heel grote problemen opgeleverd, anders was je als kind wel getest. Voor iemands schoolloopbaan kan het grote gevolgen hebben, voor problemen zorgen en dan kun je met die kennis besluiten om een kind extra te stimuleren. Nu gaat er niets meer veranderen alleen maar met weten hoe hoog je IQ exact is.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 07 Okt 2013 16:56

Re: Biechttopic

Ik heb een hele lieve vriend, maar hij is echt ontzettend negatief. Als iets niet helemaal gaat zoals hij het voor ogen had, kan hij er vervelend over doen, chagrijnig worden en alles echt heel negatief benaderen. Ook over zijn werk nu. Er is een probleem met betrekking tot zijn oude baan, en nu weet hij helemaal zeker dat het een groot probleem gaat worden en hij straks misschien zijn baan kwijt is. Maar dit heeft hij bij bijna alles. Als ik over de toekomst begin, ziet hij alleen maar negativiteit, dat het huis te klein is, we niet genoeg spaargeld hebben, trouwen voor hem niet hoeft omdat het zonde van het geld is, en noem maar op. Ik snap het deels, maar ik kan er slecht tegen dat hij alles zo negatief benaderd en ik eigenlijk altijd wel positiviteit in dingen zie. Dan wil ik hem soms echt door elkaar schudden van, hallo! Het kan ook gewoon goed gaan en opgelost worden allemaal, want 9 van de 10 keer loopt het positief af en is er niks aan de hand.
<<

Anoniem40

Bericht 07 Okt 2013 19:00

Re: Biechttopic

SuperGrover: Ik kan alleen maar voor mezelf praten, maar mij lijkt een 'diagnose' ook fijn. Ik voel me soms heel onbegrepen, sociaal onhandig en daardoor raar. Als ik zou weten dat ik hoogbegaafd zou zijn, zou dat voor mij een verklaring zijn. Nu voel ik me vooral raar, ook omdat er bij mij nog andere dingen meespelen die naar mijn idee met hoogbegaafdheid samenhangen en die wel als gekker worden gezien dan gewoon slim zijn. En misschien zou ik er iets mee kunnen doen als ik weet dat het hoogbegaafdheid zou zijn.
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 22:33

Bericht 07 Okt 2013 22:41

Re: Biechttopic

Maar waarom zou je er alleen iets aan kunnen doen als het gaat om hoogbegaafdheid? Maakt het uit of je IQ 129 of 130 is? Als je tegen problemen aan loopt, doe er iets mee. Je weet al van jezelf dat je slim bent, slimmer dan de meeste mensen, en dat je daardoor soms misschien dingen anders aanpakt, anders staat in contacten, of noem maar op. Maakt die IQ test dan een verschil? Het is maar een cijfer en een woord, het verandert je leven niet. Problemen door slimheid of hoogbegaafdheid, het is natuurlijk gewoon hetzelfde probleem. Doe iets aan het probleem, maar de uitkomst van die IQ test gaat je leven niet veranderen.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers