Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gele 'grote mensen' tanden.

<<

Anoniem331

Bericht 18 Aug 2015 18:49

Gele 'grote mensen' tanden.

Mijn dochter is een poos geleden begonnen met wisselen. Van mooie witte melktanden naar niet zo witte grote mensen tanden. Is dit normaal?
Je zit het verschil nu zo duidelijk omdat er nog allemaal melktanden omheen staan, maar deze zal ze op den duur ook wisselen natuurlijk. Ik stoor me er alleen zo erg aan. We poetsen ze altijd extra goed, die nieuwe tanden, maar het verschil blijft best groot.
Meer kinderen die hier 'last' van hebben?
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 18 Aug 2015 19:37

Re: Gele 'grote mensen' tanden.

Ja hier helaas ook. Meteen vanaf dat ze doorkwamen waren ze een stuk geler :(. We poetsen gewoon goed.
Hoop ook echt dat dit nog bijtrekt ooit.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem137

Bericht 18 Aug 2015 19:46

Re: Gele 'grote mensen' tanden.

http://www.tandinfo.nl/kleur/index-kleur.htm
Ik ben even gaan googelen, ik wist dit helemaal niet. Klinkt wel logisch overigens.
<<

Anoniem140

Bericht 18 Aug 2015 19:52

Re: Gele 'grote mensen' tanden.

Ja, mijn zoon heeft dat ook, wel heel logisch deze uitleg! En ik maar knotteren op hem dat hij beter moet poetsen! (grapje)
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 18 Aug 2015 19:55

Re: Gele 'grote mensen' tanden.

Ja, hier ook hoor. Mijn jongste heeft zelfs al gele melktanden. Zo half half, ook zo jammer. Hij heeft lang preventief antibiotica gehad, dat verklaard. Hoop dat de nieuwe tanden niet aangetast zijn.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 18 Aug 2015 20:29

Re: Gele 'grote mensen' tanden.

Ikzelf heb heel lang antibiotica geslikt als kind (ben heel ziek geweest) en ik heb witte vlekjes op mijn tanden. Teveel fluoride in mijn gebit door de AB. Toen ik de AB kreeg was ik een kleuter, dus nog geen volwassen tanden aanwezig.

Het is wat minder mooi misschien, maar mijn tanden zijn wel supersterk. Vorig jaar voor het eerst een gaatje gehad.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem331

Bericht 19 Aug 2015 18:38

Re: Gele 'grote mensen' tanden.

Jeetje, dat wist ik dus echt niet. Op zich wel fijn dat het niet aan het poetsen ligt.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Aug 2015 20:45

Re: Gele 'grote mensen' tanden.

Leaf schreef:Ikzelf heb heel lang antibiotica geslikt als kind (ben heel ziek geweest) en ik heb witte vlekjes op mijn tanden. Teveel fluoride in mijn gebit door de AB. Toen ik de AB kreeg was ik een kleuter, dus nog geen volwassen tanden aanwezig.

Het is wat minder mooi misschien, maar mijn tanden zijn wel supersterk. Vorig jaar voor het eerst een gaatje gehad.


Ezra heeft ook lichte vlekjes op zijn tanden, hij heeft niet langdurig antibiotica geslikt maar wel een keer een flink sterke kuur gekregen via het infuus, na zijn blindedarmontsteking. Zou het daar bij hem dan ook door kunnen komen? Hij had toen ook nog geen grote tanden. Ik zou bij hem namelijk niet weten hoe hij anders veel fluoride binnen moet hebben gekregen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 19 Aug 2015 20:46

Re: Gele 'grote mensen' tanden.

Ik heb witte vlekjes op m'n tanden als ik met m'n mond open geslapen heb. Als ik verkouden ben vind ik m'n gebit ook echt niet mooi haha. Al die vlekjes erop.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 19 Aug 2015 21:22

Re: Gele 'grote mensen' tanden.

Susan schreef:
Leaf schreef:Ikzelf heb heel lang antibiotica geslikt als kind (ben heel ziek geweest) en ik heb witte vlekjes op mijn tanden. Teveel fluoride in mijn gebit door de AB. Toen ik de AB kreeg was ik een kleuter, dus nog geen volwassen tanden aanwezig.

Het is wat minder mooi misschien, maar mijn tanden zijn wel supersterk. Vorig jaar voor het eerst een gaatje gehad.


Ezra heeft ook lichte vlekjes op zijn tanden, hij heeft niet langdurig antibiotica geslikt maar wel een keer een flink sterke kuur gekregen via het infuus, na zijn blindedarmontsteking. Zou het daar bij hem dan ook door kunnen komen? Hij had toen ook nog geen grote tanden. Ik zou bij hem namelijk niet weten hoe hij anders veel fluoride binnen moet hebben gekregen.


Ja, dat zou kunnen. Ik heb idd ook een sterke kuur gehad en later nog wat onderhoudskuren zeg maar.

Het is evt wel op te lossen met facings, maar bleken kan bijv niet, want dan bleek je de witte plekjes ook mee. Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat hoe ouder ik word, hoe minder je het gaat zien naar mijn idee. Ik zou wel ff goed navragen of hij die fluobadjes wel nodig heeft die hij bij de tandarts krijgt. Achteraf gezien had ik die bijv niet moeten hebben en heeft het de verkleuring nog erger gemaakt. Maar ja, weinig over bekend nog he, destijds ;)
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem147

Bericht 19 Aug 2015 21:38

Re: Gele 'grote mensen' tanden.

Ik had het ook, teveel floride. Ik heb het via de tandarts gebleekt (2 weken met bitjes inslapen). De tandarts had mij een bleek behandeling gegeven in de kleur van de vlekjes. Nu is het mega egaal.

Ik heb mijn tanden 9 jaar geleden gebleekt en krijg nog zeker 5x per jaar een complimentje over mijn mooie, witte tanden. Ik heb ook nooit gerookt, drink geen rode wijn en ook geen zwarte thee. Helpt allemaal positief mee natuurlijk.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 19 Aug 2015 22:23

Re: Gele 'grote mensen' tanden.

Ooh wat een opluchting! Ik dacht ook dat we niet goed poetsten maar is dus normaal! N zijn 'nieuwe' ondertanden zijn ook geler als de rest
Mother of 3 adorable children
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 19 Aug 2015 22:30

Re: Gele 'grote mensen' tanden.

Klopt idd, het hoort bij grote mensen tanden. Gelukkig valt het straks niet meer zo op maar naast die witte melktandjes staat het minder mooi.
Mijn oudste heeft bijv alles (op paar kiezen na) al gewisseld en dan valt het al niet meer op.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 19 Aug 2015 23:03

Re: Gele 'grote mensen' tanden.

Mamsie schreef:Klopt idd, het hoort bij grote mensen tanden. Gelukkig valt het straks niet meer zo op maar naast die witte melktandjes staat het minder mooi.
Mijn oudste heeft bijv alles (op paar kiezen na) al gewisseld en dan valt het al niet meer op.

Dat is idd zo. Mijn oudste is op 1 hoektand en een paar kiezen na ook klaar met wisselen en nu het een geheel is lijkt het al heel anders.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron